Материалдар / Ашық сабақ Үстеу туралы түсінік.

Ашық сабақ Үстеу туралы түсінік.

Материал туралы қысқаша түсінік
үстеуді түсіндірудыің тиім жолдары мен әдіс-тәсілдері көрсетілген.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Қараша 2018
3746
5 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Қазақ тіліУақыты:Кабинет: Мұғалім:
Сабақтың атауыҮстеу туралы түсінік.
СілтемеҚазақ тілі оқулығының әдістемесі
Сабақтың жабдығыТакта,флипчарт,оқулық, сұрақтарға жауап беру, салыстыру, постер салу, дәптермен жұмыс,рефлексия жасау
Сабақтың мақсаты 1.Білімділік: үстеу туралы толық түсінік беру,білімін тексеру. 2. Тәрбиелік: елін, жерін, Отанын сүюге, адалдыққа, адамгершілікке тәрбиелеу.Сабақ барысында  бірін-бірі тыңдайды, жақсы қасиеттерді бойына сіңіреді. 3. Дамытушылық: ой-өрісін, ойлау белсенділігін, сөйлеу шеберлігін,  тіл мәдениетін дамыту, сөздік қорын молайту, сауаттылыққа баулу, олардың ой-пікірін қалыптастыра отырып, шығармашылық қабілетін дамыту.





Сабақтың әдісі :  СТО әдіс-тәсілдері,  сұрақ-жауап,шығармашылық іздену. 
Cабақ типі:                              жаңа сабақ
Сабақтың көрнекілігі :        көркем әдебиет,  слайд,т.б.
Сабақтың барысы :  1 минІ. Ұйымдастыру кезеңі :      Амандасу, түгендеу,
Топқа бөлу (4 мин)«Мозайка» әдісі арқылы
Үй тапсырмасын сұрауҚызығушылықты ояту«Жіңішке, жалпақ сұрақтар» стратегиясы.(5 минут)«Жіңішке, жалпақ сұрақтар» стратегиясы.1. Тұйық етістіктің жұрнағы қандай?2.Әрі есім, әрі етістік болатын етістік түрін айт.3. Қимыл-іс әрекет пен оны жасаушы арасындағы байланыс не деп аталады?4. –ды, -ді,-ты, - ті жұранғын қажет ететін етістік қай етістік? 5. Тұйық етістіктің жұрнағы неге жалғанады?6. Есімшенің жұрнақтарын ата.7. Етіс деген не, оның түрлерін ата.8. Сабақты, салт етістік деген не?
Жаңа сабаққа дайындық.« Тірек сөздер»  стратегиясы(5 минут)1. « Тірек сөздер»  стратегиясы. (Өлеңдегі асты сызылған сөздерің қызметін анықтау.)Бала ақырын жүрді.Жұмыстан соң анам тез келдіОны бұрын да көрген едім.Босқа әуре болып жүр екенмін.Жолдасымнан ілгері озып кеттім.Аласұрып қайғырып еді. (Балалар, біз өткен сабақтарда етістік, оның түрлерімен таныс болдық. Біз етістікпен жан-жақты таныс болдық. Сендер бастауыш сыныпта үстеумен таныс болғансыңдар. Біз енді үстеумен тереңірек танысатын  боламыз.)Мұғалім:-Үстеу туралы не білеміз, еске түсірейік?2. ББҮ Білемін Білгім келеді ҮйрендімЕндеше кітаптың бетін ашып Үстеуді оқимыз.
Жаңа сабақ3 мин«ДЖИКСО  І» стратегиясы.































Мұғалім:Сөйлемде мекен, мезгіл, амалды білдіретін сөздердің бәрі үстеу бола бермейді. Мысалы: Тастан түлкі табылар аңдығанға. Тастан сөзі қайдан? сұрағына жауап бергенмен, ол үстеу емес. Себебі, тастан сөзі шығыс септігіндегі сөз және үстеудің көнеленуінен жасалған.

1-топ:Үстеу деген...--------------------------------------------------------------------------------------------------Қимылдың, іс-әрекеттің әр түрлі белгілерін, сипатын, жай-күйін білдіретін, өзгертуге, түрлендіруге көне бермейтін сөздер үстеу деп аталады.-------------------------------------------------------------------------------------------------2-топ.Үстеудің сұрақтары...---------------------------------------------------------------------------------------------------Қашан? Қалай?  Қайтіп? Қалайша? Қайда?  ----------------------------------------------------------------------------------------------------3-топ.Сын есім мен үстеудің айрмашылығын анықта.Cын есім өзі анықтайтын сөздің алдында келеді және есім сөзбен тіркеседі. Ал үстеу қимыл, іс-әрекеттің әр түрлі белгілерін, амалын білдіреді және тек етістікпен тіркесіп отырады.----------------------------------------------------------------------------------------------------4-топ.Үстеуге  мысал келтіру.Ескі Еділ ерді көрген бұрын талай. 

Ой-толғаныс.(2минут)«ББҮ» стратегиясының «Үйрендім» бөлімін толтыру.
265 –жаттығуды дәптерге орындау.Берілген үстеулерді қатыстырып, сөйлем құраңдар.(3минут)

264 жаттығу( 2 минут)
1.  Бірталай, Ара –тұра. Ішін –ара.2. Кешқұрым. Жалма –жан. Біржолата.3.Арагідік. Жол –жөнекей. Қоңылтаяқ4. Жылдам. Қаз –қатар. Бүгін.

  • Таңертен төрт аяқты, түсте екі аяқты, кешке үш аяқты. (Адамның өмірі)
  • Түнде бармын,
  • Күндіз жоқпын.(Ай)
  • Тақиям толы сөк
  • Ерте тұрсам, жоқ (Жұлдыз)
  • Қыста ғана болады
  • Ұстасаң қолың тоңады. (Қар)

    Сергіту сәті (3 минут)Ерке Есмаханның «Қайда» әні караоке
    Бекіту:«Топтастыру» стр.«Сәйкестендіру» стр.3 минутБерілген  үстеуді сәйкестендір:емін-еркін                               сөйледіақырын                                    отырдыасыға                                        күлдібірте-бірте                               жүрді әрең                                          келдібалаша                                     үйрендітаң сәріде                                 сөйледі

    Бағалау 3 минут «Бес саусақ» әдісі арқылы бағалау
    Үй тапсырмасы1 минут159 бет 267 –жаттығу. Үй тапсырмасын білу, түртіп алу
    Кері байланыс 3минутЕкі жұлдыз бір ұсыныс.

     

































    Оқу ісінің меңгерушісі:
    Қазақ тіліУақыты:Кабинет: Мұғалім:
    Сабақтың атауыҮстеудің мағыналық түрлері.
    СілтемеҚазақ тілі оқулығының әдістемесі
    Сабақтың жабдығыТакта,флипчарт,оқулық, сұрақтарға жауап беру, салыстыру, постер салу, дәптермен жұмыс,рефлексия жасау
    Жалпы мақсаттарДамытушылық: Оқушылардың үстеу, оның түрлері туралы түсініктерін кеңейту.Оларды бір - бірінен ажырата білуге үйретуБілімділігі: Үстеудің барлық мағыналық түрлерін жинақтап, пысықтату, оларға ауызша, жазбаша жаттығулар орындату, топтық тапсырмалар, тесттер орындату.Тәрбиелілігі: Оқушылардың сөйлеу мәнерін, ой - өрісін, шапшаңдығын арттыру. Өз бетінше жұмыс жасауға, шығармашылыққа, жан-жақтылыққа, ізденушілікке баулу. Оқушыларды адамгершілікке, кішіпейілділікке, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.
    Оқыту  нәтижесі

    Топқа бөлуСыныпты жыл мезгілдеріне қарай төрт топқа бөлу. Күз айында туылғандар 1 - топ, қыс айында дүниеге келгендер 2 - топ, көктем айындағылар 3 - топ, жаз айындағылар 4 - топ болып бөлінеді.
    Оқушыларға психологиялық ахуал туғызу «Қара жорға » биін билету арқылы сыныпта психоло-гиялық ахуалды қалыптастыру

    Ортаға шығып «Қара жорға» биін билеу арқылы көңіл күйлерін көтеру
    Үй тапсырмасын сұрауҚызығушылықты ояту

    IҮй тапсырмасын сұрау: Сыныпты 2 топқа бөлемін. "Алғырлар","Зеректер". Үйге үстеудің мағыналық түрлері туралы қайталап, "Мектептегі қызықты күндерім" тақырыбына үстеудің барлық түрін қатыстыра отырып, шағын шығарма жазып келу тапсырылған болатын. Тапсырманы әр топтан бірнеше оқушыға оқытамын. Әр жауап берген оқушыға кішкене жалаушылар беріліп отырады.II Үй тапсырмасын қорытындылау: "Үстеу" деген сөзжұмбақ арқылы және де өтілген үстеулер туралы қосымша сұрақтар қою арқылы қорытындалаймыз.1. Үстеудің құрамдық бір түрі (күрделі)2. Сөз табының бірі (етістік)3. Үстеудің сұрағы (қайтіп?)4. Үстеудің мағыналық бір түрі (мөлшер)5. Сөз табының бір түрі (шылау)6. Үстеудің сұрағының бірі (қалай?)7. Ауылда сөзі үстеудің қай түріне жатады? (мекен)8."Таңертең" деген үстеудің жасалу жолы (бірігу)
    Мағынаны тану

    Сұрақтар арқылы үстеудің мағыналық түрлеріне шолу жасау:- Үстеудің мағыналық неше түрі бар?- Әрқайсысына тоқталып, мысал келтір.- Бір - бірінен қандай айырмашылықтары бар?жаттығуларды орындатамын.ҮІ Жұмбақтар шештіру.ҮІІ Жұмбақтағы 2 сөзге сатылай - кешенді талдау жасатамын.ҮІІІ Тест.Экранда тест сұрақтары көрсетіледі. Оқушылар алдарындағы парақтарға аттарын жазып, тест сұрақтарының дұрыс жауаптарын ғана белгілейді. Бұның нәтижесі келесі сабақта айтылады.Тест сұрақтары төмендегідей:1. Мезгіл үстеулі тіркесті көрсетіңіз:А) жоғары өрледі Б) қысы - жазы үзілмейдіӘ) ышқына соқты В) ілгері кетті2. Мекен үстеулі тіркесті көрсетіңіз:А) былтыр көрген Б) ілгері жылжыдыӘ) тағы да келді В) ән салды3) Күшейткіш үстеуді табыңыз:А) тіпті, әбден Б) емін - еркін, әреңӘ) амалсыздан, босқа В) онша, әжептәуір4. Сын - қимыл үстеуді табыңыз:А) қолма - қол жұмсады Б) бірталай отырдыӘ) қасақана кешікті В) ерен еңбек етті5. Мөлшер үстеуді табыңыз:А) әдейі, жорта Б) дәл, сақ, нақӘ) лажсыздан, амалсыздан В) анағұрлым, неғұрлым6. Мақсат үстеуді табыңыз:А) қазір келді Б) босқа кеттіӘ) жорта үндемеді В) сөйтіп, қаннен - қаперсіз7. Себеп - салдар үстеуді табыңыз:А) құр босқа бақырған Б) әлгінде келіп кеттіӘ) ендігәрі келмейді В) қыруар әңгіме айтылды8. Күрделі үстеулер тобын белгілеңіз:А) биыл, таңертең, жоғары - төмен Б) ертең, шалқасынан, ақырынӘ) бүгін, жылдам, тез В) ауылда, әдеппен, алға қарай9. Туынды үстеу жасайтын жұрнақтарды белгілеңіз:А) - да, - де, - та, - те Б) - лап, - леп, - дап, - депӘ) шама, шеме В) - лық, - лік, - дық, - дік
    Сергіту сәтіИiлiп оңға бiр, иiлiп, солға бiр.Жаттығу жасаймын.Оң аяқ, сол аяқ, оң аяқ , сол аяқЖаттығу оңай-ақ.Оқушылар денелерін жатықтырады
    Ой толғаныс"Қазақстан 2050" Мәңгілік ел тақырыбымен байланыстыру.
    Үй тапсырмасыОқулықтағы тапсырмаларды орындауҮй тапсырмасын білу, түртіп алу
     Бағалау Бағалау парақшаларын үлестіру Өзін өзі бағалау
    Кері байланыс



     









    Сабақ тақырыбы Үстеу туралы түсінікЖалпы мақсатыГрамматикалық белгілерін ұғындыру, кестелер арқылы түсіндіру, ұжымдық жұмыс жасау барысында тапсырмалар орындау арқылы тақырыпты меңгертуКүтілетін нәтиже1.Оқулықтағы жаттығуларды орындайды 2.Шығармашылық тапсырмалармен жұмыстанады.3 бір-біріне . сұрақтар қояды4. Ізденеді5.Талдаудың барлық түрлерін меңгереді6. Өмірмен байланыстырадыНегізгі идеяларГрамматикалық белгілерін ұғындыру, кестелер арқылы түсіндіру, ұжымдық жұмыс жасау барысында тапсырмалар орындау арқылы тақырыпты меңгертуРесурстарПлакат, кеспелер, суреттер, оқулықТапсырмаларТоптық, жеке жұмыс; Диалогтық оқудағы диалогтік әңгіме; сұрақ- жауап;жауапты толықтыру; топта пікір алмасу; Қызығушылықты ояту.I. Ұйымдастыру кезеңі 2 минут1.Сергіту сәті. Сандар арқылы 4 топқа бөлу II. Үй тапсырмасын пысықтау Қызығушылықты ояту.«Жіңішке, жалпақ сұрақтар» стратегиясы. 1. Тұйық етістіктің жұрнағы қандай? 2.Әрі есім, әрі етістік болатын етістік түрін айт. 3. Қимыл-іс әрекет пен оны жасаушы арасындағы байланыс не деп аталады?4. –ды, -ді,-ты, - ті жұранғын қажет ететін етістік қай етістік? 1. Тұйық етістіктің жұрнағы неге жалғанады?5. Есімшенің жұрнақтарын ата. 6. Етіс деген не, оның түрлерін ата. 7. Сабақты, салт етістік деген не?III. Жаңа сабақты пысықтау Қимылдың, іс-әрекеттің әр түрлі белгілерін, сипатын, жай-күйін білдіретін, өзгертуге, түрлендіруге көне бермейтін сөздер үстеу деп аталады. Қашан? Қалай? Қайтіп? Қалайша? Қайда? Cын есім өзі анықтайтын сөздің алдында келеді және есім сөзбен тіркеседі. Ал үстеу қимыл, іс-әрекеттің әр түрлі белгілерін, амалын білдіреді және тек етістікпен тіркесіп отырадыIV. Топпен жұмыс: жаттығулар орындау. Жаттығу орындату.283-жаттығу. Үстеуге талдау жасау284-жаттығу. Үстеулерді қатыстырып, сөйлем құрау.Жеке жұмыс Сергіту сәті «Суретті сөйлет» ойыныДеңгейлік тапсырмалар A деңгей. Семантикалық кестені толтырB деңгей Морфологиялық талдауC деңгей Мақал-мәтелдерден үстеулерді табу. Үстеулі жұмбақтарды шешу.(екі оқушыға бөліп айту)1.Қамшы жарасы тез бітер,Сөз жарасы бітпес.2.Еріншекке бүгінінен, ертеңі оңай.1.Ерте тұрған жігіттің ырысы артық,Ерте тұрған әйелдің бір ісі артық.VII. Бағалау. Суммативті бағалау.VIII. Үйге тапсырма. 285-жаттығу









    Тақырыбы: Көктем. Үстеу.Мақсаттары:Білімділік: Оқушыларға үстеу туралы түсінік беру, құрамдық және мағыналық түрлерін ажырата білуге үйрету.Дамытушылық: көру, есту, ойлау қабілеттерінің дамуына ықпал ету..Тәрбиелік: Оқушылардың қазақ тілі сабағына деген қызығушылықтарын арттырып қана қоймай, сонымен қатар оларды адамгершілікке тәрбиелеу.Сабақтың әдісі: түсіндіру, әңгімелеу, сөздік, тірек сөздер,Сабақтың көрнекілігі: «Көктем» суреті, сызба, әртүрлі кеспе қағаздары, интерактивті тақтаСабақтың түрі: аралас сабақСабақтың барысы:1. Ұйымдастыру.А) СәлемдесуӘ) Түгелдеу2) Кезекшімен сұхбат.3) Психологиялық дайындық.
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ