Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Checked by the head teacher:_
#208 School-gymnasium
Demo Lesson
The theme:SPORTS
Prepared by the teacher:Kerimkulova Assel
2023-2024 school year
Lesson plan
Unit: 2 Sports Lesson 17 |
School: 208 school-gymnasium |
||
Date: 11.10.2023 |
Teacher name: Kerimkulova Assel |
||
Grade: 5 “Ә” |
Number present: |
absent: |
|
Lesson title |
Sports |
||
Learning objectives |
5.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary to talk about a limited range of general topics 5.6.9.1 use appropriate verbs play,go,do in a limited range of familiar general and curricular topics |
||
Lesson objectives |
Learners will be able to: All learners will be able to: Translate the main vocabulary words Most learners will be able to: Do most tasks without mistakes Some learners will be able to: Do all tasks without mistakes; Use them in their speech and writing exercises |
||
Value links |
Students will respect each other during the lesson without interrupting each other while somebody expressing thoughts or opinions |
||
Previous learning |
Writing An email |
||
|
|
Stages / Time |
Teachers actions |
Students actions |
Assessment criteria |
Resources |
Start Organization moment : 5 mins Checking the homework 4 mins |
Organization moment : 1.Greeting. Ask about the weather. The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson. Warm-up Creating a positive psychological environment Lead – In Ask pairs of pupils to come to the front of the classroom and act out the dialogue from the previous lesson. Repeat with as many pairs as you feel necessary. Teacher presents the tasks and asks students. |
The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others Students of the class are listed. Students' attention is drawn to the lesson. Students should answer the questions and do the exercises correctly. Each group will answer separately |
At the organization moment T tries to award active pupils. “Basketball” method is used to evaluate pupils with phrases like: “Good job! Well done!” Feedback with the method : “Basketball ball”. 2 points |
worksheet Student’s book, wordwall |
Brainstorming 3 mins |
Students analyze the given pictures in pairs. Determines the topic and purpose of the lesson Students say different words from the picture |
Formative Assessment Good job! |
PPT |
|
M ain part New lesson
10 mins |
1. Teacher introduces students with new vocabulary :
2. Watching a video of new words.
Task 1.Vocabulary game One person from each group comes out and stands opposite each other. In the middle, new words, they must guess from the photo and pull them with their feet. |
Students should repeat after the teacher and do the given tasks orally Students should say the translation of the given types of sports. |
Feedback with the method : “Basketball ball”. 2 points |
PPT Sports vocabulary real videos - YouTube Cards |
Second part of the new topic
8 mins
6 mins 6 mins |
Task 2. Work in pairs Ex:2 P:20 Explain the activity. Read and listen to the texts.Answer the questions. 1.How old is Talgat? 2.What is Talgat’s favourite sport? 3.Who thinks Astana is the best city? 4.Who are Altai and Yeren? 5.Where is Gulmira from? 6.What club is Gulmira in? Task 3. Group work SPORT EQUIPMENTS The next task is to find suitable sports equipments for these sports. Teacher gives tasks for each group and explains Task 4. Group work “What sport we can……” Play?go?do? Students should find suitable words with sports. Explain the activity and read the example aloud. Explain that the sentences are clues to find the correct answer. Allow them some time to complete the activity. Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.
|
Pupils read and answer the questions. Listen and complete the activity.
Материалды жүктеу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған Ұқсас материалдар Дайын ҚМЖ. Барлық пәндерден 2022-2023 оқу жылына, жаңа бұйрыққа сай жасалған Сертификатталған тренер жасаған 01.01.2023 17 863 13 694
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандарты бойынша жасалған. 2022-2023 оқу жылына арналған
Барлық пәндер Барлық материалдар Барлық сыныптар Іс-шаралар кестесі Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары |