Ұйымдастыру кезеңі.
Психологиялық ахуал орнату.
Оқушылардың құрал-жабдығының
толық болуына назар аудару зейінін бір ортаға
тоғыстыру.
Психологиялық
тренинг: «Келдім, көрдім, таптым» тренингі. Сабаққа
қажетті зат айтылады, оқушылар
соны көтереді:
Оқулық,
дәптер, қалам, өшіргіш, сызғыш,
қарындаш.
«Білімін өзектендіру» Өткен
сабақты еске түсіру.
Сабақты келесі сұрақты қоюдан
бастау:
өрнегі
мен өрнектерінің 
болғанда мәндері тең бола
ма? Бұл өрнектер тепе-тең деп
айтуға бола ма?
Оқушылардың пікірін
тыңдау.
Олай болса, өткен сабақта
тепе-тең өрнектердің анықтамасымен таныстық және тепе-тең
өрнектерді алу үшін қандай түрлендіру жасауға болатынын
үйрендік.
«Ой шақыру»
Тақырып бойынша сұрақтарға жауап
беру.
Тепе-тең өрнектер
деп...
Тепе-тең түрлендіру
деп...
Анықтама: Әріптердің мүмкін мәндерінде
бірдей мәнге ие болатын екі өрнек тепе-тең өрнектер деп
аталады.
Анықтама. Айнымалының кез келген мәнінде
мағынасы болатын бір өрнекті оған тепе-тең өрнекпен алмастыруды
тепе-тең түрлендіру деп атайды.
Сабақтың тақырыбын
айту.
Оқу мақсатын
анықтау.7.2.1.13
көпмүшелерге амалдар қолдану,
көпмүшелерді көбейткіштерге жіктеу арқылы алгебралық өрнектерді
тепе-тең түрлендірулерді орындау
«Ашық
микрафон» әдісі арқылы үй тапсырмасын
тексеру.
17.6 және
17.8
17.6. Қосындыны көбейтінді түрінде
жазыңдар:
Бағалау критерийлері: Білім
алушы
-қосындыны көбейтінді түрінде
жаза алады.
-көпмүшені топтау тәсілі
арқылы көбейткішке жіктей алады.
1)
х4у2
+
3х4
–
2у2
-6 =
(х4у2
+
3х4
) –
(2у2
+6) =
=
х4
(у2
+ 3
) – 2
(у2
+3) = (
х4
– 2)
(у2
+3)
2)
х3у3
–
2х3
+5у3
-10 =
(х3у3
–
2х3
) +
(5у3
-10)
=
х3
(у3
– 2
) + 5
(у3
-2) = (
х3
- 2)
(у3
– 2
)
Дескриптор: Білім
алушы
-көпмүшенің мүшелерін ортақ
көбейткіші болатындай етіп қосылғыштарға
топтайды;
-ортақ көбейткішті жақшаның
сыртына шығарады.
-қосындыны көбейтінді түрінде
жазады.
17.8. Теңдеуді
шешіңдер:
Бағалау критерийі: Білім
алушы
-
көбейтудің қосуға қатысты
үлестірімділік қасиетін қолдана алады
-теңдеуді шеше
алады;
-
1) х(х -8) -20 = -15 –х
(1-х)
х2
-8х -20 = -15 –х +
х2
х2
-8х +х-
х2
= -15
+20
-7х =
5
х = -

2) 47 – х (11 – х) =19х
+х2
47 – 11х
+х2
=19х
+х2
– 11х
+х2
-19х
-х2
= -
47
-30х = -
47
х =

х = 1

Дескриптор: Білім
алушы
-
көбейтудің қосуға қатысты
үлестірімділік қасиетін қолданады;
- ұқсас мүшелерді
біріктіреді;
-теңдеуді
шешеді.
Басты
идея: Өрнектерді тепе-тең түрлендіру
амалдар заңына сүйене отырып жасалады.
Қосудың және көбейтудің
терімділік қасиеті мен көбейтудің қосуға қатысты үлестірімділік
заңы:
a + b = b + a
ab = ba
(a + b) + c = a + (b + c)
(ab)c = a(bc)
a(b + c) = ab + ac
«Үйрете отырып,
үйренемін!» Жұптық
жұмыс
bilimland.kz сайтынан
жаттығулар
Бағалау
критерийі: Білім
алушы
-ортақ көбейткішті жақша
сыртына шығару арқылы алгебралық өрнектерді жіктей
алады;
-алгебралық өрнектерді
жіктеудің топтау тәсілін қолдана алады.

Дескриптор: Білім
алушы
-Көпмүшені көбейткіштерге
жіктеуді қолдану арқылы тепе-тең түрлендірулерді
орындайды;
-Тепе-тең түрлендірудің
нәтижесін терминдерді қолдана отырып ауызша түсіндірмесін айтып
дәлелдейді.
Толық дұрыс жауап
(+),
жартылай дұрыс немесе қате жауап
(-)
«Ойлан, топтас,
пікірлес!» Топтық
жұмыс
Оқулықпен
жұмыс: «Температураны
өлшеу»
«Біз не істеп жатырмыз?» деген
сұрақ қою арқылы тапсырманы дұрыс орындап жатқандарын
тексеру.
Бағалау
критерийі: Білім
алушы
-көпмүшені көпмүшеге көбейту
ережесін қолдана алады;
-бір айнымалысы бар сызықтық
теңсіздіктің мәндестігін беретін ережелерді қолдана
алады.
17.15. Теңсіздікті
шешіңдер.
1)
(х3 -2)
(х+1) х4 +х3 -23
х4 +х3 -2х
-2 х4 +х3 -23
х4 +х3 -2х х4 -х3 -23
+2
-2х -21
х
-21 :
(-2)
х
10,5
Жауабы: [ 10,5;
+ )
Дескриптор: Білім
алушы
- көпмүшені көпмүшеге көбейту
ережесін қолданады;
- ұқсас мүшелерді
біріктіреді;
- бір айнымалысы бар сызықтық
теңсіздіктің мәндестігін беретін ережелерді
қолданады;
- теңсіздіктің шешімін
жазады.
Қалыптастырушы
бағалау:
Бұл жұмыс оқушының тақырыпты
қандай деңгейде түсінгендігін бағалау үшін
қолданылады.
Бағалау
критерийі Білім
алушы •
Ортақ көбейткішті жақша алдына
шығару арқылы өрнектерді түрлендіре
алады
• Ортақ көбейткішті жақша алдына шығару және топтау
тәсілі арқылы көпмүшелерді көбейткіштерге
жіктейді
Тапсырма
Көбейткіштерге жіктеңіз:
10ab -15bc - 3ac + 2a2 = (10ab-15bc) – (3ac -
2a2 )
=
5b(2а -3с) – а( 3с -2а) = (5b
+а) (2а -3с) Дескриптор Білім
алушы −
өрнектерді
топтастырады; −
ортақ мүшені жақша сыртына
шығарады; −
көбейткіштерге
жіктейді.
« Нені
меңгердім!» Саралау
тапсырмалары:
Бағалау
критерийі:
-берілген алгебралық
өрнектен ортақ көбейткішті таба
алады.

Дескриптор:
-ортақ көбейткішті
табады.

Бағалау
критерийі:
- Жақшаны ашу ережесі, қосудың
және көбейтудің терімділік қасиеті мен көбейтудің қосуға қатысты
үлестірімділік қасиетін біледі.
-Көпмүшелерге амалдар
қолданады.
Дескриптор:
-жақшаны ашу ережесін
қолданады;
-көбейтудің қосуға
қатысты үлестірімділік қасиетін
біледі;
-көпмүшені бірмүшеге
көбейту ережесін қолданады;
-ұқсас қосылғыштарды
біріктіреді;
-көпмүшелерге амалдар
қолданады;

Бағалау
критерийі:
-көпмүшені бірмүшеге және
көпмүшелерді көбейту ережесін қолдана
алады;
-ұқсас қосылғыштарды
біріктіре алады.
-
Дескриптор:
-көпмүшелерге және
бірмүшелерге амалдар қолдану арқылы тепе-тең түрлендірулерді
орындайды;
-олардың теңдігін негізді түрде дәлелдеп
түсіндіреді.
|