Ұжымдық
жұмыс. Осы өлшем қалай аталатынын
мына жасырынған сөзді шешу арқылы, тауып көрелік. Сөзді табу үшін,
берілген мысалдарды шешіп, әріптерді сәйкес жауаптың астына қою
керек.
10+8
|
12+2
|
11+5
|
15-5
|
17-5
|
13+6
|
10+1
|
р
|
е
|
и
|
ц
|
м
|
т
|
д
|
11
|
14
|
10
|
16
|
12
|
14
|
19
|
18
|
д
|
е
|
ц
|
и
|
м
|
е
|
т
|
р
|
- Ал енді хормен
бәріміз берге оқиық! – Қандай сөз шықты?
(
ДЕЦИМЕТР)
-Ал, балалар сонымен бүгінгі
сабағымыздың тақырыбы: ДЕЦИМЕТР.
Сабақтың
мақсаты:
- Бүгін сабақта Сіздер сызғышпен қарындаштың
көмегімен дм арқылы кесіндіні өлшеп, салуға үйренесіңдер.
Жұмыстарды үлгімен салыстыруға, нұсқау бойынша жұмыс істеуге,
қорытынды шығаруға үйренесіңдер.
- үйренген ұзындық өлшем бірлігін оқуға, жазуға
салыстыуға, түрлендіруге үйренсіңдер (см-дм);
- Адамдар кесінділерді және
үлкен заттардың ұзындығын өлшеу үшін осы өлшем бірлігі– дециметрді
. ойлап тапқан.
ДЕЦИМЕТР.
(Экраннан өлшем бірлігі жазылған слайд
шығады.)
Ендеше, үлкен өлшем - 10 см-ге тең. 10см = 1
дм
Қысқаша дециметр – «дм» деп
белгіленеді.)
ВИДЕО Слайд № 15 ,
16
- 1 дм дегеніміз не?
1 дм = 10
см құрайды
10 см = 1
дм құрайды
10 бірлікті-ондық деп, ал 10
см-ді 1 дм деп атаймыз.
(Ондық-санаудың ірі бірлігі,
ал дециметр-ұзындықты өлшеудің ірі
өлшемі)
- Ұзын кесінділерді өлшеу үшін
ірі өлшем бірлік-дециметрді қолдану
керек.
Ереже:
Кесіндінің ұзындығын сызғыштың көмегімен өлшеуге болады. Ол үшін
кесіндінің ұшын сызғыштың 0 санымен дәл келетіндей етіп
орналастырыңдар. Сызғыштағы кесіндінің екінші ұшына сәйкес келетін
сан кесіндінің қзындығын көрсетеді.
7). Дәптермен жұмыс. Қалыптастырушы
бағалау
Тапсырма №1
а)
А)
Ұзындығы
1 дм-ге тең кесінді сызыңыздар.
Слайд№18 ВИДЕО
Тапсырма №1
б)
Ұзындығы 12 см кесінді
сызыңыздар.
(Оқушылар тапсырманы өзіндік
орындайды.)
Ө
зара тексеру және мұғалім тексереді.
Бағалайды. (Жұлдызшаларлы
бояйды)
- 10-см-ден артық өлшеулерді дециметр мен
сантиметрге қалай айналдыруға болады?
12 см – бұл қанша дм және см? (1 онд. См немесе 1
дм және тағы 2 см)
-Кесіндінің ұзындығы қанша см?
-Оны үлкенірек өлшем бірлік дм-ге қалай
айналдыруға болады? (Себебі 10 см 1 дм-ге тең. Олай болса, 12 см
–бұл 10 см және 2 см болғандықтан былай жазуға
болады)
-
Қалай жазамыз? (Тақтада оқушы жазады: 12 см = 1 дм және 2
см)
12
см = 10 см + 2 см =1 дм + 2 см)
Өзара тексеру және мұғалім тексереді.
Бағалайды. (Жұлдызшаларлы
бояйды)
Оқулықпен жұмыс 119
бет. Жеке
жұмыс
Тапсырма№ 3 .
Ұзындықтың өлшем бірліктерін
түрлендір:
15 см = ? дм ? см 1 дм 1 см = ?
см
19 см = ? дм ? см 1 дм 4 см = ?
см
16 см = ? дм ? см 1 дм 7 см = ?
см
18 см = ? дм ? см 1дм 0 см = ?
см
Қалғандары дәптерде жұмыс
жасайды.
Өзара тексеру. Бағалау «Үш
шапалақ»
Ал енді жұппен жұмыс істейсіңдер. Тек жұппен
жұмыс істеуде 3 Ережені естен шығармаңдар.
1) Тыңда ….
2) Сыйла …
3) Келісу…
Практикалық
жұмыс
өзін-өзі
тексерумен. Жеке
жұмыс.
Мақсаты: өтілген материалды бекіту үшін
оқушылармен өзіндік жұмысты орындауын ұйымдастыру. Өзін-өзі
тексеруді ұйымдастыру.
Тапсырма №
4.
1-вариант-
Жаңа
өлшем бірлігін пайдаланып, оқулықтың ұзындығын
өлшеңіздер.
2-вариант-
Жаңа
өлшем бірлігін пайдаланып, оқулықтың енін
өлшеңіздер.
- Не
шықты?
Нәтижесін карточкаға жазады
және слайдтан тексеріледі.
(Слайд бойынша текеру №26
)
Өзара тексеру және мұғалім
тексереді. Бағалайды. (Жұлдызшаларлы
бояйды)
Тапсырма
№5.
Жұппен
жұмыс.
Ұзындығы 2 дм болатын жіпті
қиып алыңыздар. (Оқушылар тапсырманы
оқиды)
-
Не істеу керек?
-
Жіпті қанша дм қиып алу керек?
-
Қазір жұппен жұмыс істейміз. Бірі жіпті ұстап тұрады, ал екіншісі жіптен 2
дм өлшеп алып, қиып алады.
- 2
дм қанша см бар?
- Слайд бойынша
тексеру Слайд № 28
.
«Дұрыс жауабын тап»
Жауабын
«ия» немесе «жоқ» деп белгілеу
қажет.
-
|
|
Ия
|
Жоқ
|
1
|
Кесіндінің ұзындығын сызғышпен өлшеуге
болады.
|
+
|
|
2
|
Дециметр - масса өлшем бірлігі
|
|
+
|
3
|
10 сантиметр 1 дециметрді
құрайды.
|
+
|
|
4
|
Заттардың
ұзындығын дециметрмен анықтауға
болады
|
+
|
|
5
|
Дециметр ұзындықтың ең кіші өлшем
бірлігі
|
|
+
|
6
|
Заттарды ұзындығы бойынша салыстыруға
болады.
|
+
|
|
|