Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Unit:
My
school
Teacher’sname:
Bekturova
A
Date:
Grade:1A
Number
present:
Number
absent:
Theme of the
lesson:
Initial letters
Learning objectives(s) that this lesson is contributing
to
1.L9 recognise the names of letters of the
alphabet
1.S3 pronounce
familiar words and
expressions
1.L1 recognize short basic
instructions for a limited range of classroom routines spoken
slowly and distinctly
Lesson
objectives
Learners will be able
to:
recognise the names of letters of the
alphabet
name familiar words
and expressions
understand short basic
instructions
Бектұрова Айсұлу Мағауияқызы
Қызылорда қаласы № 11
мектеп- лицейі ағылшын тілі пәні
мұғалімі
Lesson
plan
Planned
timings
Teacher's
actions
Children`s
actions
Assessment
Resources
10
minutes
ORGANISATION
MOMENT:
Greetings
Dividing into
groups:
Colours
Numbers
School
things
Writing the date and the
theme of the
lesson
Warm up
activity
Listen and sing the ABC
song
Greet the
teacher
Learners divide into
3 groups with the help of
teacher.
Listen and sing the
song
ABC
song
25
minutes
MAIN
PART
T: Dear children, today we are having an unusual lesson,
because we have guests from London. If we show them our knowledge
on English they will take us to London. We will go there by this
double decker bus.
So, let’s revise all materials from previous
lessons.
How many letters are there in English alphabet? Do you
know?
Ps: 26
We’ve learnt some of them. And now I want you to make the
ABC train.
(teacher assesses with praise
medals)
T: Great job! And now I want to know how well you know
school things.
Look at the screen. What is
this?
P: It’s a book etc.
(teacher assesses with
medals)
T: Dear children, look at this flower please. There is no
any colour. Let’s help and colour it. But first of all you should
do sums.
2+2 =?
P: 4
T: Great! Can you find the petal which has the number 4?
Find and stick it, please……etc
Now, let’s name all colours
(teacher assesses using
thumb)
Work with board. Find and write the
first letters of the words.
There are some papers on the board. Learners should find
the missing letter and write it.
___og
___at
___ilk
etc.
Teacher assesses with smileys. (For the each right
answer)
Descriptor:
A learner
Looks at the picture
Finds the letter
Writes the letter
Group work.Teacher gives posters
and pictures each group. There are letter on the poster. Leaners
should find the suitable picture and stick it near the letter. At
the end learners should present their works to the
class
(group assessment using
smileys)
Refreshment moment.
T:let’s have a rest.
Listen , sing and dance
Individual work
Match the big letter to its small
letter
T. gives worksheets. Learners should do this task
individually.
A descriptor:
A learner
Looks at the letters
Finds the pair
Draws a line
(teacher assesses with
stars)
Answer teachers
questions
Choose the letters
and stick them on the board using
magnets
Answer teachers
questions
Name the school
things
Do the sums and
stick the suitable petal on the
flower
Then name all
colours
Learners find the
missing letter and write it
Learners read the
letters. Choose the picture and
stick
Relax
Sing and
dance
Learners find the pairs. Match
them
Assessment with praise
medals
Assessment with
medals
Assessment with praise
thumb
Assessment with praise
smileys
Group
assessment
Assessment with
stars
Double decker
bus
Paper
train
PPT
Flower with 7
petals
A4
papers
Marker
Poster
Pictures
clue
Video
Worksheets
10
minutes
ENDING THE
LESSON:
Teacher gives
thehome
work:
Learn by heart the
ABC.
Learners take their photos and
place them on the double decker
bus
If they liked the lesson, they
put their photos on the second floor of the
bus.
If they didn’t like the lesson
they put their photos on the first floor of the
bus.
T: You all were so active and
positive today. That’s why I want to give you a small gift as a
memory of our today’s lesson. Always be positive and
cheerful!
And now let’s sing our
favourite song! “Good bye”
song
Pupils do task with
teacher`s instructions
Sing a “Good bye”
song
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз