Узоқ муддатли режа бўлими:
|
Хужайра биологияси
Клеточная биология
|
Мактаб:
|
М.Қашғари номли математик йуналишидаги мактаб
-лицей
|
Ўқитувчи исми-шарифи:
|
Хашимова Дилраба Нуритдиновна
|
Куни:
|
16.09.2021й
|
Синф:
|
10-синф
|
Дарс
мавзуси
|
Бактерия, замбуруғ хужайраларнинг тузилиши ва
вазифаси. Усимлик ва хайвон хужайраларининг тузилиши ва
вазифаси
|
Уқув
мақсади
|
10.4. 2.3-прокариот ва
эукариот хужайраларининг тузилиши буйича фарқини ва вазифасини
солишитириш
10.4.
2.3-сравнивать особенности структуры и функции клеток прокариот и
эукариот
|
Дарс мақсадлари
|
-
Бактерия ва
бирхужайралиларнинг тузилиши ва функциясини ахамиятини
билиш
-
Бактерия ва бирхужайралиларнинг тузилиши ва
функцияси орасидаги боғланишни урнатиш
-
Бактерия ва
бирхужайралиларнинг тузилишини
солиштириш
-
знать особенности строения и функции органоидов клетки
бактерии и одноклеточных;
-
установить связь между структурой,
свойствами и функциями органоидов бактерии и
одноклеточных;
сравнить особенности структуры
клеток бактерии и одноклеточных.
|
Дарс
мезонлари
|
-
Бактерия ва бирхужайралиларнинг тузилиши ва
функциясини ахамиятини билади
-
Бактерия ва бирхужайралиларнинг тузилиши ва
функцияси орасидаги боғланишни урнатади
-
Бактерия ва
бирхужайралиларнинг тузилишини
солиштиради
-
знает особенности строения и
функции органоидов клетки бактерии и
одноклеточных;
-
установливает связь между
структурой, свойствами и функциями клеточной
мембраны бактерии и
одноклеточных;
сравнивает особенности
структуры клеток бактерии и
одноклеточных
|
Тил мақсадлари
|
Янги
сузлар билан янги терминлар
органоид, цитоплазма,
ядро, вакуоль, хужайра девори,
плазматик мембрана
Предметная лексика и
терминология
органоид, цитоплазма,
ядро, вакуоль, клеточная стенка, плазматическая мембрана
Термин сузлар
in Kazakh
|
in
Russian
|
in English
|
Жасуша
|
Клетка
|
Cell
|
Жасуша қабықшасы
|
Мембрана
|
Cell membrane
|
Ядро
|
Ядро
|
Nucleus
|
Вакуол
|
Вакуоль
|
Vacuole
|
Цитоплазма
|
Цитоплазма
|
Cytoplasm
|
Эукариот
|
Эукариот
|
eukaryotic
|
Прокариот
|
Прокариот
|
Prokaryotic
|
Дарс давомида олиб бориладиган
диалоглар:
-прокариот хужайра
тузилиши
-прокариот организмларга
қайси организмлар киради?
-Эукариот
организмлар?
|
қадриятларни
сингдириш
|
Дарсга булган қадриятларни шакллантириш учун:
Жуфт билан ишлашни, гурух билан ишлашни , бошқа
тенгдошларини
хурмат қилишни, узининг бошқалар олдида тушунишини
ривожлантириш керак
Формирование уважения на уроке будет включать:
-
умение работать в парах, группах, команде,
уважение к мнениям окружающих и понимание ответственности за свои
обязанности перед другими, что позволяет развивать межличностные
компетенции;
способность видеть и
понимать проблемы окружающих, учитывать мнение каждой личности и
ценить каждую идею.
|
Фанлараро боғланиш
|
Дунетаниш
|
АКТ-дан фойдаланиш
|
Навыки ИКТ на данном уроке
это: самостоятельный поиск информации, анализ и отбор необходимой
информации с использованием интернет – источников;
|
Ўзлаштирилган билим
|
6,
7,8 синфлар:
хужайра тузилиши
Молекуляр биология 10.1
Строение клетки: 6, 8, 9
классы
Молекулярная биология
10.1А
|
Дарснинг бориши
|
дарс
босқичлари
|
Дарсда режалаштирилган фаолият
|
Ресурслар
|
Дарснинг кириш қисми
5
дақиқа
|
Уқувчилар билан
саломлашиш
Уқувчилар билан психологик тренинг утказиш.
«Ваъда
бераман» методи орқали уқувчилар
билан уқитувчи бир бирларига ваъдаларини бериб дарсни
бошлаймиз.
«Шахмат» методи орқали уқувчилардан уйга вазифа
суралади.
Уқувчилар бир-бирларини
бахолайди.
Янги мавзу билан
таништирилади. Уқув мақсади билан таништирилади.
10.4. 2.3-прокариот ва эукариот
хужайраларининг тузилиши буйича фарқини ва вазифасини
солишитириш
|
Расмлар,
презента-ция
|
Дарснинг асосий қисми
10 дақиқа
15 дақиқа
7 дақиқа
|
“Расмлар сузлайди” методи орқали янги мавзу очилади.Бу метод орқали
уқувчилар оқ вараққа хужайранинг расмини чизади ва хар бир
органоидларига тушунча беради.
Анализ: «Юные лаборанты» .
групповая работа.В этом задании даются учеником определить с
помощью микроскопа отличие растительной клетки от животной клетки.
Заполняют ответы на таблицу
растительная клетка
|
строения
|
животная клетка
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Дескриптор: 1. Определяют
органоиды клетки
2. сравнивают клетки
растении и животных.
Ученики после заполнения
таблицу проверяют друг друга.
«Венн
диаграмма» работа парами. Ученикам даю бумагу туда с помощью макета
будет заполнят сходство и отличию растительной и животной
клетки.
Усимлик хужайраси хайвон
хужайраси
«Бош бармоқ» методи
орқали бахолайман.
|
Расмлар, слайд, оқ варақ, рангли
қалам,
микроскоп, тайер усимлик ва хайвон
микропре-парати,
венн диаграмма, хужайра
макети
|
Дарс якуни
3дақиқа
|
Обратная связь. .«Поезд».
На доске поезд с вагончиками, на которых
обозначены этапы урока. Детям предлагают опустить «веселое личико»
в тот вагончик, который указывает на то задание, которое было
интересно выполнять, а «грустное личико» в тот, который
символизирует задание, которое показалось неинтересным. Можно
использовать только один жетон по усмотрению
ученика.
Домашняя задание: Найти интересные факты о
клетках
|
расм, стикер
|
Саралаш
- қўшимча ёрдам кўрсатишни
режалаштириш, иқтидорли ўқувчиларга топшириқни мураккаблаштиришни
режалаштириш
|
Баҳолаш.
Ўқувчиларнинг ўрганганини
текширишни режалаштириш
|
Фанлараро боғланиш
Хавфсизлик ва меҳнатни муҳофаза қилиш қоидалари
АКТ-дан
фойдаланиш
|
Ўқувчиларнинг қобилиятига
қараб турли топшириқлар сараланади
|
Мақтов сўзлари, беш бармоқ
|
Адабиёт, ўзини таниш
|
Рефлексия
Дарс (таълим) мақсадлари дурустми? Бугун ўқувчилар нимани
билди? Синфдаги аҳвол қандай бўлди? Менинг режалаган саралаш ишлари
самарали бўлдими? Мен берилган вақт ичида улгурдимми? Мен режамга
қандай ўзгартиришлар киритдим? Нима учун?
|
Дарс давомида дарс
мақсадига оид топшириқлар берилди. Уқувчилар дарсда топшириқлар
буйича жуда актив қатнашиб жавоб бердилар.
|
Якуний хулоса
Дарс давомида мен синф ёки алоҳида ўқувчилар
ҳақида менинг кейинги дарсимни мукаммаллаштиришга ёрдам берадиган
нималарни билдим?
|