Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan


    Unit of a long term plan Celebration

    School: Socializm

    Date:

    Teacher’s name: Bukayeva A.K

    CLASS: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Talking about holidays

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)


    5.C1 use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups

    5R.1 understand the main points in a limited range of short simple texts on general and curricular topics

    Level of thinking skills

    Lower-order thinking skills

    Lesson objectives

    All learners will be able to :

    • talk about their holidays using pictures and write sentences using if clauses;

    Most learners will be able to :

    • talk about their holidays describing place, objects and write some sentences;

    Some learners will be able to :

    • link sentences into paragraph using zero conditionals and defining relative clauses with which who that where

    Assessment criteria

    -Write about holidays describing place, objects using zero conditional

    Values links

    Respect intercultural awareness and to be polite and respectful to each other


    Cross-curricular

    liks

    Geography

    Previous learning

    Holiday activities

    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities) Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    What will the pupils learn? How will they learn it?

    Suggested Teaching Activities

    Active Learning activities

    Resources

    Start

    2 min


    Greeting: learners respond to greeting of the teacher and take their places.

    1. Organization moment: greeting the students. Dividing into subgroups using cards with word {1 group - Italy ; 2 group - England; 3 group – Spain; 4 group- Japan}

    Warming up: Миға шабуыл.

    Ok. Listen to the poem and say what season it is about.

    This is the season

    When mornings are dark

    And birds do not sing

    In the woods, in the parks

    This is the season

    When children ski

    And Father Frost brings

    The New Year tree. (Winter.)

    That’s right. It’s winter. Now tell me what season is it now? What month is it now? What is the weather like today?

    Yes, you are right. Thank you.


    “every country in their language welcomes out” activity.

    New words:

    • EAT-ЖЕУ

    • WALK-ЖҮРУ

    • STAY-ТҰРУ,ҚАЛУ

    • CAMP-ЛАГЕРЬ

    • TRAVEL-САЯХАТ

    • FLY-ҰШУ

    • SWIM-ЖҮЗУ

    • CYCLE-ВЕЛОСИПЕД

    • SUNBATHE-КҮН СӘУЛЕСІ

    • SHOP-ДҮКЕН

    Use words. (holiday, day off, weekend, day of rest)How do you think what theme have we got for today?

    The learners find the odd word and identify lesson’s theme.

    Teacher introduces lesson objectives and Assessment Criteria to the learners.


    Pictures of transport, back bags, slides


    Middle

    3 min





    3 min







    3 min












    6 min






    4 min















    8 min











    6 min


    End

    5 min

    Activity –Matching

    1. Drawing up words from letters.

    Differentiation by outcome

    CHRISTMAS,HALLOWEEN, NAURYZ,MOTHERSDAY

    1. Instead of words, setting appropriate

    Don’t eat in class:

    1 _____ English in class.

    2 _____samba on the tables in class

    3_____your homework

    4_____your friends’ homework

    5_____in the school building


    1. Prepositions



    1. Celebration’s Benn’s diogramme

    Shape2 Shape1

    Britain


    Kazakhstan










    Learners choose pictures of celebrations and activity and use them to talk. They are asked to questions:

    • Do you like celebrations?

    • What do you do on celebrations?

    AFL: Gallery- nomination “Best work”



    W. Task-3 (flies strategy)

    New Year’s Day

    Christmas

    Nauryz

    Easter

    Halloween

    Mothers day

    Victory day

    St. Valentine’s Day

    Constitution day

    Presedent day

    Dates




    is

    celebrated



    On August 30

    On December 1

    in April.

    On May 9

    On March 8

    on January, 1.

    on October, 31.

    on December, 25.

    on February, 14.

    On March 22



    Play games (listening to music and finding a festive father)



    Feedback: “Mikrafon”

    Reflection

    All learners put stickers into three groups according their understanding of the lesson

    Smiles

    Home task is...repeat new words

    Evaluation tree

    Shape3 Shape5

    Shape4 - very good

    Shape6 - so-so

    Shape7





    Shape8

    Shape9 - bad



    Home task is …

    Goodbye!


    Much letters:

    C,,H,I,L,N,A,

    T,M,O,T,H,D,


    Work in pairs

    Run, dance, do, eat, copy, speak




    Pictures, cards





    A3 paper, colour marker







    A3 drawing

    Diogramme










    Words flashcards,











    Stickers




    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety

    check


    Task 1. Divide these words on the categories and make up sentence.

    Differentiation by outcome for more able learners:

    Why you choose this type of transport?

    Task 5. Differentiation by task for more able learners:

    -make up a story connecting sentences into paragraph

    Task 6. Match a word in A with a word in B to take a new word.

    Differentiation by More able learners make up sentences using compound nouns;

    Less able learners translate the words



    At the end of the lesson, learners reflect on their learning:

    • “All you know”.

    • Yes or No cards

    • 2 stars and a wish

    • Gallery

    • Oral feedback




    - ICT displays - smart/interactive white boards or screens, projectors;


    Reflection



    Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

    Did all the learners achieve the lesson objectives/ learning objectives? If not, why?

    Did my planned differentiation work well?

    Did I stick to timings?

    What changes did I make from my plan and why?

    Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Букаева Айнур Куанышкереевна
    26 Қазан 2022
    428
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Ашық сабақ Talking about holidays

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Ашық сабақ Talking about holidays

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Talking about holidays 5-сынып Түрлі елдің мерекелері туралы ақпарат алады. Өз елінің мерекелерімен ссалыстырады. Жаттығулардағы жоғалған сөздерді табады.
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan


    Unit of a long term plan Celebration

    School: Socializm

    Date:

    Teacher’s name: Bukayeva A.K

    CLASS: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Talking about holidays

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)


    5.C1 use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups

    5R.1 understand the main points in a limited range of short simple texts on general and curricular topics

    Level of thinking skills

    Lower-order thinking skills

    Lesson objectives

    All learners will be able to :

    • talk about their holidays using pictures and write sentences using if clauses;

    Most learners will be able to :

    • talk about their holidays describing place, objects and write some sentences;

    Some learners will be able to :

    • link sentences into paragraph using zero conditionals and defining relative clauses with which who that where

    Assessment criteria

    -Write about holidays describing place, objects using zero conditional

    Values links

    Respect intercultural awareness and to be polite and respectful to each other


    Cross-curricular

    liks

    Geography

    Previous learning

    Holiday activities

    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities) Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    What will the pupils learn? How will they learn it?

    Suggested Teaching Activities

    Active Learning activities

    Resources

    Start

    2 min


    Greeting: learners respond to greeting of the teacher and take their places.

    1. Organization moment: greeting the students. Dividing into subgroups using cards with word {1 group - Italy ; 2 group - England; 3 group – Spain; 4 group- Japan}

    Warming up: Миға шабуыл.

    Ok. Listen to the poem and say what season it is about.

    This is the season

    When mornings are dark

    And birds do not sing

    In the woods, in the parks

    This is the season

    When children ski

    And Father Frost brings

    The New Year tree. (Winter.)

    That’s right. It’s winter. Now tell me what season is it now? What month is it now? What is the weather like today?

    Yes, you are right. Thank you.


    “every country in their language welcomes out” activity.

    New words:

    • EAT-ЖЕУ

    • WALK-ЖҮРУ

    • STAY-ТҰРУ,ҚАЛУ

    • CAMP-ЛАГЕРЬ

    • TRAVEL-САЯХАТ

    • FLY-ҰШУ

    • SWIM-ЖҮЗУ

    • CYCLE-ВЕЛОСИПЕД

    • SUNBATHE-КҮН СӘУЛЕСІ

    • SHOP-ДҮКЕН

    Use words. (holiday, day off, weekend, day of rest)How do you think what theme have we got for today?

    The learners find the odd word and identify lesson’s theme.

    Teacher introduces lesson objectives and Assessment Criteria to the learners.


    Pictures of transport, back bags, slides


    Middle

    3 min





    3 min







    3 min












    6 min






    4 min















    8 min











    6 min


    End

    5 min

    Activity –Matching

    1. Drawing up words from letters.

    Differentiation by outcome

    CHRISTMAS,HALLOWEEN, NAURYZ,MOTHERSDAY

    1. Instead of words, setting appropriate

    Don’t eat in class:

    1 _____ English in class.

    2 _____samba on the tables in class

    3_____your homework

    4_____your friends’ homework

    5_____in the school building


    1. Prepositions



    1. Celebration’s Benn’s diogramme

    Shape2 Shape1

    Britain


    Kazakhstan










    Learners choose pictures of celebrations and activity and use them to talk. They are asked to questions:

    • Do you like celebrations?

    • What do you do on celebrations?

    AFL: Gallery- nomination “Best work”



    W. Task-3 (flies strategy)

    New Year’s Day

    Christmas

    Nauryz

    Easter

    Halloween

    Mothers day

    Victory day

    St. Valentine’s Day

    Constitution day

    Presedent day

    Dates




    is

    celebrated



    On August 30

    On December 1

    in April.

    On May 9

    On March 8

    on January, 1.

    on October, 31.

    on December, 25.

    on February, 14.

    On March 22



    Play games (listening to music and finding a festive father)



    Feedback: “Mikrafon”

    Reflection

    All learners put stickers into three groups according their understanding of the lesson

    Smiles

    Home task is...repeat new words

    Evaluation tree

    Shape3 Shape5

    Shape4 - very good

    Shape6 - so-so

    Shape7





    Shape8

    Shape9 - bad



    Home task is …

    Goodbye!


    Much letters:

    C,,H,I,L,N,A,

    T,M,O,T,H,D,


    Work in pairs

    Run, dance, do, eat, copy, speak




    Pictures, cards





    A3 paper, colour marker







    A3 drawing

    Diogramme










    Words flashcards,











    Stickers




    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety

    check


    Task 1. Divide these words on the categories and make up sentence.

    Differentiation by outcome for more able learners:

    Why you choose this type of transport?

    Task 5. Differentiation by task for more able learners:

    -make up a story connecting sentences into paragraph

    Task 6. Match a word in A with a word in B to take a new word.

    Differentiation by More able learners make up sentences using compound nouns;

    Less able learners translate the words



    At the end of the lesson, learners reflect on their learning:

    • “All you know”.

    • Yes or No cards

    • 2 stars and a wish

    • Gallery

    • Oral feedback




    - ICT displays - smart/interactive white boards or screens, projectors;


    Reflection



    Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

    Did all the learners achieve the lesson objectives/ learning objectives? If not, why?

    Did my planned differentiation work well?

    Did I stick to timings?

    What changes did I make from my plan and why?

    Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 5 сынып
    26.10.2022
    428
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Букаева Айнур Куанышкереевна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации