Кіріспе кезең
|
Микрафон
әдісі
|
2.Үй тапсырмасын
тексеру.
Оқушылардың өткен білімдерін тексеру үшін,
микрафон әдісі бойынша ережелер сұрау
Үй тапсырмасының
сұрақтары:
1.Қандай теңдеуді бір
айнымалысы бар сызықтық теңдеу деп атайды?
2.
Х+2,7
3. Қандай теңдеулер мәндес теңдеулер деп
аталады?
4.
х-0,6 теңдеуінің
шешімі?
5.Теңдеудің қандай қасиеттерін
білесіңдер?
6.
6х+7
|
Микрофонды бірінші алған оқушы сұрақтарға жауап
береді.
Жауап берген оқушыға топ басшысы бағалау парағына
1 ұпаймен бағалап отырады
|
Марапаттау арқылы бағалау
|
Интербелсенді тақта.
Интербелсенді тақта.
|
Негізгі бөлім
Оқулықпен жұмыс
Сергіту сәті
Қызығушылығын ояту
кезеңі
|
30 мин
|
Сонымен балалар бүгінгі
сабағымыздың тақырыбы « Теңдеудің көмегімен мәтінді
есептер шығару »
Мәтінді есептер дегеніміз-аты
айтып тұрғандай, мәтін арқылы берілген
есептер.
Мұны кейде мәселе есептер,
кейде сөздік есептер деп те атайды.
Теңдеу құру дегенміз-есептің мазмұнын математика
тіліне аудару.
Теңдеуді шешуге тақырыптық есептер берілген
жағдайда:
1.белгісіз шама таңдалып
алынып, ол х әріпімен (немесе латынның қандай да бір кіші әріпімен)
белгіленеді.
2.тақырыптың мазмұны бойынша теңдеу
құрастырылады.
3.теңдеу шешіліп, белгісіз шама
табылады.
4. есептің сұрағына жауап беріледі. Қажет болған
жағдайда теңдейдің дұрыстығы тексеріледі.
№1 тапсырма.
Суреттегі таразының сол жақ табақшасына 3 пакет
ұн, ал оң жақ
табақшасына 1 пакет ұн және 4 кг кіртасы
салынған.
Сурет бойынша сызықтық теңдеу құрыңдар, мұндағы 1
пакет ұнның
массасы х кг.
Теңдеуді шешіп, 1 пакет ұнның
массасын анықтаңдар.
№2 тапсырма.
Суреттегі таразының сол жақ табақшасына массалары
бірдей 5 орамжапырақ және 500 г кіртасы, ал оң жақ табақшасына 2
орамжапырақ
және 2 кг кіртасы салынған.
Сурет бойынша сызықтық теңдеу құрыңдар, мұндағы 1
орамжапырақтың массасы у кг.
Теңдеуді шешіп, 1 орамжапырақтың массасын
анықтаңдар.
№3 тапсырма.
Суретте таразының сол жақ табақшасында 4 бөлек
шай және 50 г
кіртасы, ал оң жақ табақшасында 1 бөлек шай және
500 г кіртасы
кескінделген.
Сурет бойынша теңдеу құрыңдар,
мұндағы 1 бөлек шайдың массасы
х г. Теңдеуді шешіп, 1 бөлек шайдың массасын
табыңдар.
№4 тапсырма.
Суретте таразының сол жақ табақшасында бал
құйылған ыдыс және
500 г кіртасы, оң жақ табақшасында бос ыдыс және
2 кг, 1 кг кіртастары
кескінделген. Бал құйылмай тұрғандағы ыдыс пен
бос ыдыстың массалары тең.
Сурет бойынша теңдеу құрыңдар, мұндағы бос
ыдыстың массасы
m кг, ондағы балдың массасы х
кг.
Теңдеуді шешіп, ыдыстағы балдың массасын
анықтаңдар.
-
Постер қорғау.
-
Сызықтық теңдеу құруға және оның түбірін табуға
арналған өзіндік жұмыстар.
Үш топқа
беріледі.
1-тапсырма
3х=x+4, х=2
2-тапсырма
5х+0,5=2x+2, x=0,5
3-тапсырма
4х+50=x+500,
х=150
|
Күннің ретін және сабақтың тақырыбын оқу
дәптерлеріне жазады
Оқушылар топтаса отырып мәтінді есептерге
сызықтық теңдеу құрып, түбірін тауып постер
қорғайды.
Топтағы белсене қатысқан оқушылар 1 ұпаймен
бағаланады.
|
-
|
Тақта, бор, интербелсенді
тақта.
|
Ой толғаныс кезеңі

|
Кімнің ойы ұшқыр
Жұмбақ
1 мин
Даналық ағашы
3 мин
|
«Қатесі қайда?» әдісі
арқылы жұптық жұмыс орындау, есептің қатесін тауып дұрыс
шығару.
1-топ Жауабы:
3х-5 3х-5
3х+х 3х-х
4х 2х
х :4
х
х х
2-топ Жауабы:
6х+2 6х+2
6х+10х 6х
16х -4х
х х
х х
3-топ Жауабы:
3х+1 3х+1=5x
3x+5x=1
3x-5x=-1
8x=1
-2x=-1
X= x
Балалар біз сіздермен көп есеп
шығардық иа? Шаршадыңыздар ма?
Онда мен сіздерге жұмбақ
жасырайын.
Айқасқан екі таяқ, тұрады жоқты сұрап
(х)
Алмадағы тапсырмалар
-
х+3 өрнегінің мәні 15-ке тең.х-ті
тап
-
15-х өрнегінің мәні 3-ке тең. х-ті
тап
-
8х өрнегінің мәні 72-ге тең. х-ті
тап
-
х:5 өрнегінің мәні 20-ға тең. х-ті
тап
-
Өрнектің мәнің тап:
7х+2, x=2
-
Өрнектің мәнің тап:
60-5х, ,
x=3
|
Тақтаға шығып қатесін тапқан оқушыға 1 ұпай
.
Орнында отырып
шығарған оқушылар дәптерлерін
ауыстырып тексеріп топ басшысына
ұпайын айтады.
|