Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ "Күшті және әлсіз электролиттер" 9-сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Сынып 9 №7 Сабақ |
Химия |
Күні: |
|||||||||||||||||||||||
Сабақ тақырыбы: |
Күшті және әлсіз электролиттер. Диссоциациялану дәрежесі |
||||||||||||||||||||||||
Сілтеме: |
9 ( жаратылыстану-математикалық бағыт) оқулық. Н.Нұрахметов, К.Жексембина,Н. Заграничная |
||||||||||||||||||||||||
Жалпы мақсаттар: |
|
||||||||||||||||||||||||
Күтілетін нәтиже |
|
||||||||||||||||||||||||
Түйінді идеялар |
Күшті және әлсіз электролиттер.Диалог әдісі арқылы оқушылар сыни тұрғыдан ойлану. Тапсырмаларды орындау арқылы оқушылар бір-бірін критерий арқылы бағалау. Кеңейтілген тапсырмалар арқылы талантты және дарынды оқушылар айқындау.Топтық жұмыста көшбасы оқушылардың айқындалуы. |
||||||||||||||||||||||||
Сабақтың әдісі |
Топтық, жеке, жұптық тапсырмалар, диалог әдісі. |
||||||||||||||||||||||||
Сабақтың көрнекілігі |
Тұз және сірке қышқылының 1 М ерітіндісі, сірке қышқылы(конц.), дистилденген су, эксперименттік есептерге қажетті реактивтер, бензол, натрий хлоридінің концентрациялы ерітіндісі, заттардың электрөткізгіштігін тексеретін аспап, кейбір күшті және әлсіз электролиттердің диссоциация дәрежесінің сандық мәндері көрсетілген кесте |
||||||||||||||||||||||||
Ұйымдастыру кезеңі |
|
||||||||||||||||||||||||
Үй тапсырмасын сұрау |
Үйге берілген жаттығу жұмыстарын тексеру. Өзіндік
жұмыс./деңгейленген/ |
||||||||||||||||||||||||
«Ой қозғау» |
Түрткі сұрақтар: Электролиттердің молекулалары толық диссоциациялана ма? әлде жартылай диссоциациялана ма? Электролиттердің диссоциациялануы неге байланысты? Бірдей мөлшерде, бірдей концентрацияда алынған тұз және сірке қышқылының электрөткізгіштігіне жүргізілген көрнекті тәжірибенің негізінде, оқушылар бұл ерітінділердің электрөткізгіштігі әртүрлі болатыны туралы қорытынды жасайды. |
||||||||||||||||||||||||
Жаңа сабақ |
Мағынаны тану . Мәтінмен жұмыс Тұз қышқылы сірке қышқылына қарағанда иондарға көбірек диссоциацияланады. «Диссоциациялану дәрежесі» ұғымы және α = — .... (мұндағы n – иондарға ыдыраған бөлшектер саны, N – еріген молекуланың жалпы саны) формуласының мәнін нақты мысалдармен түсіндіреді. Мысалы: 20С0-та тұз қышқылының концентрациясы с (НСl) = 0.9 моль/л болған жағдайда диссоциациялану дәрежесі: α = 0,91 немесе 91%. Содан соң оқушыларға деңгейлі тапсырмалар бойынша оқулықпен өзіндік жұмыс орындау ұсынылады. Тапсырма. Оқулықты пайдаланып, мына сұрақтарға жауап беріңдер. 1.«Ерітіндіде сірке сірке қышқылының диссоциациялану дәрежесі 0,013% немесе 1,3%-ке тең» деген сөйлем нені білдіреді? 2.Электролитті суда еріткенде әрбір 100 молекуладан: а) 70; ә) 5 молекула ионға ыдыраған жағдайда оның диссоциациялану дәрежесі неге тең болады? 3. Бейорганикалық қосылыстардың әртүрлі класына жататын электролиттерге 2 мысалдан келтіріңдер: а) күшті; ә) орташа; б) әлсіз. 4. Электролитті суда еріткенде әрбір 100 молекуланың 70-і немесе 10-ы иондарға ыдыраған жағдайда, электролиттің диссоциациялану дәрежесі неге тең? 5. Диссоциациялану дәрежесі 0,31%-ке, 50%-ке, 25%-ке тең дегенді қалай түсінуге болады. Мүмкіндігіне қарай диссоциациялану дәрежесінің концентрацияға, температураға және электролиттің табиғатына тәуелділігін экспериментті түрде көрсетуіне болады. Мысалы, электрөткізгіштікті сынайтын аспапты пайдаланып, сірке қышқылының электрөткізгіштігін тексеруді қарастырамыз. Алғаш электр шамы әлсіз ғана жылтыраса, ерітіндіге су құйған сайын шам жарқырап, жануы күшейе түседі. Диссоциациялану дәрежесінің электролиттің табиғатына тәуелділігін NaOH және KOH, HF және HCl электролиттерінің электрөткізгіштігін салыстыру мысалында қарастырамыз. Сондай-ақ электролиттік диссоциациялану дәрежесінің температураға тәуелділігін де көрсетуге болады. Бұл үшін құралдың жоғары жағындағы сымға амперметрді қосамыз, ал электрөткізгіштікті сынайтын аспапты стакандағы қыздырылған (қайнатуға жеткізбей) және қыздырылмаған сірке қышқылының ерітіндісіне саламыз. Күшті және әлсіз электролиттер туралы ұғым бекіту үшін олар мен бірге мынадай кестені толтыруға болады Оқулықпен жұмыс. Сулы орта үшін электролиттердің жіктелуі.
|
||||||||||||||||||||||||
Тапсырмалар |
1. Әлсіз электролит ерітіндісі берілген.
Оның α - диссоциациясын қалай арттыруға болады?
Әдісін ұсын. |
||||||||||||||||||||||||
Кейінгі тапсырмалар |
Оқулықтағы жаттығу жұмыстарын орындау. |
||||||||||||||||||||||||
Бағалау |
Формативті бағалау : Топтағы оқушылар бағалау парақшаларына критерий арқылы бағалайды
|
||||||||||||||||||||||||
Кері байланыс |
Бүгінгі сабақта не үйрендім? Оқушы рефлексиясы стикерге жазу |
||||||||||||||||||||||||
Үйге тапсырма |
§7 |