Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ «Жыл мезгілдері» ересек тобы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Сабақтың тақырыбы. «Жыл мезгілдері»
Бағдарламалық мазмұны:
1. Жылды төрт маусымға бөліп, маусымына қарай құбылыстары туралы түсініктерін қалыптастырып, білімдерін тереңдету.
2.Балалардың қазақ тілге деген қызығушылығын қалыптастырып, сөздің қорын молайту, ой-өрісін кеңейтіп,тіл байлығын дамыту.
3.Еңбексүйгіштікке, табиғатқа деген қамқорлыққа тәрбиелеу.
Сабақтың әдісі-тәсілі:сұрақ-жауап, көрнекілік, ойын,көрсету, әңгімелеу,жаттау,түсіндіру.
Керекті құралдар: үнтаспа (табиғаттағы дауыстары жазылған) себеттер, жемістер мен көкөністер,әр жыл мезгіліне арналған мерекелік картиналары және жыл мезгілдерінің құбылыстарының картиналары, гажайып гүл, түрлі түсті жапырықтар .
Сөздік жұмыс:саяхат, сиқырлы гүл, жапырақтар,жұмбақ, жылы, жазғы мерекелер-балаларды қорғау күні, Астана күні, Конституция күні, ыстық, жаз айлары-маусым,шілде, тамыз.
Сабақтың барысы:
Балалар:-Сәлеметсіздерме қонақтар!
Арайлап таң атты,
Алтын сәуле таратты,
Жарқырайды қаламыз
Жарқырайды даламыз
Қайырлы таң қонақтар
Мұғалім:-Балалар, біз бүгін топпен орман жазығына саяхатқа шығамыз.
Мұғалім:-Барлығымыз өз орнымызға отырып жайғасамыз.
Көзімізді бір сәтке жұмамыз.
( Құстардың, судың дауысы естіледі)
Мұғалім: -Кәне, балалар көзімізді ашамыз.
Мұғалім:-Балалар, қараңдаршы, мұнда ерекше гүл өсіп тұр.Бұл гүл сиқырлы.
Мұғалім:-Гүлдің неше жапырағы бар екен?
Бала:- Гүлдің төрт жапырағы бар.
- Ваня, гүлдің түстері қандай?
- Жасыл, қызыл, сары және ақ.
Мұғалім: -Балалар, қалай ойлайсыңдар бұл нені білдіреді?
Бала. -Жыл мезгілдері.
-Қане, балалар жыл мезгілдерін кім атайды?
Бала: Жыл мезгілдері көктем, жаз, қыс, күз.
Мұғалім: -Жарайсыңдар, қазір мына жұмбақты тыңдап көрейік!
Снег повсюду тает, деревья расцветают,
Птицы прилетают. Когда это бывает?
Бала: /көктем/
Мұғалім: -Балалар, гүлдің қандай жапырағы көктем мезгілін білдіреді?
Бала:-Жасыл түс.
Мұғалім:-Неге олай деп ойлайсыңдар?
(Көктем мезгілін суретке қарап суреттеу).
Мұғалім:-Көктемде не ұшып келеді?
Бала:-Көктемде құстар ұшып келеді.
Мұғалім:-Көктемде не ериді?
Бала: -Көктемде қар ериді.
Мұғалім:-Көктемде не шығады?
Бала:-Көктемде көк шығады.
(Көктем туралы тақпақ)
Көктем, көктем, көктемде
Құстар келіп жатқанда
Қуанып бір қаламыз
Ән мен қарсы аламыз.
Мұғалім:-Қандай құстар көктемде келеді?
Бала:- Көктем құстары: (аққу, қарлығаш, торғай, көкек, тырна.)
Мұғалім:-Олай болса, қазір біз өзіміздің білетін ойынымызды ойнайық!
Қимылды ойын: «Ұшты ұшты»
Мұғалім:-Балалар, мен көктем айлары-қыркүйек, қазан, қараша- деп ойлаймын.
Балалар:-Жоқ,наурыз, сәуір, мамыр.
Мұғалім:- Осы көктем айларында қандай мерекелерді білеміз?
(Балалар сурет бойынша әңгімелеу)
Балалар:-Аналар күні,Наурыз мейрамы, Жеңіс күні,Бірлік күні.
Мұғалім: Балалар, қазір мына жұмбақты тыңдап көрейік!
Зеленеют луга,
В небе – радуга-дуга.
Солнцем озеро согрета:
Всех зовет купаться
Бала: /жаз/
Мұғалім:-Балалар, гүлдің қандай жапырағы жаз мезгілді білдіреді екен?
Бала:-Қызыл түс.
Мұғалім:Неге олай деп ойлайсыңдар?
(Жаз мезгілін суретке қарап суреттеу).
Мұғалім:-Жазда күн қандай?
Бала:-Жазда күн ыстық.
Мұғалім:-Балалар не істейді?
Бала: -Балалар суға түседі.
Мұғалім:-Жазда не өседі?
Бала:-Жазда гүлдер өседі.
(жаз туралы тақпақ)
Тамыз айы-
Қарбыз айы.
Солай дейміз,
Қарбыз жейміз.
Мұғалім: -Балалар, кім жаз айларын атайды?
Бала: Маусым, шілде, тамыз.
Мұғалім:-Жаз айларында қандай мерекелер болады?
(Балалар сурет бойынша әңгімелеу)
Балалар:-Балаларды қорғау күні.Астана күні, Конституция күні.
Мұғалім: : Балалар, қазір мына жұмбақты тыңдап көрейік!
Листья желтые кругом, все промокло под дождем.
Заскучала детвора. Что за грустная пора?
Бала: /күз/
Мұғалім:-Балалар, жылдың күз мезгілі қандай түсті білдіреді екен?
Бала: -Сары түс.
Мұғалім:-Неге олай деп ойлайсыңдар?
(Күз суретіне қарап суреттеу).
Мұғалім:-Күзде нелер піседі?
Бала:-Күзде жемістер піседі.
Мұғалім:-Күзде не жилады?
Бала: -Күзде астық жиналады.
Мұғалім:-Күзде жапырақтар қандай болады?
Бала:-Күзде жапырақтар сарғаяды.
Сөздік ойын: «Өнім жинау»
Ойнның шарты:Ұлдар көкөністерді жинап, олардың атауларын атайды.ал қыздар жемістерді жинап, олардың атауларын атайды.
(Жемістердің пішіні, дәміне қарай балалардан сұрақ-жауап алынады?)
Мұғалім:-Балалар, мен күз айларын-мамыр, маусым, шілде-деп ойлаймын.
Балалар:-Жоқ, қыркүйек, қазан, қараша.
Мұғалім:- Күзде қандай мерекелерді білесіңдер?
(Балалар сурет бойынша әңгімелеу)
Балалар: -Білім күні, Мұғалімдер күні, Тілдер күні.
Сергіту сәті:
«Картоп» туралы әнің орындау.
Мұғалім: -Балалар, қазір мына жұмбақты тыңдап көрейік!
Снег на полях, лед на реках,
Вьюга гуляет, когда это бывает? Бала: /қыс/
Мұғалім:-Балалар, жыл мезгілі қыс қай түсті білдіреді екен?
Бала:-Ақ түс.
Мұғалім:-Неге олай деп ойлайсыңдар?
(Қысты суретіне қарап суреттеу).
Мұғалім:-Қыста күн қандай?
Бала:-Қыста күн суық.
Мұғалім:-Қыста дала қандай?
Бала: -Қыста дала аппақ.
Мұғалім:-Қыста не жауады?
Бала:-Қыста кар жауады
Балалар:-(қыс туралы тақпақ)
Аппақ, аппақ қар аппақ,
Қар жамылған дала аппақ.
Қырау-қырау қар аппақ
Айналаның бәрі аппақ
Мұғалім: -Балалар, қыс айларын кім айтады?
Бала: Желтоқсан, қаңтар, ақпан.
-Қыста қандай мерекелер болады?
(Балалар сурет бойынша әңгімелеу)
Балалар. Жаңа жыл мерекесі,Тәуелсіздік күні.
Мұғалім: Мне балалар, біз сиқырлы гүлдер арқылы жыл мезгілінің түстерімен таныстық.Табиғаттың барлық жыл мезгілі өзіндік ерекшелігімен қызықты.
Қорытынды:Сөздік ойын: «Ойлан тап»
Ойын шарты:Жыл мезгілдерінің түрлі түсті жапырақтары арқылы балалар өз туған күндерін белгілейді.
Бекіту:(балалардан сұрақ-жауап алынады)
Программное содержание:
1.Учить различать четыре времени года, углублять знания наблюдения за сезонными изменениями в природе.
2.Обогащать словарный запас, расширять фантазию, развивать связную речь.
3.Воспитовать трудолюбие, любовь к природе.
Методы и прием: беседа, игра, показ, рассказывание, заучивание, объяснение.
Демонстрационный материал: запись со звуками природных явлений, корзины, овощи-фрукты, картины, на четыре времени года, волшебный цветок, карточки.
Словарная работа: путешествие-саяхат, волшебный цветок-сиқырлы гүл, листья-жапырақ, холодно-суық, тепло-жылы, месяцы лето-жаз айлары: июнь-мамыр, июль-маусым, август-тамыз.
Ход занятия:
Дети: Арайлап таң атты,
Алтын сәуле таратты,
Жарқырайды қаламыз
Жарқырайды даламыз
Қайырлы таң қонақтар
Учитель: -Ребята, мы сегодня всей группой выходим на лесную поляну. Устраиваетесь поудобней.Закройте глаза на минуту.
(озвучивается запись в голосами птиц, воды).
Учитель:-А теперь откройте глаза. Ребята? Мы свами оказались на сказочной поляне, посмотрите какой волшебный цветок здесь растет. Сколько лепестков у цветка?
Дети: -Четыре лепестка.
Учитель:- Назавите какого цвета лепестки.
Дети: -Зеленый, красный, желтый, белый.
Учитель:- Как вы думаета что означает каждый цвет?
Дети:-Времена года.
Учитель:- Назавите времена года?
Дети: -Весна, лето, осень, зима.
Учитель:-Послушайте загадку.
Снег повсюду тает, деревья расцветают,
Птицы прилетают. Когда это бывает?
Дети: /весна/
Учитель:-Какой лепесток может обозначать весенее время года?
Дети:- зеленый
Учитель: а почему?
(Картина с весной)
Дети:-Снег тает, трава зеленеет, люди трудятся на полях, пашут землю, сеют уражай, птицы прилетают с теплых краев.
( стихотворение о весне).
Көктем, көктем, көктемде
Құстар келіп жатқанда
Қуанып бір қаламыз
Ән мен қарсы аламыз.
Учитель:-Какие птицы прилетают весной?
Дети: ласточки, грачи, журавли, дятлы, скворцы.
Учитель:Ребята, давайте поиграем в игру «Летает, не летает»
Учитель:-Я назову вам весение месяцы- қыркүйек, қазан, қараша.
Дети:-Нет весение месяцы-март, апрель, май.
Учитель: -А какие празники празднуют весной?
Дети: 8-марта, Праздник Наурыз, День Поведы, День единства народов.
-
Молодцы ребята
Учитель:-А теперь послушаейте еще загадку.
Зеленеют луга,
В небе – радуга-дуга.
Солнцем озеро согрета:
Всех зовет купаться
Балалар: /жаз/
Учитель:-А какой лепесток обназначает летнее время года?
Дети: Красный,
Учитель: А почему красный лепесток, обозначан лето?
(Показ картины о лете)
Дети:- Цветут цветы, становится жарко,люди отдыхают, дни становятся длиннее, появляются насекомые.
(стихотворение о лете) Тамыз айы-
Қарбыз айы.
Солай дейміз,
Қарбыз жейміз.
Учитель:-Я сейчас назову вам летние месяцы: наурыз, сәуір, мамыр.
Дети:-Нет, летние месяцы-июнь,июль, август.
Учитель:-Какие праздники ожидаются летом?
Дети: - День защиты детей, День столицы, День Конституции.
Учитель:-Ребята, какое время года означает желтый лепесток?
Дети:Осень
Учитель: -Правильно, желтый цвет-цвет осени.
(Показ картины о осенью)
Учитель: А что происходит осенью?
Дети:-Осенью поспевают овощи и фрукты.Люди собирают уражай, листья желтеют, оподают с деревьев.
-Ребята, давайте поиграем с вами в игру «Урожай»
Учитель-Давайте и мы соверем уражай.Мальчики будут собирать овощи.
Давайте вспомним какие овощи вы знаете? -картоп, қияр, пияз, қызынақ, қызылша.
А девочки собирают фрукты. Давайте вспомним какие фрукты вы знаете: алма, алмұрт, шие, жүзім,анар, құлпынай.
Учитель:-Назавите какие праздники празднуются осенью?
Дети:-День знаний, День учителя, День языков.
Физминутка: Дети исполняют песню «Біз әдепті баламыз»
Учитель: Ребята, а какое время года обозначает белый лесток? Для того чтобы вам помочь ответить, я загадаю загадку.
Снег на полях, лед на реках,
Вьюга гуляет, когда это бывает?
Дети: /қыс/
Дети: -Зима
Учитель: -А какая зима?
(Показ картины с зимой)
Дети: -Зимой холодно, морозно,метет метель, дни становятся короче, ночи длиннее. Кругом все белым-бело.Дети катаются на санках. Лепят снеговиков.
(стихотвор о зиме)
Аппақ, аппақ қар аппақ,
Қар жамылған дала аппақ.
Қырау-қырау қар аппақ
Айналаның бәрі аппақ
Учитель:- Назавите месяцы зимы?
Дети: -Декабрь,январь, февраль.
Учитель:-Какие праздники празднуют зимой?
Дети:-Новый год, День Независимости.
Учитель:-Вот мы узнали с помощю волшебного цветка о временах года.
Каждое время года по своему прекрасно.
-
И в заключении занятия, я предлагаю вам поиграть в игру.
Учитель:У каждого человека есть свой день-это день когда он появился на свет.
Дети: -День рождение.
Учитель:- Настя в какой время года у тебя день рождения.
Ребенок: Я родился зимой, в декабря
Ребенок: Я родилась летом в августе.
Учитель: Я предлагаю вам выбрать тот лепесток каторый подходит тому времени года, в которое у вас день рождение.
Вот какие цветы у нас получил. Какие?
Дети: Желтые, белые, зеленые, красные.
Дети: Разноцветные и красивые. Как и времена года все разные, красивые.