1. Презентация бойынша
әңгімелеу.
А.Жұбановтың өмірі және
шығармашылығы.
Бүгінгі сабақта
біз
композитор, дирижер және
музыкатанушы Ахмет Жұбановпен
танысамыз;
қазақ халық аспаптар
оркестрінің шығуы туралы
білеміз;
А.Жұбановтың «Ақ көгершін»
әнін нотамен
орындаймыз.
А.Жұбановтың өзі ойлап тапқан
қазақ аспабымен
танысамыз.
2. Музыка тыңдау және
талдау
А.Жұбановтың «Би» күйін
оркестрдің орындауында
тыңдаңыз.
Тыңдау кезінде оркестрде
қандай аспаптар қолданылған және дирижердің қимылы мен тұрған
жеріне назар
аударыңыз.
Талдау үшін
сұрақтар:
оркестрде қандай аспаптар
қолданылған?
дирижер қандай қызмет
атқарады?
аспаптарды қалай топтастырар
едіңіздер?
Қазақ халық аспаптар
оркестрі
1933 жылы Ахмет Жұбановтың
ұйымдастыруы мен жетекішілімен құрылды. Оркестрдің дирижері мен
жетекшісі Ахмет Жұбанов болды. 1944 жылы оркестрге ұлы күйші
Құрмангазының аты берілді. Оркестр дирижерлерінің қатарындаЛатиф
Хамиди, Шамғон Кажыгалиев, Нурғиса Тілендиев. Қазіргі таңда
оркестрге Арман Жудебаев жетекшілік етеді. Оркестр репертуарында
4000ға жуық шығармалар
бар.
3. Зерттеу және
орындау
Нота
сауаттылығы
Зерттеу тапсырмасын орындау
жалғастырады. Балалар «Би күйінен» қысқа
үзінді орындайды.
«Би» күйінің əуенін нотаға
қарап орында.«Би» күйінен
үзіңді:
Берілген əуенді ырғақтық
партитураға лайықта.
Əуенді бір топ орындайды, екінші топ ұрмалы
музыкалық аспаптарды қолданып, ырғақтық сүйемел
жасайды.
Оқушылар өздерінің ырғақтық сүйемелін өз
партитурасын орындағандай сезінуі
тиіс.
Дирижер – оркестрді немесе ұжымды
басқаратын адам
Партитура – әрбір аспапқа арналған
ноталық жазба. Партитурада бір музыкалық шығарманың барлық
аспаптарға арналған жеке орындау партиялары жазылады. Партитура
оркестрдегі әр музыкантытң алдында пюпитрде орналасады, дирижерлық
пультте дирижердың алдында
орналасады.
4. Ақпарат
іздеу.
Берілген энциклопедиялар мен
оқулықтардан Ахмет Жұбанов туралы ақпаратты тауып
зерттеңіздер.
5. Әнді
үйрену.
А. Жұбановтың «Ақ көгершін»
əнін үйренеді. Əннің сөздерінің мағыналық жағын мұғалім оқушылармен
бірге талдап өтеді. Əнді жай, баяу темпте үйрену қажет. Əннің
диапазондық жағымен көп жұмыс жүргізу
керек.
Әнді партия бойынша бөліп
орындау.
Әнді өзі сүйемелдеп немесе
минусовкасы арқылы
орындау.
Оқушыларға әнді партия бойынша
орындауды ұсыну
Қалыптастырушы
бағалау өзара бағалау және мұғалімнің
оқушыларды орындау барысында бақылауы арқылы жүзеге
асады.
- Әнді орындау барысында өз
партияларыңызды сақтай алдыңыздар
ма?
- Неліктен партияға бөліп
орындайды деп
ойлайсыздар?
- Сіздерге қай әрекет жеңіл
болды сыныппен бірге барлық әнді орындау ма, әлде өз партияларыңды
орындау ма?
|