Материалдар / Ашық сабақ Reading: Identifying vocabulary related to book reviews 9-сынып
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Ашық сабақ Reading: Identifying vocabulary related to book reviews 9-сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
9-сыныпқа арналған "Оқылым: Кітапқа шолу жасау арқылы сөздік қорын анықтау" тақырыбындағы ашық сабақ. Мақсаты: жалпы және оқу бағдарламаларының ауқымы бойынша кеңейтілген әңгімелер мен оқиғаларды айтып беру; таныс емес жалпы және оқу бағдарламалары бойынша кеңейтілген мәтіндердегі негізгі ойларды түсіну;
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Шілде 2022
474
3 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Авторы: Жунусова Каламкас Маратовна

Жетісу облысы Кербұлақ ауданы № 49 орта мектеп КММ ағылшын тілі пәні мұғалімі

9 сынып, ағылшын тілі

Сабақтың тақырыбы: Оқылым: Кітапқа шолу жасау арқылы сөздік қорын анықтау.

Reading: Identifying vocabulary related to book reviews.

Unit 5 Reading for pleasure.

Lesson 54

School: 49

Teacher’s name:

Zhunusova K.M.

Date:

26.01.2022 year

Grade: 9

Number present:

absent:

Theme of the lesson:

Reading: Identifying vocabulary related to book reviews.

Оқылым: Кітапқа шолу жасау арқылы сөздік қорын анықтау.

Learning objective (s) that this lesson is contributing to

9.3.8.1 recount extended stories and events on a range of general and curricular topics; жалпы және оқу бағдарламаларының ауқымы бойынша кеңейтілген әңгімелер мен оқиғаларды айтып беру

9.4.1.1 understand the main points in extended texts on a range of unfamiliar general and curricular topics; таныс емес жалпы және оқу бағдарламалары бойынша кеңейтілген мәтіндердегі негізгі ойларды түсіну;

Lesson objectives



All learners will be able to: Retell extended stories and events

Recognise the main idea of a reading passage

Most learners will be able to: Retell extended stories and events

Recognise the main idea of a reading passage

Identify specific information in extended texts on familiar and unfamiliar topics

Some learners will be able to: Retell extended stories and events

Recognise the main idea of a reading passage

Identify specific information in extended texts on familiar and unfamiliar topics

Deduce meaning from context in extended texts

Plan

Stages of the lesson

Teacher’s actions

Learners’ actions

Assessment

Resources

Beginning

12 mins




Greeting! Teacher greets students

Good morning, boys and girls!

How are you today? What date is it today? What day is it today?

Group division: Students are divided into 3 mixed groups of 4 learners.

Lead-in:

1. Do you like reading books?

2. What types of books do you prefer reading in your free time?

3. Do you prefer reading from printed books or e-books?

What will we talk about in today's lesson? Yes, you are right about reading books and their genres.

COLLABORATIVE LEARNING - group work)

The strategy Concept Maps”

Definitions:

1. The story of a film, play, etc. (plot)

2. A person in a story (character)

3. The last part of a story (ending)

4. The main (usually good) character in a story (hero)

5. A character who harms other people(villain)

6. The words that the characters say to each other (dialogue)

7. The beginning of a story (opening)

8. The time and place in which the action happens (setting)


Learners respond to greetings.



Learners answer to the teacher’s questions

Each group completes the painting by words. Learners should guess the words from their definitions and find them in the picture. Using a pencil, they shade the field where these words are located.


The painting by words If the answers are correct, they will see a dinosaur. The groups check each other's work.

Picture 1










Self-assessment sheets


Cards

slides

Middle

28 mins


























Pre-reading task

The method “SQ3R”

SQ3R acronym stands for:

  • Survey көз жүгірту

  • Question- өзіне –өзі сұрақ қою

  • Read - оқу

  • Recite – дауыстап оқу, сөздікпен жұмыс

  • Review – қиын бөлігіне баса назар аудару, қорыту

Exercise A.p.128

Which of the following play a role when you’re deciding on a new book to read?

cover

author

reviews

blurb

popularity

Now, look at the covers and titles of the books and answer Can you understand the genre of a book by its cover or its title?

What genre do you think the books are?

While-reading task “Skimming”

Draw Ss’ attention to the texts. Have them read through them and make sure they understand everything.

After-reading task

The day lasts more than a hundred years

1. Who is the main character?

2. Who is the narrator of the story?

3. How many plots has the book got?

The hundred days

1. Who are the main characters?

2. What is the ship’s name?

3. What is the book about?

100 minutes

1. What kind of book does the writer prefer reading?

2. Who are the main characters of the book?

3. Who is the author?

Identifying vocabulary

Chose 5 words concerning the text

Character, sailing boat, Steppe, author, human nature, reader, life at sea, Surprise, fantastic story, heroic sea adventure, book, astronaut, 1800s, Kazakh people, group of friends.

The game “Wordwall”

Picture 20



Learners answers





Learners do the tasks

Picture 18

KEY

a. science-fiction

b. historical fiction

c. thriller, adventure

Picture 19


Learners answer the questions










Learners pick up and write five words




Exercise D.p.130

KEY

1. b 2. a 3. c 4. a 5. c 6. a, b



Oral comments Very good!


Good job!


Excellent!

















Teacher assess learners’ works by points.




Pictures










Cards






slides







End

5 mins



Giving the home task.

F.A

Descriptor

Descriptor

Points

1

I could fill the concept map

1 2 3 4 5

2

I read and understood the text

1 2 3 4 5

3

I answered the questions

1 2 3 4 5

4

I could pick up the words from the text

1 2 3 4 5

5

I found answers in the game Wordwall

1 2 3 4 5


Exercise E. p. 130. Which of 3 books would you like to read? Why?

Reflection

Shape3 Shape2 Shape1

Teacher writes comments in the learners’ dairies.



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!