6 А сыныбында «Алгоритм түрлері»
тақырыбында өткізілген ашық сабақтың рефлексивті есебі
Информатика пәнінің мұғалімі: С.Тұтқабаева
|
Мақсаты |
Оқушыларға алгоритм тілін және алгоритм түрлерін ажырата білуге, бағдарламалар және блок-сызбаларды практика түрінде қолдана білуге дағдыландыру. |
|
Оқыту әдістері |
«Семантикалық карта», «Футбол ойыны», «Ұшқыр ой» ,«Ақылдың алты қалпағы» әдістері, мозайка, сөзжұмбақ, термин сөздерді табу, логикалық тапсырмалар т.б. |
|
Түйінді идеялар |
Алгоритм түрлеріне әр түрлі тапсырмаларды пайдалану арқылы қорыту. |
|
Оқыту нәтижелері |
Алгоритмнің түрлеріне бағдарлама, блок- схемасын құра біледі және өз ойларын еркін, нақты жеткізе алады. |
|
Сілтеме |
6 сынып оқулық, Ғаламтор, интербелсенді тақта, Power Point-та слайдтар, ресурс парақтары. |
|
Көрнекіліктер |
компьютер құрылғылары, суреттер, слайд-таныстырылым, АКТ. Ресурс парақтары, денгейлік сұрақтар. |
|
Дерек көздер |
Ақпараттық коммуникациялық технология(АКТ), Интерактивті тақта, Mic.Word бағдарламасы. Оқулық беттері, ресурс парақтары. |
Оқушының өзіне сенімін арттыру, белсенділіктерін қалыптастыру мақсатында мұғалімнің әр сабағы әр түрлі, жан-жақты болуы керек. Сондықтан әр оқушының өз бетімен жұмыс жасауына, шығармашылығын одан әрі арттыруына бағыт беру керек. Осы мақсатта «Алгоритм түрлері» тақырыбындағы өткізген сабағыма тоқталып өтейін. Бұл сабақтағы менің мақсатым: оқушыларға алгоритм тілін және алгоритм түрлерін ажырата білуге, бағдарламалар және блок-сызбаларды практика түрінде қолдана білуге дағдыландыру.
Оқушылардың сындарлы білім алуына ықпалын тигізе алатындай әдіс-тәсілдерді қолдана отырып, өз бетінше оқып үйренуге жетелеу. Салыстыру, талдау, бағалау арқылы қорытынды шығаруға үйрету. Алған білімдерін өмірде қолдана білуге дағдыландыру. Осы мақсаттарға сүйене отырып, сабағымды бастап кеттім. Сыныпқа кіріп, амандасып, көңіл-күйлерін сұрап, сабағымды жағымды ахуал қалыптастырудан бастауды жөн көрдім. Өмірмен байланыс ретінде, сабаққа қызығушылықтарын арттыру мақсатында Ребус шешкіздірдім. Ребусты шешкеннен кейін бүгінгі сабақтың тақырыбы «Алгоритм» екенін тапты. Енді сендер мына сиқырлы сандықтың ішіндегі фигураларды бөліп алыңдар деп, оларды 3-топқа бөлдім. Олар үш түрлі фигураны алғаннан кейін енді бұл фигуралар не үшін берілді деп ойлайсыңдар деп ой қозғадым. Оқушылар бұл алгоритм түрлерінің блок-сызбада қолданылатын фигуралары деп өз ойларын айтты. Сөйтіп топтардың аттарын алгоритм түрлері бойынша 3-топқа бөлдім.
Оқушылардың қызығушылықтарын арттыру барысында үй тапсырмасын қорыту мақсатында «Футбол ойыны» әдісін ойнатқыздым. Әр доптың үстінде алгоритм және түрлеріне байланысты сұрақтар жазылған. Оқушылар ойланып сұрақтарға жеке дара жауап берді. Қолдану кезеңі бойынша «Ұшқыр ой» әдісі арқылы алгоритм түрлеріне байланысты суреттер берілді. Берілген суреттерге қарап, логикалық түрде ойлана отырып, алгоритмнің сөздік формада және блок-сызба түрінде жазылуын көрсету керек болатын. Оқушыларға бұл тапсырма жұптық жұмыс ретінде берілді.
Бұл әдістер оқушылардың жас-ерекшеліктерін ескере отырып алынған.
Талдау кезеңі бойынша оқушыларға компьютерден «Семантикалық карта» әдісі арқылы тапсырма берілді. Оқушылар бұл тапсырмаларды жеке дара орындады. Алгоритм түрлерінің айырмашылықтары мен ұқсастықтарын, анықтамасын, блок-сызбасындағы қолданатын фигураларды ажыратып жаза білді.
Жинақтау кезеңінде Оқушыларға 1-топқа «Сөзжұмбақ», 2-топқа «Термин сөздерді құрастыру»,
3-топқа «Мозайканы құрастыру» берілді.
Оқушылар бұл тапсырмаларды жұппен бірге орындап, қорғаған кезде топ бойынша бірлесе, бірінің білмегенін екіншісі айтып берілген тапсырманы сыни тұрғыда ойлана отырып, өз ойларын анық жеткізе білді.

Тапсырмаларды қорғaу кезiнде қиындыққa тaп болып, өз пiкiрлерiн aшық aйтa aлмaғaн оқушылaр дa кездесіп жaтты. Жaңa әдic – тәciлдердi қолдaнып, берiлген тaпcырмaлaрды орындaудa оқушылaрдың шынaйы бiр–бiрiне көмектеciп, шешiмдi топпен қaбылдaп, ойлaрын aшық және еркiн жеткiзiп отырғaндaрынa өзiм де қызығa қaрaдым. Нәтижесінде топтық жұмыс кезінде оқушылaрдың өзіне деген сенімділіктері aртып, топ мүшелері aрaсындa достық қaрым-қaтынaс орнaй бaстaғaнын бaйқaдым.
Тaқырыпты қорытындылaу кезінде «Ақылдың алты қалпағы» әдісі арқылы оқушылардың тақырыпты қaншaлықты меңгергендігін aнықтaп, біле алдым. Сaбaқ соңындa критерий арқылы бағалау бойынша оқушылардың алған ұпайларын, топ басшысы бағалап отырды. Oқушылaрдың oқыту үшiн бaғaлaуды мeңгeрiп қaлғaндaры, қoйғaн бaғaлaрын дәлeлдeй aлулaры ұнaды. Кeрi бaйлaныс кeзiндe «Қосу, алу, қызықты» кестесін толтыру арқылы бүгінгі сабақты қаншалықты меңгергендіктері байқалды. Осы әрекеттер aрқылы оқушылaрғa топтық жұмыстың ұнaғaндaғын, сaбaқты меңгергендіктерін бaйқaдым.

Cонымен, caбaқ бaрыcындa кездеcкен кедергiлер: Жеке жұмыс ретінде оқушылар компьютерге жазғанда және өз ойларын ашық айтудан қиналғанын байқадым. Оқушыларды көбірек компьютермен жұмыс жасату керектігін және тапсырма бергенде өз ойларын ашық айту керектігін ұқтым. Оcығaн қaрaп мен aлдaғы өтетiн caбaқтaрымдa оқушылaрдың топпен жұмыc icтеулерiне, оның нәтижелi болуынa көп көңiл бөлу керек екенiн түciндiм. «Cебебi жaқcы ұйымдacтырылғaн топтық жұмыc оқушылaр aрacындa әлеуметтiк өзaрa қaрым-қaтынacты, тиiмдi aрaлacу және проблемaлaрды шешу дaғдылaрын дaмытуғa ықпaл етедi. Бұл өз кезегiнде оқушылaрды өздерiнiң оқулaрынa белcендi қaтыcуғa итермелейдi. Оқушылaрды aлынғaн aқпaрaтты ойлacтыруғa және тaлқылaуғa, өзгелердiң пiкiрлерiн түciнуге немеcе терicке шығaруғa ынтaлaндырғaн жaғдaйдa топтық жұмыc тиiмдi болaды.
Оқушыларға әр тапсырмаларға критерий құрып, оған дискрепторлармен ұпайларын көрсеткен дұрыс екенін түсіндім. Әр оқушы өз алған бағаларына қанағаттанып, кері байланыс парағында сабақты түсінгендігін, жазыпты. Әр сабақта жеті модульді басшылыққа ала отырып, жаңа әдіс-тәсілдермен және критерий арқылы бағалауды қолданып өткен сабақтың тиімді боларына көзім жетеді.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ашық сабақ, рефлексивті есеп "Алгоритм түрлері" 7 сынып
Ашық сабақ, рефлексивті есеп "Алгоритм түрлері" 7 сынып
6 А сыныбында «Алгоритм түрлері»
тақырыбында өткізілген ашық сабақтың рефлексивті есебі
Информатика пәнінің мұғалімі: С.Тұтқабаева
|
Мақсаты |
Оқушыларға алгоритм тілін және алгоритм түрлерін ажырата білуге, бағдарламалар және блок-сызбаларды практика түрінде қолдана білуге дағдыландыру. |
|
Оқыту әдістері |
«Семантикалық карта», «Футбол ойыны», «Ұшқыр ой» ,«Ақылдың алты қалпағы» әдістері, мозайка, сөзжұмбақ, термин сөздерді табу, логикалық тапсырмалар т.б. |
|
Түйінді идеялар |
Алгоритм түрлеріне әр түрлі тапсырмаларды пайдалану арқылы қорыту. |
|
Оқыту нәтижелері |
Алгоритмнің түрлеріне бағдарлама, блок- схемасын құра біледі және өз ойларын еркін, нақты жеткізе алады. |
|
Сілтеме |
6 сынып оқулық, Ғаламтор, интербелсенді тақта, Power Point-та слайдтар, ресурс парақтары. |
|
Көрнекіліктер |
компьютер құрылғылары, суреттер, слайд-таныстырылым, АКТ. Ресурс парақтары, денгейлік сұрақтар. |
|
Дерек көздер |
Ақпараттық коммуникациялық технология(АКТ), Интерактивті тақта, Mic.Word бағдарламасы. Оқулық беттері, ресурс парақтары. |
Оқушының өзіне сенімін арттыру, белсенділіктерін қалыптастыру мақсатында мұғалімнің әр сабағы әр түрлі, жан-жақты болуы керек. Сондықтан әр оқушының өз бетімен жұмыс жасауына, шығармашылығын одан әрі арттыруына бағыт беру керек. Осы мақсатта «Алгоритм түрлері» тақырыбындағы өткізген сабағыма тоқталып өтейін. Бұл сабақтағы менің мақсатым: оқушыларға алгоритм тілін және алгоритм түрлерін ажырата білуге, бағдарламалар және блок-сызбаларды практика түрінде қолдана білуге дағдыландыру.
Оқушылардың сындарлы білім алуына ықпалын тигізе алатындай әдіс-тәсілдерді қолдана отырып, өз бетінше оқып үйренуге жетелеу. Салыстыру, талдау, бағалау арқылы қорытынды шығаруға үйрету. Алған білімдерін өмірде қолдана білуге дағдыландыру. Осы мақсаттарға сүйене отырып, сабағымды бастап кеттім. Сыныпқа кіріп, амандасып, көңіл-күйлерін сұрап, сабағымды жағымды ахуал қалыптастырудан бастауды жөн көрдім. Өмірмен байланыс ретінде, сабаққа қызығушылықтарын арттыру мақсатында Ребус шешкіздірдім. Ребусты шешкеннен кейін бүгінгі сабақтың тақырыбы «Алгоритм» екенін тапты. Енді сендер мына сиқырлы сандықтың ішіндегі фигураларды бөліп алыңдар деп, оларды 3-топқа бөлдім. Олар үш түрлі фигураны алғаннан кейін енді бұл фигуралар не үшін берілді деп ойлайсыңдар деп ой қозғадым. Оқушылар бұл алгоритм түрлерінің блок-сызбада қолданылатын фигуралары деп өз ойларын айтты. Сөйтіп топтардың аттарын алгоритм түрлері бойынша 3-топқа бөлдім.
Оқушылардың қызығушылықтарын арттыру барысында үй тапсырмасын қорыту мақсатында «Футбол ойыны» әдісін ойнатқыздым. Әр доптың үстінде алгоритм және түрлеріне байланысты сұрақтар жазылған. Оқушылар ойланып сұрақтарға жеке дара жауап берді. Қолдану кезеңі бойынша «Ұшқыр ой» әдісі арқылы алгоритм түрлеріне байланысты суреттер берілді. Берілген суреттерге қарап, логикалық түрде ойлана отырып, алгоритмнің сөздік формада және блок-сызба түрінде жазылуын көрсету керек болатын. Оқушыларға бұл тапсырма жұптық жұмыс ретінде берілді.
Бұл әдістер оқушылардың жас-ерекшеліктерін ескере отырып алынған.
Талдау кезеңі бойынша оқушыларға компьютерден «Семантикалық карта» әдісі арқылы тапсырма берілді. Оқушылар бұл тапсырмаларды жеке дара орындады. Алгоритм түрлерінің айырмашылықтары мен ұқсастықтарын, анықтамасын, блок-сызбасындағы қолданатын фигураларды ажыратып жаза білді.
Жинақтау кезеңінде Оқушыларға 1-топқа «Сөзжұмбақ», 2-топқа «Термин сөздерді құрастыру»,
3-топқа «Мозайканы құрастыру» берілді.
Оқушылар бұл тапсырмаларды жұппен бірге орындап, қорғаған кезде топ бойынша бірлесе, бірінің білмегенін екіншісі айтып берілген тапсырманы сыни тұрғыда ойлана отырып, өз ойларын анық жеткізе білді.

Тапсырмаларды қорғaу кезiнде қиындыққa тaп болып, өз пiкiрлерiн aшық aйтa aлмaғaн оқушылaр дa кездесіп жaтты. Жaңa әдic – тәciлдердi қолдaнып, берiлген тaпcырмaлaрды орындaудa оқушылaрдың шынaйы бiр–бiрiне көмектеciп, шешiмдi топпен қaбылдaп, ойлaрын aшық және еркiн жеткiзiп отырғaндaрынa өзiм де қызығa қaрaдым. Нәтижесінде топтық жұмыс кезінде оқушылaрдың өзіне деген сенімділіктері aртып, топ мүшелері aрaсындa достық қaрым-қaтынaс орнaй бaстaғaнын бaйқaдым.
Тaқырыпты қорытындылaу кезінде «Ақылдың алты қалпағы» әдісі арқылы оқушылардың тақырыпты қaншaлықты меңгергендігін aнықтaп, біле алдым. Сaбaқ соңындa критерий арқылы бағалау бойынша оқушылардың алған ұпайларын, топ басшысы бағалап отырды. Oқушылaрдың oқыту үшiн бaғaлaуды мeңгeрiп қaлғaндaры, қoйғaн бaғaлaрын дәлeлдeй aлулaры ұнaды. Кeрi бaйлaныс кeзiндe «Қосу, алу, қызықты» кестесін толтыру арқылы бүгінгі сабақты қаншалықты меңгергендіктері байқалды. Осы әрекеттер aрқылы оқушылaрғa топтық жұмыстың ұнaғaндaғын, сaбaқты меңгергендіктерін бaйқaдым.

Cонымен, caбaқ бaрыcындa кездеcкен кедергiлер: Жеке жұмыс ретінде оқушылар компьютерге жазғанда және өз ойларын ашық айтудан қиналғанын байқадым. Оқушыларды көбірек компьютермен жұмыс жасату керектігін және тапсырма бергенде өз ойларын ашық айту керектігін ұқтым. Оcығaн қaрaп мен aлдaғы өтетiн caбaқтaрымдa оқушылaрдың топпен жұмыc icтеулерiне, оның нәтижелi болуынa көп көңiл бөлу керек екенiн түciндiм. «Cебебi жaқcы ұйымдacтырылғaн топтық жұмыc оқушылaр aрacындa әлеуметтiк өзaрa қaрым-қaтынacты, тиiмдi aрaлacу және проблемaлaрды шешу дaғдылaрын дaмытуғa ықпaл етедi. Бұл өз кезегiнде оқушылaрды өздерiнiң оқулaрынa белcендi қaтыcуғa итермелейдi. Оқушылaрды aлынғaн aқпaрaтты ойлacтыруғa және тaлқылaуғa, өзгелердiң пiкiрлерiн түciнуге немеcе терicке шығaруғa ынтaлaндырғaн жaғдaйдa топтық жұмыc тиiмдi болaды.
Оқушыларға әр тапсырмаларға критерий құрып, оған дискрепторлармен ұпайларын көрсеткен дұрыс екенін түсіндім. Әр оқушы өз алған бағаларына қанағаттанып, кері байланыс парағында сабақты түсінгендігін, жазыпты. Әр сабақта жеті модульді басшылыққа ала отырып, жаңа әдіс-тәсілдермен және критерий арқылы бағалауды қолданып өткен сабақтың тиімді боларына көзім жетеді.
шағым қалдыра аласыз













