Тексерілді:
«№21 жалпы орта мектеп» коммуналдық мемлекеттік мекемесінің директорының оқу ісі жөніндегі орынбасары У.К.Жорабекова
_________________________
|
Lesson: №19 |
School: №21 |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Subject: informatics |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Date: 25.01.2018 |
Name of teacher: Kuzenova Sholpan Polatovna |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Form: 8 «А» |
The number of participants: 12 |
The number of non participants: 0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Theme: |
Айнымалылар (Variables) |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Aim |
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
The purposes of lesson |
All pupils: |
||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
The majority of students: |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Some students: |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Language objectivies |
Students: |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Key words and phrases: |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Useful language units to make a dialogue at lesson time: Сыныптағы диалог үшін пайдалы тілдік бірліктер:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Tasks for discussion: |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Last lesson |
Сіздің алғашқы бағдарламаңыз. (Your first program) |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Plan |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
The scheduled time |
The planned exercises |
Resources |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Beginning 2 min
Warm up Review 7 min New lesson 5 min Group work 6 min |
I Organizational moment (Ұйымдастыру кезеңі) II Review «True or false» strategy / Quizlet (Еске түсіру стратегиясы) III New lesson / Жаңа сабақ/ IV Practical task V Tasks VI Conclusion VII Rating VIII Home work — Good morning students and good morning guests! Welcome to our lesson. Before the starting lesson I want to ask some questions for you. It’s very easy questions not difficult. The first question is What’s the weather like today? -Ou, good. Excellent. The second question is What day is it today? –Right you are. The third question is What’s the date is it today? -Yesss, Excellent! Thank you. The last question it’s my own question is What ‘s news? If you are ready for today’s lesson let’s start our lesson. In order to repeat previous lesson first group you may sit on your computer and you have to do test terminology and the second group you have to do true or false. You have to give marks for yourself with asyk.for ex: red asyk is “Excellent”, green asyk is “Good”. II Review «True or false» strategy / Quizlet (Еске түсіру стратегиясы) І team - Терминдермен жұмыс. ІІ топ – Анықтамалармен жұмыс. «True or False» стратегиясы
Бағдарламалау дегеніміз компьютерге тапсырмаларды орындау үшін нұсқаулар беру.
Компьютер бағдарламасы екі бөліктен тұрады. There are three parts in a computer program. Say parts of computer program.
Бағдарламалау тілі адам мен компьютер арасындағы аудармашы қызметін атқарады.
Код редакторы бастапқы кодты жазу, өңдеу және өзгерту үшін пайдаланылады.
Компьютерлер тек екілік санау жүйесін (0 және 1) түсінбейді.
False Питон – мәтіндік редактор бағдарламасы. It’s a programming language.
I team – Variables II team – Operators
Let’s repeat today’s new terms. Please, read the terms and others repeat after…
|
Flashcards Computer, interactive board A3 paper, computer, cards |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Middle 10 min Practical task
|
Let’s do practical tasks on computer in a program python. Practical task
name = surname = print (“My name is”, _________________) print (___________,__________________) Answers:
Answers:
or a=45 b=263 c=a*b print ("c=",c) / c=11835
2.Calculate the following problems using Python: a) Dias has 500 KZT and Adilkhan has 1000 KZT. Print their total amount of money. b) Dias and Adilkhan want to buy an ice cream bucket which costs 1200 KZT. How much money will be left if they buy that bucket? c) Dias and Adilkhan finished eating the ice cream bucket, but still want to eat more. They found ice cream which costs 50 KZT. How many ice creams can they buy now? Please, explain how to solve the problem in python. |
Computer, practical works |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Summing up the lessons 5 min |
Tasks for formative assesment» Жеке тапсырма орындайды.
|
Cards |
|||||||||||||||||||||||||||
|
End Giving feedback and assessment 5 min |
Self-assesment through criteria Home task: §4 Reflection ' What have I learned? What will I expect and learn? What do I learn? Please,share with your opinions about this lesson on piece of paper. |
Red asyk - “Excellent” Green asyk – “Good”
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Additional information: Informatics form 8 ‘Astana-2017 , author E.Shaniyeve,I.Gesen, N.Aydarbayev, N.Akhmetov, E. Erzhanov |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? |
Assessment – how are you planning to check students’ learning? |
Health and safety regulations |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|
Checking questions after starter Checking questions after presentation Checking answers after written paper Checking knowledge |
Health promoting techniques Breaks and physical activities used. Points from Safety rules used at this lesson. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Reflection Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all learners achieve the LO? If not, why? Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? |
Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: 2: What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of individuals that will inform my next lesson? |
|||||||||||||||||||||||||||||
Қосымша:
Theme “ Variables” / Тақырып «Айнымалылар»/я
Оқу мақсаты 5.1.2.1 «Бағдарламалық қамтамасыз ету» ұғымын түсіндіру
Бағалау критерийі Білім алушы
Айнымалы ұғымын ұғынып, ажырата алады.
Питон бағдарламасында айнымалыларды меншіктеуді ажырата алады;
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі
Tasks
-
8y+25*(4x-2) берілген өрнектен төмендегі кестеге айнымалы, тұрақты және коэфициентін ажыратып жаз.
|
Variables |
Constants |
Coefficients |
Operators |
|
Y |
25 |
8 |
+ |
|
x |
4 |
4 |
* |
|
|
|
|
- |
Дескриптор Білім алушы
-
Айнымалы ұғымын ұғынып, ажырата алады.
-
Following codes have errors. Find and fix them.
a) bandName = “MuzArt”
print (bandName, “songs are very popular”)
b) bandName = “MuzArt”
print (“bandName”, is the most popular music band in Kazakhstan)
-
Match the appropriate terms.
|
Жүгіну |
|
Шелек |
|
Қосу |
|
контейнер |
|
Код |
|
Коэффициент |
|
Соған қарамастан |
|
нысан |
|
to refer |
|
bucket |
|
addition |
|
container |
|
code |
|
coefficient |
|
nevertheless |
|
object |
Дескриптор Білім алушы
-
Питон бағдарламасында айнымалыларды меншіктеуді ажырата алады;
-
Жаңа терминдерді қолдана алады.
«№21 жалпы орта мектеп»
коммуналдық мемлкеттік мекемесі

Theme: “Variables”

Practice 1
-
Complete the following code:
name =
surname =
print (“My name is”, _________________)
print (___________,__________________)
Practice 2
-
Let us make simple calculations using Python:
-
45*263=
-
85/23=
-
123+4568=
-
7894-456=
-
123.35*23.45=
-
Calculate the following problems using Python:
a) Dias has 500 KZT and Adilkhan has 1000 KZT. Print their total amount of money.
b) Dias and Adilkhan want to buy an ice cream bucket which costs 1200 KZT. How much money will be left if they buy that bucket?
c) Dias and Adilkhan finished eating the ice cream bucket, but still want to eat more.
They found ice cream which costs 50 KZT.
How many ice creams can they buy now?
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ашық сабақ "Variables" 8 сынып
Ашық сабақ "Variables" 8 сынып
Тексерілді:
«№21 жалпы орта мектеп» коммуналдық мемлекеттік мекемесінің директорының оқу ісі жөніндегі орынбасары У.К.Жорабекова
_________________________
|
Lesson: №19 |
School: №21 |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Subject: informatics |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Date: 25.01.2018 |
Name of teacher: Kuzenova Sholpan Polatovna |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Form: 8 «А» |
The number of participants: 12 |
The number of non participants: 0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Theme: |
Айнымалылар (Variables) |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Aim |
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
The purposes of lesson |
All pupils: |
||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
The majority of students: |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Some students: |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Language objectivies |
Students: |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Key words and phrases: |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Useful language units to make a dialogue at lesson time: Сыныптағы диалог үшін пайдалы тілдік бірліктер:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Tasks for discussion: |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Last lesson |
Сіздің алғашқы бағдарламаңыз. (Your first program) |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Plan |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
The scheduled time |
The planned exercises |
Resources |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Beginning 2 min
Warm up Review 7 min New lesson 5 min Group work 6 min |
I Organizational moment (Ұйымдастыру кезеңі) II Review «True or false» strategy / Quizlet (Еске түсіру стратегиясы) III New lesson / Жаңа сабақ/ IV Practical task V Tasks VI Conclusion VII Rating VIII Home work — Good morning students and good morning guests! Welcome to our lesson. Before the starting lesson I want to ask some questions for you. It’s very easy questions not difficult. The first question is What’s the weather like today? -Ou, good. Excellent. The second question is What day is it today? –Right you are. The third question is What’s the date is it today? -Yesss, Excellent! Thank you. The last question it’s my own question is What ‘s news? If you are ready for today’s lesson let’s start our lesson. In order to repeat previous lesson first group you may sit on your computer and you have to do test terminology and the second group you have to do true or false. You have to give marks for yourself with asyk.for ex: red asyk is “Excellent”, green asyk is “Good”. II Review «True or false» strategy / Quizlet (Еске түсіру стратегиясы) І team - Терминдермен жұмыс. ІІ топ – Анықтамалармен жұмыс. «True or False» стратегиясы
Бағдарламалау дегеніміз компьютерге тапсырмаларды орындау үшін нұсқаулар беру.
Компьютер бағдарламасы екі бөліктен тұрады. There are three parts in a computer program. Say parts of computer program.
Бағдарламалау тілі адам мен компьютер арасындағы аудармашы қызметін атқарады.
Код редакторы бастапқы кодты жазу, өңдеу және өзгерту үшін пайдаланылады.
Компьютерлер тек екілік санау жүйесін (0 және 1) түсінбейді.
False Питон – мәтіндік редактор бағдарламасы. It’s a programming language.
I team – Variables II team – Operators
Let’s repeat today’s new terms. Please, read the terms and others repeat after…
|
Flashcards Computer, interactive board A3 paper, computer, cards |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Middle 10 min Practical task
|
Let’s do practical tasks on computer in a program python. Practical task
name = surname = print (“My name is”, _________________) print (___________,__________________) Answers:
Answers:
or a=45 b=263 c=a*b print ("c=",c) / c=11835
2.Calculate the following problems using Python: a) Dias has 500 KZT and Adilkhan has 1000 KZT. Print their total amount of money. b) Dias and Adilkhan want to buy an ice cream bucket which costs 1200 KZT. How much money will be left if they buy that bucket? c) Dias and Adilkhan finished eating the ice cream bucket, but still want to eat more. They found ice cream which costs 50 KZT. How many ice creams can they buy now? Please, explain how to solve the problem in python. |
Computer, practical works |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Summing up the lessons 5 min |
Tasks for formative assesment» Жеке тапсырма орындайды.
|
Cards |
|||||||||||||||||||||||||||
|
End Giving feedback and assessment 5 min |
Self-assesment through criteria Home task: §4 Reflection ' What have I learned? What will I expect and learn? What do I learn? Please,share with your opinions about this lesson on piece of paper. |
Red asyk - “Excellent” Green asyk – “Good”
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
Additional information: Informatics form 8 ‘Astana-2017 , author E.Shaniyeve,I.Gesen, N.Aydarbayev, N.Akhmetov, E. Erzhanov |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? |
Assessment – how are you planning to check students’ learning? |
Health and safety regulations |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|
Checking questions after starter Checking questions after presentation Checking answers after written paper Checking knowledge |
Health promoting techniques Breaks and physical activities used. Points from Safety rules used at this lesson. |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Reflection Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all learners achieve the LO? If not, why? Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? |
Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson. |
||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: 2: What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of individuals that will inform my next lesson? |
|||||||||||||||||||||||||||||
Қосымша:
Theme “ Variables” / Тақырып «Айнымалылар»/я
Оқу мақсаты 5.1.2.1 «Бағдарламалық қамтамасыз ету» ұғымын түсіндіру
Бағалау критерийі Білім алушы
Айнымалы ұғымын ұғынып, ажырата алады.
Питон бағдарламасында айнымалыларды меншіктеуді ажырата алады;
Ойлау дағдыларының Білу және түсіну
деңгейі
Tasks
-
8y+25*(4x-2) берілген өрнектен төмендегі кестеге айнымалы, тұрақты және коэфициентін ажыратып жаз.
|
Variables |
Constants |
Coefficients |
Operators |
|
Y |
25 |
8 |
+ |
|
x |
4 |
4 |
* |
|
|
|
|
- |
Дескриптор Білім алушы
-
Айнымалы ұғымын ұғынып, ажырата алады.
-
Following codes have errors. Find and fix them.
a) bandName = “MuzArt”
print (bandName, “songs are very popular”)
b) bandName = “MuzArt”
print (“bandName”, is the most popular music band in Kazakhstan)
-
Match the appropriate terms.
|
Жүгіну |
|
Шелек |
|
Қосу |
|
контейнер |
|
Код |
|
Коэффициент |
|
Соған қарамастан |
|
нысан |
|
to refer |
|
bucket |
|
addition |
|
container |
|
code |
|
coefficient |
|
nevertheless |
|
object |
Дескриптор Білім алушы
-
Питон бағдарламасында айнымалыларды меншіктеуді ажырата алады;
-
Жаңа терминдерді қолдана алады.
«№21 жалпы орта мектеп»
коммуналдық мемлкеттік мекемесі

Theme: “Variables”

Practice 1
-
Complete the following code:
name =
surname =
print (“My name is”, _________________)
print (___________,__________________)
Practice 2
-
Let us make simple calculations using Python:
-
45*263=
-
85/23=
-
123+4568=
-
7894-456=
-
123.35*23.45=
-
Calculate the following problems using Python:
a) Dias has 500 KZT and Adilkhan has 1000 KZT. Print their total amount of money.
b) Dias and Adilkhan want to buy an ice cream bucket which costs 1200 KZT. How much money will be left if they buy that bucket?
c) Dias and Adilkhan finished eating the ice cream bucket, but still want to eat more.
They found ice cream which costs 50 KZT.
How many ice creams can they buy now?
шағым қалдыра аласыз


















