Сабақтың
тақырыбы: Алдар көсе туралы
аңыздар.
Сабақтың
мақсаты:
1)
Оқушылардың
Алдар
көсе туралы
білетін
ақпараттарын
кеңейту.
Іздендіру
арқылы жаңа тақырыпты меңгеруге ықпал
ету.
2)
Оқушылардың
өзіңдік
ізденісін,
ойлау
қабілетін
дамытуға,
сөздік
қорын
молайтуға,
сөйлеу
мәдениетін
дамытуға,
өз пікірін
ашық та еркін
жеткізуге
жағдай
жасау.
3)
Оқушы
бойында
адамдық
ізгі қасиеттерді
қалыптастыруға,
жақсы
мен жаман
қасиеттерді
ажырата
білуге,
адамгершілікке,
адалдыққа
баулуға
орта құру.
Сабақтың
міндеті:
1.
Өз пікірін
жеткізе
білуге
үйрету;
2.
Шығармашылық
жұмыстар
арқылы
дүниетанымын
кеңейтуге
жағдай
туғызу;
3.
Оқушыларды
жеке,
жұпта,
топта
жұмыс
жасай
білуге
бағыттау.
Сабақтың
түрі:
жаңа білім
беру сабағы.
Сабақтың
әдісі:
сұрақ-жауап,шығармашылық
жұмыс,деңгейлік
тапсырмалар,
топтық,
жұптық,
әңгімелеу.
Көрнекілігі:
Кітап
көрмесі,
суреттер,нақыл
сөздер,ақпараттық техникалық
құрылғы.(компьютер,слайд,видеоролик)
Пәнаралық
байланыс:
әдебиет,
тарих
Сабақтың
барысы:
І.
Ұйымдастыру
кезеңі:
1.
Сәлемдесу.
2.
Оқушыларды
түгелдеу,
сабаққа
бейімдеу.
ІІ.
Өткенді
қайталау:
Үй
жүмысын
тексеру:
Кім көрініс
көрсетеді?
(оқушылар
шығып, көрініс көрсетеді).
Үй тапсырмасын
қорыту
Ертегілердің үш
түрі бар. Олар:
1.
Хайуанаттар туралы ертегілер
2.
Қиял – ғажайып ертегілер
3. Шыншыл ертегілер
ІІІ.
Жаңа
сабақ.Мақсат,міндетін
хабарлау.
Алдар көсе туралы
аңыздар Аңыз әңгімелер — Халық
ауыз әдебиетінің жанры. Оқиғасы шындық өмірден алынғанымен, ауызша
айтылып таралғандықтан,авторы халық. Аңыз әңгімелер тарихта болған
белгілі бір адамдардың атына, іс-әрекетіне байланысты туындаған.
Қазақ аңыз әңгімелерінде қиял-ғажайып дүниелер мол, олар адамды
асыл армандарға бастайды, оның ұшқыр ойына қанат бітіреді,
келешекке үміттендіреді.Қазақ аңыздарын айтар болсақ
олар, Қорқыт, Асан Қайғы, Алдар көсе сияқты аңыздар.Бүгінгі біздің жаңа
сабағымыз да сол Алдар көсе туралы аңыздар
болмақ.
Алдар Алданұлы деген адам
тарихта болған екен. Ол 1750 жылы Бөкей ордасында байланыс бөлімін
басқарған. Алдардың шынымен де өмір сүргенін және мансабын почта
қызметін жетілдіруге бағыттап, халыққа қызмет көрсеткен. Осылайша,
ұлын жақсы көрген халық балаларына Алдардың атын
қойған. Алдардың есімін аңызға
айналдырған адамдар. Қарапайым халық оны әділдігі үшін бағалады,
одан әлсіздерге деген мейірімділікті көрді. Оны жақсы көріп,
мадақтады. Алдаркөсе өзінің асқан айлакерлігі
арқылы мұратына жетіп отырады.Оның мақсаты – сараң байды,
пайдакүнем саудагерді, озбыр ханды, т.б. әжуа ету. Мысалы, ол асқан
сараңдығы үшін халық Шықбермес Шығайбай атаған байдың асын ішіп,
атын мініп, қызын алады; алыпсатар саудагердің алдынан өгіздерін
айдап кетеді; оның бұл әрекетін халық айыптамайды, қайта құптап,
қошеметтеп отырады. Өйткені, Алдаркөсе әділетсіз билік иелерінен
қиянат, қорлық көрген қарапайым халықтың
өкілі. Аты аңызға айналып, бүкіл әлемге тараған
Алдардың жасы 30-ға келсе де сақал-мұрты өспеген деседі. Осылайша,
ол халық арасында көсе атанып кеткен
екен. Алдаркөсе бейнесі
қазақ театр және кино өнері туындыларында да көрініс
тапқан.
Олай болса мына
мултьфильмді бірге көрейік
—
Алдар көсе қандай адам? (көңілді, қу,
ақылды)
—
Мультфильм ұнады ма?
4.
Шығарманы
талдау:
Шығарма
кестесі:
Алдар
көсе
|
Шығарманың
аты
|
Шығарманың
авторы
|
|
Оқиға
орны
|
|
Кейіпкерлері
|
Идеясы
|
|
|
|
|
|
|
|
Жаңа тақырыпты
(шығарманы)
бекіту:
Қорытындылау:
3.3 Етістік
-
Шығарманы
оқығанда көз алдарында не
елестетесіңдер?
Бағалау.
Үй
жұмысы: «Алдар көсе» аңызын
мазмұндау.