ҚАЗАҚ ТІЛІ
Сабақтың тақырыбы : Зат есімнің септелуі
Білімділік : Зат есімнің септелуі туралы түсінік беру. Септік
жалғауларымен таныстырып, олардың сұрақтарын
меңгерту.
Дамытушылық : Оқушылардың топпен жұмыс істеу, ойлау, есте
сақтау, зерделеу қабілеттерін дамыту.
Тәрбиелік : Сауаттылыққа, дұрыс мәдениетті сөйлей білуге,
жылдамдыққа, ұқыпты таза жазуға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі : Жаңа сабақ
Сабақтың типі : Жаңа білімді меңгерту.
Сабақтың әдіс – тәсілдері : Топпен жұмыс, сұрақ – жауап, ой қозғау.
Сабақтың көрнекіліктері : Септіктер кестесі, суреттер, «Жетіген» музыкалық
аспабы.
Пәнаралық байланыс : Ән - әуен, математика, сурет, ана тілі
Сабақтың барысы :
І. Ұйымдастыру кезеңі.
А) Сәлемдесу, оқушыларды түгелдеп, сабаққа назарларын аудару.
Ә) Топқа бөлу.
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау.
«Орнын тап» ойыны
Кесте толтыру
|
Заттар, нәрселер |
Өсімдіктер, жемістер |
Жануарлар |
Адам |
Табиғат құбылыстары |
|
Парта, терезе, орындық, дәптер |
Жусан, қарақат, өрік, бүлдірген |
Қоян, түлкі, барыс, арыстан |
Дәрігер, мұғалім, зергер, тігінші |
Найзағай, жел, дауыл, жаңбыр |
Керекті сөздер : Терезе, қарақат, түлкі, мұғалім, жел, орындық, өрік, барыс,
зергер, дауыл, дәптер, бүлдірген, арыстан, тігінші, жаңбыр.
-
Балалар, осы кестенің әрбір бөлігіндегі сөздерге сұрақ қойып көрейік.
-
Не байқадыңдар?
-
Қандай қорытынды жасауға болады?
ІІІ. Жаңа сабақ.
|
Септіктердің аты |
Сұрақтары |
Септік жалғаулары |
|
Атау септік |
Кім? не? |
|
|
Ілік септік |
Кімнің? Ненің? |
- ның, - нің, - дың, - дің, - тың, - тің |
|
Барыс септік |
Кімге? Неге? Қайда? |
- ға, - ге, - қа, - ке |
|
Табыс септік |
Кімді? Нені? |
- ны, - ні, - ды, - ді, - ты, - ті |
|
Жатыс септік |
Кімде? Неде? |
- да, - де, - та, - те |
|
Шығыс септік |
Кімнен? Неден? |
- нан, - нен, - дан, - ден, - тан, - тен |
|
Көмектес септік |
Кіммен? Немен? |
- мен, - бен, - пен |
Септік аттарының өзі яғни, атау, ілік, барыс, табыс, жатыс, шығыс, көмектес - өздерінің аттарын ашады. Бұл қазақ тіліндегі жеті септік. Олардың сұрақтары және септік жалғаулары болады.
Зат есімнің септік жалғаулары
ҮІ. Оқулықпен жұмыс.
281 - жаттығу.
Қарлығаш, қарлығаштың, қарлығашқа, қарлығашты.
Тапсырма :
-
Сөздерге сұрақ қой.
-
Олардың қай септікте тұрғанын айт.
282 – жаттығу.
1 – топ 2 - топ
Оқушы Ауыл
Үздік кім? Қайдан келді?
Кімді көрді? Ненің жанында көл бар?
Кімге берді? Демалыста қайда барамын?
Кімнен сұрады? Мен нені ұнатамын?
Тапсырма :
-
Берілген сұрақтар бойынша сөздерді өзгертіп жаз.
-
Зат есімнің жалғауларының астын сыз.
Сергіту жаттығуы.
283 – жаттығу.
1 – топ 2 – топ
Суретші Қайың
Тапсырма :
Сөздерді септеп жаз.
285 – жаттығу.
Тар шеңберді айналып,
Тұр қазықта байланып.
Қаға берер таңдайды
Әдетінен танбайды.
Тапсырма :
-
Қарамен жазылған сөздерді сөз құрамына талда.
-
Оларға қай септіктің жалғауы жалғанып тұр.
ҮІІ. Қорытынды.
Гүлдер
ойыны
Гүлдің
Гүлмен
Гүлге
Гүл
Гүлде
Гүлді
Гүлден
Гүл тостақаншалары 7 оқушыға беріледі. Оқушылар септік ретімен гүл тостақандаларын орналастырады. Сөйтіп, гүл шоғы пайда болады.
ҮІІІ. Бағалау.
ІХ. Үйге тапсырма.
-
285- жаттығу
-
Зат есімнің септелуі (ереже)
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ашық сабақ "Зат есімнің септелуі" 3 сынып
Ашық сабақ "Зат есімнің септелуі" 3 сынып
ҚАЗАҚ ТІЛІ
Сабақтың тақырыбы : Зат есімнің септелуі
Білімділік : Зат есімнің септелуі туралы түсінік беру. Септік
жалғауларымен таныстырып, олардың сұрақтарын
меңгерту.
Дамытушылық : Оқушылардың топпен жұмыс істеу, ойлау, есте
сақтау, зерделеу қабілеттерін дамыту.
Тәрбиелік : Сауаттылыққа, дұрыс мәдениетті сөйлей білуге,
жылдамдыққа, ұқыпты таза жазуға тәрбиелеу.
Сабақтың түрі : Жаңа сабақ
Сабақтың типі : Жаңа білімді меңгерту.
Сабақтың әдіс – тәсілдері : Топпен жұмыс, сұрақ – жауап, ой қозғау.
Сабақтың көрнекіліктері : Септіктер кестесі, суреттер, «Жетіген» музыкалық
аспабы.
Пәнаралық байланыс : Ән - әуен, математика, сурет, ана тілі
Сабақтың барысы :
І. Ұйымдастыру кезеңі.
А) Сәлемдесу, оқушыларды түгелдеп, сабаққа назарларын аудару.
Ә) Топқа бөлу.
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау.
«Орнын тап» ойыны
Кесте толтыру
|
Заттар, нәрселер |
Өсімдіктер, жемістер |
Жануарлар |
Адам |
Табиғат құбылыстары |
|
Парта, терезе, орындық, дәптер |
Жусан, қарақат, өрік, бүлдірген |
Қоян, түлкі, барыс, арыстан |
Дәрігер, мұғалім, зергер, тігінші |
Найзағай, жел, дауыл, жаңбыр |
Керекті сөздер : Терезе, қарақат, түлкі, мұғалім, жел, орындық, өрік, барыс,
зергер, дауыл, дәптер, бүлдірген, арыстан, тігінші, жаңбыр.
-
Балалар, осы кестенің әрбір бөлігіндегі сөздерге сұрақ қойып көрейік.
-
Не байқадыңдар?
-
Қандай қорытынды жасауға болады?
ІІІ. Жаңа сабақ.
|
Септіктердің аты |
Сұрақтары |
Септік жалғаулары |
|
Атау септік |
Кім? не? |
|
|
Ілік септік |
Кімнің? Ненің? |
- ның, - нің, - дың, - дің, - тың, - тің |
|
Барыс септік |
Кімге? Неге? Қайда? |
- ға, - ге, - қа, - ке |
|
Табыс септік |
Кімді? Нені? |
- ны, - ні, - ды, - ді, - ты, - ті |
|
Жатыс септік |
Кімде? Неде? |
- да, - де, - та, - те |
|
Шығыс септік |
Кімнен? Неден? |
- нан, - нен, - дан, - ден, - тан, - тен |
|
Көмектес септік |
Кіммен? Немен? |
- мен, - бен, - пен |
Септік аттарының өзі яғни, атау, ілік, барыс, табыс, жатыс, шығыс, көмектес - өздерінің аттарын ашады. Бұл қазақ тіліндегі жеті септік. Олардың сұрақтары және септік жалғаулары болады.
Зат есімнің септік жалғаулары
ҮІ. Оқулықпен жұмыс.
281 - жаттығу.
Қарлығаш, қарлығаштың, қарлығашқа, қарлығашты.
Тапсырма :
-
Сөздерге сұрақ қой.
-
Олардың қай септікте тұрғанын айт.
282 – жаттығу.
1 – топ 2 - топ
Оқушы Ауыл
Үздік кім? Қайдан келді?
Кімді көрді? Ненің жанында көл бар?
Кімге берді? Демалыста қайда барамын?
Кімнен сұрады? Мен нені ұнатамын?
Тапсырма :
-
Берілген сұрақтар бойынша сөздерді өзгертіп жаз.
-
Зат есімнің жалғауларының астын сыз.
Сергіту жаттығуы.
283 – жаттығу.
1 – топ 2 – топ
Суретші Қайың
Тапсырма :
Сөздерді септеп жаз.
285 – жаттығу.
Тар шеңберді айналып,
Тұр қазықта байланып.
Қаға берер таңдайды
Әдетінен танбайды.
Тапсырма :
-
Қарамен жазылған сөздерді сөз құрамына талда.
-
Оларға қай септіктің жалғауы жалғанып тұр.
ҮІІ. Қорытынды.
Гүлдер
ойыны
Гүлдің
Гүлмен
Гүлге
Гүл
Гүлде
Гүлді
Гүлден
Гүл тостақаншалары 7 оқушыға беріледі. Оқушылар септік ретімен гүл тостақандаларын орналастырады. Сөйтіп, гүл шоғы пайда болады.
ҮІІІ. Бағалау.
ІХ. Үйге тапсырма.
-
285- жаттығу
-
Зат есімнің септелуі (ереже)
шағым қалдыра аласыз













