Сабақтың
жоспары
|
Физика
|
9-сынып
|
Сабақтың
тақырыбы:
|
Ньютонның екінші заңы.
Масса
|
Мақсаты:
|
Білімділік: Оқушыларға механикалық күштер
туралы, олардың формуласын, бағытын түсіндіру; сонымен қатар,
динамиканың іргелі заңдарының бірі Ньютонның екінші заңын
тұжырымдау; масса ұғымынығ физикалық мағынасын
ашу;
Дамытушылық: жүйелі түрде ойлауға,
ізденуге, өз ойын ашық түрде айта білуге үйрету; білімге деген
құштарлығын ояту
Тәрбиелік: мұқияттылыққа, үйымшылдыққа,
топпен жұмыс жасау-ға, өздерін еркін ұстауға
тәрбиелеу.
|
Сілтеме:
|
-
Оқыту
әдістемесі
-
Оқулық. Физика, 9
сынып
|
Күтілетін
нәтиже:
|
1.Оқушылар Ньютонның екінші
заңы туралы білім алады.
2.Өз беттерімен
формуланы қорытады.
3. Формуланы қолданып, есептер
шығара алады.
|
Сабақта қолданылатын
материалдар
|
-
Жұмыс дәптері,
оқулық
-
Тақта, топшамалар, ақ
қағаздар, маркерлер,
тірек-сызбалар
|
Оқыту
әдістері:
|
1.Білім берудегі
жаңа тәсілдер(топтық жұмыс,диалогтық
оқыту,сұрақ-жауап)
2. СТО( тірек-схема
толтыру)
3.АКТ қолдану(слайд
презентация)
4.Бағалау(бірін-бірі критерий
арқылы бағалау,мұғалімнің формативті бағалауы,кері байланыс-оқушы
пікірін ескеру)
|
Дерек
көздері:
|
Оқулықтағы материалдар,
формулалар жинағы
|
Ұранымыз:
|
«Ойлан, ізден,
шарықта»
|
Сабақтың
барысы
|
Сабақтың
кезеңдері:
|
Мұғалімнің
іс-әрекеті
|
Оқушының
іс-әрекеті
|
Ұйымдастыру
кезеңі:
|
Амандасу.
Оқушыларды түгендеу.
Оқушыларды 1,2-ге
санап топқа бөлу
Әр топқа бағалау парағын
береді.
|
Амандасады. Жоқ
оқушыларды атайды.
Санау арқылы 2
топқа бөлінеді
Өз топ, топ басшысын
сайлайды. Оқушыларды сабаққа қатысу
картасы б/ша топ басшысы бағалап
отырады
|
Қызығушылықты
ояту кезеңі.
Үй тапсырмасын тексеру (миға
шабуыл стратегиясы)
А) топтастыру
стратегиясы
Ә) кестемен
жұмыс (оқулықпен
жұмыс)
|
Үйге берген тапсырманы
сұрау
Әр топқа таратпа
қағаздармен маркерлер
тарату.
А нықтамасы
Белгіленуі
КҮШ
Қ андай
Өлшем
шама
бірлігі
Түрлері
Құралы
-
Анықтамасы: Дененің басқа денелер
тарапынан болатын әрекеттің нәтижесінде үдеу алатынын сипаттайтын
және осы әркеттің өлшемі болып табылатын физикалық
шама.
-
Күш – векторлық
шама
-
Өлшем
бірлігі: Ньютон
-
Өлшейтін
құрал: динамометр
-
Белгіленуі: F
-
Түрлері: Ауырлық күші, үйкеліс күші,
серпімділік күші, тіректің реакция
күші
Р/с
|
Күштің
түрлері
|
Белгіленуі
|
Формуласы
|
Анықтамасы
|
1
|
Ауырлық
күші
|
|
|
|
2
|
Серпімділік
күші
|
|
|
|
3
|
Үйкеліс
күші
|
|
|
|
4
|
Тіректің реакция
күші
|
|
|
|
5
|
Теңәрекетті
күш
|
|
|
|
|
Оқушылар үй
тапсырмасын еске түсіреді жауап
береді.
Өздеріне берілген
тапсырмаларды орындайды
Әр берілген
тапсырмаға топ мүшелері ойланып жауап
береді.
Жауап бере
алмаған топтың сұрағына келесі топ мүшелері жауап бере
алады.
|
Сабақтың мақсатын
қою, жаңа тақырыпты
ашу
|
Әр топтың алдында
конверт бар, сол конвертті ашуға тапсырма
беріледі.
-
Дене инерттілігі дегеніміз
не?
-
Дене жылдамдығының өзгеруіне не
себеп болады?
-
Шалқан
ертегісінің суреті
беріледі.
«Шақырды мысық
тышқанды,Тышқан келіп мысықтан Мысық болса күшіктен, Күшік қыздан
ұстады. Қыз әжесін, ал әжей Көмекке шалын шақырды. Шал ұстады
шалқаннан Бәрі тартып жабылып, Жұлып алды
ақыры.
Сұрақ:Қандай жағдайда шалқан үдеу
алады?
|
Оқушылар берілген
сұрақтарға жауап береді.
Ертегіні талқылау
арқылы тақырыптың атауын өздері
ашады.
|
Мағынаны ажырату
кезеңі. Жаңа материалды
игеру
|
Бүгінгі
сабағымызда «Күш. Масса. Ньютонның екінші заңы» тақырыптарын
тірек-сызба арқылы
қарастырамыз
-
Күштің өзінің
алатын үдеуіне ықпал ететін қасиетін
инерттілік деп
аталады.
-
Масса
– дененің инерттілігінің
өлшемі
-
Ньютонның
екінші заңы: денеде туындайтын үдеу оған
әрекет етуші күшке тура
пропорционал.
Ньютонның
екінші заңының
формуласын
Бұл
теңдеу динамиканың негізгі
заңы деп
аталады. Бұдан теңәрекетті күш
үдеудің шамасы
мен бағытын анықтайтыны шығады.
Ньютонның ІІ
заңының негізінде күш бірлігі
енгізіледі.
Күш бірлігіне
массасы 1 кг дене 1
м/с2 үдеу тудыратынын күш
алынған. Си жүйесіндегі күш бірлігі Ньютон (Н) деп
аталады. Сонымен, 1Н= 1 кг*м/с2
|
Оқушылар
дәптерлеріне орындайды, Оқушылармен оқулықпен жұмыс
жасайды
Негізгілерін
естеріне сақтайды.
|
Ой
толғаныс.
Есептер
шығару
|
Екі топқа есептер
беріледі. Орындарында отырып
шығарады.І топтың
есебі
ІІ топтың
есебі
a
|
?
|
0,4м/с2
|
0,1
м/с2
|
m
|
8
кг
|
200
кг
|
?
|
F
|
2
Н
|
?
|
20
Н
|
|
Есептерді тақтаға ,
дәптерлеріне шығарады, топ ішінде талдайды, бұрын болған оқушылар
түсінбей отырған оқушыларға есептің шешуін көрсетеді,
түсіндіреді.
|
Сабақты бекіту
кезеңі.
|
«Сөйлейтін
таяқша» ойынын ойнату.
|
Оқушылар шеңбер
жасап тұрады. Сиқырлы таяқшаны алған оқушы бүгінгі тақырып бойынша
есінде қалған түйін сөз айтады. Осылай бүкіл сынып оқушылары сөйлеп
шығады.
|
Үйге
тапсырма:
|
§12, 10 –жаттығу
(есептер шығару)
|
Күнделікке жазып
алады.
|
Бағалау
|
Топ басшысы
бағалау парағына толтырып отырған балдары бойынша
бағаланады.
20 баллдан
жоғары-«5»
13-19
-«4»
6-12-«3»
0-5-«2»
Бағалау парағы
№
|
Оқушының
аты-жөні
|
Үй
тапсыр-ы
|
Жаңа
білімді
игеру
|
Тірек-схема
|
Есептер
шығару
|
Сабақты
бекіту
|
Балы
|
Баға
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Топ басшысы
қойылған бағаларды
түсіндіреді
|
Рефлексия. Кері
байланыс
|
Тақтаға «білім ағашы»
іледі. Стикерді таратып, өз
ойларын жазуды тапсырады
|
Сабақтың қай жері
ұнағанын, қай жеріне өзгеріс енгізуді
ұсынады.
|