Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Ашық сабақ.Our countryside 6-сынып
Материал туралы қысқаша түсінік
Жаңартылған білім бойынша құрылған ашық сабақ. Бұны осы тақырыпты өткенде қолдануға болады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
05 Желтоқсан 2018
4520
3 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Бекітемін:
ДОІЖО: Мусагалиева Ж.А
Term 2 Unit 3
Our countryside
Secondary school B.Amanshin
Date: 23.11.18
Teacher’s name: Baibolatova Danagul
Grade 6
Number present:
:
Theme of the lesson:
Life in the country and in the city
Number absent: Learning objectives(s) 6. S2 Ask simple questions to get information about a growing range of general topics
6. R2 Understand independently specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics
6. W3 Write with some support about personal feelings and opinions on a limited range of familiar general and curricular topics
6. UE3 Use common participles as adjectives and order adjectives correctly in front of nouns on a growing range of familiar general and curricular topics Lesson objectives 1
discuss simple questions to get information
recognize independently specific and detail information in text
express with some support about personal feelings and opinions on theme
identify and demonstrate use of common participles as adjectives 2 Compare and analyze the life in the country and in the city 3 prepare a dialogue on theme using common participles as adjectives Assessment criteria make up simple interrogative sentences to get information about the topic and ask questions
find particular facts and parts in reading passage
express feelings and opinions on topic with some support
use common participles as adjectives and order adjectives correctly in front of nouns Value links 2. National unity, peace and harmony in our society: Kazakh patriotism and civil responsibility, respect, cooperation, transparency Cross-curricular links Natural science and ecology ICT skills Projector or Smart board for presenting videos, PPT. Previous learning Learners know vocabulary to the unit Our countryside Planned timings Planned activities Resources
Start
5 min.
Middle
15 min.
15 minutes
End
5 min.
Warm-up
In order to create friendly atmosphere in class teacher asks about students feelings, talks about weather and autumn holidays.
Phonetic drill (singing a song together)
On a rainy day, let the children play
All the games inside, come and take a ride.
Well be on our way, I wont have to say
Find a place to hide, on the countryside.
Refrain:
Where the soft skies, no lies
Blue eyes, what lies?
Now Ill have to tell you
I think, I think may be I like you.
Guessing the theme of the lesson
Active learning.
Multi-media presentation
Watching a video Country and City life (2min)
Active learning.
Brainstorming
After it the teachers questions:
What is the video about?
What have you watched just now?
Where would you prefer to live in the city or in the country?
Learning and lesson objectives are introduced
The main part of the lesson
Students are divided into two groups according to the pictures of the city and the country.
TASK 1 Active learning- Jigsaw reading
Each group read the text attentively; discuss in a group, present their poster.
Group 1. Write the advantages of living in the country.
Group 2. Write the disadvantages of living in the city.
Descriptor: A learner
reads the text;
discusses in a group;
compare and writes advantages/disadvantages of living in the city or in the country;
expresses feelings, his/her own opinion;
presents a poster.
Differentiation by resources.
TASK 2 Active learning- Visual organizer
Group 1. Study the tables of grammatical structure, discuss in a group and make up your own simple interrogative sentences
Descriptor: A learner
understands the meaning and using of grammatical structure;
discusses in a group
makes up simple interrogative sentences according to the rule
Group 2. Study the tables of grammatical structure, discuss in a group and in pairs make a dialogue on theme.
Descriptor: A learner
understands the meaning and using of grammatical structure;
discusses in a group;
makes up a dialogue using adjectives correctly.
Differentiation by task, support and outcome
What part of the lesson did you like?
What did you learn?
Reflection.
Seed to Tree. This technique asks students to imagine their learning is like the life-cycle of a tree. The tree starts off very small, as a seed, and grows to be very big, as a full tree. Students consider where their learning is at and make the shape appropriate.
Handout 1
https://www.youtube.com/watch?v=HoTmBAjYIz4
Pictures
Handout 2
HYPERLINK "https://www.bryk.pl/wypracowania/jezyki/angielski/22664-advantages-and-disadvantages-of-living-in-the-country-and-in-the-city.html" https://www.bryk.pl/wypracowania/jezyki/angielski/22664-advantages-and-disadvantages-of-living-in-the-country-and-in-the-city.html #utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome
Formative Assessment
At the end of the task the groups assess each other using a technique of two stars and a wish
FA
"free microphone"
Additional information Differentiation how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? Assessment how are you planning to check learners learning? Cross-curricular links
Health and safety check
ICT links
Value links ( ( ( Reflection
Were the lesson objectives/learning objectives realistic?
What did the learners learn today?
What was the learning atmosphere like?
Did my planned differentiation work well?
Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.
Handout 2
There isa tendency inthe modern society toabandon thecountry andto migrate tothe city. More andmore people, especially young andwell educated, decide tolive inlarge metropolises rather than insmall towns orvillages. Thecity offers many opportunities toyoung people. First ofall, they canattend there thebest universities anduse thebest learning resources which will allow them todevelop their knowledge andskills. Good educational background increases their chances tofind employment ingood companies which will offer them lucrative posts. Young people cansocialize incafes, pubs, clubs ordiscos ortake part invarious cultural events, like forexample concerts, artexhibitions orspectacles inthe theatre. Moreover, they canenjoy shopping inlarge shopping centers ordepartment stores.
Handout 3
Allthese charms andattractions ofthe city areappealing toyoung people, however when they start their ownfamilies they usually start missing peacefulness andtranquility ofcountry life. Asthey become older, people aretired with thehectic andstressful city life andoften decide tomove outside thecity.
Obviously, living inthe country also hasmany advantages. First ofall, countryside isnot polluted therefore youcan breath there fresh air. Besides, there ishardly anyroad traffic thus youcan enjoy silence inthe country. Youcan also relax andgo fora nice walk inthe forest orin themeadows. What ismore important, inthe country people cangrow their ownfruit andvegetables which arehealthier than those youcan buyin thegreengrocer's inthe city.
Another advantage ofcountry life isthe fact that itis safer than life ina metropolis. Insmall towns orvillages, crime rate isusually very lowand people donot need tobe afraid ofhaving their house broken into orof being attacked androbbed inthe street.
In addition, itseems that inthe country therelationship between people aremore genuine aspeople aremore friendly andopen there.
Handout 4
Б.Аманшин атындағы жалпы орта білім беретін мектебі коммуналдық мемлекеттік мекемесінде
А Н Ы Қ Т А М А
Күні: 23.11.2018
Сыныбы: 6
Тақырыбы: “Our countryside”
Түрі: ашық сабақ
Оқушы саны: 7 Қатысқаны: 7 Қатыспағаны:-
Барысы: Сабақ фонетикалық жаттығу жасатудан басталды. Қала деген әнді оқушылар бірге қосылып айтып шықты. Сол ән арқылы сабақтың тақырыбы табылды. Одан кейін оқушыларға видео көрсетілді. Видео бойынша сұрақтар қойылып , бүгінгі сабақтың мақсаты айтылды. Сабақ мақсаты түсіндірілгеннен кейін оқушылар суреттер арқылы ‘country’ және ‘city’ деп екі топқа бөлінді. Топтық тапсырма берілді. 1-топқа қалада тұрудың жақсы жақтары туралы постер қорғау , 2-топқа қалада тұрудың жаман жақтары туралы жазу тапсырмасы берілді. Екі топ постерлерін таныстырғанан кейін бір –бірін two stars and a wish әдісі арқылы бағалады. Грамматикалық тапсырма орындау бөлімінде оқушыларға сын есімдерге байланысты суреттер берілді олар сол суреттерден сөйлем құрап шығарды. Бұл тапсырма "free microphone" яғни еркін микрофон әдісі бойынша оқушылар бір-бірін бағалады. Сабақ соңында рефлексия бөлімінде оқушылар бүгінгі сабақта өздері қай ағаш сияқты жетілді ,білімі өсті сол ағашты қажетті жерге апарып отырғызды.
Жетістігі: Сабақ өте қызықты өтті.
Қатысқандар: Бірлестік жетекшісі Мұқанова А.С. , орыс тілі пәнінің мұғалімі Қурмашова А. М, физика пәнінің Дүзбатырова Р.М , бастауыш сынып мұғалімдері: Мағзуиева Г , Ғаббасова Г
Таныстым, жоғарыда айтылғандарға келісемін: ______________
Б.Аманшин атындағы жалпы орта білім беретін мектебі коммуналдық мемлекеттік мекемесінде
А Н Ы Қ Т А М А
Күні: _________________
Сыныбы:
Тақырыбы: ___________________________
Түрі: ______________________
Оқушы саны: Қатысқаны: Қатыспағаны:-
Барысы: _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Жетістігі: ___________________________________________________________________________________________________________________________.
Қатысқандар: _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Таныстым, жоғарыда айтылғандарға келісемін: ______________
ДОІЖО: Мусагалиева Ж.А
Term 2 Unit 3
Our countryside
Secondary school B.Amanshin
Date: 23.11.18
Teacher’s name: Baibolatova Danagul
Grade 6
Number present:
:
Theme of the lesson:
Life in the country and in the city
Number absent: Learning objectives(s) 6. S2 Ask simple questions to get information about a growing range of general topics
6. R2 Understand independently specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics
6. W3 Write with some support about personal feelings and opinions on a limited range of familiar general and curricular topics
6. UE3 Use common participles as adjectives and order adjectives correctly in front of nouns on a growing range of familiar general and curricular topics Lesson objectives 1
discuss simple questions to get information
recognize independently specific and detail information in text
express with some support about personal feelings and opinions on theme
identify and demonstrate use of common participles as adjectives 2 Compare and analyze the life in the country and in the city 3 prepare a dialogue on theme using common participles as adjectives Assessment criteria make up simple interrogative sentences to get information about the topic and ask questions
find particular facts and parts in reading passage
express feelings and opinions on topic with some support
use common participles as adjectives and order adjectives correctly in front of nouns Value links 2. National unity, peace and harmony in our society: Kazakh patriotism and civil responsibility, respect, cooperation, transparency Cross-curricular links Natural science and ecology ICT skills Projector or Smart board for presenting videos, PPT. Previous learning Learners know vocabulary to the unit Our countryside Planned timings Planned activities Resources
Start
5 min.
Middle
15 min.
15 minutes
End
5 min.
Warm-up
In order to create friendly atmosphere in class teacher asks about students feelings, talks about weather and autumn holidays.
Phonetic drill (singing a song together)
On a rainy day, let the children play
All the games inside, come and take a ride.
Well be on our way, I wont have to say
Find a place to hide, on the countryside.
Refrain:
Where the soft skies, no lies
Blue eyes, what lies?
Now Ill have to tell you
I think, I think may be I like you.
Guessing the theme of the lesson
Active learning.
Multi-media presentation
Watching a video Country and City life (2min)
Active learning.
Brainstorming
After it the teachers questions:
What is the video about?
What have you watched just now?
Where would you prefer to live in the city or in the country?
Learning and lesson objectives are introduced
The main part of the lesson
Students are divided into two groups according to the pictures of the city and the country.
TASK 1 Active learning- Jigsaw reading
Each group read the text attentively; discuss in a group, present their poster.
Group 1. Write the advantages of living in the country.
Group 2. Write the disadvantages of living in the city.
Descriptor: A learner
reads the text;
discusses in a group;
compare and writes advantages/disadvantages of living in the city or in the country;
expresses feelings, his/her own opinion;
presents a poster.
Differentiation by resources.
TASK 2 Active learning- Visual organizer
Group 1. Study the tables of grammatical structure, discuss in a group and make up your own simple interrogative sentences
Descriptor: A learner
understands the meaning and using of grammatical structure;
discusses in a group
makes up simple interrogative sentences according to the rule
Group 2. Study the tables of grammatical structure, discuss in a group and in pairs make a dialogue on theme.
Descriptor: A learner
understands the meaning and using of grammatical structure;
discusses in a group;
makes up a dialogue using adjectives correctly.
Differentiation by task, support and outcome
What part of the lesson did you like?
What did you learn?
Reflection.
Seed to Tree. This technique asks students to imagine their learning is like the life-cycle of a tree. The tree starts off very small, as a seed, and grows to be very big, as a full tree. Students consider where their learning is at and make the shape appropriate.
Handout 1
https://www.youtube.com/watch?v=HoTmBAjYIz4
Pictures
Handout 2
HYPERLINK "https://www.bryk.pl/wypracowania/jezyki/angielski/22664-advantages-and-disadvantages-of-living-in-the-country-and-in-the-city.html" https://www.bryk.pl/wypracowania/jezyki/angielski/22664-advantages-and-disadvantages-of-living-in-the-country-and-in-the-city.html #utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome
Formative Assessment
At the end of the task the groups assess each other using a technique of two stars and a wish
FA
"free microphone"
Additional information Differentiation how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? Assessment how are you planning to check learners learning? Cross-curricular links
Health and safety check
ICT links
Value links ( ( ( Reflection
Were the lesson objectives/learning objectives realistic?
What did the learners learn today?
What was the learning atmosphere like?
Did my planned differentiation work well?
Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.
Handout 2
There isa tendency inthe modern society toabandon thecountry andto migrate tothe city. More andmore people, especially young andwell educated, decide tolive inlarge metropolises rather than insmall towns orvillages. Thecity offers many opportunities toyoung people. First ofall, they canattend there thebest universities anduse thebest learning resources which will allow them todevelop their knowledge andskills. Good educational background increases their chances tofind employment ingood companies which will offer them lucrative posts. Young people cansocialize incafes, pubs, clubs ordiscos ortake part invarious cultural events, like forexample concerts, artexhibitions orspectacles inthe theatre. Moreover, they canenjoy shopping inlarge shopping centers ordepartment stores.
Handout 3
Allthese charms andattractions ofthe city areappealing toyoung people, however when they start their ownfamilies they usually start missing peacefulness andtranquility ofcountry life. Asthey become older, people aretired with thehectic andstressful city life andoften decide tomove outside thecity.
Obviously, living inthe country also hasmany advantages. First ofall, countryside isnot polluted therefore youcan breath there fresh air. Besides, there ishardly anyroad traffic thus youcan enjoy silence inthe country. Youcan also relax andgo fora nice walk inthe forest orin themeadows. What ismore important, inthe country people cangrow their ownfruit andvegetables which arehealthier than those youcan buyin thegreengrocer's inthe city.
Another advantage ofcountry life isthe fact that itis safer than life ina metropolis. Insmall towns orvillages, crime rate isusually very lowand people donot need tobe afraid ofhaving their house broken into orof being attacked androbbed inthe street.
In addition, itseems that inthe country therelationship between people aremore genuine aspeople aremore friendly andopen there.
Handout 4
Б.Аманшин атындағы жалпы орта білім беретін мектебі коммуналдық мемлекеттік мекемесінде
А Н Ы Қ Т А М А
Күні: 23.11.2018
Сыныбы: 6
Тақырыбы: “Our countryside”
Түрі: ашық сабақ
Оқушы саны: 7 Қатысқаны: 7 Қатыспағаны:-
Барысы: Сабақ фонетикалық жаттығу жасатудан басталды. Қала деген әнді оқушылар бірге қосылып айтып шықты. Сол ән арқылы сабақтың тақырыбы табылды. Одан кейін оқушыларға видео көрсетілді. Видео бойынша сұрақтар қойылып , бүгінгі сабақтың мақсаты айтылды. Сабақ мақсаты түсіндірілгеннен кейін оқушылар суреттер арқылы ‘country’ және ‘city’ деп екі топқа бөлінді. Топтық тапсырма берілді. 1-топқа қалада тұрудың жақсы жақтары туралы постер қорғау , 2-топқа қалада тұрудың жаман жақтары туралы жазу тапсырмасы берілді. Екі топ постерлерін таныстырғанан кейін бір –бірін two stars and a wish әдісі арқылы бағалады. Грамматикалық тапсырма орындау бөлімінде оқушыларға сын есімдерге байланысты суреттер берілді олар сол суреттерден сөйлем құрап шығарды. Бұл тапсырма "free microphone" яғни еркін микрофон әдісі бойынша оқушылар бір-бірін бағалады. Сабақ соңында рефлексия бөлімінде оқушылар бүгінгі сабақта өздері қай ағаш сияқты жетілді ,білімі өсті сол ағашты қажетті жерге апарып отырғызды.
Жетістігі: Сабақ өте қызықты өтті.
Қатысқандар: Бірлестік жетекшісі Мұқанова А.С. , орыс тілі пәнінің мұғалімі Қурмашова А. М, физика пәнінің Дүзбатырова Р.М , бастауыш сынып мұғалімдері: Мағзуиева Г , Ғаббасова Г
Таныстым, жоғарыда айтылғандарға келісемін: ______________
Б.Аманшин атындағы жалпы орта білім беретін мектебі коммуналдық мемлекеттік мекемесінде
А Н Ы Қ Т А М А
Күні: _________________
Сыныбы:
Тақырыбы: ___________________________
Түрі: ______________________
Оқушы саны: Қатысқаны: Қатыспағаны:-
Барысы: _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Жетістігі: ___________________________________________________________________________________________________________________________.
Қатысқандар: _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Таныстым, жоғарыда айтылғандарға келісемін: ______________
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)