Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ:Қолайсыз атмосфера құбылыстары 7-сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Қысқа мерзімді жоспар
Мерзімі: |
Мұғалімнің аты-жөні: |
||
Мектеп: |
|
||
Сабақтың тақырыбы: |
Қолайсыз атмосфералық құбылыстар. Атмосфера. |
||
Сынып: 7 |
Қатысты: |
Қатыспады: |
|
Оқу мақсаты: |
7.3.2.7 Қолайсыз атмосфералық құбылыстарды талдай отырып, сақтану шараларын ұсынады (жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде) |
||
Сабақтың мақсаты: |
Қолайсыз атмосфералық құбылысардың әсерін анықтай алады.
|
||
Пәнаралық байланыс |
Физика, информатика |
||
Сабақ формасы |
Саяхат сабағы |
||
Тілдік мақсаттар |
Мәтінді оқи отырып атмосфералық құбылытсардың әсерін анықтай алады (қысым, бұлттылық, температура, жел, жауын- шашын, ылғалдылық) сипаттайды және кері әсерін түсіндіреді. Суреттерді қолдана отырып, атмосфералық құбылысты атайды, ажырата алады. Синоптикалық картаны сипаттай алады Лексика және терминология Ауа-райы, үсік, анызақ, көктайғақ, жел, шаңды дауылдар, қуаңшылық, құрғақшылық. |
||
Қалыптастыратын құндылықтар |
Оқушыларды топтық жұмыс арқылы бір-бірін құрметтеуге, сыныптастарының жауаптарын тыңдауға, талдау, қорытынды жасау . |
||
Жетістік критерийлері |
Оқушылар мәтін арқылы қолайсыз атмосфералық құбылыстардың түрлерімен танысады. Оқушылар қолайсыз атмосфералық құбылыстарды суреттер бойынша ажыратып, себеп-салдарын анықтайды және топтастырады; Атмосфералық қолайсыз құбылыстардың зияндылығына баға береді. |
||
Диалогқа/жазылымға қажетті тіркестер |
Ауа-райы, үсік, анызақ, көктайғақ, жел, шаңды дауылдар, қуаңшылық, құрғақшылық. |
||
Алдыңғы білім |
Оқушылар осыған дейін ауа райы туралы білетін ойларын айта алады. Ауа райының элементтерін айта алады. 5-6 сыныптағы білімдері. Атмосфера құрамы және құрылымы. Метеорологиялық элементтер тақырыбының ақпраттарын қолданады. |
||
Қолданылатын ресурстар |
Синоптикалық карталар, Атлас , 6-7 сынып/2015-2016 ж/, Оқулық, 7 сынып |
||
Жоспар |
|||
Сабақ кезеңдері |
Жоспарланатын шаралар |
Ресурстар |
|
0-3мин |
І. «Ұйымдастыру аялдамасы».(сабаққа қажет болған жағдайда «Талап қою/Сұраныс бойынша аялдамасын»ұйымдастыруға болады) Оқушылармен амандасу, сыныпты түгендеу.Оқушыларды топқа бөлу.Сыныпта ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру және тақырыпқа шығу мақсатында «Мига шабуыл» жаттығуы арқылы тақырыпқа шығу. 1.Қыста жылымықтан кейін суықтың қайта түсуінен жер бетінің мұз болып қатуы (көктайғақ) 2. Ыстық күнде, ауаның ылғалдылығы төмен болған кезде жауын-шашынның ұзақ уақыт және елеулі түрде жетіспеушілігі (құрғақшылық 3.Қоршаған ауаның орташа плюстік температурасының бірнеше күн бойы 10 және одан да астам градусқа артық болуын айтады. (Қатты ыстық) -Бұл жаттығу/ жұмбақтар сіздерге тақырып туралы қандай ой шақырады? -Бүгін біздің қаламызда қандай ауа райы? -Бүгінгі сабақтың тақырыбы қандай болады деп ойлайсыздар? Тақырыпқа қатысты терминдердің маңыздылығын анықтайды. Тақырыптың өзектілігін анықтайды. Мұғалім қолайсыз атмосфералық құбылыстар жайлы ақпарат және суреттер ұсынады.
|
PowerPoint бағдарламасында жасалған презентация/ |
|
3-5 мин |
ІІ. «Жоспар аялдамасы» Сабақтың тақырыбы және жетістік критерийлермен таныстыру. Лексика мен терминологиямен таныстыру. Жаңа терминдерді дәптерге түсіру. Ағылшын және орыс тілінде аудармасын глоссарий дәптеріне жазу, сонымен бірге мұғалім сабақтың тақырыбын және оның өзектілігін оқушылармен бірге анықтайды.
Сабаққа қатысты терминалогиямен танысады. |
PowerPoint бағдарламасында жасалған презентация. |
|
5-10мин 10-13мин 13-40 |
ІІІ. «Қолайсыз атмосфералық құбылстар» Оқушыларға сұрақ. Қандай қолайсыз атмосфералық құбылыстарды білеміз? Мұғалім оқушылардың жауабын тындайды, қажет болса түзетіп тұрады. Қолайсыз атмосфералық құбылыстардың тұстарын анықтай отырып тақырыптың өзектілігін анықтайды.
«Достық аялдамасы» Жұптық жұмыс. Оқушылар оқулықтарын пайдалана отырып үсік, анызақ, көктайғақ, жел, шанды дауылдар, қуаңшылық, құрғақшылық ұғымдарын өздері оқып бір-біріне түсіндіреді. Мұғалім атмосфералық қолайсыз құбылыстардың зияндылығының әр түрлі салаларға (шаруашылыққа, өнеркәсіпке, жолға, баспанаға )әсер етуіне баға берудің жолын көрсетеді.
Оқушылар бір-біріне түсіндіру арқылы түсініксіз тұстардын анықтайды. Бірін-бірі стикер арқылы бағалайды. «Маған ұнады... себебі», «түсінікті болды......өйткені.....» «түсініксіз болды......себебі....»
Мұғалім қорытынды жасайды. ІV. «Тапсырмалар аялдамасы» Бекіту кезеңі Тапсырма №1 Жамбыл облысындағы қуаңшылық қаупі қылаң бере бастады. Тындалым дағдысы бойынша тапсырма. Сұрақтарға жауап беру.
Қабылеті жоғары оқушыларға арналған тапсырма. Қосымша дифференцациялық тапсырмалар:
Кері байланыс. Like of like.
Оқушылар қуаңшылықтың себеп салдарын анықтайды, қажет болса мәселенің шешу жолын ұсынады. Тапсырма №2 Мәтінмен жұмыс. Бұл тапсырма екі кезеңнен тұрады. Бірінші кезеңде (Ауызша) «Стратегия минута» әдісі қолданылады. Мұғалім оқушыларға мәтінді оқымай тұрып үш ашық сұрақ қояды.
Қуаңшылықтың пайда болу себебі, аймақта жауын-шашынның жылдық орта көрсеткіштен төмен мөлшерде түсуі. Қуаңшылық бірнеше жылдар бойы жалғасса да, қысқа мерзімді, бірақ қарқынды қуаңшылық экожүйелерге және жергілікті экономикаға, әсіресе, жайылымдық территориялардың экожүйелері мен экономикасына орасан зор зиян тигізуі мүмкін. Экономиканың нашар дамуымен қатар жүретін қуаңшылық мәселесі, құрғақ жерлердегі жиі кездесетін сценарий болып табылады. Бұл азық түлік қауіпсіздігінің жоқтығының ең негізгі себебі, бірақ саяси орта, ұлттық және аймақтық саясат, ауыл шаруашылығы саласындағы тәжірибе, су айырығын мемлекеттік басқару, сонымен қатар денсаулық сақтау мен тамақтану мәселелері де қуаңшылықтың үдеюіне әсер етеді. Дамушы елдердің құрғақ территорияларында өмір сүретін халықтың көпшілігі табиғи қорларға тәуелді, дәл сол адамдарға баламалы шешімдер жетіспейді және олар азық түлік қауіпсіздігін кепілдендіру үшін қоғамдық қауіпсіздіктің жоқтығын бастарынан кешуде. Қуаңшылық әсерін азайту стратегиясы бірнеше әдістерді біріктіреді, оларға қуаңшылық мониторингі, ақпарат жинақтау, жер пайдалануды тұрақты басқару, ауыл шаруашылығын сақтау және жауын суын жинау жатады.
Мұғалім оқушыларға үш сұрақтың жауабын интарактивті тақтада көрсететеді.(Оқушы өзінің жауабы қаншалықты мұғалімнің жауабына сай болуын көреді, оқушы өзін бағалайды, және сыныптастарының жауаптарын білетін болады) Екінші тапсырма «Жазбаша» «Формула ПОПСА» әдісі бойынша жүргізіледі. Оқушыларға сұрақ қойылады «Сіз тұратын аймақта қуаңшылық кездесе ме?» Жауап беруге төрт-бес минут беріледі, мұғалім жауаптарды жинап алады. Оқушылар оқылым дағдысы арқылы мәтінге сараптама жасады. Сараптма жайсай отыра оқу мақсатына қатысты қажетті ақпарат алады. Жауаптарды салыстыру арқылы өзін бағалайды. Тапсырма № 3 Берілген мәтінді оқып сақтану шараларын ұсын. Жадынама сурет ретінде берілсін. Мұғалім оқушыларға А-2, А-3 қағаздарын, түрлі түсті қалам таратып береді. Оқушылар қысқы мезгілдегі көктайғақ кезіндегі сақтану шараларын ұсыну кажет. Оқушылар топқа біріктіріледі. (төрт-бес адамнан). Қыстың көзі қырауда жазатайым сүрініп кетіп, құлап, жарақат алғандардың саны артып кетеді. Осы мезгілде түнгі аяз жердің бетін қатырып, кеше ғана жүріп өткен жолымыз айнадай жарқырап, көктайғаққа айналады. Мұндайда ғимараттардың алдындағы тепкішектерден алаңсыз адымдау да қатерлі. Жерасты жолдарының тепкішектері аязды күні мұз құрсанып қалса, ол да жаман. Жүргіншілердің табанымен тапталып, көк мұзға айналған аялдама алдында көлікке ілігем деп ұмтылып, оңбай құлап ондалап жатқанды да көрдік. – Асылы, жалпы ережелерді есте ұстаған жөн. Мысалы, көктайғақта сыртқа шығар кезде, аяқ киіміңізді дұрыс таңдаңыз. Оның өкшесі биік емес, табаны қалың әрі бұдырлы болып келгені жақсы. Ал, көшеде жүргенде жерді нық басып, қолыңызды қалтаға салмай, тепе-теңдікті сақтаған дұрыс. Мұзды жерді айналып өту мүмкін болмаса, мысық табандап, қысқа адыммен жүруге тырысыңыз, – дейді Республикалық травматология және ортопедия ғылыми-зерттеу институтының дәрігері Ертісбай Молдагелдинов. – Қыс басталғалы бері біздің бекетке келіп, алғашқы медициналық көмек алып жатқандардың басымы – көшеде құлап, жарақаттанғандар. Олардың жарасын таңып, гипстеп, күрделілігіне қарай ауруханаға жатқызамыз. – Түрлі жағдайда қол-аяғы сынып, жарақаттанғандар дәрігер көмегі келіп жеткенше қозғалмай жатуы тиіс. Себебі, сүйек сынғанда, жұмсақ етті езіп, не болмаса қан тамырларын қиып кетуі мүмкін. Біздер ашық жара болса, залалсыздандырып, жарақатын байлап тиісті жерге жеткізем, – дейді Алтынбек Мәмбетов. Боз кілем үстінде күш сынасқан
балуандар қанша жығылса да, ешбір жарақат алмайтыны таң қалдырады.
Мамандар да осы спортшылардың тәжірибесіне жүгінгенді жөн
санайды. Бар мәселе дұрыс құлай білуде екен. Кейбіреулер «жұмсақ
жерге жығылғандар аяқ-қолын шығарып не сын- Аяқ астынан аяқ-қолы сынып, сіңірі созылып, не буындары орнынан тайғанды адамның бейнеті деп айтқанмен, соққының қатты болуына өзіміз де кінәліміз. Яғни, құлап бара жатып, жанталасып қолымен жер тіреп қалуға тырысамыз. Нәтижесінде, дененің бар салмағы тірек болған қолға түседі. Мамандардың айтуынша, құлаудың үш түрінің зардабы болмайды. Олар – ішпен түсу, бір бүйірлеп құлау және арқасымен жығылу. Барлық жағдайда сіздің дұрыс шешім қабылдауыңызға небәрі үш секунд қажет. Яғни, қас-қағым сәтте қол-аяғыңызды жинап, басыңызды қалқалап үлгеруіңіз керек. Егер қолыңызда ауыр сөмке болса, лақтырып жіберіңіз. Сіз үшін де, сөмке үшін де пайдалы екеніне сосын көзіңіз жетеді. Себебі, адамдар құлап бара жатып өзінің халін емес, сөмкенің жайын ойлайды. Ақыры құлаған екенсіз, онда орныңыздан тез тұрып кетпей, ауыр жарақат алмағаныңызға көзіңізді жеткізіңіз. Жедел жәрдем шақыртып, дәрігер көмегіне жүгініңіз.
Оқушылар өздерінің жұмыстарын таныстырып сынып алдында қорғайды. Мұғалім қажет жағдайда түзеп, жағымды тұстарын көрсетеді. Кері байланыс береді. Қыс мезгілінде орын алатын оқиғалардан сақтану шаралары қарастырылады. Жадынама сурет ретінде беру арқылы қолдану дағдысы қамтылады. |
PowerPoint бағдарламасында жасалған презентация 7 сыныптың оқулығы Кері байланыс https://www.youtube.com/watch?v=6OLjZs1uRCk |
|
Соңы |
VI. «Бағалау аялдамасы» Қорытынды жасау. Оқушыларға жетістік критерийлерін қайтадан көрсету, сабақ мақсатына қайтадан оралу. Үй тапсырмасы: Бір айлық ауа-райын бақылау күнделігін жүргізуді бастап, 1 апта күнделігін толтырып әкелу. Бағалау. РЕФЛЕКСИЯ |
PowerPoint бағдарламасында жасалған презентация |
|
Қосымша ақпарат |
|||
Дифференциация – Сіз көбірек қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз дарынды оқушыларға қандай тапсырмалар беруді жоспарлайсыз? Төмен қабілетті Орташа қабілетті оқушылар Жоғары қабілетті оқушылар. |
Бағалау – оқушылардың оқуын тексеруді қалай ұйымдастырасыз? |
Пәнаралық байланыс |
|
Кеңейту: |
|
АКТ |
|
Рефлексия Сабақтың мақсаттары/оқу мақсаттары қолжетімді болды ма? Оқушылар нені білді? Қандай оқу жағдайы қалыптасты? Оқу дифференциациясы тиімді дайындалған ба? Уақытты ұтымды пайдана алдым ба? Мен жоспарыма неліктен және қандай өзгерістер енгіздім? |
Төменде берілген бос орынды өз сабағыңызға рефлексия жүргізу үшін пайдаланыңыз. Сабағыңызға қатысты сол жақ бағанда келтірілген сұрақтарға жауап беріңіз. |
||
|
|||
Қорытынды бағалау Сабақтың қандай екі сәті сәтті өтті (оқуды да, оқытуды да қарастырғанда)? Сабақтың тиімділігін қандай екі жағдай жақсартар еді (оқуды да, оқытуды да қарастырғанда)? |
|||
Сабақты жүргізгенімде сынып туралы және сол сыныптың оқушылары туралы қандай ақпарат алдым, бұл ақпараттың келесі сабақты жоспарлауымда қандай көмегі тиеді? |