Ұзақ мерзімді жоспардың бөлімі:
7.1A Химия пәніне
кіріспе. Таза заттар және
қоспалар
|
Мектеп: Мәдениет қазақ - орыс орта
мектебі
|
Күні: 28.07.2017ж
|
Мұғалімнің
аты-жөні: Абилова Гульжиян
Калымжановна
|
Сынып: 7
|
Қатысқандар
саны: Қатыспағандар
саны:
|
Сабақтың
тақырыбы: Қоспаларды бөлу
әдістері.
№2 зертханалық
тәжірибе «Ластанған ас тұзын тазарту»
|
Оқу
мақсаты
|
7.4.1.5 -қоспалардың түрлерін
және оларды бөлу әдістерін білу;
7.4.1.6
-қоспаны бөлуге негізделген
тәжірибені жоспарлау және
өткізу;
|
Сабақтың
мақсаты
|
Барлық
оқушылар:
Көптеген оқушылар
:
Кейбір
оқушылар:
|
Бағалау
критерийі
|
Оқушы оқу мақсатына жетеді,
егер:
-
Қоспалардың түрлерін анықтый
алады
-
Қоспаларды бөлу әдістерін
біледі
-
Қоспаны бөлуге негізделген
тәжірибе жүргізу жоспарын құрайды
-
Тәжірибе жүргізіп,
қорытындылай алады
-
Қоспаларды бөлу
әдістерін өзара салыстыра алады
|
Тілдік
мақсаттар
|
химиялық лексика мен
терминологияны пайдалана отырып оқушылар өз ойларын дұрыс жеткізе
алады, өткізілген тәжірибелеріне анализ жасап,тақырып бойынша
қорытынды жасай алады.
Пәнге қатысты лексика мен
терминология
Таза зат,қоспа, гомогенді
қоспа,гетерогенді қоспа,бөлу әдістері,сүзу,тұндыру, магнитпен
бөлу,буландыру,айдау.
|
Құндылықтар
|
«Мәңгілік ел» жалпыұлттық идеясының
құндылықтары
«Индустрияландыру және инновация негізінде
экономикалық өсу»
-
Маңызды химиялық қоспаларды өндіру үдерістерін
және олардың негізін құрайтын химиялық қағидаттарды
түсіну.
-
Топ жұмысы –
ұжымшылдық, ортақ істің нәтижесіне жауапкершілік; жеке
жұмыс –табыстылыққа ұмтылу, өздік
жұмыс орындау кезінде адалдылық.
|
Пәнаралық
байланыс
|
Физика
|
Алдыңғы
білім
|
Химия 7 сынып 7.1А «Химияға
кіріспе.Таза заттар және қоспалар»
Жаратылыстану 5
сынып 5.2 В «Заттардың жіктелуі»
|
Сабақ
барысы
|
|
Мұғалімнің /оқушының
іс-әрекеттері
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
|
Сәлемедесу, әрбір оқушының
жеке тұлға ретінде өзгеше екендігін түсіну,ынтымақтастық
атмосфераны қалыптастыру мақсатында «Біз - ерекшеміз» ойның
өткізу.
|
Майлықтар
|
Мотивация
(10 мин)
|
Топқа
бөлу:
Тақырыпқа сай сөздер жазылған
үлестірме қағаздар таратылады. Оқушылар таза заттар мен
қоспалар,қоспалардың түрлері бойынша топтарға бөлінуі
қажет.
І топ: «Таза
заттар»
( оттек,сынап,темір,күкірт,мыс
)
ІІ топ:
«Қоспалар»
( ауа,болат,шойын,тұман,сүт
)
ІІІ топ: «Гомогенді
қоспалар»
( спирт пен су,қант пен су,ас
тұзы мен су,ас содасы мен су,теңіз суы )
ІҮ топ: «Гетерогенді
қоспалар»
( ас тұзы мен
құм,бензин мен су,мұнай мен су,темір мен күкірт үгінділері
)
|
Қосымша №
1
Үлестірме
қағаздар
|
|
Көрсетілім:
Темір мен күкірт үгінділерін
араластырып,магнитпен тарту.
Проблемалық
сұрақтар:
-Бұл қандай
қоспа?
-Бұл көрсетілімнің мақсаты
неде?
-Қоспадағы заттар қасиеттерін
сақтап қала ма?
Оқушылармен бірге сабақтың
тақырыбы мен мақсаттарын анықтау:
-қоспалардың түрлерін және
оларды бөлу әдістерін білу;
-қоспаны бөлуге негізделген
тәжірибені жоспарлау және
өткізу;
|
Тәжірибе үшін қажетті
реактивтер мен құрал-жабдықтар:
темір үгіндісі,күкірт
үгіндісі,Петри табақшасы,магнит.
|
Сабақтың
ортасы
(30
мин)
|
Топтық
жұмыс
Тапсырма №1.
«Химиялық
диктант»
Бос нүктелердің орнына тиісті
сөздерді қойыңдар.
1.Физикалық қасиеттері тұрақты
заттар .............
деп
аталады.
2.Қоспалар ........ және ......... деп
екіге бөлінеді.
3.Құрамындағы бөлшектер жай көзбен немесе
микроскоппен көрінетін болса бұл
................
4.Құрамындағы бөлшектері микроскоп арқылы
да көрінбейтін болса бұл
...........
5.Біртекті немесе гомогенді қоспалар
агрегаттық күйі бойынша ................ ,......................
және ........... болып үшке
бөлінеді.
ҚБ:«Табақша»
әдісі.
Топтар өзара табақшаларымен
алмасады.
« +» -
келісеміз
«-» -
келіспейміз
Критерийлері
|
Дескрипторлары
|
Таза заттар және
қоспалар
|
Таза заттың анықтамасын
біледі.
|
Қоспалардың
жіктелуі
|
Қоспалардың жіктелуін
біледі.
|
Әртекті немесе гетерогенді
қоспалар
|
Әртекті немесе гетерогенді қоспалардың
анықтамасын біледі.
|
Біртекті немесе гомогенді
қоспалар
|
Біртекті немесе гомогенді қоспалардың анықтамасын
біледі.
|
Біртекті немесе гомогенді қоспалардың
жіктелуі
|
Біртекті немесе гомогенді қоспалардың жіктелуін
біледі.
|
Жеке
жұмыс.
Тапсырма
№2.
«Мәтінмен
жұмыс»,
«Сәйкестендіру»
әдістері
Оулықтың 16-17 беттеріндегі мәтінді оқып,
берілген кестені толтырып, суреттерді оқулықтағы мәтінмен
сәйкестендіріп жапсыр.


№
|
Қоспаны бөлу
әдісі
|
Мысал
|
Сурет
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ҚБ:Мұғалім оқушылармен
«Температураны өлшеу» әдісін
пайдалану.
Оқушылар сигналдық
карточкаларды пайдаланады:
жасыл–тапсырманы орындауда қиындық
жоқ , сары – тапсырманы орындауда
қиындықтар бар, қызыл –тапсырманы орындай алмай
жатырмын.

Критерийлері
|
Дескрипторылары
|
Қоспаны бөлу
әдістері
|
Қоспаның бөлу әдістерін анықтай
алады.
|
Қоспаны бөлу әдістерінің
мысалдары
|
Қоспаны бөлу әдістеріне мысал келтіре
алады.
|
Қоспаны бөлу әдістерінің
суреттері
|
Қоспаны бөлу әдістеріне сай суреттерді
сәйкестендіре алады.
|
Сергіту сәті:
«Әр елдің сәлемдесу рәсімі»
ойыны.
Жұптық
жұмыс.
Қ.Т.ережелерін
қайталау.
(спіртшаммен жұмыс
істеу)
Тапсырма
№3.
«Эксперимент»
әдісі.
2-зертханалық жұмыс «Ластанған
ас тұзын тазарту» орындау.
Орындалатын
тапсырмалар:
1.Қоспаны суда ерітіп,ас тұзын
құмнан бөлу.
2.Ерітіндідегі қоспаны
сүзу.
3.Сүзіндіні
буландыру.
Кестені
толтыр:
Не
істедім?
|
Не
байқадым?
|
Қорытынды
|
|
|
|
ҚБ:Топтық бағалау-
қолпаштау.

Критерийлері
|
Дескрипторлары
|
гетерогенді қоспаны
бөлуге арналған эксперимент жасай алады.
|
- қоспаны суда еріте
алады;
|
- сүзу әдісін қолдана
отырып,ерітіндіден құмды бөліп алады;
|
гомогенді қоспаны
бөлуге арналған эксперимент жасай алады.
|
-буландыру әдісін қолдана
отырып,тұзды судан бөліп алады;
|
жасалған экспериментке
түсініктеме бере алады.
|
экспериментте қолданған
қоспаларды бөлу әдістерін анықтап,қорытынды жасай
алады.
|
|
Қосымша №
2
«Химиялық диктант» жазылған
парақтар.
Қосымша №
3
кесте жазылған
парақшалар.
Қосымша №
4
суреттер
жиынтығы.
желім,оқулық,
Презнтация
Оқулықтың 21-22
беттері
Тәжірибе үшін қажетті
реактивтер мен құрал-жабдықтар:
Ас тұзы мен құмның қоспасы,
су, сүзгі қағаздар, спіртшамдар,
штативтер,
химиялық
стақандар,
құйғылар,кәрлен
табақшалар,сіріңке,
штативтер,шыны
таяқшалар,асбест торлары,қысқыштар,
конусты
колбалар.
Қосымша №
5
кесте
|
Сабақтың соңы
(5мин)
|
«Мен үшін бүгінгі
сабақ…»
Оқушыларға жеке парақша
беріледі, олар үш бағыт бойынша өз жұмысы бойынша қажет сөздің
астын сызу керек.
Сабақ
|
Мен
сабқта
|
Қорытынды
|
1. қызық
|
1. жұмыс
істедім
|
1. материалды
түсіндім.
|
2. қызықсыз
|
2.демалдым
|
2. білетінімнен
де көп
білдім.
|
3.енжарлық
басым
|
3.басқаларға
көмектестім.
|
3.түсінбедім
|
Сабақ бойынша өзінің іс -
әрекетіне рефлексия жасау.
Үй
жұмысы:1) 16-18 беттерді
оқу,
2) Тапсырмаларды орындау (a –
2-3, b – 4-7, с –8)
3)
Эксперимент «Крахмал алу» (18
бет)
|
Қосымша №
6
жеке
парақшалар
|
Саралау – оқушыларға қалай
көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға
қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?
|
Бағалау – оқушылардың
материалды меңгеру дең гейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?
|
Денсаулық және қауіп
сіздік техникасының сақталуы
|
Саралау сабақтың келесі
сатыларында іске асады:
-сабақ барысында және үй
жұмысын ұсынған кезде деігейлік
тапсырмаларында;
-сабақ мазмұнына сай
дерексөздерді пайдалану;
-сабақ барысында
тапсырмаларды
орындаған қарқындылығы
кезінде;
-қорытынды жасау
кезінде;
тапсырмаларға сай уақытты
ұтымды пайдалану кезінде;
-«Температураны
өлшеу»
әдісін қолданған
кезде;
-жеке,топтық ,жұпытық жұмыс
орындау кезінде;
-мүдделері ұқсас оқушыларды
топтарға бөлген кезде;
|
Бұл сабақта оқушылардың
қоспалардың түрлері мен бөлу әдістері туралы түсініктері
қалыптасты, топтық,жұптық және жеке жұмысты
орындалды.
Мына бағалау түрлері
пайдаланды:
Топтық бағалау-
қолпаштау.

« Табақша» әдісі
арқылы бағалау.
«Мен үшін бүгінгі сабақ» сабақ
бойынша өзінің
іс - әрекетіне рефлексия
жасау.
«Температураны
өлшеу»
сигналдық
карточкалар

|
Ынтымақтастық атмосферасын
қалыптастыру мақсатындағы
«Біз-өзгешеміз»
ойыны.
Лабораториялық тәжірибе
жүргізу кезінде «Спіртшаммен жұмыс»
ҚТ
ережелері.
|
Сабақ бойынша
рефлексия
|
Бұл бөлімді сабақ туралы өз
пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ
бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.
|
Сабақмақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба?
|
|
Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?
|
|
Жеткізбесе, неліктен?
|
|
Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?
|
|
Сабақтың уақыттық
кезеңдері сақталды ма?
|
|
Сабақ жоспарынан қандай ауытқу
лар болды, неліктен?
|
|
Жалпыбаға
|
Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?
1:
2:
Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?
1:
2:
Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?
|