|
Unit: |
My school |
|
|
Teacher’s name: |
Bekturova A |
|
|
Date: |
|
|
|
Grade: 1A |
Number present: |
Number absent: |
|
Theme of the lesson: |
Initial letters |
|
|
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to |
1.L9 recognise the names of letters of the alphabet 1.S3 pronounce familiar words and expressions 1.L1 recognize short basic instructions for a limited range of classroom routines spoken slowly and distinctly |
|
|
Lesson objectives |
Learners will be able to: recognise the names of letters of the alphabet name familiar words and expressions understand short basic instructions |
|
Қызылорда қаласы № 11 мектеп- лицейі ағылшын тілі пәні мұғалімі
Lesson plan
|
Planned timings |
Teacher's actions |
Children`s actions |
Assessment |
Resources |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
10 minutes |
ORGANISATION MOMENT: Greetings Dividing into groups:
Writing the date and the theme of the lesson Warm up activity Listen and sing the ABC song |
Greet the teacher Learners divide into 3 groups with the help of teacher. Listen and sing the song |
|
ABC song |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
25 minutes |
MAIN PART T: Dear children, today we are having an unusual lesson, because we have guests from London. If we show them our knowledge on English they will take us to London. We will go there by this double decker bus.
So, let’s revise all materials from previous lessons. How many letters are there in English alphabet? Do you know? Ps: 26 We’ve learnt some of them. And now I want you to make the ABC train. (teacher assesses with praise medals) T: Great job! And now I want to know how well you know school things. Look at the screen. What is this? P: It’s a book etc. (teacher assesses with medals) T: Dear children, look at this flower please. There is no any colour. Let’s help and colour it. But first of all you should do sums. 2+2 =? P: 4 T: Great! Can you find the petal which has the number 4? Find and stick it, please……etc Now, let’s name all colours (teacher assesses using thumb) Work with board. Find and write the first letters of the words. There are some papers on the board. Learners should find the missing letter and write it.
Teacher assesses with smileys. (For the each right answer) Descriptor: A learner
Group work. Teacher gives posters and pictures each group. There are letter on the poster. Leaners should find the suitable picture and stick it near the letter. At the end learners should present their works to the class
(group assessment using smileys)
Refreshment moment. T: let’s have a rest. Listen , sing and dance
Individual work Match the big letter to its small letter T. gives worksheets. Learners should do this task individually. A descriptor: A learner Looks at the letters Finds the pair Draws a line (teacher assesses with stars) |
Answer teachers questions Choose the letters and stick them on the board using magnets Answer teachers questions Name the school things Do the sums and stick the suitable petal on the flower Then name all colours Learners find the missing letter and write it Learners read the letters. Choose the picture and stick Relax Sing and dance Learners find the pairs. Match them |
Assessment with praise medals Assessment with medals Assessment with praise thumb Assessment with praise smileys Group assessment Assessment with stars |
Double decker bus Paper train PPT Flower with 7 petals A4 papers Marker Poster Pictures clue Video Worksheets |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
10 minutes |
ENDING THE LESSON: Teacher gives the home work: Learn by heart the ABC. Learners take their photos and place them on the double decker bus If they liked the lesson, they put their photos on the second floor of the bus. If they didn’t like the lesson they put their photos on the first floor of the bus. T: You all were so active and positive today. That’s why I want to give you a small gift as a memory of our today’s lesson. Always be positive and cheerful! And now let’s sing our favourite song! “Good bye” song |
Pupils do task with teacher`s instructions Sing a “Good bye” song |
ЖИ арқылы жасау
ЖИ арқылы жасау
Бөлісу 1 - айлық Материал тарифі-96% жеңілдік 00 05 00 ҚМЖ
Ашық сабақ
Тәрбие сағаты
Презентация
БЖБ, ТЖБ тесттер
Көрнекіліктер
Балабақшаға арнарлған құжаттар
Мақала, Эссе
Дидактикалық ойындар
және тағы басқа 400 000 материал
Барлық 400 000 материалдарды шексіз жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз 1 990 ₸ 49 000₸ 1 айға қосылу Материалға шағымдану Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз Жариялаған: Бектұрова Айсұлу МағауияқызыШағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз ашық сабақ Initial letters 1 сынып
Тақырып бойынша 11 материал табылды
ашық сабақ Initial letters 1 сыныпМатериал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын әліпбиі әріптерін тану, таныс сөздерді дыбыстау, қысқа және негізгі нұсқаулықтарды түсіну.
Материалдың қысқаша нұсқасы
Қызылорда қаласы № 11 мектеп- лицейі ағылшын тілі пәні мұғалімі Lesson plan
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||














