Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Approved______________


    LESSON: Module 3 Lesson 7

    Earth and our place on it

    Across cultures 3e

    Rivers of the world (on p.37)

    School-lyceum: №268

    Date: 19.11.2021

    Teacher’s name: Yeskulbayeva A.K.

    CLASS: 9Ә

    Number present:

    absent:

    Learning objectives that this lesson is contributing to

    9.2.6.1/L/- deduce meaning from context in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics;

    9.4.5.1/R/- deduce meaning from context in extended texts on a range of familiar general and curricular topics;

    9.4.3.1/S/- understand the detail of an argument in extended texts on a range of familiar general and curricular topics;

    9.3.8.1/S/- recount extended stories and events on a range of general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    All learners will be able to:

    -identify meaning of the text with SOME support

    -discuss the texts in groups

    -answer the questions by reading the texts about The River Thames and The Esil River with SOME support

    Most learners will be able to:

    -compare the differences of two rivers

    -discuss the texts in groups

    -complete the table with LITTLE support

    Some learners will be able to:

    -share own opinion about rivers

    -present the two rivers to the class

    Assessment criteria

    Learners achieve this Learning Objective, if they can:

    * identify the specific information of the text

    * apply speaking and reading skills to discuss in groups

    * answer the questions by using the given text

    Value links

    Explore the themes of rivers of different regions of the world

    Cross – curricular links

    Geography

    ICT skills

    Using videos& pictures, working with URLs

    Previous learning

    Vocabulary “City/ country life”

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities

    Assessment

    Resources

    BEGINNING THE LESSON


    I. Organization moment.

    [W] [T-S] Greetings.

    -Good-moring, pupils!

    -How are you?

    -Who is on duty today?

    -Who is absent?

    -What date/day is it today?


    -Last lesson we talked about lovely places. Your homework was Ex.4. Making up a dialogue as in Ex.2 on p.36

    So, tell me where you’d love to go.

    Who is ready?

    Please, come here…

    Teacher checks up students homework

    III. Starter

    [W] Teacher uses the strategy

    “Mystery object…”

    Teacher shows video to learners to predict the theme.

    -Look at the video on the interactive board.

    -What about this video?



    -What rivers do you know?



    -What river is in our city?

    -Ok. Today we are going to talk about of two rivers. They are The River Thames and The Esil River.

    II. [T] [W] Division into groups

    Teacher divides into two groups with pictures of the two rivers.

    -All of you come here and then choose one picture you like.

    -Which of rivers’ picture do you have?




















    /pairs read their dialogue/



    Ss choose one picture, then they go their groups…







    Ss predict the theme.

    Suggested answer:

    -This video is about rivers of the world.

    -The Nile River, The Amazon River, The River Irtysh, The Syrdariya River, etc.

    -There is a river Syrdariya in our city?





    Ss divide into two groups by using pictures of rivers.











    Teacher evaluate and encourage students with phrases like:

    Well done!

    Super work!

    Very good!

    Good job!

    Fantastic!

    Great job!

    Try more!












    Excel SB9 p.36











    PPT

    Video slideshow





















    Pictures of the two rivers:

    The River Thames

    The Esil River



    -Students who choose the river Thames sit in this group and who choose the river Esil sit in this group.

    Ss sit their groups…



    Middle

    9.2.6.1 /L/

    1 To introduce the topic; to listen and read for specific information

    1. Pre-reading.

    -Look at the picture.

    Which rivers can you see? -What do you know about them?

    -Which is longer?

    -Let’s watch the video to learn more about it.


    9.4.5.1/R/

    2 [W] To read for specific information

    1. While-reading


    -Let’s read the text.

    -Each group read their texts.

    -Let’s begin.

    1. Post-reading

    Ex.2

    -Each group put some questions about the two rivers to each other.

    I’ll give you 2 minutes to prepare answering the following questions.

    Here are given 4 questions about the two rivers.







    9.4.3.1/S/ 9.3.8.1/S/

    3 [G] To complete a table and present two rivers

    Teacher uses the strategy “Graphic organizers”

    Let’s work in groups.

    You should complete the table in your poster. Then you should use the completed table to present the two rivers to the class.





    Answer Key:

    The River Thames and the Esil River.

    The River Thames is in London and the Esil River is in Nur-Sultan.

    The Esil River is longer.

    Ss read the text…


    Ss get acquainted the new words.


    Suggested answer key:

    1.You can cross the River Thames by bridge or by cable car.

    2.It begins in the Cotswold Hills and ends in the North Sea.

    3.It freezes over.

    4.River Thames - stroll along Southbank, go on

    a river cruise, go on a speedboat tour;

    Esil River - walking or jogging along the banks, taking a boat trip, go swimming, go ice skating, and ice fishing; Other activities jet ski, water ski, rowing boat, fishing, etc.







    Assessment criteria:

    * identify the specific information of the text


    Descriptor

    A learner:

    • reads the text

    • puts some questions

    • answers the questions


    Teacher evaluate and encourage students with phrases like:

    Well done!

    Super!

    Very good!

    Good!

    Fantastic!

    Great!

    Try more!




    Assessment criteria:

    * apply speaking and reading skills to discuss in groups

    Descriptor

    A learner:

    • complete the table

    • present the two rivers to the class.


    Excel SB 9

    on p.37








    Video about the two rivers…





























    Poster

    Marker

    Pictures






    The first group completes the table on the river Thames.

    The second group completes the table on the river Esil.

    Suggested Answer Key


    River Thames

    Esil River

    length

    346 km

    2,450 km

    capital city it flows through

    London

    Astana

    riverside

    attractions

    the London Eye,

    Big Ben,

    the Houses of

    Parliament,

    the Tower of

    London

    the Astana Baiterek Tower, the National Archive, the Nur-Astana Mosque

    activities people can do there

    stroll along the Southbank, ride a cable car, go on a river cruise,

    try a speedboat tour

    walk or jog along the banks, take a boat trip, visit the artificial beach,

    go swimming, go ice skating, go ice fishing,



    Groups evaluate their work with their comment.

    Poster

    PPT



    4 [P] To complete the sentences.

    Let’s work in pairs.

    -Students I’ll give you worksheets from the 3rd Language Review on p.113. Ex.3

    -Look at the interactive board.

    -In this task you should match the words to their meanings. Then use them to complete the sentences.

    Answer key

    1c 1 region

    2d 2 banks

    3a 3 symbol

    4b 4 artificial

    Teacher evaluate and encourage students with phrases like:

    Well done!

    Super work!

    Very good!

    Good job!

    Fantastic!

    Great job!

    Try more!


    PPT

    Worksheet

    Language Review 3. Ex.3e on p.113



    5 [I] To give short answers yes or no to conclude today’s lesson.

    Teacher uses the strategy “10questions –yes or no answers only.”

    -Here are given 10 questions to give short answer yes or no. ……

    1. Is the UK’s most famous River Thames? –Yes

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Есқұлбаева Ақмарал Қабылбекқызы
    23 Қараша 2021
    2645
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Ашық сабақ Rivers of the World 9 сынып

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Ашық сабақ Rivers of the World 9 сынып

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Ашық сабақ Rivers of the World 9 сынып 472-бұйрық бойынша құрылған. Оқулық Excel 9 Expess Publishing баспасы
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Approved______________


    LESSON: Module 3 Lesson 7

    Earth and our place on it

    Across cultures 3e

    Rivers of the world (on p.37)

    School-lyceum: №268

    Date: 19.11.2021

    Teacher’s name: Yeskulbayeva A.K.

    CLASS: 9Ә

    Number present:

    absent:

    Learning objectives that this lesson is contributing to

    9.2.6.1/L/- deduce meaning from context in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics;

    9.4.5.1/R/- deduce meaning from context in extended texts on a range of familiar general and curricular topics;

    9.4.3.1/S/- understand the detail of an argument in extended texts on a range of familiar general and curricular topics;

    9.3.8.1/S/- recount extended stories and events on a range of general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    All learners will be able to:

    -identify meaning of the text with SOME support

    -discuss the texts in groups

    -answer the questions by reading the texts about The River Thames and The Esil River with SOME support

    Most learners will be able to:

    -compare the differences of two rivers

    -discuss the texts in groups

    -complete the table with LITTLE support

    Some learners will be able to:

    -share own opinion about rivers

    -present the two rivers to the class

    Assessment criteria

    Learners achieve this Learning Objective, if they can:

    * identify the specific information of the text

    * apply speaking and reading skills to discuss in groups

    * answer the questions by using the given text

    Value links

    Explore the themes of rivers of different regions of the world

    Cross – curricular links

    Geography

    ICT skills

    Using videos& pictures, working with URLs

    Previous learning

    Vocabulary “City/ country life”

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities

    Assessment

    Resources

    BEGINNING THE LESSON


    I. Organization moment.

    [W] [T-S] Greetings.

    -Good-moring, pupils!

    -How are you?

    -Who is on duty today?

    -Who is absent?

    -What date/day is it today?


    -Last lesson we talked about lovely places. Your homework was Ex.4. Making up a dialogue as in Ex.2 on p.36

    So, tell me where you’d love to go.

    Who is ready?

    Please, come here…

    Teacher checks up students homework

    III. Starter

    [W] Teacher uses the strategy

    “Mystery object…”

    Teacher shows video to learners to predict the theme.

    -Look at the video on the interactive board.

    -What about this video?



    -What rivers do you know?



    -What river is in our city?

    -Ok. Today we are going to talk about of two rivers. They are The River Thames and The Esil River.

    II. [T] [W] Division into groups

    Teacher divides into two groups with pictures of the two rivers.

    -All of you come here and then choose one picture you like.

    -Which of rivers’ picture do you have?




















    /pairs read their dialogue/



    Ss choose one picture, then they go their groups…







    Ss predict the theme.

    Suggested answer:

    -This video is about rivers of the world.

    -The Nile River, The Amazon River, The River Irtysh, The Syrdariya River, etc.

    -There is a river Syrdariya in our city?





    Ss divide into two groups by using pictures of rivers.











    Teacher evaluate and encourage students with phrases like:

    Well done!

    Super work!

    Very good!

    Good job!

    Fantastic!

    Great job!

    Try more!












    Excel SB9 p.36











    PPT

    Video slideshow





















    Pictures of the two rivers:

    The River Thames

    The Esil River



    -Students who choose the river Thames sit in this group and who choose the river Esil sit in this group.

    Ss sit their groups…



    Middle

    9.2.6.1 /L/

    1 To introduce the topic; to listen and read for specific information

    1. Pre-reading.

    -Look at the picture.

    Which rivers can you see? -What do you know about them?

    -Which is longer?

    -Let’s watch the video to learn more about it.


    9.4.5.1/R/

    2 [W] To read for specific information

    1. While-reading


    -Let’s read the text.

    -Each group read their texts.

    -Let’s begin.

    1. Post-reading

    Ex.2

    -Each group put some questions about the two rivers to each other.

    I’ll give you 2 minutes to prepare answering the following questions.

    Here are given 4 questions about the two rivers.







    9.4.3.1/S/ 9.3.8.1/S/

    3 [G] To complete a table and present two rivers

    Teacher uses the strategy “Graphic organizers”

    Let’s work in groups.

    You should complete the table in your poster. Then you should use the completed table to present the two rivers to the class.





    Answer Key:

    The River Thames and the Esil River.

    The River Thames is in London and the Esil River is in Nur-Sultan.

    The Esil River is longer.

    Ss read the text…


    Ss get acquainted the new words.


    Suggested answer key:

    1.You can cross the River Thames by bridge or by cable car.

    2.It begins in the Cotswold Hills and ends in the North Sea.

    3.It freezes over.

    4.River Thames - stroll along Southbank, go on

    a river cruise, go on a speedboat tour;

    Esil River - walking or jogging along the banks, taking a boat trip, go swimming, go ice skating, and ice fishing; Other activities jet ski, water ski, rowing boat, fishing, etc.







    Assessment criteria:

    * identify the specific information of the text


    Descriptor

    A learner:

    • reads the text

    • puts some questions

    • answers the questions


    Teacher evaluate and encourage students with phrases like:

    Well done!

    Super!

    Very good!

    Good!

    Fantastic!

    Great!

    Try more!




    Assessment criteria:

    * apply speaking and reading skills to discuss in groups

    Descriptor

    A learner:

    • complete the table

    • present the two rivers to the class.


    Excel SB 9

    on p.37








    Video about the two rivers…





























    Poster

    Marker

    Pictures






    The first group completes the table on the river Thames.

    The second group completes the table on the river Esil.

    Suggested Answer Key


    River Thames

    Esil River

    length

    346 km

    2,450 km

    capital city it flows through

    London

    Astana

    riverside

    attractions

    the London Eye,

    Big Ben,

    the Houses of

    Parliament,

    the Tower of

    London

    the Astana Baiterek Tower, the National Archive, the Nur-Astana Mosque

    activities people can do there

    stroll along the Southbank, ride a cable car, go on a river cruise,

    try a speedboat tour

    walk or jog along the banks, take a boat trip, visit the artificial beach,

    go swimming, go ice skating, go ice fishing,



    Groups evaluate their work with their comment.

    Poster

    PPT



    4 [P] To complete the sentences.

    Let’s work in pairs.

    -Students I’ll give you worksheets from the 3rd Language Review on p.113. Ex.3

    -Look at the interactive board.

    -In this task you should match the words to their meanings. Then use them to complete the sentences.

    Answer key

    1c 1 region

    2d 2 banks

    3a 3 symbol

    4b 4 artificial

    Teacher evaluate and encourage students with phrases like:

    Well done!

    Super work!

    Very good!

    Good job!

    Fantastic!

    Great job!

    Try more!


    PPT

    Worksheet

    Language Review 3. Ex.3e on p.113



    5 [I] To give short answers yes or no to conclude today’s lesson.

    Teacher uses the strategy “10questions –yes or no answers only.”

    -Here are given 10 questions to give short answer yes or no. ……

    1. Is the UK’s most famous River Thames? –Yes

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 9 сынып
    23.11.2021
    2645
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Есқұлбаева Ақмарал Қабылбекқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации