Жаңа сөздерді
жазу:
Тұңғыш, ғалым,
зерттеу, зерттеші, білімді, ғылым.
Жаңа сөздерді
меңгерту. Сөйлеу қабырғасында «ғалым»,
«тұңғыш» сөздерінің синонимдерін (ғалым –
оқымысты, білгір
адам; тұңғыш –
бірінші,
алғашқы) беру арқылы жаңа сөздерді
меңгертіңіз. «Тұңғыш» сөзінің жазылуы мен айтылуындағы ерекшелікке
назар аудартыңыз. Балаларға бірнеше рет айтқызыңыз. Интербелсенді
тақтада жазылуы мен айтылу транскрипциясын көрсетіп
қойыңыз:
Дұрыс
айт!
Жазылады: тұңғыш
Айтылады: [тұңғұш]
Тыңдалым. Шоқан Уәлиханов
туралы мәлімет береді. Мәтіннің жанрын
анықтайды.
Шоқан Шыңғысұлы Уәлиханов 1835
жылы Қостанай облысында туған. Ол қазақтың тұңғыш ғалымы. Әкесінің
аты – Шыңғыс. Шоқан – Абылай ханның ұрпағы. Шоқанның шын есімі –
Мұхамед Ханафия. Әжесі Айғаным сүйікті немересін «Шоқан» деп атап
кеткен. Ол бес жасынан хат таниды. Шоқан өте жақсы оқыды. Сондықтан
оны мұғалімдері 14 – 15 жасында болашақ ғалым, зерттеуші деп
атаған. 1853 жылы Шоқан Омбыдағы Кадет корпусын бітірген. Оның ең
алғаш қағазға түсірген жыры – «Манас» деп
аталады.
Тапсырма. Топтық
жұмыс
1 – топ: Сұраққа
жауап жазады.
- Шоқан Уәлиханов
қай жылы туған?
- Ол – кімнің
ұрпағы?
- Шоқанның шын
есімі..
- Шоқан неше жасынан
хат таныған?
- 1853 жылы Шоқан
қай оқу орнын бітірген
Дескриптор:
-Тыңдаған мәтіннің
мазмұны бойынша сұрақтарға жауап
береді;
-барлық жауап
дұрыс(2 смайлик)
-2 сұрақ қате(1
смайлик)
2 – топ:
Диаграмманы толтырады.
Шоқан
Дескриптор:
-Диаграмма арқылы Шоқанды
сипаттайды.
-Нақты 5 сөзбен сипаттайды(2
смайлик)
3 – топ: Сөзжұмбақ
шешеді.
Дескриптор:
Берілген сұрақтармен
кестені дұрыс толтырады
-Барлық жауап
дұрыс(2 смайлик)
-2 қате(1
смайлик)
Сергіту
сәті
Оқушылар орнынан
тұрып, видеодан көрсетілген қимылдарды
қайталайды.
Оқылым.
3-тапсырма.
Дәптермен
жұмыс
Оқулықта берілген
3-тапсырмадағы мәтінді оқып, тапсырмаларды дәптерге
орындау.
Шоқан ұстаздарынан
көп білім алды. Олардан зерттеу жасауды үйренді. Ұстаздары да
Шоқанды дарынды, білімді бала ретінде бағалады. Шоқанның досы көп
болды. Ол Ресейде білім алды.
1-топ:4-тапсырма. Көп нүктенің
орнына тиісті сөздерді қойып
жазады.
Дескриптор:
-тірек сөздерді
орынды қолданады.(2 смайлик)
2-топ:Мәтін бойынша Кімнің? Ненің?
Кімді? Нені? Кімнен? Неден? сұрақтарына жауап беретін сөздерді
теріп жазады.
Дескриптор:
-мәтін ішінен
септеулі сөздерді табады.(2
смайлик)
3-топ:6-тапсырма. Орны ауысқан
әріптерді орнына қойып, дұрыстап
жазады.
Дескриптор:
-адасқан әріптерден
сөз құрайды.(2 смайлик)
«Ыстық орындық»
әдісі арқылы сабақтан алған білімдерін
қайталау.
|