Материалдар / Ашық сабақ "Пифагор теоремасы" 8 сынып
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Ашық сабақ "Пифагор теоремасы" 8 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Геометрия пәнінен 8 сыныпқа арналған қысқа мерзімді жоспар
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
16 Желтоқсан 2017
4889
21 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қысқа мерзімді жоспар

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:

8.2В Тікбұрышты үшбұрыштың қабырғалары мен бұрыштары арасындағы қатыстар

Мектеп: «Абай атындағы орта мектебі, мектепке дейінгі шағын орталығы» КММ

Сабақ: 2-ші

Мұғалімнің аты-жөні: Бекболат Жалмендин

Сынып: 8 А

Қатысқандар саны: 15

Қатыспағандар саны: 0

Сабақтың тақырыбы

Пифагор теоремасы

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

8.3.3.3. Пифагор теоремасын дәлелдеу және қолдану

Сабақ мақсаттары

Барлық оқушылар: Тік бұрышты үшбұрыштар туралы түсінігі болады. Пифагор теоремасы анықтамасын біледі.

Оқушылардың басым бөлігі: Тік бұрышты үшбұрыштың белгісіз қабырғаларын Пифагор теоремасын қолданып таба алады.

Кейбір оқушылар: Өмірмен байланысты есептерді Пифагор теоремасын қолданып шығара алады.

Бағалау критерийлері

Оқушылар:

  • Үшбұрыш элементтерін біледі

  • Пифагор теоремасын тұжырымдап дәлелдей алады.

  • Есептерді шешуде Пифагор теоремасын қолдана алады.

  • Сызбаны сауатты және ұқыпты орындай алады.

Тілдік мақсаттар

Оқушылар: Формуланы оқи алады, есептерді талқылайды, өз ойын басқаларға жеткізе алады, қорытынды жасайды.

Құндылықтарға баулу

Оқушылар ынтымақтастық ортада жұмыс жасайды. Бір бірімен қатынасқа түсе отырып, басқалардың пікірлерін тыңдауға, өз пікірін ашық айтуға дағдыланады.

Пәнаралық байланыстар

География, сызу

АКТ қолдану дағдылары

Интерактивті тақта, Пифагор теоремасы туралы бейнеролик, электрондық оқулық

Тақырып бойынша алдыңғы білім

Үшбұрыш, төртбұрыш түрлері, Тік бұрышты үшбұрыш элементтері

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет

Ресурстар

Сабақтың басы

2 мин












2 мин


Ұйымдастыру кезеңі.

  1. Оқушылармен сәлемдесу. Түгендеу. Жағымды оқу ортасын қалыптастыру мақсатында O фигураларын таңдау арқылы адамдардың белгілі бір көрінбейтін қасиеттерін анықтап тануға болады.

- таңдаған адам өзгермелі, өзін-өзі бағалауы төмен, өзіне-өзі сенбейді, көңіл-күйі тез өзгереді, ұмытшақ.

- таңдаған адам көшбасшы, өз-өзіне сенімді, шешімшіл, батыл, керемет саясаткер, ұшқыр ойлы, қарым-қатынас ортасы үлкен.

O - таңдаған адам жылы жүзді, өзгеге қамқор, кішіпейіл, қоршағанның пікіріне сүйенеді, қарым-қатынаста үлкен қажеттілік сезінеді.


«Санамақ» әдісі бойынша оқушыларды төрт-төрттен оқушыдан бес топқа бөлу. Бағалау парақтарын үлестіру.


  1. «Миға шабуыл» стратегиясы арқылы ой шақыру

1. Тік бұрышты үшбұрыш дегеніміз қандай үшбұрыш ?

2. Тік бұрышты үшбұрыштың қабырғаларын қалай атаймыз ?

3. Тең қабырғалы үшбұрыш дегеніміз қандай үшбұрыш?

4. Төртбұрыш дегеніміз не? Қандай түрлері бар?

5. Тік бұрышты үшбұрыштың сүйір бұрыштары 450-қа тең болса катеттері қандай болады ?

6. 300 қарсы жатқан катет туралы теорема.

7. Көлбеу дегеніміз не? Проекция дегеніміз не?

  1. Топтардың пікірлерін тыңдау.




Фигуралар












Слайд №4

Сабақтың ортасы

3 мин
















2 мин










2 мин





3 мин







5 мин



























5 мин
























3 мин






2 мин












1 мин



3 мин

















5 мин





















5 мин

4. Жаңа сабаққа кіріспе.

Тарихи мәлімет

Ұлы ғалым Пифагор б.з.д. 580 жылы Самос аралында туған. Пифагордың әкесі Мнесарх зергер болған. Пифагордың анасының аты белгісіз. Көптеген жазбалар бойынша туған бала өте әдемі болған және өсе келе өзінің ерекше қабілетімен көзге түскен.

Пифагор теоремасы — тік бұрышты үшбұрыштың қабырғаларының арасындағы байланысты тұжырымдайтын геометрия теоремасы. Пифагор теогремасы Пифагорға дейін де белгілі болған, бірақ оны жалпы түрде дәлелдеген Пифагор. Алғашында теорема тік бұрышты үшбұрыштың гипотенузасы мен катеттеріне салынған квадраттар аудандарының қатынасын тұжырымдаған: гипотенузаға тұрғызылған квадрат ауданы катеттерге тұрғызылған квадраттар аудандарының қосындысына тең. Пифагор теоремасы қысқаша былай тұжырымдалады: тік бұрышты үшбұрыштың гипотенузасының квадраты катеттері квадраттарының қосындысына тең. Пифагор теоремасына төмендегідей кері теорема да дұрыс: егер үшбұрыштың бір қабырғасы ұзындығының квадраты қалған екі қабырғасы ұзындықтарының квадратына тең болса, онда ол үшбұрыш тік бұрышты болады.

Тақтадан Пифагор теоремасы туралы бейнеролик көрсетіледі.

«Ой шақыру». Мұғалім-оқушы ізденісі.

Пифагор теоремасы топ ішінде талқыланады (постер жасалады), топ мүшелері мәселе бойынша нақты және қысқаша түрде өз ойларын айтады. Идеялар «қорын» жинақтағаннан кейін ұтымдылары таңдалады, қорытынды жасалады.

Жаңа сабақты бекіту.

1. Пифагор теоремасы қандай үшбұрыш үшін орындалады ?

2. Ұзындықтары 5,4,3-ке тең кесінділер тік бұрышты үшбұрыштың қабырғалары болады деп есептеуге бола ма?

3. Қабырғаларының ұзындықтары 5, 6, 7 болатын үшбұрыш тік бұрышты ма?

4. Пифагор теоремасын тағы да қандай фигуралар үшін қолдануға болады?

Топтық жұмыс

«Не? Қандай? Қалай?» іздену, қимыл-жауап ойыны. 
Мұғалім: Сонымен, алдарыңыздағы фигураларға назар аударыңыздар. 
(Оқушыларға аудандары көрсетілген шаршылар болады. Бір үлгісі тақтада магнитті түрде көрсетіледі)

- Олар қандай фигуралар? (шаршылар) 

- Қалай ойлайсыздар, ондағы өлшем нені білдіреді? (аудандарын) 

- Шаршы аудандарының арасында қандай байланыс бар?(кішілерінің қосындысы үлкеніне тең) 

- Әрбір екеуінінің тек бірғана ортақ төбесі болатындай етіп орналастыруға бола ма?(уақыт беріледі, оқушылар орналастырады, болады) 

- Қандай біз білетін жазық фигура пайда болды?(үшбұрыш) 

- Фигура - үшбұрыштың қай түрі?(тікбұрышты үшбұрыш) 

- Ол фигураның қандай элементтері шаршылардың қандай элементтерімен қандай байланысы бар?( қабырғалары сәйкес) 

- Одан қандай қорытындыға келуге болады? (катеттері квадраттарының қосындысы гипотенузаның квадратына тең) 


«Шешімдер ағашы».Теореманың қолданылуы. Әр топ берілген мәселені талқылайды, шешімдерін өз ағаштарына жазады және жауаптарын бір-бірімен алмастырады, тексереді. Тапсырма интерактивті тақтада жазылады.

1. Квадраттың диагоналі;

2.Тік төртбұрыштың диагоналі;

3.Тең қабырғалы үшбұрыштың биіктігі.

Бағалау критерийлері:

- Теореманың қолданылуы 1 балл

- Байланысын анықтау 1 балл

- Теореманы қорытып шығару 1 балл


Оқулықпен жұмыс

233, 234, 235

Бағалау дескрипторлары

  • Есепті шешу алгоритмін дұрыс құрады 1 балл

  • Сызбаның дұрыс болуы 1 балл

  • Есеп шешімін таба алады 1 балл

Ширату жаттығулары

Жыпырлаған цифрлардың тілін тауып сөйлеткенде ежелгі грек ойшылы, әрі математигі Пифагордың сандар туралы айтқан тұжырымын оқуға болады. Ол үшін цифрларды қазақ алфавитіндегі әріптердің рет санымен алмастыру керек.

3

1

23

3

20

16

17

37

24

25

37

19

3

1

24

25

1

17

1

24

37

24

1

18

Жауабы: «Бар болмыстың бастамасы сан»


«Арнайы үшбұрыштар» қызықты деректер

«3, 4, 5» және «5, 12, 13» сандарының кез-келген сандарға еселік болуы


Электрондық оқулықтан есептер шығарту (3 есеп)

Бағалау дескрипторлары

  • Есепті шешу алгоритмін дұрыс құрады 1 балл

  • Сызбаның дұрыс болуы 1 балл

  • Есеп шешімін таба алады 1 балл


Деңгейлік тапсырмалар: (3 есеп)

«Ертедегі қызықты есептерде» Пифагор теоремасының қолданылуы.

Бағалау дескрипторлары:

  • Есеп шартының дұрыс құрылуы 1 балл

  • Теореманың қолдануы 1 балл

  • Шешімін дұрыс есептеу 1 балл

Тест тапсырмалары

(әр оқушыға тест тапсырмалары таратылады. Оқушылар бір-бірімен алмасу арқылы тест тапсырмаларын тексереді) Әр дұрыс жауап – 1 балл


1.АДЕ тік бұрышты үшбұрышында Д бұрышы тік. Мына теңдік дұрыс па?

АД2 =ДЕ2 +АЕ2

А) дұрыс В) дұрыс емес

2. Қабырғалары 9см, 12см, 15см болатын үшбұрыш тікбұрышты үшбұрыш бола ма?

А) болады В) болмайды

3. Тікбұрышты үшбұрыштың катеттері 24см, 7см. Оның гипотенузасын тап.

А) 625см В) 5см С) 25см Д) 527см

4. Тең бүйірлі үшбұрыштың бүйір қабырғасы 25см, табаны 30см. Оның төбесінен түсірілген медианасын тап.

А) 10см В) 15см С) 20см Д) 25см

5. Диагональдары 16см, 12см ромбының периметрін тап.

А) 30см В) 100см С) 10см Д) 40см


Слайд №6















Бейнеролик









Постер











Фигуралар


























Үлестірме
























Оқулық





Слайд № 9













Электрондық оқулық




















Слайд №11













Үлестірме

Сабақтың соңы

2 мин.













1 мин


Кері байланыс: «Сабақта өзіңді бағала» рефлексиясы

Оқушылардың әрқайсысына сабақтағы жұмысын мінездейтін фразалар жазылған үлестірмелер таратылады. Оқушы өзінің жұмысына тиісті фразалардың астын сызу арқылы баға беруі керек:

Аты-жөні: ______________________________________________ _____ сынып

Сабақ Мен сабақ үстінде Қорытынды

1. қызық 1. жұмыс істедім 1. түсіндім

2. жалықтырды 2. демалдым 2. көбірек білдім

3. Маған бәрі бір 3. басқаларға 3. түсінбедім

көмектестім



Әр топтағы оқушылар сабақ барысында «Бағалау парақтарына» өз ұпайларын қойып отырады, сол арқылы қорытынды ұпайлар шығарылып бағаланады.


Үйге тапсырма:

236

Қосымша: Ғаламтор арқылы Пифагор теоремасы қолданылып шығарылатын тарихи есептерді қарастыру

Үлестірме




Үлестірме







Бағалау парағы

Саралау–оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

Алдын ала топқа біріктіруді жоспарлау. Сыныптағы қабілеті жоғары оқушыларды бір топқа отырғызу. Қосымша күрделі тапсырмалар дайындау.

Жұптық жұмыста өзара бағалау. Жеке жұмыс жасағанда өзара бағалау.

Көзге жаттығу жасату. Интерактивті тақтаны уақытымен пайдалану.

Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қолжеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.



Бағалау парағы

Оқушы аты-жөні

___________________________________

Сынып

______

Күні

_______________

Қызығушы-лығын ояту

Ой шақыру

Оқулықпен жұмыс

Электрондық оқулық есептері

Тарихи есеп

Тест

Қорытынды баға

1 балл

2 балл

3 балл

3 балл

3 балл

5 балл

41 балл

Бағалау шкаласы

0-17 балл – «2», 18 – 26 балл – «3» 27 – 35 балл – «4» 36 – 41 балл – «5»

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!