Ашық сабақ Treasure and numbers 4 сынып

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Ашық сабақ Treasure and numbers 4 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ Unit 3: Treasure and Heritage LESSON: 3 ​Treasure and numbers 4 сынып Learn numbers, talk about location
Материалдың қысқаша нұсқасы

Module 3: Treasure and Heritage


3. LESSON:


Theme: Treasure and numbers1

School: Primary school 2

Date:

Teacher’s name: Bissaliyeva Albina

CLASS: 4

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

Learn numbers, talk about location


Lesson objectives

4.R3 recognize basic opinions in short, simple texts on an increasing range of general and some curricular topics

4.UE2 use cardinal numbers 1 -1000 and ordinal numbers 1 - 100

4.S5 pronounce an increasing range of words, short phrases and simple sentences intelligibly

4.S5 pronounce an increasing range of words, short phrases and simple sentences intelligibly

4.L4 understand an increasing range of short supported questions on general and some curricular topics


Assessment criteria

To develop listening and reading comprehension skills through a story:

To talk about a class expedition

To learn how to pronounce [ʃn] and its different spellings.

Language focus

Structures: Consolidation.

Language in use: what`s today`s expedition? We must find these ten leaves and name the trees.

Target vocabulary

Consolidation.

Cross - curricular

links


ICT skills


Plan


Plannedtimings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

SmilesResources

Opening

4.5.2.1

1. Checking home task.

What was your home task? “Treasure maps”. Check your home task.


Middle



4.3.3.1


3. New theme.

To start our lesson I show them map of Kazakhstan with its heritage. And their favorite character captain Jack Sparrow will be our guest. Learners do the tasks with Jack Sparrow. They must do the tasks to get to the capital city Nur Sultan.

To reach the first heritage Sher Kala learners revise numbers from 100 to 999. Then I introduce them 1000 (thousand). I show the numbers from 1000 to 5000 and they practice counting in English.






4.3.3.1















4.4.1.1









4.3.3.1







4.4.1.1










4. Practice work.

Then learners listen to the audio, point and repeat the number.


5. Find Captain Jack Sparrow’s treasure! Do the sums and cross off the places on the map. The last plase is where the treasure is.

The second point is Yurt. To reach the second heritage learners count numbers and write the summary. Such way they can remember written form of the numbers.




The third point is Singing Sand. Before reaching the heritage I explain them prepositions of place.

The last point is the capital city Nur Sultan. I send students reference to the online test. I find it very useful. Because it is attractive, gives results at once. And students can do it any time to make quick revision. Also this site gives certificate to support students' knowledge.














(CD Pupils book 4)
























End

Formative assessment is conducted during the lesson.

Marks. https://onlinetestpad.com/holimakezhqpi

Thank you very much for your work in the lesson. You’ve worked hard today and I put you only good and excellent marks for today. You are so active and it’s great.


Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Cross-curricular links Health and safety check ICT links

Values links




Reflection



Were the lesson objectives/learning objectives realistic?



Did I stick to timings?



What changes did I make from my plan and why?

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson














Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
03.11.2021
1702
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі