Тақырыбы:
«Біз табиғат
қорғаны»
Мақсаты:
1.
Оқушылардың биология пәнінен алған білімдерін жинақтап,
қорытындылау. 2. Оқушыларға әртүрлі сұрақтар беру арқылы биология
пәні бойынша білімдерін, шығармашылық қабілетін, дүниетанымдығын
дамыту.
3.
Оқушыларды шапшаңдыққа, тез ойланып және өз ойын толық әрі еркін
жеткізуге, биологиялық тілде сөйлей білуге
тәрбиелеу.
Сабақтың
түрі: Сыныптан тыс
сабақ
Көрнекіліктер: Интерактивті тақта, қызықты
сұрақтар салынған
конверттер
Сабақтың
жүру
барысы:
Табиғатың
құпиясы
тұңғиық,
Көз
жетпейтін мұнарасы тым
биік,
Білген сайын
сырын оның
жүреміз
Жүректерге
өшпес жалын нұр
құйып
Табиғаттың
қадірлеп
қасиетін
Әділдікке
әрқашан бас
иетін
Атаңнан мал
қалғанша тал қалсын
деп
Халқың
айтқан орынды
өсиетін
Ей, замандас
ең алдымен досыңды
ұқ,
Досың жер,
су мөлдір уа,
өсімдік.
Ала жүріп
осылардың
сыйлығын,
Осыларды
қорлау деген не
сұмдық?
Жер ешкімге
жазбайды деп
арызды,
Барын сарқып
ала беру парыз
ба?
Жоқ,
замандас әр ұрпаққа туған
жер.
Не берсе де,
беретіне
қарызға.
«Мақал -
мәтелдер
сайысы»
Басталған
мақал - мәтелді ойыншы аяқтайды, әрбір дұрыс жауапты тапқан
ойыншыға 10 ұпай
беріледі.
Жылқыда өт
жоқ,……………….....……(Құста сүт
жоқ)
Сулы жер -
…………………………......….(Нулы
жер).
Тау
бұлағымен көрікті,……………….(Бұлақ құрағымен
көрікті)
Қораңда
малың болсын,…………….(Көшеңде талың
болсын)
Дәрі шөптен
шығады,……………….(Дана көптен
шығады)
Дала көркі
мал,……………………………(Өзен көркі -
тал)
Ағаш ексең
аялап,……………………..(Басында болар
саябақ)
Ағаш көркі -
жапырақ,………………..(Адам көркі -
шүберек)
Құты кеткен
жердің,…………………….(Құсы
кетер)
«Ізденген
жетер
мұратқа»
Тақтаға 20,
30, 40 деген жазулар бар 9 шаршы ілінеді. Әрбір санның артына
сұрақтар жасырылған. Сұраққа дұрыс жауап берген жағдайда ойыншы
шаршыда жазылған тиісті ұпайға ие
болады.
20(оң).
Қызыл, сары түсті пластид түрі.
(хромопласт)
20 (орта)
Өсімдік тәрізді қоректенетін жәндік?
(эвглена)
30(оң).
Құстар ұшқан кезде өкпеде ауа құрамындағы оттекке қан екі рет
(тыныс алған кезде, тыныс шығарған кезде) қанығады. Мұндай құстың
тыныс алу ерекшелігін не деп атайды? (қосарлы тыныс
алу)
30 (сол).
Түнде ұшатын құс.
(Үкі)
40(оң).
Құстардың қауырсындарын майлайтын қандай безі болады? (құймышақ
безі)
40 (сол).
Екі ағзаның пайдалы селбесуі (Қалпақшалы саңырауқұлақтардың жіп
шумақтарының ағаштардың тамырымен
селбесуі)…(симбиоз)
«Шынықсаң
шымыр боласың» дейді, ендеше әрдайым шынығу керек екен. Олай болса,
адамның басты байлығы не екен?
/Денсаулық/
Ендеше
деніміз сау болу үшін спортпен айналысып, жақсы тамақтанып,
тазалықты сақтауымыз керек
екен.
Осымен
сабағымызды аяқтаймыз. Дені сау, құрыш білекті, батыл жүректі,
салауатты өмір салтын орнықтыруға дайын ұрпақ болып
өсіңдер.
Күні: 23.11.15
Тақырыбы:
«Біз - табиғат
қорғаны»
(топ
серуен)
Мақсаты:
Табиғат біздің алтын ұямыз, қоршаған ортамыз, тіршілік көзіміз
екенін, оларды қорғау, аялау, ардақтау біздің міндетіміз екенін
түсіндіру. Таза ауамен
демалу.
І.
Ұйымдастыру
бөлімі.
- Балалар,
бүгін табиғатқа серуенге шығамыз.Серуенге шықпас бұрын мынадай
сұрақтарға жауап
беріңіз.
-Бір жылда
неше мезгіл
бар?
- Әр
мезгілдегі табиғаттың көрінісін
ата.
-Кімге қай
мезгіл ұнайды? Несімен
ұнайды?
-Қазақ
халқының салт-дәстүрлерін сақтап,жақсы жерге қоныс
тебейік.
-Балалар,
ауылымыздың шағын бағына
барамыз.
-Ауылымыз
туралы не білесіңдер?(ауыл туралы
әңгімелеу)
-
Айналамызды қоршап,жайқалып өсіп тұрған ағаштар.Ауылымыздың бөгеті
мен бұлағы
бар.
-Балалар
,бөгетімізде балықтыр бар
ма?
- Балық
аулайтыңдарын бар
ма?
- Оларда
біздің
байлығымыз.
-
Ауылымыздың атап өтетін тағы қандай байлығы
бар?
- Атап өтер
байлығымыздың бірі егіншілік.Яғни біздің
нанымыз.
- Ал ол
егінді кімдер
егеді?
- Ауылдас
ағаларымыз.
- Балалар,
ағаларымыздың еңбектері Қазақстан,Отан,туған жер ,ауыл үшін өте
пайдалы.Олар бізге нан
береді.
- Ал кім нан
туралы өлең ,мақал
біледі?
Нан қиқымын
шашпаңдар,
Жерде жатса
баспаңдар.
Теріп алып
қастерлеп,
Торғайларға
тастаңдар.
- «Ас
атасы-нан», «Еңбектің атасы нан», «Алтын,күміс тас екен,арпа бидай
ас
екен»
- Туған
жерімізде өсетін қандай өсімдіктерді
білесіңдер?
-
Алабота,жусан,түймедақ ,
ақселеу.
- Табиғаттың
бір үзігі- өсімдіктердің де адам үшін атқарар шаруасы көп екен.
Олар адамға дәрі-дәрмек, ем болып, өмірлерін қауіп-қатерден
қорғауға өз үлестерін қосатының
білеміз.
- Қандай
жануарлар тіршілік етеді
?
- Түлкі,
қоян, қасқыр, дала тышқандары,
т.б.
- Балалар ,
біз сол біздің жерімізде тіршілік ететін жан-жануарларға құстарға,
өсімдіктерге қамқоршы болуымыз керек.Олай болса бәріміз әрбір тірі
жанға қамқоршы
боламыз.
ІІ. Таза
ауамен демалып,түрлі ойындар ойнау. («Ақ селеу,көк селеу», «Мені
құтқар», «Кім жылдам»
т.б.)
ІІІ.
Қорытынды.
Қорыта
келгенде адамның табиғатсыз тіршілік ете алмайтынына көз жеткіздік
қой деймін. Табиғат байлықтарын қорғай білу азаматтық борыш. Оны
аялап, сүйе
білейік.
Табиғатты
сүйе білу үшін табиғат туралы мол білу керек. Ал мол білім-
кітапта, әр пәнді жақсы
оқуда.
Қашанда
табиғатқа қамқорлық керек. Оған қалай болса солай қарайтын адамдар
қайда да болса кездеседі. Мысалы: Сөндірілмей тасталған шырпы,
темекі тұқымы жайқалып тұрған орман тоғайды құртып жіберуі мүмкін.
Ал бір ағаштың өсуі үшін қаншама жыл керек екенін өздерің
білесіңдер. Кейбір тентек балалар гүлдерді жұлады, құстардың ұясын
бұзады, жазықсыз жәндіктерді өлтіреді. Мұндай жағымсыз қылықтардан
өзімізді аулақ ұстай білейік. Табиғатты алайық! Табиғатты сүйе
білмеген, туған жерін, елін де сүйе
алмайды.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ашық тәрбие сағаты: "Біз табиғат қорғаны"
Ашық тәрбие сағаты: "Біз табиғат қорғаны"
Тақырыбы:
«Біз табиғат
қорғаны»
Мақсаты:
1.
Оқушылардың биология пәнінен алған білімдерін жинақтап,
қорытындылау. 2. Оқушыларға әртүрлі сұрақтар беру арқылы биология
пәні бойынша білімдерін, шығармашылық қабілетін, дүниетанымдығын
дамыту.
3.
Оқушыларды шапшаңдыққа, тез ойланып және өз ойын толық әрі еркін
жеткізуге, биологиялық тілде сөйлей білуге
тәрбиелеу.
Сабақтың
түрі: Сыныптан тыс
сабақ
Көрнекіліктер: Интерактивті тақта, қызықты
сұрақтар салынған
конверттер
Сабақтың
жүру
барысы:
Табиғатың
құпиясы
тұңғиық,
Көз
жетпейтін мұнарасы тым
биік,
Білген сайын
сырын оның
жүреміз
Жүректерге
өшпес жалын нұр
құйып
Табиғаттың
қадірлеп
қасиетін
Әділдікке
әрқашан бас
иетін
Атаңнан мал
қалғанша тал қалсын
деп
Халқың
айтқан орынды
өсиетін
Ей, замандас
ең алдымен досыңды
ұқ,
Досың жер,
су мөлдір уа,
өсімдік.
Ала жүріп
осылардың
сыйлығын,
Осыларды
қорлау деген не
сұмдық?
Жер ешкімге
жазбайды деп
арызды,
Барын сарқып
ала беру парыз
ба?
Жоқ,
замандас әр ұрпаққа туған
жер.
Не берсе де,
беретіне
қарызға.
«Мақал -
мәтелдер
сайысы»
Басталған
мақал - мәтелді ойыншы аяқтайды, әрбір дұрыс жауапты тапқан
ойыншыға 10 ұпай
беріледі.
Жылқыда өт
жоқ,……………….....……(Құста сүт
жоқ)
Сулы жер -
…………………………......….(Нулы
жер).
Тау
бұлағымен көрікті,……………….(Бұлақ құрағымен
көрікті)
Қораңда
малың болсын,…………….(Көшеңде талың
болсын)
Дәрі шөптен
шығады,……………….(Дана көптен
шығады)
Дала көркі
мал,……………………………(Өзен көркі -
тал)
Ағаш ексең
аялап,……………………..(Басында болар
саябақ)
Ағаш көркі -
жапырақ,………………..(Адам көркі -
шүберек)
Құты кеткен
жердің,…………………….(Құсы
кетер)
«Ізденген
жетер
мұратқа»
Тақтаға 20,
30, 40 деген жазулар бар 9 шаршы ілінеді. Әрбір санның артына
сұрақтар жасырылған. Сұраққа дұрыс жауап берген жағдайда ойыншы
шаршыда жазылған тиісті ұпайға ие
болады.
20(оң).
Қызыл, сары түсті пластид түрі.
(хромопласт)
20 (орта)
Өсімдік тәрізді қоректенетін жәндік?
(эвглена)
30(оң).
Құстар ұшқан кезде өкпеде ауа құрамындағы оттекке қан екі рет
(тыныс алған кезде, тыныс шығарған кезде) қанығады. Мұндай құстың
тыныс алу ерекшелігін не деп атайды? (қосарлы тыныс
алу)
30 (сол).
Түнде ұшатын құс.
(Үкі)
40(оң).
Құстардың қауырсындарын майлайтын қандай безі болады? (құймышақ
безі)
40 (сол).
Екі ағзаның пайдалы селбесуі (Қалпақшалы саңырауқұлақтардың жіп
шумақтарының ағаштардың тамырымен
селбесуі)…(симбиоз)
«Шынықсаң
шымыр боласың» дейді, ендеше әрдайым шынығу керек екен. Олай болса,
адамның басты байлығы не екен?
/Денсаулық/
Ендеше
деніміз сау болу үшін спортпен айналысып, жақсы тамақтанып,
тазалықты сақтауымыз керек
екен.
Осымен
сабағымызды аяқтаймыз. Дені сау, құрыш білекті, батыл жүректі,
салауатты өмір салтын орнықтыруға дайын ұрпақ болып
өсіңдер.
Күні: 23.11.15
Тақырыбы:
«Біз - табиғат
қорғаны»
(топ
серуен)
Мақсаты:
Табиғат біздің алтын ұямыз, қоршаған ортамыз, тіршілік көзіміз
екенін, оларды қорғау, аялау, ардақтау біздің міндетіміз екенін
түсіндіру. Таза ауамен
демалу.
І.
Ұйымдастыру
бөлімі.
- Балалар,
бүгін табиғатқа серуенге шығамыз.Серуенге шықпас бұрын мынадай
сұрақтарға жауап
беріңіз.
-Бір жылда
неше мезгіл
бар?
- Әр
мезгілдегі табиғаттың көрінісін
ата.
-Кімге қай
мезгіл ұнайды? Несімен
ұнайды?
-Қазақ
халқының салт-дәстүрлерін сақтап,жақсы жерге қоныс
тебейік.
-Балалар,
ауылымыздың шағын бағына
барамыз.
-Ауылымыз
туралы не білесіңдер?(ауыл туралы
әңгімелеу)
-
Айналамызды қоршап,жайқалып өсіп тұрған ағаштар.Ауылымыздың бөгеті
мен бұлағы
бар.
-Балалар
,бөгетімізде балықтыр бар
ма?
- Балық
аулайтыңдарын бар
ма?
- Оларда
біздің
байлығымыз.
-
Ауылымыздың атап өтетін тағы қандай байлығы
бар?
- Атап өтер
байлығымыздың бірі егіншілік.Яғни біздің
нанымыз.
- Ал ол
егінді кімдер
егеді?
- Ауылдас
ағаларымыз.
- Балалар,
ағаларымыздың еңбектері Қазақстан,Отан,туған жер ,ауыл үшін өте
пайдалы.Олар бізге нан
береді.
- Ал кім нан
туралы өлең ,мақал
біледі?
Нан қиқымын
шашпаңдар,
Жерде жатса
баспаңдар.
Теріп алып
қастерлеп,
Торғайларға
тастаңдар.
- «Ас
атасы-нан», «Еңбектің атасы нан», «Алтын,күміс тас екен,арпа бидай
ас
екен»
- Туған
жерімізде өсетін қандай өсімдіктерді
білесіңдер?
-
Алабота,жусан,түймедақ ,
ақселеу.
- Табиғаттың
бір үзігі- өсімдіктердің де адам үшін атқарар шаруасы көп екен.
Олар адамға дәрі-дәрмек, ем болып, өмірлерін қауіп-қатерден
қорғауға өз үлестерін қосатының
білеміз.
- Қандай
жануарлар тіршілік етеді
?
- Түлкі,
қоян, қасқыр, дала тышқандары,
т.б.
- Балалар ,
біз сол біздің жерімізде тіршілік ететін жан-жануарларға құстарға,
өсімдіктерге қамқоршы болуымыз керек.Олай болса бәріміз әрбір тірі
жанға қамқоршы
боламыз.
ІІ. Таза
ауамен демалып,түрлі ойындар ойнау. («Ақ селеу,көк селеу», «Мені
құтқар», «Кім жылдам»
т.б.)
ІІІ.
Қорытынды.
Қорыта
келгенде адамның табиғатсыз тіршілік ете алмайтынына көз жеткіздік
қой деймін. Табиғат байлықтарын қорғай білу азаматтық борыш. Оны
аялап, сүйе
білейік.
Табиғатты
сүйе білу үшін табиғат туралы мол білу керек. Ал мол білім-
кітапта, әр пәнді жақсы
оқуда.
Қашанда
табиғатқа қамқорлық керек. Оған қалай болса солай қарайтын адамдар
қайда да болса кездеседі. Мысалы: Сөндірілмей тасталған шырпы,
темекі тұқымы жайқалып тұрған орман тоғайды құртып жіберуі мүмкін.
Ал бір ағаштың өсуі үшін қаншама жыл керек екенін өздерің
білесіңдер. Кейбір тентек балалар гүлдерді жұлады, құстардың ұясын
бұзады, жазықсыз жәндіктерді өлтіреді. Мұндай жағымсыз қылықтардан
өзімізді аулақ ұстай білейік. Табиғатты алайық! Табиғатты сүйе
білмеген, туған жерін, елін де сүйе
алмайды.
шағым қалдыра аласыз













