Ұзақмерзімдіжоспардыңтарауы:Сақталу
заңдары
Мектеп:
Күні: Мұғалімніңаты-жөні:
Сынып:9 Қатысқандар: Қатыспағандар:
Сабақтыңтақырыбы:
Реактивтіқозғалыс
Осысабақтақол
жеткізілетіноқу
мақсаттары
9.2.3.3–табиғаттағыжәнетехникадағыреактивтіқозғалысқамысалдар
келтіру;
Сабақтыңмақсаты 1.Табиғаттағыжәнетехникадағыреактивтіқозғалысқа
мысалдаркелтіру.
2.Зымыранныңкорпусыныңұшыпшығужылдамдығын
есептеу;
3.«Байқоңыр»ғарышайлағыныңаймақтықжәнехалықаралық
маңыздылығынабағаберу;
Бағалаукритерийі -Реактивтіқозғалыстыңтуындауынаөмірден мысалдар
келтіреді.
-Зымыранныңкорпусыныңұшыпшығужылдамдығының
формуласынесепшығарудақолданады
-Зымыранотыныменбайланыстыэкологиялықмәселелерді
жәнеонышешужолдарынанықтайды..
Тілдікмақсаттар Пәндекездесетінсөздікқорментерминдер:
Ғарышкеңістігі-
Ғарышкемелер-
Зымырандар-
Реактивтіқозғалыс-
Ғарышкерлік-
Диологқа/жазуғақажеттісөзтіркестері:
Қаруданоқатығанкездегіқозғалыстыреактивтідепесептеуге
болама?Себебінтүсіндіріңіз
Құндылықтарғабаулу «Байқоңыр»ғарышайлағыныңаймақтықжәнехалықаралық
маңыздылығынбілеотырып,қоршағанортаныңжәнехалықтың
экологиялыққауіпсіздігіннығайтуғабаулу.
Пәнаралықбайланыс Биология–кальмар,сегізаяқ,медузасияқтыжәндіктердің
қозғалысынамысалкелтіреді.
Математика-жылдамдықтытабуғаесептершығарады.
Тарих-Қазақстаннаншыққананғарышкерлертуралыайтады..
Алдыңғыбілім Импульс.Импульстіңсақталузаңы.
Сабақтыңжоспарланған
кезеңдері
Сабақтағыжоспарланғанжаттығу
түрлері
Ресурстар
Сабақтыңбасы
5минут
3минут
4минут
«Мозайка»тәсіліарқылы4топқа
бөлінеді.
1топ-«Зымыран»
2топ-«Медуза»
3топ-«Кальмар»
4топ-«Сегізаяқ»
«Түрткіболу»сұрақтарынажауап
береді.
1.Осысуреттердінебайланыстырып
тұр?
2.Бұлардыңжылдамдықтарықандай
депойлайсыңдар?
Құрастырғансуреттіңартқыбетінде
бүгінгісабақтыңмақсатыменбағалау
крийтерилеріжазулытұрады.Топтар
соларменбір-бірінтаныстырады.
Сабақтыңортасы
20мин
Бейнероликарқылымиғашабуыл
жасап,оқушылар
«Зымыран»тобы-Реактивтіқозғалыс,
оларғамысалдаркелтіреді.
«Медуза»тобы-К.Циолковский
еңбектерініңмаңызытуралыайтады.
«Кальмар»тобы–Зымырандартуралы
мәліметбереді.
«Сегізаяқ»тобы-ғарышкерліктің
заманауижетістіктерітуралыайтады.
«Басбармақ»әдісіарқылыөз-
өздерінебағабереді.
1топсырма:«Ойлан,жұптас,бөліс»
әдісіарқылыэксперименттіктапсырма
орындап,өзжауаптарыменбөліседі.
Үрленгеншардыжіппенбайламай
жібересалыңдар.Шардыңкеңістіктегі
қозғалысынбақылаңдар.Сендер
бақылағанұшуқозғалыстыңқандай
түрінежатады.
«+»,«-»,қызықтыжұпаралық
бағалайды.
2.тапсырма:«Матрица»әдісі
арқылызымыранкорпусының
ұшып шығужылдамдығын
анықтайды.
Кішкенезымыранныңмассасы200г,
ондағыжанғышзаттыңмассасы50г,
газзымырансоплосынан100м\с
жылдамдықпенлездешығадыдеп
https://youtu.be/1XY2xF-
oW78
есептеп,зымыранныңқозғалыс
жылдамдығынанықтаңдар.
Бағалау
критерийі
Дескриптор
Зымыранның
корпусының
ұшып шығу
жылдамдығының
формуласын
есепшығаруда
қолданады
- ХБЖ-не
айналдырады.
- Зымыран
жылдамдығының
формуласын
пайдаланып,
есептеп
шығарады.
3-тапсырма:Қандайэкологиялық
проблемалар зымыран отынын
қолдануменбайланыстылығын,оны
шешужолдарын«Идеал»тәсілі
арқылы топтаталқылапшешу
жолдарынұсыну:
1топ:
«Зымыран»және«Медуза»топтары
Зымыранотыныныңадамағзасымен
менқоршағанортағаәсерін.
«Калмар»және«Сегізаяқ»топтары
Экологиялықмәселелердішешу
жолдарын салыстыра отырып
анықтайды.
«Бірсөйлем»әдісіарқылыөзін-өзі
бағалайды
Сабақтыңсоңы
8минут
«Бағалауширегі»әдісіарқылы
Іширек-ненібілдім,неніүйрендім?
ІІширек–неменжұмысты
жалғастыруқажет?
ІІІширек-ненітолықтүсінбедім?
ІVширек-Бұғандейінгібілімімде
түсінбегентұстарбарма?Олосы
тақырыптытүсінугеқалайәсеретті.
Үйгетапсырма:
«Байқоңыр ғарыш айлағының
мемлекеттікжәнеәлемдікмаңызы»
тақырыбындахабарламадайындап
келу.
Саралау–Сізқандай
тәсілменкөбірекқолдау
көрсетпексіз?Сіз
басқаларғақарағанда
Бағалау–Сізоқушылардың
материалдыигерудеңгейін
қалайтексерудіжоспарлап
отырсыз?
Пәнаралықбайланыс;
денсаулықжәнеқауіпсіздік,
АКТ-менбайланыс,
құндылықтарменбайланыс
қабілеттіоқушыларға
қандайтапсырмалар
бересіз?
(тәрбиеэлементі
«Ойлан,жұптас,бөліс»әдісі
арқылыоқушыларжауап
бермесбұрынөздері
ойланыпалуғаоданкейін
басқаоқушыменжұптасып
ойларынтолықтырып,
басқаларменбөлісеотырып
идеяларыменойларын
дамытады.
«Матрица»әдісіарқылы
тапсырмаорындағандакөп
күшжұмсаудықажетететін
оқушыларға,тапсырманы
жылдаморындайтын
оқушыларқалайорындау
керекекендігінтүсіндіреді.
Оқушылардыңауызша
мадақтауарқылы,өзін-өзі
бағалаутәсілдерібасбармақ,
+,-,қызықытәсілдері,бағалау
ширегі,арқылы
оқушылардыңқайдеңгейде
екенінбілугеболады.
«Байқоңыр»ғарыш
айлағыныңаймақтықжәне
халықаралықмаңыздылығын
білеотырып,қоршаған
ортаныңжәнехалықтың
экологиялыққауіпсіздігін
нығайтуға«Идеал»тәсілі
арқылыбаулимындеп
ойлаймын.