Ашық сабақ "Модель және модельдеу" 6 сынып

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Ашық сабақ "Модель және модельдеу" 6 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Модель және модельдеу ұғымына түсініктеме беріледі. Модельдің түрлері туралы анықтауға мысалдар қарастылады.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Күні:05.12.17

Пәні: информатика

Сынып:6

Пән мұғалімі: Шайсултанова А.М.

Тақырыбы

Модель және модельдеу

Жалпы мақсаттар

Оқушыларға модель және модельдеу ұғымдары туралы түсініктеме беру арқылы тапсырма орындау, модель құруға үйрету

Түйінді идеялар

Модель және модельдеу ұғымдарын біледі

Әдіс-тәсілдер

Оқытудағы жаңа тәсілдер (топтық), СТО (менталды карта, сәйкестендіру), АКТ, оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау, социометрия

Күтілетін нәтиже

Модель және модельдеу ұғымдарын ажырата алады. Тәжірибелік жұмыста модельдеуді үйренеді

Сабақтың типі

Жаңа білімді меңгерту сабағы

Сабақтың жоспары

Мұғалімнің іс-әрекеті

Оқушының

іс-әрекеті

Психологиялық ахуал

Топқа бөлу

Бір-біріне күлімсіреп, жақсы көңіл – күй сыйлайды. Осындай жақсы көңіл күймен сабақ басталады.

Сандықшадан күннің көзі суретін, жұлдызшаны, куб макетін,пирамида макетін таңдау арқылы 4 топқа бөлінеді



Топтарға бөлініп отырады.

Үй тапсырмасын тексеру

Алгоритмдер тақырыбы бойынша «Құлыпты аш» ойыны арқылы сұрақтарға жауап береді. Құлыпты ашып, сабақтың тақырыбын айқындаудың кілтін табады

Бағалау парағын таратып беру

топ болып тапсырманы орындайды

Жаңа сабақтың тақырыбын ашу, мақсатымен таныстыру

Модельдерді ұсыну арқылы сабақтың тақырыбын ашуға бағыттау

Ұшақ , қуыршақ, ЭКСПО-2017 моделі, қолдан жасалған үйдің моделі, робот, биологиялық адам макеті

Сабақтың мақсатымен таныстыру

Өз ойларын айтып, сабақтың тақырыбын ашады

Жаңа сабақ түсіндіру





Оқулықпен жұмыс

Адамдар күнделікті өмірде модельді жиі қолданады. Ол үшін адам модельді ой елегінен өткізіп, бейнесін, көрінісін, үдерісін көз алдында елестетеді.

Модель — зерттеліп жатқан нысанның, құбылыс немесе процесстің маңызды ерекшеліктерін қамтып көрсететін әлдебір жаңа нысан.

Моделдеу – модельдерді құру мен зерттеуге бағытталған таным әдісі, яғни нысандарды құру және тану арқылы зерттеу.

Модельді құрастырудың бірнеше себептері бар.

  1. Шынайы өмірде модельдің түпнұсқасы болмауы мүмкін немесе мүлдем болмаған. Мысалы: динозаврдың жойылу теориясы, «ядролық қыстың» моделі.

  2. Түпнұсқа бірнеше қасиетке ие болуы мүмкін. Мысалы, жергілікті жердің картасы, тірі ағзалардың моделі.

  3. Түпнұсқасы өте кішкентай немесе өте үлкен болуы мүмкін. Мысалы, атомның, глобустың, Күн жүйесінің модельдері.

  4. Үдеріс өте тез немесе өте баяу өтуде. Мысалы, іштен жану қозғалтқышының моделі, геологиялық модельдер.

Модель- шынайы нысанды, үдерісті немесе құбылысты айрықша көрсететін, жаңаша ықшамдалған нысан.

Мысалы, қуыршақ- адамның моделі. Қыз бала қуыршақты ұйықтатады, киім кигізеді, оған қамқор болады. Бұл жерде қуыршақ моделі адамның рөлін орындайды.

Бір заттың бірнеше моделі болуы мүмкін. Мысалы, балық моделі- балық түріндегі жылтыр қармақ, арнайы қағаздан жасалған балық.

Модельдеу- бұл нысандарды, үдерістер мен құбылыстарды зерттеу мен жобалауға негізделген модельдерді құру.

Нысандарды, үдерістер мен құбылыстарды модельдеуге болады.

  1. Нысандар: архитектуралық құрылымдардың көшірмесі, глобус, балалар ойыншықтары, көрнекі құралдар және т.б.

  2. Құбылыстар: су тасқынының, жер сілкінісінің, көшкіннің модельдері және т.б.

  3. Үдерістер: әлемнің даму моделі, экономикалық үдерістер моделі, экологиялық үдерістер моделі және т.б.

І топ-менталды карта ІІІ топ-топтастыру

ІІ топ-сәйкестендіру IV топ- негізгі терминдерді табу,

қорытынды шығару

Сергіту сәті.


Қол саусақтарына арналған жаттығулар

  • Алақанды уқалау.

  • Қолды қысу

  • Білезіктен айналдыру

Көзге арналған жаттығулар.

  • Көзді бірнеше рет жыпылықтату.

  • Көзіңмен ақырын оң жаққа, жоғары, солға, төмен қарай

3-4 рет айналым жаса

Жаттығуды

орындарында отырып орындау.

Тәжірибелік тапсырма орындау

Барлық оқушыларға Үйдің моделін жасау тапсырылады.

І топ – конструктор

ІІ топ-қағаздан жапсыру арқылы

ІІІ топ-Paint графикалық редакторында суретін салу

IV топ-ермексаздан

Әр топ берілген тапсырманы орындайды

Сабақты бекіту


Социометрия әдісі

БShape6 Shape5 Shape4 Shape3 Shape2 Shape1 ілмеймін Түсінемін басқаны үйрете аламын

Білемін Түсінемін

Қолдана аламын


Бағалау кезеңі


Оқушылардың пікірімен санаса отырып бағалайды

Бір-бірін бағалайды.

Үйге тапсырма


Үйге тапсырма бет 45-46 оқу, ұлдар-ұшақтың, қыздар гүлдің моделін әр түрлі материалдан жасап келу


Сәйкестендір:

1.Модель-

4

1.Адамның моделі

2.Модельдер-………………….бөлінеді

6

2.Математикалық

3.Модельдеу дегеніміз

5

3.Сөздік, математикалық, графикалық

4.Қуыршақ бұл

1

4.Шынайы нысанды, үдерісті немесе құбылысты айрықша ткөрсететін, жаңаша ықшамдалған нысан.

5.Тіктөртбұрыштың ауданын есептеу формуласы

2

5.Нысандарды, үдерістер мен құбылыстарды зерттеу мен жобалауға негізделген модельдерді құру

6.Модельдің берілу тәсілдері

3

6.Статистикалық, динамикалық, материалдық және ақпараттық



Берілген модельдерді материалдық және ақпараттық бағытқа топтаңыздар


  1. Глобус

  2. Театр спектаклінің костюмдер эскизі

  3. Адам қаңқасының макеті

  4. Шыңғыс хан жанұясы ұрпақтарының сызба түріндегі моделі

  5. Су молекуласы құрылымының моделі (макеті)

  6. Автобус қозғалысының кестесі

  7. Паровоз ойыншығы

  8. Метроның сызбасы

  9. Тіктөртбұрыштың ауданын табу формуласы

  10. Чарльз Бэббидж суреті


Материалдық модельдер 1, 3, 5, 7, 8

Ақпараттық модельдер 2, 4, 6, 8, 9, 10


Бағалау парағы

Оқушының аты-жөні: _____________________________________


Бағалау саласы

Бағалар (егер сұрақты ашпасаңыз -0-ді, сұрақ толығымен ашылса 5- ті айналдыру керек)

Жалпы ұпай

Алгоритм, алгоритм түрлерін атау қажет

0 1 2 3 4 5


Модель және модельдеу

Мәтінмен толық жұмыс жасау

0 1 2 3 4 5


Модель туралы нақты ақпарат білу және қолдану қажет

0 1 2 3 4 5


Модель жасауға қосқан үлесім

0 1 2 3 4 5


Сіздің моделіңіз қандай дәрежеге жатады деп санайсыз?


0-5

Үздік модель!

6-10

Керемет модель!


10-15

Таңғажайып модель!


Жалпы баға


20-35 ұпай-«5»

15-20ұпай –«4»

10-15 ұпай- «3»



Қосымша ақпарат. 

Модель – ол:

  • Нысанның қарапайым көшірмесі;

  • Заттың кішірейтілген түрі;

  • Табиғатта, қоғамда болып жатқан кейбір құбылыстарды, үдерістерді сызба, сурет немесе сипаттау түрінде көрсету;

Алдын ала сызбасын салмай күрделі механизмнен бұрын, қарапайым детальді де орындау мүмкін емес. Ғимараттарды, зәулім сарайларды жобалау алдында сызбадан басқа, олардың сұлбасын жасайды.Модельдеу арқылы шын мәнінде жоқ немесе бұрын болып, жойылып кеткен нысанды зерттеуге болады.

Модельдерді қасиеттеріне қарай мынадай топтарға жіктеуге болады:

  1. Қолдану аймағы бойынша;

  2. Уақыт факторы бойынша;

  3. Білім саласына қарай;

  4. Модельді көрсету тәсіліне қарай

Қолданылу аймағы бойынша:

Оқыту модельдері – үйрету, оқыту барысында қолданылады. Әртүрлі жаттықтырушылар, көрнекі құралдар, оқыту бағдарламалары.

 Зертханалық модельдер – жобаланған мысалдың үлкейтілген немесе кішірейтілген көшірмесі. 

Ғылыми – техникалық – әртүрлі құбылыстар мен үдерістерді зерттеуге арналады. 

Ойын модельдері – іскери, экономикалық әскери ойындар.

Уақыт факторы бойынша:

Динамикалық модель уақыттың  өтуіне байланысты нысан қасиеттерінің өзгерісін көрсетеді. Мысалы: оқушының оқу үлгерімін көрсететін  сынып журналы. Статистикалық модель деп оқушының бақылау жұмысының нәтижесі бойынша алған бағасы, яғни, сол уақыттағы үлгерімін айтады.

Білім саласына қарай: бұған келесі модельдерді жатқызуға болады: физикалық, химиялық, географиялық, тарихи, математикалық.

Модельді көрсету тәсіліне қарай:   

Материалдық(заттық) модельдердің қарапайым мысалдары: ойыншықтар, сабақтарда қолданылатын адам қаңқасы, глобус.

Суретші салған картина, оқулықтың ішіндегі сызбалар графикалық модель.

Компьютерлік модель деп - программалық орта көмегімен жүзеге асатын модельді айтамыз.

Тапсырма:

1.Мәтінмен жұмыс істеудің негіздері - мәтіннен негізгі (жаңа) ұғымдарды тауып, оларға анықтама беру

2.Үлгі боларлық қорытынды (оқыған мәтіннен келешекте қажет болатын маңызды қорытынды)

3.Иллюстрациялық бейнелеу (мәтіннің негізгі ойын сурет, сызба арқылы бейнелеп көрсету)



Материальные модели – это копии объекта, выполненные в другом масштабе, из другого материала. Пример: детские игрушки, глобус, химические опыты.

Информационные модели – это модели, отражающие реальные объекты на языке кодирования информации, в виде чертежей, схем, математических формул.

















Сәйкестендір:

1.Модель-


1.Адамның моделі

2.Модельдер-………………….бөлінеді


2.Математикалық

3.Модельдеу дегеніміз


3.Сөздік, математикалық, графикалық

4.Қуыршақ бұл


4.Шынайы нысанды, үдерісті немесе құбылысты айрықша ткөрсететін, жаңаша ықшамдалған нысан.

5.Тіктөртбұрыштың ауданын есептеу формуласы


5.Нысандарды, үдерістер мен құбылыстарды зерттеу мен жобалауға негізделген модельдерді құру

6.Модельдің берілу тәсілдері


6.Статистикалық, динамикалық, материалдық және ақпараттық


Сәйкестендір:

1.Модель-


1.Адамның моделі

2.Модельдер-………………….бөлінеді


2.Математикалық

3.Модельдеу дегеніміз


3.Сөздік, математикалық, графикалық

4.Қуыршақ бұл


4.Шынайы нысанды, үдерісті немесе құбылысты айрықша ткөрсететін, жаңаша ықшамдалған нысан.

5.Тіктөртбұрыштың ауданын есептеу формуласы


5.Нысандарды, үдерістер мен құбылыстарды зерттеу мен жобалауға негізделген модельдерді құру

6.Модельдің берілу тәсілдері


6.Статистикалық, динамикалық, материалдық және ақпараттық


Сәйкестендір:

1.Модель-

4

1.Адамның моделі

2.Модельдер-………………….бөлінеді

6

2.Математикалық

3.Модельдеу дегеніміз

5

3.Сөздік, математикалық, графикалық

4.Қуыршақ бұл

1

4.Шынайы нысанды, үдерісті немесе құбылысты айрықша ткөрсететін, жаңаша ықшамдалған нысан.

5.Тіктөртбұрыштың ауданын есептеу формуласы

2

5.Нысандарды, үдерістер мен құбылыстарды зерттеу мен жобалауға негізделген модельдерді құру

6.Модельдің берілу тәсілдері

3

6.Статистикалық, динамикалық, материалдық және ақпараттық

Сәйкестендір:

1.Модель-

4

1.Адамның моделі

2.Модельдер-………………….бөлінеді

6

2.Математикалық

3.Модельдеу дегеніміз

5

3.Сөздік, математикалық, графикалық

4.Қуыршақ бұл

1

4.Шынайы нысанды, үдерісті немесе құбылысты айрықша ткөрсететін, жаңаша ықшамдалған нысан.

5.Тіктөртбұрыштың ауданын есептеу формуласы

2

5.Нысандарды, үдерістер мен құбылыстарды зерттеу мен жобалауға негізделген модельдерді құру

6.Модельдің берілу тәсілдері

3

6.Статистикалық, динамикалық, материалдық және ақпараттық

Берілген модельдерді материалдық және ақпараттық бағытқа топтаңыздар

  1. Глобус

  2. Театр спектаклінің костюмдер эскизі

  3. Адам қаңқасының макеті

  4. Шыңғыс хан жанұясы ұрпақтарының сызба түріндегі моделі

  5. Су молекуласы құрылымының моделі (макеті)

  6. Автобус қозғалысының кестесі

  7. Паровоз ойыншығы

  8. Метроның сызбасы

  9. Тіктөртбұрыштың ауданын табу формуласы

  10. Чарльз Бэббидж суреті

Берілген модельдерді материалдық және ақпараттық бағытқа топтаңыздар

  1. Глобус

  2. Театр спектаклінің костюмдер эскизі

  3. Адам қаңқасының макеті

  4. Шыңғыс хан жанұясы ұрпақтарының сызба түріндегі моделі

  5. Су молекуласы құрылымының моделі (макеті)

  6. Автобус қозғалысының кестесі

  7. Паровоз ойыншығы

  8. Метроның сызбасы

  9. Тіктөртбұрыштың ауданын табу формуласы

  10. Чарльз Бэббидж суреті


Дұрыс жауабы

Материалдық модельдер 1, 3, 5, 7, 8

Ақпараттық модельдер 2, 4, 6, 8, 9, 10


Дұрыс жауабы

Материалдық модельдер 1, 3, 5, 7, 8

Ақпараттық модельдер 2, 4, 6, 8, 9, 10

Бағалау парағы

Оқушының аты-жөні: _____________________________________


Бағалау саласы

Бағалар (егер сұрақты ашпасаңыз -0-ді, сұрақ толығымен ашылса 5- ті айналдыру керек)

Жалпы ұпай

Алгоритм, алгоритм түрлерін атау қажет

0 1 2 3 4 5


Модель және модельдеу

Мәтінмен толық жұмыс жасау

0 1 2 3 4 5


Модель туралы нақты ақпарат білу және қолдану қажет

0 1 2 3 4 5


Модель жасауға қосқан үлесім

0 1 2 3 4 5


Сіздің моделіңіз қандай дәрежеге жатады деп санайсыз?


0-5

Үздік модель!

6-10

Керемет модель!


10-15

Таңғажайып модель!


Жалпы баға


20-35 ұпай-«5»

15-20ұпай –«4»

10-15 ұпай- «3»

Бағалау парағы

Оқушының аты-жөні: _____________________________________


Бағалау саласы

Бағалар (егер сұрақты ашпасаңыз -0-ді, сұрақ толығымен ашылса 5- ті айналдыру керек)

Жалпы ұпай

Алгоритм, алгоритм түрлерін атау қажет

0 1 2 3 4 5


Модель және модельдеу

Мәтінмен толық жұмыс жасау

0 1 2 3 4 5


Модель туралы нақты ақпарат білу және қолдану қажет

0 1 2 3 4 5


Модель жасауға қосқан үлесім

0 1 2 3 4 5


Сіздің моделіңіз қандай дәрежеге жатады деп санайсыз?


0-5

Үздік модель!

6-10

Керемет модель!


10-15

Таңғажайып модель!


Жалпы баға


20-35 ұпай-«5»

15-20ұпай –«4»

10-15 ұпай- «3»



Бағалау парағы

Оқушының аты-жөні: _____________________________________


Бағалау саласы

Бағалар (егер сұрақты ашпасаңыз -0-ді, сұрақ толығымен ашылса 5- ті айналдыру керек)

Жалпы ұпай

Алгоритм, алгоритм түрлерін атау қажет

0 1 2 3 4 5


Модель және модельдеу

Мәтінмен толық жұмыс жасау

0 1 2 3 4 5


Модель туралы нақты ақпарат білу және қолдану қажет

0 1 2 3 4 5


Модель жасауға қосқан үлесім

0 1 2 3 4 5


Сіздің моделіңіз қандай дәрежеге жатады деп санайсыз?


0-5

Үздік модель!

6-10

Керемет модель!


10-15

Таңғажайып модель!


Жалпы баға


20-35 ұпай-«5»

15-20ұпай –«4»

10-15 ұпай- «3»

Бағалау парағы

Оқушының аты-жөні: _____________________________________


Бағалау саласы

Бағалар (егер сұрақты ашпасаңыз -0-ді, сұрақ толығымен ашылса 5- ті айналдыру керек)

Жалпы ұпай

Алгоритм, алгоритм түрлерін атау қажет

0 1 2 3 4 5


Модель және модельдеу

Мәтінмен толық жұмыс жасау

0 1 2 3 4 5


Модель туралы нақты ақпарат білу және қолдану қажет

0 1 2 3 4 5


Модель жасауға қосқан үлесім

0 1 2 3 4 5


Сіздің моделіңіз қандай дәрежеге жатады деп санайсыз?


0-5

Үздік модель!

6-10

Керемет модель!


10-15

Таңғажайып модель!


Жалпы баға


20-35 ұпай-«5»

15-20ұпай –«4»

10-15 ұпай- «3»

Бағалау парағы

Оқушының аты-жөні: _____________________________________

Бағалау саласы

Бағалар (егер сұрақты ашпасаңыз -0-ді, сұрақ толығымен ашылса 5- ті айналдыру керек)

Жалпы ұпай

Алгоритм, алгоритм түрлерін атау қажет

0 1 2 3 4 5


Модель және модельдеу

Мәтінмен толық жұмыс жасау

0 1 2 3 4 5


Модель туралы нақты ақпарат білу және қолдану қажет

0 1 2 3 4 5


Модель жасауға қосқан үлесім

0 1 2 3 4 5


Сіздің моделіңіз қандай дәрежеге жатады деп санайсыз?


0-5

Үздік модель!

6-10

Керемет модель!


10-15

Таңғажайып модель!


Жалпы баға


20-35 ұпай-«5»

15-20ұпай –«4»

10-15 ұпай- «3»

Қосымша ақпарат. 

Модель – ол:

  • Нысанның қарапайым көшірмесі;

  • Заттың кішірейтілген түрі;

  • Табиғатта, қоғамда болып жатқан кейбір құбылыстарды, үдерістерді сызба, сурет немесе сипаттау түрінде көрсету;

Алдын ала сызбасын салмай күрделі механизмнен бұрын, қарапайым детальді де орындау мүмкін емес. Ғимараттарды, зәулім сарайларды жобалау алдында сызбадан басқа, олардың сұлбасын жасайды.Модельдеу арқылы шын мәнінде жоқ немесе бұрын болып, жойылып кеткен нысанды зерттеуге болады.

Модельдерді қасиеттеріне қарай мынадай топтарға жіктеуге болады:

  1. Қолдану аймағы бойынша;

  2. Уақыт факторы бойынша;

  3. Білім саласына қарай;

  4. Модельді көрсету тәсіліне қарай

Қолданылу аймағы бойынша:

Оқыту модельдері – үйрету, оқыту барысында қолданылады. Әртүрлі жаттықтырушылар, көрнекі құралдар, оқыту бағдарламалары.

 Зертханалық модельдер – жобаланған мысалдың үлкейтілген немесе кішірейтілген көшірмесі. 

Ғылыми – техникалық – әртүрлі құбылыстар мен үдерістерді зерттеуге арналады. 

Ойын модельдері – іскери, экономикалық әскери ойындар.

Уақыт факторы бойынша:

Динамикалық модель уақыттың  өтуіне байланысты нысан қасиеттерінің өзгерісін көрсетеді. Мысалы: оқушының оқу үлгерімін көрсететін  сынып журналы. Статистикалық модель деп оқушының бақылау жұмысының нәтижесі бойынша алған бағасы, яғни, сол уақыттағы үлгерімін айтады.

Білім саласына қарай: бұған келесі модельдерді жатқызуға болады: физикалық, химиялық, географиялық, тарихи, математикалық.

Модельді көрсету тәсіліне қарай:   

Материалдық(заттық) модельдердің қарапайым мысалдары: ойыншықтар, сабақтарда қолданылатын адам қаңқасы, глобус.

Суретші салған картина, оқулықтың ішіндегі сызбалар графикалық модель.

Компьютерлік модель деп - программалық орта көмегімен жүзеге асатын модельді айтамыз.

Тапсырма:

1.Мәтінмен жұмыс істеудің негіздері - мәтіннен негізгі (жаңа) ұғымдарды тауып, оларға анықтама беру

2.Үлгі боларлық қорытынды (оқыған мәтіннен келешекте қажет болатын маңызды қорытынды)

3.Иллюстрациялық бейнелеу (мәтіннің негізгі ойын сурет, сызба арқылы бейнелеп көрсету)



Материальные модели – это копии объекта, выполненные в другом масштабе, из другого материала. Пример: детские игрушки, глобус, химические опыты.

Информационные модели – это модели, отражающие реальные объекты на языке кодирования информации, в виде чертежей, схем, математических формул.



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
21.12.2017
1081
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі