Пейзаждарды
салыстыр.
Суреттерді
сипаттау.
Саралау. Кейбір оқушылар дала
туралы сипаттама-әңгіме
құру.
-
Пейзаж деген не? (табиғатты
суреттейтін бейнелеу өнерінің
жанры)
-
Суреттер несімен ерекшеленеді?
(әртүрлі тәулік
мезгілдері)
-
Суреттерді атау (мысалы,
«Даладағы таң», «Күндіз», «Даладағы кеш», «Түнгі
дала»).
-
Суреттерді ретімен орналастыр
(таң, күндіз, кеш,
түн).
-
Неліктен осы ретпен
орналастырдың? Түсіндір. Кімге қандай пейзаж ұнайды?
Неліктен?
-
Адамдар таңды не үшін жақсы
көреді? Кешті ше?
-
Таң қашан
басталады?
-
Түнгі ауысымда жұмыс істейтін
адамдар үшін таң қашан
басталады?
-
Саған тәуліктің қай мезгілі
ұнайды?
-
Түрлі тәулік мезгіліндегі
табиғат туралы өлең/тақпақ айта аласың
ба?
ҚБ. Мұғалімнің ауызша кері
байланысы
Зертте. Берілген тапсырма екі кезеңде
орындалады.
Зерттеу барысы:
Бірінші
кезең.
Күн мен түннің біртіндеп алмасуын көрнекі
көрсету үшін Жердің Күннің айналасындағы жылдық қозғалысын және
Жердің өз осінен тәуліктік айналымын көрсетуге арналған құралды –
теллурийді,
егер жоқ болса, үстел шамы мен глобусты
пайдалану. Осы кезеңде сұрақтар қоя отырып,
тәжірибе көрсету.
• Глобусқа Астана немесе оқушылар тұратын
елді мекен орналасқан жерге жапсырма
жапсыру. Шамды қосу. Глобусты ақырын айналдыра
бастау.
• Жапсырма шам жарығы түсетін аймаққа жеткен кезде
глобусты тоқтату.
–Астана қазір Күннің тікелей
сәулесінің астында орналасқан деп айтуға болады
ма?
–Астана тұрғындарына қазір Күн
жақсы көріне ме? (жоқ, Күн енді ғана көрініп шығып келе
жатыр).
• Глобусты Астанаға барынша
жарық түсетіндей етіп
айналдыру.
–Қазір қалада тәуліктің қай
мезгілі?
–Күн сәулесі қалай
түседі?
•
Глобусты Астана оның
жарық түспейтін жағында болатындай етіп
айналу.
–Енді не айтуға
болады?
–Астана тұрғындары қазір Күнді
қалай көріп тұр? (көкжиектің
астында)
2 Екінші
кезең
Сыныпты төрт адамнан тұратын
топтарға біріктіру. Оқушыларға парақтар таратып
беру. Көкжиек сызығы бейнеленген және жоғарғы
бұрышында көкжиектің төрт бұрышына бағытталған бағыттама
көрсетілген үлгіні көрсету.
• Әрбір топ мүшесі тірек сөздердің біреуін
таңдайды.
• Парақтың тиісті бөлігіне Күнді салу (Күннің шығуы
– шығыста, көкжиектің астында. Талтүс – жоғары, шамамен парақтың
ортасында. Күннің батуы – батыста, көкжиектің астында. Түн ортасы
– Күн жоқ).
• Әр
топ жартылай дұрыс шеңбер құрып, өз суреттерін бір сызық бойында
болатындай етіп көтеруі тиіс. Осылайша Күннің тәуліктік жолының
болжамды траекториясы жасалады.
• Бірнеше тәуліктегі Күннің
тәуліктік жолын құрастыру. Ол үшін барлық оқушыларға реттілік
бойынша жартылай шеңбер құрып тұрады (таң ату, талтүс, кеш бату,
түн ортасы).
Қорытынды жасалады. Балалар
Күннің аспан бойымен тәулік ішінде қалай қозғалатынын түсінеді.
Зерттеу жұмысынан кейін алынған Күннің тәуліктік жолын
диаграмма-графика түрінде бейнелеу. Содан соң оларды бір кестеге
«қосуға» болады.
–Қандай сызық шықты?
(толқынды).
–Ол нені көрсетеді? (бұл
диаграмма Күннің күнделікті тәуліктік жолын
көрсетеді)
Берілген тапсырма жоспар
бойынша жүргізілген эксперимент нәтижесін диаграмма түрінде жазу,
қорытындыны тұжырымдау қабілетін дамытуға мүмкіндік
береді.
ҚБ. Мұғалімнің ауызша кері
байланысы.
Ойлан. Әңгімелесу және топтық не жұптық
жұмыс.
–Неліктен «Таң атпаймын десе, Күн қоймаймын» деп
айтады?
–Пікірге инфографика, сызба, сурет арқылы бейнелеп
көрейік.
Топ не жұпта инфографика жасау. Таныстыру,
түсіндіру.
ҚБ. Өзара
бағалау.
Сен білесің
бе? Глобустан полюстерді - жер осі
өтетін тұсты көрсету.
–Олардың орналасуында қандай
ерекшелік бар? (остің көлбеу болу себебінен бұл жерлерге Күн
сәулесі ұзақ уақыт бойы түседі немесе керісінше, мүлде
түспейді)
Поляр күні мен поляр түні
туралы ақпарат Поляр түні түн деп аталғанымен, ол көбірек ымыртқа
ұқсайды. Күн көкжиектен көп түспейді де, сәулелері көрініп тұрады.
Бейнефильм көрсету.
Дәптермен жұмыс. 21-жұмыс
парағы. «Тәулік
мезгілі»
Өзіңді
тексер! Оқушылар өздігінен
сұрақтарға жауап беріп, тиісті бағанды
сызады.
22-жұмыс парағы. «Таң
атқаннан күн батқанға
дейін»
Тәулік мезгілдерін
бейнеле. Суреттердің аттарына қарап,
Күнді бейнелейді. Содан кейін, олар суреттерді дұрыс ретпен
нөмірлейді.
ҚБ. Мұғалімнің жазбаша кері
байланысы
Ынталы оқушыларға қосымша
тапсырма
Тәулік мезгілдері туралы
жұмбақтар ойлап шығару немесе түрлі дереккөздерден
іздестіру.
|