Ашық сабақ My profession.

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Ашық сабақ My profession.

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілі ашық сабақ
Материалдың қысқаша нұсқасы

LESSON 30

Unit 4: Professions and ways of Communication

School: №50 named after O.Zholdasbekov


Date: 20.12.2022

Teacher name: Zhanabaeva A.N.

Grade: 4 “A”

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

My profession.

Learning objectives

4.UE3 use adjectives, including possessive adjectives, on a

growing range of general and some curricular topics to describe things use simple one- syllable and some two-syllable adjectives [comparative form] to make comparisons

4.UE11 use has got / have got there is / are statement, negative question forms including short and full answers and contractions

Lesson objectives

All learners will be able to: read and talk about means of transport around the world; make a new dialogue using range of general curricular topics with support

Most learners will be able to: read and talk about means of transport around the world; make a new dialogue using range of general curricular topics with support

Some learners will be able to: read and talk about means of transport around the world; make a new dialogue using range of general curricular topics without support and act out it.

Criteria

To practice talking about means of transport;

Identify the meaning of words, expressions and sentences at text level

Write simple sentences in a paragraph to give some personal information

Previous learning

Technology

Plan

Planned timings



Planned activities



Learners’ activities

Evaluation

Resources

Begining

5 min

GREETING. INTRODUCE THE LESSON OBJECTIVES.

Divide pupils into 2 groups using an “Umbrella method” (train, plane).

Checking the previous learning using a poster with the Task.

Pupils choose the snowflakes from the umbrella and find their groups

Verbal

evaluation


PPT with the pictures and the worksheets

Middle

30 min


PRESENTATION AND PRACTICE

Listen and read.

Go through the pictures of the new theme and set the scene by asking the pupils questions about what they can see in the pictures, e.g. Teacher: (pointing to the picture 1) Who's this?

Class: A mechanic, etc.

Pupils listen and follow the words in their books.

Individual

evaluation


PPT with the pictures and the worksheets


Video about new theme.

Picture with the new words.

Mechanic-[məˈkæn.ɪk] механик
nurse
- [nɜːs] ембике
electrician -
[ˌɪl.ekˈtrɪʃ.ən] электрик
waitress - [ˈweɪ.trəs]
даяшы
dentist - [ˈdentɪst] 
тіс дәрігері
architect - [ˈɑː.kɪ.tekt]
сәулетші
news reporter [njuːz rɪˈpɔː.tər]
тілші


Ex.18. Listen and repeat. Then match.

Track – task 18

Point to the jobs, one at a time, and say the corresponding words

Answer:

2 i, 3 h, 4 c, 5 d, 6 f, 7 e, 8 g, 9 j, 10 b.


Task 1.Read the sentences and choose the correct answer.

Nick meets a friend. They shake/hug hands.

Great job! Give/call me a high five.

On the Mother’s day you make/hug your mummy.


Task 2. Complete the sentences with the right adjective in the box.

afraid

glad

cheerful

4.I’m ________ to be here with all my friends. The party is fantastic!

5.My English teacher is so _______. She is always smiling and joking.

6.I’m _______ of being at home alone at night.

Task 3. What do you want to be in future? Describe your dream job.

I want to be a _____________


Pupils watch the video and write down new words to vocabulary

and repeat




Pupils read the story again and complete the activity



Pupils read and choose







Pupils complete the sentences with the right adjective in the box




Pupils write 5 sentences.

Mutual avaluation







Verbal

evaluation

















Individual

evaluation


Video with new words

From CD Smiles – 4

Look and listen”




PPT with the pictures and the worksheets





PPT with the pictures and the worksheets




Video with new words

From CD Smiles – 4

Look and listen”




PPT with the pictures and the worksheets

End

5 min

REFLECTION

Say two things, which you have understood?

Say two things which you have not understood?

Hometask: Ex: 7 at page 37 Read, look and complete. Then match


Saying goodbye!


Pupils answer

Selfassess

ment


PPT with the pictures and the worksheets




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
13.03.2023
441
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі