Ашық сабақ Мамбетжан Анара 4 сынып

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Ашық сабақ Мамбетжан Анара 4 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілі сабағына арналған қмж 4 сыныпқа
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit: 5

Healthy World

School:

206 school-gymnasium

Teacher’s name:

Mambetzhan Anara

Date:

25.02.2025

Class: 4 “A”

Number present: 15

Number absent:

Theme of the lesson

Healthy bodies 2

Learning objectives

4.1.3.1 understand the main points of short supported talk on an increasing range of general and some curricular topics;

4.2.5.1 pronounce an increasing range of words, short phrases and simple sentences intelligibly;

4.5.11.1 use has got/have got there is/are statement, negative, question forms including short and full answers and contractions;

Lesson objectives

Learn and use vocabulary about healthy and unhealthy food.

Use there is/are statement and a/an/some/any

Identify good eating habits and create a healthy menu.

Value link

Healthy lifestyle – Making good food choices.
Responsibility – Taking care of one's body with healthy eating.

Plan

Stages of the lesson

Teacher’s activities

Students’ activities

Assessment

Resources

Beginning of the lesson







Warming-up

5 min

Organization moment:

1.Greeting

Ask about the weather.

The teacher sets the lesson objectives,letting students know what to anticipate from the lesson.


? "Mystery Bag" Game/Checking homework
- The teacher prepares a
mystery bag filled with real or toy food items: an apple, a carrot, a candy, a nut, a cookie, etc.
- A student guess the food items and afterdiscusses whether the food is
healthy or unhealthy.


Divide students into two groups use numbers on the assessment list



Students listen and answer






- Touch and guess
- Guess the name of the food and say if it is
healthy or unhealthy.
"It is an apple! It is healthy!"

The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”



Descriptors:
- Identifies food items by touch.
- Uses basic descriptive words.
Total:1 point









A bag, real food items or plastic models.

Pre-learning

Brainstorming”

5min
















3 min

Lead-In

Vocabulary.

- Introduce foodmeasure words using pictures.

Teacher presents new words with pictures:

a packet of peas, a pot of yogurt,a jar of honey, a bottle of bread,a loaf of bread, a carton of juice, a bar of chocolate, watermelon,walnut,cracker,peanut,crisps.


Task 1.Individual task.

Read and choose the correct word.

Smiles pupil’s book

Ex:15 p:88


Прямоугольник 2

- Listen, repeat words













Students read the words and choose the correct word.























Descriptors:
- Correctly names food items.

-read and choose the correct word

Total:2 point

Realfooditems, flashcards.

Middle of the lesson

Presentation part

5 min





2 min















5 min


Grammar Focus

- Practice There is/are, a/an, some/any for countable and uncountable food.

Teacher explains grammar.


Task 2. Individual task.

Using platform Baamboozle


Grammar task about some/any.




Task 3. ? Pair Work:What are there in my fridge- Students will work in pairs. For each pair assign fridge with food. Students create sentences with a, an, some and There is/are

- Share with class



- Answer using.




















- Discuss in pairs and write their recipe .

Descriptors:
- Forms sentences correctly.

Total:2 points

















Descriptors:
- Uses food words correctly.
- Use a/an/some – Write sentences with There is/are

- Share with class
Total:2 points

PPT slides, examples.






https://www.baamboozle.com/quiz/286351/1











Worksheets,picture.

Fun Game

2min

? Game: "Healthy or Unhealthy?"
- Show different foods – students
jump if it’s healthy, sit if it’s unhealthy.

Move and answer actively!

Descriptors:
- Recognizes healthy food.
- Responds correctly.

Flashcards, projector.


13 min

Task 4. Group work.

Create your lunchbox

- Watch video from hologram





- Students will work in groups to create their lunchbox, using food vocabulary and practicing decision-making in English.

- Share with class


- Discuss in group and write their sentences about their lunchbox.









Descriptors:
- Uses There is/are, some
- Create lunchbox
Total:3 points

Hologram

Worksheets, lunchbox template.

End of the lesson:

Reflection

5 min


- Conduct a reflection activity:”Color water”


- Participate in the reflection activity.

Teacher listens and records challenges for future planning.

Whiteboardfornotes.


Homework


?Topic:"Is fast food always unhealthy?"


Write topic

























Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
16.04.2025
146
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі