Материалдар / Ашық сабақ жоспары "I can help"
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Ашық сабақ жоспары "I can help"

Материал туралы қысқаша түсінік
материал бастауыш сынып ағылшын тілі пән мұғалімдеріне ұсынылады.Сабақ жоспары жаңартылған оқу мазмұнына қарай құрылып өткізілген.Онда нақты критерийлер қойылып , дискриптерлар құрастырылған.Оқу мақсаттары және тапсырмалар білім алушының әр деңгейге қарай іріктеліп қарастырылған. Бағалауға калыптастырушы бағалау жұмыстарды қолдануға болады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Маусым 2018
656
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Lesson plan

Unit 6


Topic: I can help.......... School: 19


Date: March'15


Teacher name: Uvalieva Saltanat

CLASS:1 D

Number present:

absent:

Learning objectives

  1. S: pronounce basic words and expressions intelligibly about animals: a cat, a dog,a horse,a cow,a chick,a hen

  2. L: recognize short instructions for basic activities of animals spoken slowly and distinctly: ''I can..I can't.....''

  3. L: recognize short instructions for basic activities of animals spoken slowly and distinctly''Can you.....?Yes it can/No,it can't


Lesson objectives

All learners will be able to:

-indicate pictures when hearing the words

-recognise farm's animals according to pictures

-recognise activities to pictures


Most learners will be able to:

-pronounce correctly key words

-reply yes/no to teacher’s concept checking questions

-know what animals can/can't do


Some learners will be able to:

-know some words about animals

-reply ful yes/no with support

-recognise activities with teacher support



Course of the lesson

Section

Activities

Resources

Beginning

2 m

Warming-up /

  • Greeting

  • Good morning!

Greet each other!

Good morning! Nice to meet you!

How are you?

Are you fine?Yes,No

Are you happy?Yes,No

Are you sleepy?Yes,No

Gestures of teacher

3 min







3min



2 min


Start- up activity

1.Phonetic drills:

-words on sounds Cc [k],ck [k],Hh[h],

2.Teacher tells students that they are going to watch the video and the task is to elicit what they are talking about.

3.Say and repeat a poem:

Can you jump,jump,jump?

Can you run,run,run?

Can you dance,dance,dance?

Can you swim,swim,swim?

I can sing,sing,sing

I can climb,climb,climb

I can't fly

3.Who wants to sit?

-I can dance.What can do?


Slide Presentation





Video about hen's activities













Vocabulary



1 min

Modeling


Teacher says :Open your book p.59 ex 2

Is it a school? No

Is it a pencil box?No

Is it farm? Yes


Pictures on the blackboard

2 min






2 min






5 min









3 min





2 min
















5 min

Recasting

Ex 2 p.59

-Look at Tom's farm.Match the animals and the words.

a. a horse b. a dog c.cat d.duck e.hen f. a chick

Drilling

Ex 3 p. 59

-Listen.What animal can you hear?

Ex 4 p.59

-What animal can fly? A duck, a chick

-What animal can swim? A dog

-What animal can run fast? A horse

-What animal can climb? A cat

-What animal can jump high?a dog

-what animal can;t fly? A horse, a cat,a dog,a cow

-What animal can't jump high? A cow

-What animal can't swim?a cow

TPR: 2.Panda ''I can.....''3.Hockey Pockey.4.

Fixing

-Teacher asks :Pupils, Get on your glasses .I can see a house.

What animals can you see?

Pupils answer: I can see....

1.rabbit 2.horse 3.dog 4.cat 5.duck 6.cow 7.chick 8.hen

-Teacher takes out some of pictures.Teacher asks:

What animal can't you see? Pupil says:

I can't see......

Formative Assesment:

Topic:I can help.....

Learning objective: L-recognise with support names of animals and names of activities

recognise the spoken form of a little range of activities

Level of thinking skills:Knowledge and comprehension.Application

Assesment criteria: identify common names of animals

Identify activities the animals can do

Task :Look at the pictures. Put in order you hear the information.Write the numbers.

-A cat can jump.(number 1)

-A dog can jump. (number 2)

-A chick can sing (number 3)

- A duck can't climb (number 4)

-A horse can run fast (number 5)

-A bird can fly (number 6)


''Primary colours''Pupils'book p.59




диск /Дорожка 35





















Pictures on the blackboard




End

4 m







Wrap - up

Students evaluate the lesson

Learners give feedback of the lesson, demonstrating ''full coloured snowdrop'' if they have no difficulties with understanding new materials; ''partly coloured flower'' if they have some problems and ''no coloured'' – if they didn't understand.







card demonstrating progress























Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!