|
Сыныбы: |
5 |
|
Уақыты: |
02.09.2017 |
|
Тақырыбы: Сабақтың арқауы: |
“ Мен - патриотпын ” Мен – мәдени ұлттық игіліктер патриотымын. |
|
Сабақтың мақсаты:
Кешенді міндеттері:
|
Қоғамда өздерін көрсете және өз еліне пайдалы бола алатын, Жаңа Қазақстандық Патриотизмнің құндылықтары мен мұраттары жүйесін иеленетін білім алушы – патриот тәрбиелеу.
|
|
Ресімдеу |
Мемлекеттік Елтаңба, Мемлекеттік Ту бейнеленген плакаттар |
|
|
Қожа Ахмет Яссауи кесенесі Тараздың ежелгі ескерткіштері, Бекет ата кесенесі сипаттау ұсынылады. |
|
Үлестірмелі материалдар |
Патриотизм, Отан туралы өлеңдер мен нақыл сөздер, тіл туралы, еңбек туралы мақал- мәтелдер және т.б |
|
Эпиграфтар |
«Еркін елде өскен ұрпақтың рухы әрдайым биік болуы тиіс. Жастары жалын жүректі, өршіл намысты, биік рухты болса ол елдің еңсесі де биік болады. Өршіл, намысшыл жас отаншыл патриот келеді, халқына, өз ұлтына адал қызмет етуге ұмтылады.» Н.Ә Назарбаев «Патриотизм – Отанға деген сүйіспеншілік. Жеке адамның аман-саулығы, қоғамдық, мемлекеттік қауіпсіздікке тікелей байланыстылығын, өзіңнің мемлекеттке тәуелді екеніңді сезіну.» Б. Момышұлы |
Жоспары:
|
Барысы |
Оқытушының қызметі |
Оқушының қызметі |
Күтілетін нәтиже |
|||||||||
|
I. Ұйымдастыру 5 мин
I блок. Мотивациялық 5 мин
|
Мемлекеттік гимн орындалады. Тәрбие сағатының мақсат – міндеттерімен таныстырады. Топқа бөлу. Қағаздарға топ аттары жазылып жасырылады. Кім қай топьы таңдаса, сол топқа кіреді.
Оқушыларға «Патриот» деген кім, ол қандай адам , ұғымы кіммен немесе немен байланыстырылатынын ойлану және сөйлемдерді жалғастыру ұсынылады. |
Оқытушымен амандасады. Тәрбие сағатының мақсат – міндетерімен танысады; Оқулықтар мен жұмыс дәптерлерін және қажетті құрал– жабықтарды дайындайды. Мұғалім айтқанын мұқият тыңдайды. Оқушылардан берілген тапсырма бойынша болжамды жауаптар алынады:
|
Сабақтың тақырыбымен мақсатымен танысып білімдерін кеңейтеді. Бір-біріне деген қарым – қатынасы артады. «Патриот» ұғымымен тығыз байланысты ассоциативті қатар құруды; Оқушылардың зерттеу шығармашылық, коммуникативтік құзыреттіліктерін дамытуды үйренеді. «Патриот» туралы терең ұғым алады. |
|||||||||
|
II – блок. Практикаға бағдарланған 20 мин.
Қожа Ахмет Яссауи кесенесі
Бабаджа Хатун кесенесі
Айша Бибі кесенесі
Бекет ата кесенесі
III блок. Рефлекция.
II .Қорытынды бөлім.
|
«Жібек жолы» іскерлік ойыны. Сауда керуені жолымен білім алушылар ежелгі ескерткіштер орналасқан қалаларға аялдама жасайды. Түркістан қаласы Тараз қаласы Маңғыстау облысы Қожа Ахмет Яссауи кесенесін, Тараздың ежелгі ескерткіштерін, Бекет ата кесенесін сипаттау ұсынылады; Қожа Ахмет Яссауи кесенесі ортағасырлық сәулет өнері ескерткіші. Түркістан қаласында орналасқан. 1396 – 1399 жылдары Әмір Темірдің бұйрыңымен Қожа Ахмет Яссауи қабірінің басына тұрғызылған. Бабаджа Хатун кесенесі Тараз қаласынан 18 км жерде, Жамбыл облысы Жамбыл ауданының Айша Бибі ауылында орналасқан. Кесене Айша Бибі кесенесінің мағында, сонай-ақ ол XI – XII ғасырлардың біргей сәулет ескеткіші болып табылады. Бабаджа Хатун кесенесінің тұрғызылуы туралы аңыз Айша Бибі кесенесінің салынуы туралы аңызбен тікелей байланысты. Аталған аңыздың түрлі нұсқалары бар. Кең таралған аңызға сәйкес – Айша Бибі XI ғасырдың танымал ғалымы мен ақыны Хәкім Сүлеймен Бақырғанидың қызы болған. Ол өмірден озғаннан кейін Айша Айқожы шейхтің тәрбиесінде болады. Бірде Тараз әміршісі Қарахан Мұхаммед қыз балаға үйленгісі келді, алайда Айшаның тәрбиешісі бұған келісім берген жоқ. Содан кейін қыз бала алдап-арбаумен Тараз қаласына қоныс аудартылады. Өкінішке орай,Әәмірші онымен жүздесу мүмкіндігінен айырылды, өйткені қыз бала бас киімде жасырынған жыланның шағуынан Аса өзеннің жағалауында қаза тапты. Қыз баланың өмірлен озуына байланысты қайғыға салынған Қарахан дәл сол жерде ерекше сәулетті кесене тұрғызды. Айша Бибінің күтушісі кесененің сақтаушысы болды және қайтыс болғаннан кейін Айша Бибіден 20қадам жерде Бабаджа хату кесенесінде жерленді. Бабаджа Хатун кесенесі Тараз қаласынан 18км жерде, Жамбыл облысы Жамбыл ауданының Айша Бибі ауылында орналасқан. КесенеАйша Бибі кесенесінің маңында,сондай-ақ ол XI – XII ғасырлардың бірегей сәулет ескеткіші болып табылады. Бабаджа Хатун кесенесінің тұрғызылуы туралы аңыз Айша Бибі кесенесінің тұрғызылуы туралы аңызбен тікелей байланысты. Аталған Аңыздың түрлі нұсқалары бар. Кең таралған аңызға сәйкес – Айша Бибі XI ғасырдың Бекет ата жер асты мешіті Маңғытау облысының Оғланды жерінде орналасқан. Бұл діни сәулеттің ескерткіші XVIII ғасырмен даталанады. Бекет ата маңыздылығы бойынша Қожа Ахмет Яссауи жерлеу орнымен қатар бірге тұрған орын болып саналады. Екі жүзжылдық бойы осы жерге әулиенің рухына сыйыну үшін қажылыққа келген адамдар барып жатады. Бекет ат Болмыс кітабы ашық болған көріпкел мен әулие ретніде белгілі.Сонымен қатар ол емдеуші, физика, математика ,астрономия заңдарын білген адам ретніде де болған. Аңыз бойынша Бекет ата XVIII ғасырдың екінші жартысында өмір сүрген. Ол Атырау облысының Құлсары ауылының жанында туған, ал 14 ол өзі қастерлеп,құметтеген дана Шопан атаның мәйітіне иілуге келген.Үшінші түнге Шопан ата жас жігітке оқуға өсиет берген, Әулиеден өсиет алып, жас жігіт алыстағы Хиваға аттанады., сол жердегі медреседе ол ғылым оқыды. 40 – қа келгенде әулие Бекет ата сопы болып, балардың сауатын ашқан. Өзінің жолында әулие Бекет ата көптеген жерде болып, Маңғыстауға қайтадан оралады. Ол адамдарды емдген: оған аздап шегушілір келегн оларға денсаулық пен өмір күшін берген. Даулы мәселелерін шешкен кезде , ол екі жақты келісімге әкелген даналығын көрсеткен. Бекет ата өзінің діни өсиетніде діндар адамдарды шындықпен өмір сүруге, адал болуға және қайырымдылық жасауға үйреткен. Бүгінгі шара бойынша рефлекция жасау. Талдау.
Елімде бейбіттыныш заман болсын, Тілеймін әр адамға бақыт қонсын! Елімінің ел ағасын халқы өолдап, Қазақстан жерміз аман болсын! Көңіл қойып тыңдағандарыңызға Рахмет! |
Шағын топтарда жұмыс істей отырып осы ескерткіштер туралы постер дайындайды және қорғайды.
Қожа Ахмет Яссауи кесенесін, Тараздың ежелгі ескерткіштерін, Бкет ата кесенесін суреттерін қарап, ойларына туған сұрақтарын қояды.
Қожа Ахмет Яссауи өмірі туралы дерекетерін оқып, Яссауи кесенесінің құрылысын, сыртқы бейнесін көреді.
Ежелгі Тараз ескерткіштері: Бабаджа Хатун кесенесі туралы оқып, Бабаджа Хатун кесенесінің құрылысын, сыртқы бейнесін көреді.
Бекет ата жер асты мешітінің орналасқан жерін мұқият тыңдап алады.
Оқушылар осы шараның артықшылықтары мен кемшіліктерін, өздерінің ұсыныстарын, шараның ұтымды тұстарын айтады.
|
Білім алушылардың бойында мінез-құлық қалыптасады, қарым-қатынас, диалог арқылы практикалық іске деген мотивация пайда болады.
Даңқы жайылған көне ескерткіштермен ьанысады және олардың құндылықтарының маңыздылығын ұғады.
Дүние дүзілік дамудағы адамзаттың орны ерекше екендігін және ол жасаған бүкіл әлемдік құндылықтарды білетін, оларды өз отаны – Қазақстанның дамуы үшін пайдалануңа ынталы, жан-жақты жетілген азаматтарды қалыптастыру, тәрбиелеу.
Қосымша ақпараттарды ойларына түй біледі, Қазақстанның көне ескерткіштері туралы толығырақ біле алады.
Оқушылар Қазақстанның көне ескерткіштерін білу арқылы елімізге дейін сүйіспеншілігі, патриоттық сезім туады. Еліміздің әдемі жерлері туралы мағлұмат алады.
Рефлекция қорытындысы бойынша шараның артықшылықтары талқыланады. Оқушыладың өзіндік пікірі тыңдалады. Өздернің және өзге оқушылардың іс-әрекеттерінің күшті және әлсіз жақтарын көрсетеді. Іс-шара өз мақсатына жетеді. |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ашық тәрбие сағаты "Мен патриотпын"
Ашық тәрбие сағаты "Мен патриотпын"
|
Сыныбы: |
5 |
|
Уақыты: |
02.09.2017 |
|
Тақырыбы: Сабақтың арқауы: |
“ Мен - патриотпын ” Мен – мәдени ұлттық игіліктер патриотымын. |
|
Сабақтың мақсаты:
Кешенді міндеттері:
|
Қоғамда өздерін көрсете және өз еліне пайдалы бола алатын, Жаңа Қазақстандық Патриотизмнің құндылықтары мен мұраттары жүйесін иеленетін білім алушы – патриот тәрбиелеу.
|
|
Ресімдеу |
Мемлекеттік Елтаңба, Мемлекеттік Ту бейнеленген плакаттар |
|
|
Қожа Ахмет Яссауи кесенесі Тараздың ежелгі ескерткіштері, Бекет ата кесенесі сипаттау ұсынылады. |
|
Үлестірмелі материалдар |
Патриотизм, Отан туралы өлеңдер мен нақыл сөздер, тіл туралы, еңбек туралы мақал- мәтелдер және т.б |
|
Эпиграфтар |
«Еркін елде өскен ұрпақтың рухы әрдайым биік болуы тиіс. Жастары жалын жүректі, өршіл намысты, биік рухты болса ол елдің еңсесі де биік болады. Өршіл, намысшыл жас отаншыл патриот келеді, халқына, өз ұлтына адал қызмет етуге ұмтылады.» Н.Ә Назарбаев «Патриотизм – Отанға деген сүйіспеншілік. Жеке адамның аман-саулығы, қоғамдық, мемлекеттік қауіпсіздікке тікелей байланыстылығын, өзіңнің мемлекеттке тәуелді екеніңді сезіну.» Б. Момышұлы |
Жоспары:
|
Барысы |
Оқытушының қызметі |
Оқушының қызметі |
Күтілетін нәтиже |
|||||||||
|
I. Ұйымдастыру 5 мин
I блок. Мотивациялық 5 мин
|
Мемлекеттік гимн орындалады. Тәрбие сағатының мақсат – міндеттерімен таныстырады. Топқа бөлу. Қағаздарға топ аттары жазылып жасырылады. Кім қай топьы таңдаса, сол топқа кіреді.
Оқушыларға «Патриот» деген кім, ол қандай адам , ұғымы кіммен немесе немен байланыстырылатынын ойлану және сөйлемдерді жалғастыру ұсынылады. |
Оқытушымен амандасады. Тәрбие сағатының мақсат – міндетерімен танысады; Оқулықтар мен жұмыс дәптерлерін және қажетті құрал– жабықтарды дайындайды. Мұғалім айтқанын мұқият тыңдайды. Оқушылардан берілген тапсырма бойынша болжамды жауаптар алынады:
|
Сабақтың тақырыбымен мақсатымен танысып білімдерін кеңейтеді. Бір-біріне деген қарым – қатынасы артады. «Патриот» ұғымымен тығыз байланысты ассоциативті қатар құруды; Оқушылардың зерттеу шығармашылық, коммуникативтік құзыреттіліктерін дамытуды үйренеді. «Патриот» туралы терең ұғым алады. |
|||||||||
|
II – блок. Практикаға бағдарланған 20 мин.
Қожа Ахмет Яссауи кесенесі
Бабаджа Хатун кесенесі
Айша Бибі кесенесі
Бекет ата кесенесі
III блок. Рефлекция.
II .Қорытынды бөлім.
|
«Жібек жолы» іскерлік ойыны. Сауда керуені жолымен білім алушылар ежелгі ескерткіштер орналасқан қалаларға аялдама жасайды. Түркістан қаласы Тараз қаласы Маңғыстау облысы Қожа Ахмет Яссауи кесенесін, Тараздың ежелгі ескерткіштерін, Бекет ата кесенесін сипаттау ұсынылады; Қожа Ахмет Яссауи кесенесі ортағасырлық сәулет өнері ескерткіші. Түркістан қаласында орналасқан. 1396 – 1399 жылдары Әмір Темірдің бұйрыңымен Қожа Ахмет Яссауи қабірінің басына тұрғызылған. Бабаджа Хатун кесенесі Тараз қаласынан 18 км жерде, Жамбыл облысы Жамбыл ауданының Айша Бибі ауылында орналасқан. Кесене Айша Бибі кесенесінің мағында, сонай-ақ ол XI – XII ғасырлардың біргей сәулет ескеткіші болып табылады. Бабаджа Хатун кесенесінің тұрғызылуы туралы аңыз Айша Бибі кесенесінің салынуы туралы аңызбен тікелей байланысты. Аталған аңыздың түрлі нұсқалары бар. Кең таралған аңызға сәйкес – Айша Бибі XI ғасырдың танымал ғалымы мен ақыны Хәкім Сүлеймен Бақырғанидың қызы болған. Ол өмірден озғаннан кейін Айша Айқожы шейхтің тәрбиесінде болады. Бірде Тараз әміршісі Қарахан Мұхаммед қыз балаға үйленгісі келді, алайда Айшаның тәрбиешісі бұған келісім берген жоқ. Содан кейін қыз бала алдап-арбаумен Тараз қаласына қоныс аудартылады. Өкінішке орай,Әәмірші онымен жүздесу мүмкіндігінен айырылды, өйткені қыз бала бас киімде жасырынған жыланның шағуынан Аса өзеннің жағалауында қаза тапты. Қыз баланың өмірлен озуына байланысты қайғыға салынған Қарахан дәл сол жерде ерекше сәулетті кесене тұрғызды. Айша Бибінің күтушісі кесененің сақтаушысы болды және қайтыс болғаннан кейін Айша Бибіден 20қадам жерде Бабаджа хату кесенесінде жерленді. Бабаджа Хатун кесенесі Тараз қаласынан 18км жерде, Жамбыл облысы Жамбыл ауданының Айша Бибі ауылында орналасқан. КесенеАйша Бибі кесенесінің маңында,сондай-ақ ол XI – XII ғасырлардың бірегей сәулет ескеткіші болып табылады. Бабаджа Хатун кесенесінің тұрғызылуы туралы аңыз Айша Бибі кесенесінің тұрғызылуы туралы аңызбен тікелей байланысты. Аталған Аңыздың түрлі нұсқалары бар. Кең таралған аңызға сәйкес – Айша Бибі XI ғасырдың Бекет ата жер асты мешіті Маңғытау облысының Оғланды жерінде орналасқан. Бұл діни сәулеттің ескерткіші XVIII ғасырмен даталанады. Бекет ата маңыздылығы бойынша Қожа Ахмет Яссауи жерлеу орнымен қатар бірге тұрған орын болып саналады. Екі жүзжылдық бойы осы жерге әулиенің рухына сыйыну үшін қажылыққа келген адамдар барып жатады. Бекет ат Болмыс кітабы ашық болған көріпкел мен әулие ретніде белгілі.Сонымен қатар ол емдеуші, физика, математика ,астрономия заңдарын білген адам ретніде де болған. Аңыз бойынша Бекет ата XVIII ғасырдың екінші жартысында өмір сүрген. Ол Атырау облысының Құлсары ауылының жанында туған, ал 14 ол өзі қастерлеп,құметтеген дана Шопан атаның мәйітіне иілуге келген.Үшінші түнге Шопан ата жас жігітке оқуға өсиет берген, Әулиеден өсиет алып, жас жігіт алыстағы Хиваға аттанады., сол жердегі медреседе ол ғылым оқыды. 40 – қа келгенде әулие Бекет ата сопы болып, балардың сауатын ашқан. Өзінің жолында әулие Бекет ата көптеген жерде болып, Маңғыстауға қайтадан оралады. Ол адамдарды емдген: оған аздап шегушілір келегн оларға денсаулық пен өмір күшін берген. Даулы мәселелерін шешкен кезде , ол екі жақты келісімге әкелген даналығын көрсеткен. Бекет ата өзінің діни өсиетніде діндар адамдарды шындықпен өмір сүруге, адал болуға және қайырымдылық жасауға үйреткен. Бүгінгі шара бойынша рефлекция жасау. Талдау.
Елімде бейбіттыныш заман болсын, Тілеймін әр адамға бақыт қонсын! Елімінің ел ағасын халқы өолдап, Қазақстан жерміз аман болсын! Көңіл қойып тыңдағандарыңызға Рахмет! |
Шағын топтарда жұмыс істей отырып осы ескерткіштер туралы постер дайындайды және қорғайды.
Қожа Ахмет Яссауи кесенесін, Тараздың ежелгі ескерткіштерін, Бкет ата кесенесін суреттерін қарап, ойларына туған сұрақтарын қояды.
Қожа Ахмет Яссауи өмірі туралы дерекетерін оқып, Яссауи кесенесінің құрылысын, сыртқы бейнесін көреді.
Ежелгі Тараз ескерткіштері: Бабаджа Хатун кесенесі туралы оқып, Бабаджа Хатун кесенесінің құрылысын, сыртқы бейнесін көреді.
Бекет ата жер асты мешітінің орналасқан жерін мұқият тыңдап алады.
Оқушылар осы шараның артықшылықтары мен кемшіліктерін, өздерінің ұсыныстарын, шараның ұтымды тұстарын айтады.
|
Білім алушылардың бойында мінез-құлық қалыптасады, қарым-қатынас, диалог арқылы практикалық іске деген мотивация пайда болады.
Даңқы жайылған көне ескерткіштермен ьанысады және олардың құндылықтарының маңыздылығын ұғады.
Дүние дүзілік дамудағы адамзаттың орны ерекше екендігін және ол жасаған бүкіл әлемдік құндылықтарды білетін, оларды өз отаны – Қазақстанның дамуы үшін пайдалануңа ынталы, жан-жақты жетілген азаматтарды қалыптастыру, тәрбиелеу.
Қосымша ақпараттарды ойларына түй біледі, Қазақстанның көне ескерткіштері туралы толығырақ біле алады.
Оқушылар Қазақстанның көне ескерткіштерін білу арқылы елімізге дейін сүйіспеншілігі, патриоттық сезім туады. Еліміздің әдемі жерлері туралы мағлұмат алады.
Рефлекция қорытындысы бойынша шараның артықшылықтары талқыланады. Оқушыладың өзіндік пікірі тыңдалады. Өздернің және өзге оқушылардың іс-әрекеттерінің күшті және әлсіз жақтарын көрсетеді. Іс-шара өз мақсатына жетеді. |
шағым қалдыра аласыз



















