|
Сабақтың тақырыбы: Үйсіндер туралы жазба деректер |
Мұғалімнің аты-жөні: Күні: 17.01.2018 |
||||||||||||||
|
СЫНЫП: 6 «А» |
Қатысқан оқушылар саны: |
Қатыспаған оқушылар саны: |
|||||||||||||
|
Сабақ негізделген оқу мақсаттары |
5.3.1.2 – ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру ; 5.1.2.2 – әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру; 5.3.2.2 – Қазақстан территориясындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау |
||||||||||||||
|
Сабақ нәтижесі: |
Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады: Оқулықта берілген және қосымша тапсырмаларды орындайды. Жазба жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Оқушылардың көбісі мынаны орындай алады: Топтық жұмысты брлесе орындайды.Өз бетінше жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Қосымша үлестірме ресурстармен жұмыс жасайды. Оқушылардың кейбіреуі мынаны орындай алады: Оқулықтан тыс берілген қосымша тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен дәлелдер келтіре алады. |
||||||||||||||
|
Бағалау критерийі |
Жеке, жұптық, топтық тапсырмаларды орындай алады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын өзіне аудара алады. |
||||||||||||||
|
Тілдік құзіреттілік |
Үйсіндер туралы жазба деректер |
||||||||||||||
|
Ресурстар |
Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер. |
||||||||||||||
|
Әдіс-тәсілдер |
Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия. |
||||||||||||||
|
Пәнаралық байланыс |
Музыка, қазақ тілі. |
||||||||||||||
|
Алдыңғы оқу |
Сақтардың Александр Македонский әскеріне қарсы күресі |
||||||||||||||
|
Сабақтың жоспары |
|||||||||||||||
|
Жоспарланғануақыт |
Сабақ барысы : |
Бағалау түрлері |
|||||||||||||
|
Басталуы 5 минут |
Б Топтарға бөлу. Себетпен конфет әкелу. Оқушыларға себеттен конфет алуларын сұраймын.Конфеттің түрлеріне қарай 3 топқа бөлініп отырады. 1-топ «Сары кәмпиттер» 2-топ «Көк кәмпиттер» 3-топ «Қызыл кәмпиттер» Психологиялық ахуал қалыптастыру: Бір-біріне сәттілік тілеу Үй тапсырмасын сұрау: Қадам бас алға сүрінбей Болашақ кілті- білімде. Қандай мағына береді "Сақ" сөзі парсы тілінде құдіретті еркектер
Басынан кешкен шақтарды Тарихшы тізіп ақтарды Кімдер деп тағы атайды Грек Геродот сақтарды массагеттер
Ағаға тыныс іні еді Тарих өткеннің үні еді Сақ әйелінің ерлігін Сипаттап берген кім еді? Помпей торг
«Менен сұрақ – сіздерден жауап»
«Бұл кім?» Томирис, Кир, Спаргапис, Спитамен, Шырақ, Скунха, Герадот, А.Македонский
|
Тапсырманы орындаған әр балаға конфеттер беріп отырамын. |
|||||||||||||
|
Жаңа білім 10 минут |
Білу және түсіну Берілген мәтіндерді балалар оқып алады. Оқулықпен, мәтінмен жұмыс: 1. Үйсіндердің орналасқан жері 2.Үйсіндер туралы жазба деректер 3. Үйсіндердің қоғамдық құрылысы. 4. Үйсіндердің басқа елдермен қарым-қатынасы |
Оқулық, мәтіндер. |
|||||||||||||
|
Ортасы 10 минут |
Қолдану Электронды оқулық арқылы үйсін тайпасы туралы деректерді көру Картамен жұмыс Үйсін мемлекеті - (б.з.д. VIIIғ - б.з. V ғасырда Қазақстанды мекендеген тайпаларда мемлекеттіктің алғашқы белгілері болды.
Картамен жұмыс Берілген сұрақтарға жауап. Бір-бірлерін тексеру. «Сандар сөйлейді» 630 мың 188, 800 мың б. з. б 2 ғасыр Б. з. б 3ғ - б. з 5ғ «Термин сөздер» Гуньмо Бек Таңба
|
Оқулық,қабырғаға ілінген ватмандар, түрлі-түсті маркерлер «Ыстық орындық» орындық әдісі, сұрақтар, орындық. |
|||||||||||||
|
Сергіту сәті 2 минут |
«Қыдырып қайтайық!» би билеу |
Оқушылар би билеп сергіп қалады. |
|||||||||||||
|
Аяқталуы Сабақты бекіту 10 минут |
Синтез 1.Дискуссиялық өрнек
Бекіту сұрақтары: 1. Үйсіндердің басшысы Гуньмо 2. Үйсіндер малдарын ажырату үшін қолданған зат таңба 3. Үйсіндердің шығу тегі туралы жазған Сыма Цянь 4. Қатардағы адамдар қолданған мөр балшық, тас мөр 5. Билеушілер мен әскербасылар қолданған мөр алтын, мыс мөр 1. Үйсіндердің антропологиялық сипаты еуропеоид 2. Үйсіндер туралы ақпарат кездеседі қытай 3. Жылжымайтын мүлік жер 4. Жылжымалы мүлік мал 5. Тайпа көсемдері мен ұсақ ру басылары бек
|
Дискуссиялық өрнек |
|||||||||||||
|
Бағалау
5 минут
Кері байланыс 3 минут |
|
Кері байланыс кемесі |
|||||||||||||
|
Қосымша ақпарат |
|||||||||||||||
|
Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз? |
Бағалау - Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз? |
Пəнаралық байланыс Қауіпсіздік жəне еңбекті қорғау ережелері АКТ-мен байланыс Құндылықтардағы байланыс |
|||||||||||||
|
Рефлексия Сабақ / оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім жəне неліктен? |
Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз. |
||||||||||||||
|
Қорытынды бағамдау Қандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: 2: Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: 2: Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім? |
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
3 4
6 |
Үйсіндер әртүрлі металдарды пайдаланған Үйсіндер қолөнермен айналыспаған Үйсіндер баспана тұрғыза алмады Ертедегі үйсіндер жаратушы күшке сенген Үйсіндер Жетісуды мекендеген |
|
|
Тест
1. Жетісу өңіріндегі үйсіндердің хронологиялық шеңбері:
А) б.з.д. ІІІ-б.з.д ІІ ғ.ғ. В) б.з.д. ІІ-б.з.І ғ.ғ. С) б.з.д. III ғ.-б.з. IV ғ. Д) б.з.ІІ-ІІІ ғ.ғ. Е) б.з.д. ІІ-І ғ.ғ.
2. Үйсін мәдениеті ескерткіштерінің негізінен шоғырланған өңірі:
А) батыс Қазақстан В) шығыс Қазақстан С) Сарыарқа Д) Алатау Е) Жетісу
3. Үйсін тайпаларының мекендеген жері:
А) батыс Қазақстан В) шығыс Қазақстан С) Сарыарқа Д) Алатау Е) Жетісу
4. Үйсін атауының қытай жазбаларында кездесе бастауы б.з.б. қай ғасырына жатады?
А) V ғ. В) VI ғ. С) IV ғ. Д) II ғ. Е) I ғ.
5. Үйсіндер туралы "ат жақты, аққұбаша, сары шашты" деп жазған:
А) Грек тарихшылары В) Парсы деректері С) Қытай жазбалары Д) Орыс жылнамалары Е) Рим тарихшылары
6. Үйсіндер астанасы ретінде аталатын кала:
А) Битянь В) Қызыл аңғар С) Суяб Д) Сығанақ Е) Рим
7. Үйсіндердің астанасы Чигучен қай жерде орналасқан?
А) Арал маңы В) Еділ маңы С) ЬІстықкөл жағасында Д) Сырдария жағасы Е) Жетісу
8. Үйсін тайпалары қай тілде сөйледі?
А) араб В) ежелгі түрік С) қытай Д)грек Е) парсы
9. Үйсіндердің шығу тегі туралы мәлімет қалдырған тарихшы:
А) Геродот В) Тацит С) Сыма Цянь Д) Арриан Е) Плиний
10. Үйсіндер саяси және сауда қарым-қатынас жасаған ел:
А) Иран В) Сирия С) Үндістан Д) Қытай Е) Русь
11. Үйсіндердің солтүстік батыстағы көршісі:
А) сарматтар В) ғұндар С) сақтар Д) оғыздар Е) қаңлылар
12. Жазба деректердегі үйсін халқының саны:
А) 420 мың В) 630 мың С) 770 мың Д) 550 мың Е) 800 мың
13. Үйсіндер басшысының атауы:
А) Шаньюй В) Патша С) Хан Д) Гуньмо (күнби) Е) көсем
14. Үйсін гуньмосына бағынған тайпа көсемдері атауы:
А) хан В) атабек С) басшы Д) патша Е) бек
15. Үйсін қоғамындағы қатардағы адамдардың мөрлері неден жасалды?
А) алтын, күміс В) балшық,тас
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
ашық сабақ "Үйсіндер тарихы. Орналасқан жерлері"
ашық сабақ "Үйсіндер тарихы. Орналасқан жерлері"
|
Сабақтың тақырыбы: Үйсіндер туралы жазба деректер |
Мұғалімнің аты-жөні: Күні: 17.01.2018 |
||||||||||||||
|
СЫНЫП: 6 «А» |
Қатысқан оқушылар саны: |
Қатыспаған оқушылар саны: |
|||||||||||||
|
Сабақ негізделген оқу мақсаттары |
5.3.1.2 – ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру ; 5.1.2.2 – әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру; 5.3.2.2 – Қазақстан территориясындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау |
||||||||||||||
|
Сабақ нәтижесі: |
Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады: Оқулықта берілген және қосымша тапсырмаларды орындайды. Жазба жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Оқушылардың көбісі мынаны орындай алады: Топтық жұмысты брлесе орындайды.Өз бетінше жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Қосымша үлестірме ресурстармен жұмыс жасайды. Оқушылардың кейбіреуі мынаны орындай алады: Оқулықтан тыс берілген қосымша тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен дәлелдер келтіре алады. |
||||||||||||||
|
Бағалау критерийі |
Жеке, жұптық, топтық тапсырмаларды орындай алады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын өзіне аудара алады. |
||||||||||||||
|
Тілдік құзіреттілік |
Үйсіндер туралы жазба деректер |
||||||||||||||
|
Ресурстар |
Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер. |
||||||||||||||
|
Әдіс-тәсілдер |
Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия. |
||||||||||||||
|
Пәнаралық байланыс |
Музыка, қазақ тілі. |
||||||||||||||
|
Алдыңғы оқу |
Сақтардың Александр Македонский әскеріне қарсы күресі |
||||||||||||||
|
Сабақтың жоспары |
|||||||||||||||
|
Жоспарланғануақыт |
Сабақ барысы : |
Бағалау түрлері |
|||||||||||||
|
Басталуы 5 минут |
Б Топтарға бөлу. Себетпен конфет әкелу. Оқушыларға себеттен конфет алуларын сұраймын.Конфеттің түрлеріне қарай 3 топқа бөлініп отырады. 1-топ «Сары кәмпиттер» 2-топ «Көк кәмпиттер» 3-топ «Қызыл кәмпиттер» Психологиялық ахуал қалыптастыру: Бір-біріне сәттілік тілеу Үй тапсырмасын сұрау: Қадам бас алға сүрінбей Болашақ кілті- білімде. Қандай мағына береді "Сақ" сөзі парсы тілінде құдіретті еркектер
Басынан кешкен шақтарды Тарихшы тізіп ақтарды Кімдер деп тағы атайды Грек Геродот сақтарды массагеттер
Ағаға тыныс іні еді Тарих өткеннің үні еді Сақ әйелінің ерлігін Сипаттап берген кім еді? Помпей торг
«Менен сұрақ – сіздерден жауап»
«Бұл кім?» Томирис, Кир, Спаргапис, Спитамен, Шырақ, Скунха, Герадот, А.Македонский
|
Тапсырманы орындаған әр балаға конфеттер беріп отырамын. |
|||||||||||||
|
Жаңа білім 10 минут |
Білу және түсіну Берілген мәтіндерді балалар оқып алады. Оқулықпен, мәтінмен жұмыс: 1. Үйсіндердің орналасқан жері 2.Үйсіндер туралы жазба деректер 3. Үйсіндердің қоғамдық құрылысы. 4. Үйсіндердің басқа елдермен қарым-қатынасы |
Оқулық, мәтіндер. |
|||||||||||||
|
Ортасы 10 минут |
Қолдану Электронды оқулық арқылы үйсін тайпасы туралы деректерді көру Картамен жұмыс Үйсін мемлекеті - (б.з.д. VIIIғ - б.з. V ғасырда Қазақстанды мекендеген тайпаларда мемлекеттіктің алғашқы белгілері болды.
Картамен жұмыс Берілген сұрақтарға жауап. Бір-бірлерін тексеру. «Сандар сөйлейді» 630 мың 188, 800 мың б. з. б 2 ғасыр Б. з. б 3ғ - б. з 5ғ «Термин сөздер» Гуньмо Бек Таңба
|
Оқулық,қабырғаға ілінген ватмандар, түрлі-түсті маркерлер «Ыстық орындық» орындық әдісі, сұрақтар, орындық. |
|||||||||||||
|
Сергіту сәті 2 минут |
«Қыдырып қайтайық!» би билеу |
Оқушылар би билеп сергіп қалады. |
|||||||||||||
|
Аяқталуы Сабақты бекіту 10 минут |
Синтез 1.Дискуссиялық өрнек
Бекіту сұрақтары: 1. Үйсіндердің басшысы Гуньмо 2. Үйсіндер малдарын ажырату үшін қолданған зат таңба 3. Үйсіндердің шығу тегі туралы жазған Сыма Цянь 4. Қатардағы адамдар қолданған мөр балшық, тас мөр 5. Билеушілер мен әскербасылар қолданған мөр алтын, мыс мөр 1. Үйсіндердің антропологиялық сипаты еуропеоид 2. Үйсіндер туралы ақпарат кездеседі қытай 3. Жылжымайтын мүлік жер 4. Жылжымалы мүлік мал 5. Тайпа көсемдері мен ұсақ ру басылары бек
|
Дискуссиялық өрнек |
|||||||||||||
|
Бағалау
5 минут
Кері байланыс 3 минут |
|
Кері байланыс кемесі |
|||||||||||||
|
Қосымша ақпарат |
|||||||||||||||
|
Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз? |
Бағалау - Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз? |
Пəнаралық байланыс Қауіпсіздік жəне еңбекті қорғау ережелері АКТ-мен байланыс Құндылықтардағы байланыс |
|||||||||||||
|
Рефлексия Сабақ / оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім жəне неліктен? |
Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз. |
||||||||||||||
|
Қорытынды бағамдау Қандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: 2: Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? 1: 2: Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім? |
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
3 4
6 |
Үйсіндер әртүрлі металдарды пайдаланған Үйсіндер қолөнермен айналыспаған Үйсіндер баспана тұрғыза алмады Ертедегі үйсіндер жаратушы күшке сенген Үйсіндер Жетісуды мекендеген |
|
|
Тест
1. Жетісу өңіріндегі үйсіндердің хронологиялық шеңбері:
А) б.з.д. ІІІ-б.з.д ІІ ғ.ғ. В) б.з.д. ІІ-б.з.І ғ.ғ. С) б.з.д. III ғ.-б.з. IV ғ. Д) б.з.ІІ-ІІІ ғ.ғ. Е) б.з.д. ІІ-І ғ.ғ.
2. Үйсін мәдениеті ескерткіштерінің негізінен шоғырланған өңірі:
А) батыс Қазақстан В) шығыс Қазақстан С) Сарыарқа Д) Алатау Е) Жетісу
3. Үйсін тайпаларының мекендеген жері:
А) батыс Қазақстан В) шығыс Қазақстан С) Сарыарқа Д) Алатау Е) Жетісу
4. Үйсін атауының қытай жазбаларында кездесе бастауы б.з.б. қай ғасырына жатады?
А) V ғ. В) VI ғ. С) IV ғ. Д) II ғ. Е) I ғ.
5. Үйсіндер туралы "ат жақты, аққұбаша, сары шашты" деп жазған:
А) Грек тарихшылары В) Парсы деректері С) Қытай жазбалары Д) Орыс жылнамалары Е) Рим тарихшылары
6. Үйсіндер астанасы ретінде аталатын кала:
А) Битянь В) Қызыл аңғар С) Суяб Д) Сығанақ Е) Рим
7. Үйсіндердің астанасы Чигучен қай жерде орналасқан?
А) Арал маңы В) Еділ маңы С) ЬІстықкөл жағасында Д) Сырдария жағасы Е) Жетісу
8. Үйсін тайпалары қай тілде сөйледі?
А) араб В) ежелгі түрік С) қытай Д)грек Е) парсы
9. Үйсіндердің шығу тегі туралы мәлімет қалдырған тарихшы:
А) Геродот В) Тацит С) Сыма Цянь Д) Арриан Е) Плиний
10. Үйсіндер саяси және сауда қарым-қатынас жасаған ел:
А) Иран В) Сирия С) Үндістан Д) Қытай Е) Русь
11. Үйсіндердің солтүстік батыстағы көршісі:
А) сарматтар В) ғұндар С) сақтар Д) оғыздар Е) қаңлылар
12. Жазба деректердегі үйсін халқының саны:
А) 420 мың В) 630 мың С) 770 мың Д) 550 мың Е) 800 мың
13. Үйсіндер басшысының атауы:
А) Шаньюй В) Патша С) Хан Д) Гуньмо (күнби) Е) көсем
14. Үйсін гуньмосына бағынған тайпа көсемдері атауы:
А) хан В) атабек С) басшы Д) патша Е) бек
15. Үйсін қоғамындағы қатардағы адамдардың мөрлері неден жасалды?
А) алтын, күміс В) балшық,тас
шағым қалдыра аласыз
ағалау парақшасымен
таныстыру













