Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
LESSON:My friend’s family
Lesson planSchool: №6
Date: January15.15.17—01.2017
Teacher name:TurakbayevaSaltanat
CLASS:1,ә,ж,л,б д,е
Number present:
absent:
Learning objectives(s)that this lesson iscontributing to
1.Досының отбасы мушелерімен таныстыру.2. Оқушылардың сөйлеу тыңдау және ойлау қабілеттерін дамыту.3.Оқушылардың тілге деген қызығушылығын арттыру.
Lesson objectives
All learners will be able to:
recognize short instructions for basic classroom routines spoken slowly and distinctly with support
Most learners will be able to:
pronounce basic words and expressions intelligibly with support
Some learners will be able to:
here is / there are to make short statements and ask questions with support
Language objective
Learners can:
Key words and phrases:
Friend,My,Your,This is my friend
Useful classroom language for dialogue/writing:
Stand up,sit down,open your book,take your pencils
Can you say why…?
Writing prompts:
Previous learning
Plan
Plannedtimings
Planned activities (replace the notes below with your planned activities)
Resources
Start
Greeting Warm up.Lesson begins with dividing into group sand checking the homework.
You tube
Middle
Introduction with newtheme:My friend’s familyEx:1Listen,point and read.This is my friend, Danna.Бұл менің досым Дана
This is her daddy. His name is Sultan.Бұл оның әкесі.Оның есімі Сұлтан
This is her mummy. Her name is Korkem.Бұл оның анасы.Оның есімі Көркем
This is her sister. Her name is Assel.Бұл оның апасы.Оның есімі Асел
This is her brother. His name is Berik.Бұл оның ағасы.Оның есімі Берік
ResourcesCD,cards
End
Assessment FeedbackLearners assess the partner’s descriptions of jobs.
With smiles
Additional information
Differentiation – how do you plan to give more support?How do you plan to challenge the more able learners?
Assessment – how are youplanning to check learners’learning?
Cross-curricular linksHealth and safety checkICT linksValueslinks
Give task for each group.
Assessment with smile
Music Kazakh Art
ReflectionWere the lessonobjectives/learningobjectives realistic?What did thelearners learntoday?What was thelearningatmosphere like?Did my planneddifferentiation workwell?Did I stick totimings? Whatchanges did I makefrom my plan andwhy?
Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevantquestions from the box on the left about your lesson.
Summary evaluationWhat two things went really well (consider both teaching and learning)?1:2:What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?1:2:What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз