Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
ашық сабақ СLIL ADVERTISING
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
«Жамбыл облысы әкімдігі білім бөлімінің Әлихан Бөкейханов атындағы №1 гимназиясы» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Гимназия №1 имени Алихана Бокейханова отдела образования акимата Жамбылской области»
Municipal State Institution «Gymnasium No. 1 named after Alikhan Bokeikhanov of the Department of Education of the Akimat of Zhambyl region»
_______________________________________
Қысқа мерзімді жоспар / Краткосрочный план / Short-term lesson plan
Бөлім / Раздел / Subject |
Technology and communication |
|
Педагогтің аты-жөні /ФИО педагога / Teacher’s name |
Aglakova G. |
|
Күні / Дата / Date |
7 «Ә» - 28.10.2021 |
|
Сынып / Класс / Grade 7 |
Қатысушылар саны: / Количество присутствующих: / Present: |
Қатыспағандар саны: / Количество отсутствующих: / Absent: |
Оқулық / Учебник / Student’s Book |
- |
|
Сабақтың тақырыбы / Тема урока / Theme of the lesson |
CLIL Advertising |
|
Оқу
бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары /
Цели
обучения в соответствии |
7.6.3.1 use a growing variety of word-formation of adjectives 7.4.7.1 recognize
typical features at word, sentence and text level in a range of
written genres |
|
Сабақтың мақсаты / Цели урока / Lesson Objectives |
Learn about word –formation of adjectives and use them in a sentence Read for general meaning and specific information. Make a poster and demonstrate it to the class. |
Сабақтың барысы / Ход урока / Plan:
Сабақтың кезеңі/ уақыт / Этап урока/ Время Lesson steps / timing |
Педагогтің әрекеті / Действия педагога / Teacher’s activities |
Оқушының әрекеті / Действия ученика / Students’ activities |
Бағалау / Оценивание / Assessment |
Ресурстар / Ресурсы / Resources |
|
Start 1 min
2 min |
Organization moment (W) Teacher greets student
Warm up (W/I) Have you ever bought something after seeing an advertisement? |
S-s respond to greeting, take their places.
S-s answer the question |
Thank you!
|
PPT |
|
Middle 10 min
7 min
12 min
10 min |
Exercise 1 (W) T gives cards with the nouns and suffixes. T elicits them into the two groups. Ss should add cards together and make up a phrase. Magical(magic+al) Helpful (help+ful) Historic (history+ic) Harmful(harm+ful) Mysterious (mystery –ous) Effective (effect+ive) Useless(use+less) Memorizing (memorize+ing) T explains word-formation for students. They should pronounce new words. Exercise 2 (I) Watch these commercials and take notes. Ss watch videos and complete the table with a tick (s). Ss need to write names of product and put a tick (ticks) in appropriate adjectives Which product would you buy? Exercise 3 (I) Is advertising a good or a bad thing? Discuss your ideas and add your own arguments to the ones listed below.
(P/I) Ss should choose 2-3 most important factors about advertising
What factors are important about ad?
Advertising is part of our modern world Companies need to inform customers about their products Advertising is a creative industry and gives jobs for many people Without advertising there would be higher unemployment They make money go round and support a nation’s income. Advertising manipulates and make people arrogant People start to compete with each other and boast with things they own People forget the real meaning of life Unhealthy foods should be advertised Advertisements that disrespect the public sense should be banned Advertising should be regulated by laws Governments should control false information or products that are harmful We mustn’t advertise cigarettes on television Products that can be risky to health should not be advertised Exercise 4 (G) T divides Ss into the 3 groups and given 3 items to make an advertisement. Ss will be given a box with 3 items, choose one of them and create a poster.
Group 1
Group 2
Group 3
|
`S-s construct words and drill new words and get informed about word- formation of adjectives
S-s watch videos make a notes and use adjectives for each the commercial
S-s put cards in appropriate side Good or Bad and decide which 2 or 3 would be the most important factors about ad
S-s choose one of 3 items and make an advertisement using a poster |
Descriptor A learner puts together words, pronounce them correctly Assessment (1-2 p)
Descriptor A learner notes which of commercials have been magical, historic, harmful, memorizing Assessment (1-2 p)
Descriptor A learner puts each card in good or bad side and chooses 2-3 of most important factors about ad
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз |