Тақырыбы: Қазақстан өзендері, ішкісуларының ерекшеліктері.Өзендердің қоректенуі мен режимі.
Кіріспе
Егеменді еліміздің білім беру жүйесіндеәлемдік деңгейге жету үшін жасалынып жатқан талпыныстарқазіргі кезде кең өріс ала бастаған оқытудың әртүрлі әдіс-тәсілдерін пайдалана отырып, білім берудегі ізгілендіру бағыты, ең алдымен, мәдениеттегі, рухани мұрадағы, тарихымыздағы жалпыадамзаттық құндылықты бағалауға баса назар аударуды қажет етеді.
Еліміздің егемендік алып, дербес даму жолына түсуі қоғам өмірінің барлық салаларында елеулі өзгерістер туғызып жатқаны баршаға мәлім. Қазіргі таңда ұрпақтың білімі мен тәрбиесіне ерекше көңіл аудара отырып сапалы білім беру бұрынғыдан да күшейіп отыр. Өйткені қазіргі балалар егеменді еліміздің болашағы.
XXI ғасыр адамның шығармашылығы дәуірленген ғасыр болатыны даусыз. Сондықтан адамзат баласы қол жеткізген жетістіктер негізінде жаңалық ашу өркениеттіліктің белгісі.
Бүгінгі таңда қоғамымыздың даму бағытында жан-жақты дамыған сауатты, саналы азамат тәрбиелеу мәселесі жүктеліп отыр.
Қазіргі уақытта жалпы білім беретін мектептердің алдында тұрған негізгі мақсат- оқушылардың ой-өрісін жан-жақты дамыту, оларға қазіргі заман талабына сай білім беру және тәрбиелеу. Ал оқушыны жан-жақты дамыту дегеніміз, оның тек қана дене бітімі жағынан оны жетілдіру емес, сондай-ақ баланың жан дүниесін, рухани өсуін, қабілеті мен дарынының анықталып кең өрістеуі парасатты ой мен адамгершілік көзқарасының қалыптасуы болып табылады.
Н.Ә.Назарбаевтың « Қазақстан 2030» жолдауында «Педагог кадрлардың негізгі мақсаты мен міндеттері сабақ сапасын көтеру. Осыған орай мектеп өміріндегі өзекті мәселелердің сабақтың жаңаша оқыту функциялары мен оқыту процесін мейілінше тиімді етіп пайдалану керектігін түсінулері қажет.» -деген болатын.
«Терең білім- тәуелсіздігіміздің тірегі, ақыл-ойы, азаматтығымыздың алдаспаны» - деп елбасы айтып көрсеткендей қазіргі кезде еліміздегі білім берудің сапасын көтеру міндеті қойылып отыр.Білім -ел қазынасы, халқымыздың білімділігі еліміздің байлығының маңызды бөлігі десек білімнің негізі бастауыш саты инновациялық жұмысын жандандыру дер едік.
Жас ұрпаққа білім беру мен тәлім берудің сан түрі мен көп қыры бар. Ғарыштың даму дәуірінде шәкірттерге ұстаздық пен берер білім мен білік күн өткен сайын, күрделеніп, жаңара түсуде.
Бұл заман білекке емес білімге сенген заман –деп елбасымыз атап көрсеткендей ұстаздар қауымы болашақтың іргетасын қалыптастыратын білімді ұрпақ тәрбиелеу.
Ойын арқылы оқушыны білім алуға, оқуға қызықтыра отырып, тұлғалы дамуын қалыптастыруға болады. Ұлы педагог Сухомлинский «Ойынсыз, музыкасыз, ертегісіз, ойсыз толық мәнді ақыл-ой тәрбиесі болмайды» деп санайды.
Қазіргі таңда әр пәнді мемлекеттік стандартқа сай және жаңа техналогияны пайдалана отырып, оқушылардың пәнге деген қызығушылығын күннен –күнге арттыру қажеттігі бәрімізге мәлім. Сондықтан да әрбір ұстаз оқытудың жаңа әдіс- тәсілдерін пайдалану арқылы оқушылардың білімін тереңдетіп, таным белсенділігін арттыру мақсатында жұмыс жүргізуде. Осы мақсатта сабақта тірек сызбаларды жиі пайдаланамын.
Тірек сызба сызу оқушыны ойлауға, тез шешім қабылдауға жетелеп, ойын айтып жеткізуге итермелейді. Тірек сызбалар арасында түсіндірме сөздер, қажетті сандық көрсеткіштер жазылады. Тірек сызба- ең қарапайым және ең қажетті иллюстрация. Тірек сызба – оқу процесінің әртүрлі этаптарында қолданылады. Көбінесе, жаңа материалды беру, баяндау кезінде тақтаға сызып қолданған тиімді болады. Баяндау соңында оқушылардың көз алдына тұтас бейне шығады.
Пәнаралық байланыс пен оқушы бойында жалпы құзіреттілікті қалыптастыруда тікелей байланыс бар. Оқу бағдарламаларында әр пәннің қалыптастыратын білім, білік, дағды мөлшері жеке анықталса да, тұлғаның өмір сүру аймағында олар өзара байланысты құзіреттілікке ие болады. Өйткені оқушы өмірлік мәселелермен кездескенде, әрбір пәннен алған білімін саралап жатпай, бойындағы интегративті білімнің кең, жалпы әлуеті мен дағдысын пайдаланады. . Ұстаз әркез ізденуші бола білсе, өзі үшін білім жинақтайды, оқушы үшін сабақты қызықты ете алады.
Оқытудың технологияларын біріктіру, оларды тиімді пайдалану жұмысы үшін көптеген ізденіс жұмыстарын жүргізу алынар асу, тағы бір белес екенін есте сақтағанымыз жөн. Ал. Сол белестерді бағындыру жолында үлкен жұмыстар атқару - әрбір ұстаздың азаматтық парызы. Өйткені, білім негізі мектепте қаланады.
Тақырыбы: Қазақстан өзендері, ішкі суларының ерекшеліктері. Өзендердің қоректенуі мен режимі.
Сабақтың мақсаты: Оқушыларға Қазақстанның ірі және ұсақ өзендерінің таралуын тірек сызба арқылы түсіндіру, картамен жұмыс істей алу дағдыларын дамыту, тақырыптық карталарды, тірек сызбаларды, кестелерді талдауға үйрету, өзендердің экалогиялық жағдайы жайлы тәрбие беру – осы сабақты өткізудегі басты мақсатым болды.
Сабақтың әдісі: Сұрақ –жауап, сын тұрғысынан ойлау, топпен жұмыс
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың көрнекілігі:Қазақстанның физикалық картасы, тірек -сызбалар
Пән аралық байланыс: математика, қазақ әдебиеті
Сабақ барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі.
а) психологиялық кезең
II. Үй тапсырмасын бекіту.
а) деңгейлік тапсырма
ә) ой қозғау
III. Жаңа сабақ.
-
Сызбамен жұмыс
-
Кестемен жұмыс
-
Болжау картасы
-
Геометриялық басқатырғы
-
Топтық жұмыс
а) өзендердің қоректенуіне байланысты кесте жасау
ә) суға қатысты мақал- мәтелдер жазу
6) 5 жолды өлең стратегиясы.
IV. Қорыту
I деңгей.
-
Республикамыздағы ауа массаларының үш типі ( арктикалық, қоңыржай, тропиктік).
-
Қазақстандағы ең суық жер (Атбасар).
-
Жауын- шашын ең көп түсетін жер. (Батыс Алтай).
-
Жылдық жауын-шашын мөлшерінің буланушылыққа қатынасы (ылғалдану коэффиценті).
-
Тропиктік ауа массасы Қазақстанға қай елдерден келеді? (Орта Азия және Иран).
-
Қазақстанның ең жылы айы (шілде).
-
Қауырт атмосфералыө құбылысқа жатады (үсік)
II деңгей
-
Қазақстандағы желдер (Ебі, Сайқан).
-
Ауа қысымы бірдей нүктелерді қосатын сызық (изобарлар).
-
Ебі желі соғатын жер (Жетісу Алатауы).
-
Республикамыздың оңтүстігіміздегі өсіп-өнетін кезеңнің ұзақтығы ( 180 күн).
-
Ауа массасының бір жерден екінші жерге ауысуы қасиетінің өзгеруі оның географиялық типін өзгертеді (трансформация).
-
Қолайсыз атмосфералық құбылыстардың бірі (көктайғақ).
-
Арыстанды өзенінің аңғарымен үзбей соғатын жел (Арыстанды-қарабас желі).
III деңгей.
-
Температура инверциясы дегеніміз не ? ( таудағы температураның жоғарлауы).
-
Қазақстанның климатына әсер етеді (Атлант мұхиты).
-
Қазақстандағы жылдық жауын- шашынның мөлшері (130-1600мм).
-
Зиянды атмосфералық құбылыстарды ата (үсік, көктайғақ).
-
Жылдамдығы 15-20 м/сек-тен немесе 72 шқ-сағаттан асатын қатты соғатын жел (шаңды дауыл).
-
Жамбыл облысының желі (Қордай).
-
Атмосфералық 50◦ с.е. ендік бойымен өтетін жоғарғы қысым белдеу (Воейков белдеуі).
III. Жаңа сабақ.
Су - адамға ең қажет тағамның бірі, су-тазалық көзі, су- жан сұлулығының нәрі, су- шынығу көзі. Су болмаса тіршілік те болмайды. Өйткені адам, өсімдіктер, жан-жануарлар, аң, құстар сусыз өмір сүруі мүмкін емес. Су адамға энергия айналымын өзгертуге көмектеседі, тыныс алу үшін оттекті ылғалдандырады, дене жылыуын реттейді, зат алмасуға қатысады, ағзадағы қалдықтарды шығарады.
к
үнделікті тұрмыста
ауыл шаруашылығында
Су
з
ауыт, мал
шаруашылығында
фабрикаларда
адамға энергия айналымын өзгертуге
көмектеседі
-
Адам бойынан судың қандай қаситтерін табуға болады?
(тазалықты, адалдықты, мөлдірлікті, шынайылықты)
Ендеше бүгін біздің өтетін сабағымыздың тақырыбы: Қазақстан өзендері, ішкі суларының ерекшеліктері. Өзендердің қоректенуі мен режимі.
Қазақстанның физикалық картасына қарасақ жер бедерінің әр түрлі болуына байланысты ішкі суының да әркелкі орналасқанын көреміз.
-
Сызбамен жұмыс
өзендер
көлдер
Ішкі сулар
ж
ерасты сулары
мұздықтар
![]()
бөгендер каналдар
-
Кестемен жұмыс
|
Өзендер |
Барлық ұзындығы |
Қазақстандағы ұзындығы |
|
Ертіс |
4 248 км |
1 700 км |
|
Есіл |
2 450 км |
1 400 км |
|
Жайық |
2 428 км |
1 082 км |
|
Сырдария |
2 219 км |
1 400 км |
|
Тобыл |
1 591 км |
800 км |
|
Іле |
1 439 км |
815 км |
|
Шу |
1 186 км |
800 км |
|
Өзендер |
Бастауы |
Қайда құяды? |
Салалары |
Қоректенуі |
|
Ертіс |
Қытай |
Зайсан көліне |
Есіл мен Тобыл, Бұқтырма |
Қар, мұздық, жауын- шашын |
|
Есіл |
Нияз тауынан басталады |
Ертіс өзені |
Терісаққан |
Қар, жаңбыр суы |
|
Жайық |
Орал тауы |
Каспий теңізі |
Самара, Шаған |
Қар суы, жауын-шашын |
|
Тобыл |
Тауы |
Ертіс өзені |
Обаған |
Қар суы, жауын-шашын |
|
Іле |
Шығыс Тянь-Шань |
Балқаш көліне |
Түрген, Талғар |
Қар суымен және мұздықтармен |
|
Сырдария |
Орталық Тянь- Шань |
Арал теңізі |
Арыс өзені |
Қар суымен және мұздықтармен |
-
Болжау картасы(оқушылар берілген суреттерден қандай өзендер екенін тауып, картаға орналастырады).

Ертіс Жайық

Жайық Іле

Сырдария Есіл
-
Геометриялық басқатырғы.
1.Қазақстан сулары 2.Еліміздің ең ірі
немен қоректенеді? өзені?
р
сн
рн
т
ан
қ
і
е
3. Жайық өзені 4. Астана қаласы қай өзеннің
қайда құяды? жағасында орналасқан?
ан
с
л
е

йн
пн
кн
ин
с
і
-
Топтық жұмыс
а) өзендердің қоректенуіне байланысты кесте жасау
|
Өзендер |
Қоректенуі |
|
Ертіс |
Қар, мұздық, жауын- шашын |
|
Есіл |
Қар, жаңбыр суы |
|
Жайық |
Қар суы, жауын-шашын |
|
Тобыл |
Қар суы, жауын-шашын |
|
Іле |
Қар суымен және мұздықтармен |
|
Сырдария |
Қар суымен және мұздықтармен |
ә)суға қатысты мақал- мәтелдер жазу
1. Сулы жер-нұрлы жер.
2. Су біткен жерде, өмірде бітеді.
3. Судың да, сұрауы бар.
4. Тау кезеңсіз болмас, өлке өзенсіз болмас.
5. Сәуірдегі жауын- сауып тұрған сауын.
6. Су болмай, балық аулауға болмас.
7. Тамшыдан тама берсе
Дария болар
8. Су аққан жерінен бір ағар.
9. Балық жаны суда.
10. Тау бұлағымен сәнді,
Көл құрағымен сәнді.
-
5 жолды өлең стратегиясы.
-
Ертіс.
-
Үлкен, ұзын.
-
Ағады, құяды, қоректенеді.
-
Ертіс өзенінде кеме жүзеді.
-
Ақ Ертіс.
-
Жайық.
-
Әдемі, үлкен.
-
Құяды, ағады, қоректенеді.
-
Жайық өзенінде балық ауланады.
-
Өзен.
IV. Қорыту
-
Қазақстанда неше су алабы бар?
-
Қазақстан сулары немен қоректенеді?
-
Қандай өзендер тез қатады?
-
Өзендердің жылдық ағынының басты факторларының бірі не?
-
Су бөгені деген не? Ол қандай қызмет атқарады?
|
Білгеніңіз |
Білгіңіз келгені |
Үйренгеніңіз |
|
Таулы өзендер қар суымен және мұздықтармен қоректенетінін |
Қазақстандағы Ертіс өзенінің маңыздылығын |
Өзеннің бір жыл бойына аққан сушығыны жылдық ағын болып есертелінетіні |
Оқушыларды бағалау.
Сабақты қорытындылау.
Үйге тапсырма: § 24Қазақстанның өзендері, ішкі суларының ерекшеліктері. Өзендердің қоректенуі мен режимі.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ашық сабақ "Қазақстан өзендері, ішкісуларының ерекшеліктері.Өзендердің қоректенуі мен режимі" 8 сынып
Ашық сабақ "Қазақстан өзендері, ішкісуларының ерекшеліктері.Өзендердің қоректенуі мен режимі" 8 сынып
Тақырыбы: Қазақстан өзендері, ішкісуларының ерекшеліктері.Өзендердің қоректенуі мен режимі.
Кіріспе
Егеменді еліміздің білім беру жүйесіндеәлемдік деңгейге жету үшін жасалынып жатқан талпыныстарқазіргі кезде кең өріс ала бастаған оқытудың әртүрлі әдіс-тәсілдерін пайдалана отырып, білім берудегі ізгілендіру бағыты, ең алдымен, мәдениеттегі, рухани мұрадағы, тарихымыздағы жалпыадамзаттық құндылықты бағалауға баса назар аударуды қажет етеді.
Еліміздің егемендік алып, дербес даму жолына түсуі қоғам өмірінің барлық салаларында елеулі өзгерістер туғызып жатқаны баршаға мәлім. Қазіргі таңда ұрпақтың білімі мен тәрбиесіне ерекше көңіл аудара отырып сапалы білім беру бұрынғыдан да күшейіп отыр. Өйткені қазіргі балалар егеменді еліміздің болашағы.
XXI ғасыр адамның шығармашылығы дәуірленген ғасыр болатыны даусыз. Сондықтан адамзат баласы қол жеткізген жетістіктер негізінде жаңалық ашу өркениеттіліктің белгісі.
Бүгінгі таңда қоғамымыздың даму бағытында жан-жақты дамыған сауатты, саналы азамат тәрбиелеу мәселесі жүктеліп отыр.
Қазіргі уақытта жалпы білім беретін мектептердің алдында тұрған негізгі мақсат- оқушылардың ой-өрісін жан-жақты дамыту, оларға қазіргі заман талабына сай білім беру және тәрбиелеу. Ал оқушыны жан-жақты дамыту дегеніміз, оның тек қана дене бітімі жағынан оны жетілдіру емес, сондай-ақ баланың жан дүниесін, рухани өсуін, қабілеті мен дарынының анықталып кең өрістеуі парасатты ой мен адамгершілік көзқарасының қалыптасуы болып табылады.
Н.Ә.Назарбаевтың « Қазақстан 2030» жолдауында «Педагог кадрлардың негізгі мақсаты мен міндеттері сабақ сапасын көтеру. Осыған орай мектеп өміріндегі өзекті мәселелердің сабақтың жаңаша оқыту функциялары мен оқыту процесін мейілінше тиімді етіп пайдалану керектігін түсінулері қажет.» -деген болатын.
«Терең білім- тәуелсіздігіміздің тірегі, ақыл-ойы, азаматтығымыздың алдаспаны» - деп елбасы айтып көрсеткендей қазіргі кезде еліміздегі білім берудің сапасын көтеру міндеті қойылып отыр.Білім -ел қазынасы, халқымыздың білімділігі еліміздің байлығының маңызды бөлігі десек білімнің негізі бастауыш саты инновациялық жұмысын жандандыру дер едік.
Жас ұрпаққа білім беру мен тәлім берудің сан түрі мен көп қыры бар. Ғарыштың даму дәуірінде шәкірттерге ұстаздық пен берер білім мен білік күн өткен сайын, күрделеніп, жаңара түсуде.
Бұл заман білекке емес білімге сенген заман –деп елбасымыз атап көрсеткендей ұстаздар қауымы болашақтың іргетасын қалыптастыратын білімді ұрпақ тәрбиелеу.
Ойын арқылы оқушыны білім алуға, оқуға қызықтыра отырып, тұлғалы дамуын қалыптастыруға болады. Ұлы педагог Сухомлинский «Ойынсыз, музыкасыз, ертегісіз, ойсыз толық мәнді ақыл-ой тәрбиесі болмайды» деп санайды.
Қазіргі таңда әр пәнді мемлекеттік стандартқа сай және жаңа техналогияны пайдалана отырып, оқушылардың пәнге деген қызығушылығын күннен –күнге арттыру қажеттігі бәрімізге мәлім. Сондықтан да әрбір ұстаз оқытудың жаңа әдіс- тәсілдерін пайдалану арқылы оқушылардың білімін тереңдетіп, таным белсенділігін арттыру мақсатында жұмыс жүргізуде. Осы мақсатта сабақта тірек сызбаларды жиі пайдаланамын.
Тірек сызба сызу оқушыны ойлауға, тез шешім қабылдауға жетелеп, ойын айтып жеткізуге итермелейді. Тірек сызбалар арасында түсіндірме сөздер, қажетті сандық көрсеткіштер жазылады. Тірек сызба- ең қарапайым және ең қажетті иллюстрация. Тірек сызба – оқу процесінің әртүрлі этаптарында қолданылады. Көбінесе, жаңа материалды беру, баяндау кезінде тақтаға сызып қолданған тиімді болады. Баяндау соңында оқушылардың көз алдына тұтас бейне шығады.
Пәнаралық байланыс пен оқушы бойында жалпы құзіреттілікті қалыптастыруда тікелей байланыс бар. Оқу бағдарламаларында әр пәннің қалыптастыратын білім, білік, дағды мөлшері жеке анықталса да, тұлғаның өмір сүру аймағында олар өзара байланысты құзіреттілікке ие болады. Өйткені оқушы өмірлік мәселелермен кездескенде, әрбір пәннен алған білімін саралап жатпай, бойындағы интегративті білімнің кең, жалпы әлуеті мен дағдысын пайдаланады. . Ұстаз әркез ізденуші бола білсе, өзі үшін білім жинақтайды, оқушы үшін сабақты қызықты ете алады.
Оқытудың технологияларын біріктіру, оларды тиімді пайдалану жұмысы үшін көптеген ізденіс жұмыстарын жүргізу алынар асу, тағы бір белес екенін есте сақтағанымыз жөн. Ал. Сол белестерді бағындыру жолында үлкен жұмыстар атқару - әрбір ұстаздың азаматтық парызы. Өйткені, білім негізі мектепте қаланады.
Тақырыбы: Қазақстан өзендері, ішкі суларының ерекшеліктері. Өзендердің қоректенуі мен режимі.
Сабақтың мақсаты: Оқушыларға Қазақстанның ірі және ұсақ өзендерінің таралуын тірек сызба арқылы түсіндіру, картамен жұмыс істей алу дағдыларын дамыту, тақырыптық карталарды, тірек сызбаларды, кестелерді талдауға үйрету, өзендердің экалогиялық жағдайы жайлы тәрбие беру – осы сабақты өткізудегі басты мақсатым болды.
Сабақтың әдісі: Сұрақ –жауап, сын тұрғысынан ойлау, топпен жұмыс
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сабақтың көрнекілігі:Қазақстанның физикалық картасы, тірек -сызбалар
Пән аралық байланыс: математика, қазақ әдебиеті
Сабақ барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі.
а) психологиялық кезең
II. Үй тапсырмасын бекіту.
а) деңгейлік тапсырма
ә) ой қозғау
III. Жаңа сабақ.
-
Сызбамен жұмыс
-
Кестемен жұмыс
-
Болжау картасы
-
Геометриялық басқатырғы
-
Топтық жұмыс
а) өзендердің қоректенуіне байланысты кесте жасау
ә) суға қатысты мақал- мәтелдер жазу
6) 5 жолды өлең стратегиясы.
IV. Қорыту
I деңгей.
-
Республикамыздағы ауа массаларының үш типі ( арктикалық, қоңыржай, тропиктік).
-
Қазақстандағы ең суық жер (Атбасар).
-
Жауын- шашын ең көп түсетін жер. (Батыс Алтай).
-
Жылдық жауын-шашын мөлшерінің буланушылыққа қатынасы (ылғалдану коэффиценті).
-
Тропиктік ауа массасы Қазақстанға қай елдерден келеді? (Орта Азия және Иран).
-
Қазақстанның ең жылы айы (шілде).
-
Қауырт атмосфералыө құбылысқа жатады (үсік)
II деңгей
-
Қазақстандағы желдер (Ебі, Сайқан).
-
Ауа қысымы бірдей нүктелерді қосатын сызық (изобарлар).
-
Ебі желі соғатын жер (Жетісу Алатауы).
-
Республикамыздың оңтүстігіміздегі өсіп-өнетін кезеңнің ұзақтығы ( 180 күн).
-
Ауа массасының бір жерден екінші жерге ауысуы қасиетінің өзгеруі оның географиялық типін өзгертеді (трансформация).
-
Қолайсыз атмосфералық құбылыстардың бірі (көктайғақ).
-
Арыстанды өзенінің аңғарымен үзбей соғатын жел (Арыстанды-қарабас желі).
III деңгей.
-
Температура инверциясы дегеніміз не ? ( таудағы температураның жоғарлауы).
-
Қазақстанның климатына әсер етеді (Атлант мұхиты).
-
Қазақстандағы жылдық жауын- шашынның мөлшері (130-1600мм).
-
Зиянды атмосфералық құбылыстарды ата (үсік, көктайғақ).
-
Жылдамдығы 15-20 м/сек-тен немесе 72 шқ-сағаттан асатын қатты соғатын жел (шаңды дауыл).
-
Жамбыл облысының желі (Қордай).
-
Атмосфералық 50◦ с.е. ендік бойымен өтетін жоғарғы қысым белдеу (Воейков белдеуі).
III. Жаңа сабақ.
Су - адамға ең қажет тағамның бірі, су-тазалық көзі, су- жан сұлулығының нәрі, су- шынығу көзі. Су болмаса тіршілік те болмайды. Өйткені адам, өсімдіктер, жан-жануарлар, аң, құстар сусыз өмір сүруі мүмкін емес. Су адамға энергия айналымын өзгертуге көмектеседі, тыныс алу үшін оттекті ылғалдандырады, дене жылыуын реттейді, зат алмасуға қатысады, ағзадағы қалдықтарды шығарады.
к
үнделікті тұрмыста
ауыл шаруашылығында
Су
з
ауыт, мал
шаруашылығында
фабрикаларда
адамға энергия айналымын өзгертуге
көмектеседі
-
Адам бойынан судың қандай қаситтерін табуға болады?
(тазалықты, адалдықты, мөлдірлікті, шынайылықты)
Ендеше бүгін біздің өтетін сабағымыздың тақырыбы: Қазақстан өзендері, ішкі суларының ерекшеліктері. Өзендердің қоректенуі мен режимі.
Қазақстанның физикалық картасына қарасақ жер бедерінің әр түрлі болуына байланысты ішкі суының да әркелкі орналасқанын көреміз.
-
Сызбамен жұмыс
өзендер
көлдер
Ішкі сулар
ж
ерасты сулары
мұздықтар
![]()
бөгендер каналдар
-
Кестемен жұмыс
|
Өзендер |
Барлық ұзындығы |
Қазақстандағы ұзындығы |
|
Ертіс |
4 248 км |
1 700 км |
|
Есіл |
2 450 км |
1 400 км |
|
Жайық |
2 428 км |
1 082 км |
|
Сырдария |
2 219 км |
1 400 км |
|
Тобыл |
1 591 км |
800 км |
|
Іле |
1 439 км |
815 км |
|
Шу |
1 186 км |
800 км |
|
Өзендер |
Бастауы |
Қайда құяды? |
Салалары |
Қоректенуі |
|
Ертіс |
Қытай |
Зайсан көліне |
Есіл мен Тобыл, Бұқтырма |
Қар, мұздық, жауын- шашын |
|
Есіл |
Нияз тауынан басталады |
Ертіс өзені |
Терісаққан |
Қар, жаңбыр суы |
|
Жайық |
Орал тауы |
Каспий теңізі |
Самара, Шаған |
Қар суы, жауын-шашын |
|
Тобыл |
Тауы |
Ертіс өзені |
Обаған |
Қар суы, жауын-шашын |
|
Іле |
Шығыс Тянь-Шань |
Балқаш көліне |
Түрген, Талғар |
Қар суымен және мұздықтармен |
|
Сырдария |
Орталық Тянь- Шань |
Арал теңізі |
Арыс өзені |
Қар суымен және мұздықтармен |
-
Болжау картасы(оқушылар берілген суреттерден қандай өзендер екенін тауып, картаға орналастырады).

Ертіс Жайық

Жайық Іле

Сырдария Есіл
-
Геометриялық басқатырғы.
1.Қазақстан сулары 2.Еліміздің ең ірі
немен қоректенеді? өзені?
р
сн
рн
т
ан
қ
і
е
3. Жайық өзені 4. Астана қаласы қай өзеннің
қайда құяды? жағасында орналасқан?
ан
с
л
е

йн
пн
кн
ин
с
і
-
Топтық жұмыс
а) өзендердің қоректенуіне байланысты кесте жасау
|
Өзендер |
Қоректенуі |
|
Ертіс |
Қар, мұздық, жауын- шашын |
|
Есіл |
Қар, жаңбыр суы |
|
Жайық |
Қар суы, жауын-шашын |
|
Тобыл |
Қар суы, жауын-шашын |
|
Іле |
Қар суымен және мұздықтармен |
|
Сырдария |
Қар суымен және мұздықтармен |
ә)суға қатысты мақал- мәтелдер жазу
1. Сулы жер-нұрлы жер.
2. Су біткен жерде, өмірде бітеді.
3. Судың да, сұрауы бар.
4. Тау кезеңсіз болмас, өлке өзенсіз болмас.
5. Сәуірдегі жауын- сауып тұрған сауын.
6. Су болмай, балық аулауға болмас.
7. Тамшыдан тама берсе
Дария болар
8. Су аққан жерінен бір ағар.
9. Балық жаны суда.
10. Тау бұлағымен сәнді,
Көл құрағымен сәнді.
-
5 жолды өлең стратегиясы.
-
Ертіс.
-
Үлкен, ұзын.
-
Ағады, құяды, қоректенеді.
-
Ертіс өзенінде кеме жүзеді.
-
Ақ Ертіс.
-
Жайық.
-
Әдемі, үлкен.
-
Құяды, ағады, қоректенеді.
-
Жайық өзенінде балық ауланады.
-
Өзен.
IV. Қорыту
-
Қазақстанда неше су алабы бар?
-
Қазақстан сулары немен қоректенеді?
-
Қандай өзендер тез қатады?
-
Өзендердің жылдық ағынының басты факторларының бірі не?
-
Су бөгені деген не? Ол қандай қызмет атқарады?
|
Білгеніңіз |
Білгіңіз келгені |
Үйренгеніңіз |
|
Таулы өзендер қар суымен және мұздықтармен қоректенетінін |
Қазақстандағы Ертіс өзенінің маңыздылығын |
Өзеннің бір жыл бойына аққан сушығыны жылдық ағын болып есертелінетіні |
Оқушыларды бағалау.
Сабақты қорытындылау.
Үйге тапсырма: § 24Қазақстанның өзендері, ішкі суларының ерекшеліктері. Өзендердің қоректенуі мен режимі.
шағым қалдыра аласыз













