Материалдар / Ашық сабақ. Мен таңдаған мамандық.
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ашық сабақ. Мен таңдаған мамандық.

Материал туралы қысқаша түсінік
Мамандық тақырыбында тәрбие сағаттар
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
15 Маусым 2021
580
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Сабақтың тақырыбы: «Мен таңдаған мамандық!»

Мақсаты:

Білімділік – мамандық құндылығы туралы түсініктерін кеңейту.Мамандық таңдауда оң шешім қабылдауға,еңбек қуанышын сезінуге,өзінің қабілетін тануға жетелеу.Еңбекқорлыққа,еңбекті қадірлей білуге,табысты болуға тәрбиелеу.

Дамытушылық – жеке басының сапалық қасиеттерін арттыру, жеке тұлға қалыптастыру бағытында дүниетанымын кеңейту;

Тәрбиелік –  тиянақты да, саналы білім алуға деген ұмтылысты оятуға бағыт беру. Студенттердің өз пікірін еркін айтуға, басқаның пікірін сыйлай білуге, жүйелі ойлауға баулу.

Көрнекілік: мамандық туралы видеолар, презентация, нақыл сөздер.


Сабақ барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі:


Қайырлы күн, құрметті қонақтар және студенттер. Біздің бүгінгі ашық тәрбие сағатымыздың тақырыбы- «Мен таңдаған мамандық». Ж. Аймауытов «Мамандықтын жаман жоқ, бірақ мұның кез – келгеніне икемділік қажет, бұл жай күнелту, тамақ асыраудын ғана жолы емес, үлкен өнерді, зор шеберлікті қажет ететін нәрсе» деп атап көрсеткендей мамандық таңдау – бұл өте маңызды іс. Өткені біз өзіміз таңдаған мамандық саласында өмір бойы қызмет атқарамыз.


Мынау көп салалы өмірде мамандықтың түрі көп. Әрине таңдау жасау оңай емес. Ең бастысы – адам еңбекке қабілетті, зейінді болуы қажет және оның мамандығы өзі өскен ортаға маңызды, бағалы үлес қосатындай болуы шарт. Өз ісіне сенімді, дұрыс таңдаған адам ғана жетістікке жетеді. Адам еңбегінен қуанышын таба білсе, бойына жаңа күш қосылып, еңбекке деген шабыты арта түседі. Зор ықылас, шабытпен істеген іс – табыс биігіне жеткізетін қанат. Абай атамыз айтқандай: «Неге арналсаң, соны істе» деп, қашанда адам өмірден орнын өз таңдауымен айналысқан жөн.

Әлемде 50 мыңға жуық мамандық бар екен және жыл сайын оған 500 – ге тарта жаңа түрі қосылып отырады екен.  Мамандық – бұл әрбір адамның сүйіп, әрі қуана жасайтын ісі, оның ертеңгі болашағы. Әр адам мамандығын өзі таңдауы және оған құрметпен қарауы керек. Себебі мамандық таңдау үлкен жауапкершілікті қажет етеді және адам өміріндегі ең маңызды қадамдардың бірі. Адам тағдырының бір бөлігі таңдаған мамандығымен ұштасып жатады. Барлық адам асқақ арман мен биік мақсатқа ие. Әрбірінің өз бағыты, арман қылған бағындырар биігі болады. Ал биік шың адамға оңайлықпен беріспесі анық.


II кезең: Мамандықтың шығу тарихы мен сипаттамасы:

Студент: Химик-технолог мамандығының шығу тарихы:

Адамдар ежелгі дәуірден бастап, өркениеттер пайда болғанға дейін химиялық зерттеулер жүргізді. Бұл отпен, өсімдіктердің шіріп кетуімен, заттар мен өнімдерді қайнатумен тәжірибе болды. Әрине, бұл зерттеулерді ешкім арнайы жасамады-олар күнделікті өмір сүру үшін күрес кезінде бақылау процесінде дүниеге келді. Заттардың химиялық қасиеттерін әдейі зерттей бастаған алғашқы ғалымдар мен қолөнершілер кейінірек - шамамен 5 мың жыл бұрын Месопотамия мен Египетте пайда болды. Олардың негізгі жетістіктері металлургия саласында жасалды, ол стратегиялық сала болды және мемлекеттің күші оған негізделген. Бұл прфессияның дамуындағы жеке парақты орта ғасырларда жаппай дамып, Еуропаға Таяу Шығыстан келген алхимия деп атауға болады.




Тек 17 ғасырда табиғатты зерттейтін ғалым ретінде химия ұғымы қалыптасты, содан бері химия өзінің әдіснамасымен, құралдарымен және т.б. жеке ғылымға айналды.

Көптеген материалдар мен заттардың пайда болуы біз осы мамандарға қарыздармыз. Күнделікті өмірде және өндірісте өз жұмысының нәтижелерін пайдаланатын көптеген адамдардың әл-ауқаты осы мамандардың жұмысына байланысты деп сеніммен айтуға болады.

Химик-технолог мамандығының қазіргі заманғы мағынасы тікелей пайда болуымен химия өнеркәсібінің басталған дүниеге XV ғасырдан Еуропада пайда бола бастаған тұздар, дәрілік препараттар дайындау үшін сілтілер мен қышқылдар, бояулар, жарылғыш заттар алу үшін ұйымдастырылған түрлі ұсақ мануфактуралар түрінде даму бастауымен тікелей байланысты. XVI ғасырдан бастап мұндай қолөнер Ресейде пайда болды, бірақ химиялық технологияның білім мен қолданбалы дағдылардың тәуелсіз саласына бөлінуі XVIII ғасырдың екінші жартысында ғана болды. Сол кезде (1772 жылы) профессор И. Бекманның болашақ химик-технологтар үшін алғашқы оқулық болған еңбектерінде әртүрлі химиялық өндірістердің әдістеріне қатысты "технология" термині пайда болады.

Студент: Химик – технолог мамандығына сипаттама

Химия - айналамыздағы процестерді түсінуге мүмкіндік беретін аса маңызды ғылымдардың бірі. Олар мұғалім, талдаушы, технолог немесе инженер болуы мүмкін.

Кəсіптің сипаттамасы, əдетте, кез-келген өнімді өндірудің ескі үдерістерін жетілдіретін немесе жетілдіретін сарапшы болғандығына дейін төмендеуі мүмкін.

Біздің қазіргі таңда оқып жатқан Пайда болуы мамандық химик-технолог қазіргі заманғы мағынада тікелей пайда болуымен химия өнеркәсібінің басталған дүниеге XV ғасырдан түрлі мануфактуралар, ұйымдастырылған ұсақ өндіру тұздар, сілтілер мен қышқылдар дайындау үшін дәрілік препараттар, бояулар, жарылғыш заттар. XVI ғасырдан бастап мұндай қолөнер Ресейде пайда болды, бірақ химиялық технологияның білім мен қолданбалы дағдылардың тәуелсіз саласына бөлінуі XVIII ғасырдың екінші жартысында ғана болды. Сол кезде (1772 жылы) профессор И. Болашақ химик-технологтар үшін алғашқы оқулық болған Бекманның "технология" термині әртүрлі Химиялық өндірістердің әдістеріне қатысты пайда болады., барлық өндірістік процестерді бақылау сияқты бірқатар міндеттерді орындауға негізделген. Бұдан басқа, химик- өнімнің сапасын жеке тексереді. Ол үлгі алады, ал кемшіліктер болса, ол өндіріс процесінде қажетті өзгерістер жасайды.

Химиялық зауыттың инженері өндірісті ғана емес, сол жерде жұмыс істейтін адамдарды басқарады. Яғни, ол өз бағынушыларымен қарым-қатынас жасай білуі керек және оларға анық ақпарат беруі керек. Ол сондай-ақ сұхбат жүргізеді және жаңадан келгендерді дайындайды. Техникалық құжаттарды құрастырады. Ол өнім сапасын жақсарту және сапаны бақылау әдістерін жетілдіру бойынша ұсыныстар енгізеді.

Кәсіптік маңызды қасиеттер:

Химик-технолог болу үшін, сіз алдымен кәсіби мағынада маңызды бірқатар қасиеттерге ие болуыңыз керек:

  • Кез-келген мамандықтың болашақ химигі, соның ішінде технолог, аналитикалық ойлау мен техникалық қабілеттерге ие болуы керек.

  • Бұл мамандық назар аударуға қабілетті және сандарға, белгілерге, символдарға арналған тамаша жадыға ие адамдар үшін қолайлы.

  • Бұл жұмыс жеткілікті түрде жанашыр болғандықтан, өзін өзіне арнаған адам тұншығып, шыдамды болу керек. Ол түстердің үлкен диапазонын ажырата білуі керек және иіс сезіміне ие болуға тиіс.

  • Сонымен қатар, ол өзінің барлық жауапкершілігін түсінуі керек, өйткені кейбір жағдайларда адам өмірі оның білімі мен біліміне байланысты болады.

Мамандықтың артықшылықтары мен кемшіліктері:

Кез-келген адам сияқты, инженер-технологтың қызметі де артықшылықтары мен кемшіліктері бар.

  • Бұл мамандық өте қызықты, және маман үшін күнделікті кешке ұқсас болмайды. Әрине, бұл дамушы сала.

  • Бұл әмбебап және өндірістің әр түрлі салаларында жұмыс істеуге мүмкіндік береді.

  • Химик-технолог тек процесті ғана емес, сонымен бірге адамдарға да әкелуі мүмкін, сондықтан бұл мамандық сізге мансаптық мансапқа жол ашады.

  • Аталған мамандық зерттеу жұмыстарын одан әрі жүргізуді және кандидаттық жұмыстарды жазуды болжайды.

Кәсіби минус:

  • Негізгі кемшіліктер зиянды өндіріс болып табылады. Химиялық заттармен байланыста болғандықтан, осы мақалада кәсібінің сипаттамасын оқып шығатын химик-технолог күн сайын шуылға, дірілге және шаңға ұшырайды.

  • Бүгінде бұл мамандық, өкінішке орай, сәнді болып саналмайды және өзгелердің көз алдында құндылықтарды қосуға екіталай.

  • Жұмыстарына жоғары жалақы алу үшін химиялық өндірістегі технолог бірінші дәрежелі маман болуы керек. Егер сіз тек дипломды алмасаңыз және дипломға ие болсаңыз, онда, әрине, сіз технологиялық процестермен жұмыс істеуге рұқсат етілмейді.

  • Жоғарыда айтылғандай, бұл кәсіп күрделі және өте жауапты.


III кезең. Химик – технолог мамандығы туралы видеоролик.


IV кезең: Ойланайық, пікірлесейік!
- Айтыңдаршы, мамандық дегеніміз не?
- Мамандық таңдауда әр адам неге сүйену керек?

  • Адам кәсіби жұмыста қалай табысқа жете алады?
    - «Маман иесі» дегенді қалай түсінуге болады?


V кезең. Химия ғылымдары жайлы өлең оқу:

Менделеев кестесі

Қадыр Мырза Әли

Балалықпен байқамаппын, ол кездерде аңғалмын.

Менделеев кестесіне қарап кеше таң қалдым.

Таң қалдым да ойға шомдым, жасырамын несіне,

Химия емес, осы кесте салды өмірді есіме.

Кім ойлаған формулалар қозғайды деп шеріңді,

Ұядағы әр элемент бір тағдыр боп көрінді.

Анау емес, мынау емес — Титан болу сорың ба?!

О жасаған! Титан неге жиырма екінші орында?!

Темірдей деп мақтаушы едік.

Темірдің де кезі өткен.

Кезі өтпесе, тұрар ма еді жиырма алтыншы кезекте.

Былқ етпейтін сабырлы да, салмақты да болғасын,

Тоғызыншы қатарға әрең ілігіпті қорғасын.

Ал орынын сұрама сен,

Айтуға оны ұялам.

Сығалайды ол бейшара ақырғы бір ұядан.

Элементтер ішінде де қатты-ау, сірә, қақтығыс,

Шылапшындық мысыңнан да кейіндеу тұр ақ күміс.

Күміс дейміз,

Күмістің де өмір емес өмірі —

Екінші емес,

Үшінші емес, —

Қырық жетінші нөмірі.

Қалай саған ұнай ма бұл?

Ұнаса егер, ал тыңда:

Жүлделі орын тимей қалған платина,

Алтынға!

Жетпіс сегіз,

Жетпіс тоғыз —

Екеуінің кезегі.

Екеуі де жаратқаннан бір қиянат сезеді.

Тас-талқанын шығарғысы келгендей бір шетінен,

Платина сұп-сұр болып, қаны қашқан бетінен.

Құрметті төр тимесе егер шын асылда бар ма айып?!

Өз орынын күте-күте кеткен алтын сарғайып...

Оңай емес бұл өмірде бәрін әділ бөлісу,

Бірінші боп сутегі тұр,

Болғаннан соң тегі су...

Осыларды көріп өскен, ұғып өскен балаға

Бұл өмірде ренжуге,

Өкпелеуге бола ма?!!



V кезең: Қорытынды:


Әбунасыр әл Фараби «… адам кез-келген жұмысқа жарамды бола бермейді жұмысты неғұрлым жетік және жаксы атқарса білгір және шебер болып шығады.Қандай әрекет,қандай іс істесекте,содан рахмет табу,соның рахатың көру біздің мақсатымыз болып табылады» деген.


Еңбек етсем, ертеңгі бақытыма сенемін,

Мақсатыма жеткізер уақытыма сенемін

Достық іспен қасты да жеңеріме сенемін,

Ақыл, сана білім мен өнеріме сенемін.

Арым- таза, ақ көңіл адалдыққа сенемін,


Абыройлы ,ақ ниет адамдыққа сенемін! – дегендей, ел сеніміне кіретін құрметті мамандық иесі боламын десеніздер бүгінгі сабағымызда алған ақыл кеңестерді жадыңызда ұстап, ілім білім алуға барлық күш куатты жұмсап, егеменді еліміздің ертеңі –болашақ маман иелері болуларыңызға тілектестігімді білдіремін!





















Жамбыл облысы әкімдігінің білім басқармасы

«Жамбыл политехникалық жоғары колледжі»

мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны




Бекітемін

Директордың тәрбие ісі

жөніндегі орынбасары

___________ Қуанышева Ғ.Т.

«___»_________2021ж.









«Мен таңдаған мамандық»









«Химиялық технология пәндері»

ЦӘК отырысында қарастырылды

Хаттама № ___ «___»_________ 2021ж.

ЦӘК төрайымы ________ С.А.Жамалова

Топ: 1-ХТН-20-1

Топ жетекшісі: Муханова А.О.

















Тараз 2021

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!