Мотивациялық
қозғаушылық
Ұйымдастырушылық-ізденушілік.
Рефлексиялық-түзетуші.
|
Қонақтармен
амандасады
Шаттық
шеңбері:
Балалар менің қолымда не бар
екен?
- Жапырақ
- Ол
қайдан түсті?
- Ағаштан саудырап түсті
- Түсі, пішіні қандай екен?
- Түсі- сары, пішіні
сопақша
- Бұл
жапырақ жай жапырақ емес, сиқырлы…. ендеше осы жапырақты
бір-бірімізге сыйлайықшы, мейірімді сөзімізді
аямайықшы.
Қуан! Шаттан!
Алақай!
Қуанатын
келді күн!
Қайырлы таң, қайырлы
күн
Күліп шықты күн де
бүгін
-Қазір
жылдың қай мезгілі?
-
Күзде табиғатта қандай өзгерістер болады?
- Күз мезгілінде бау- бақшада нелер
піседі?
-Күзді
«Жомарт күз» деп неліктен айтып жүреміз?
- Күзде адамдар қандай еңбек
етеді?
- Күз туралы не
білесіңдер?
Тәрбиеші :
— Мінеки, балалар, күз өте ерекше, жомарт,
алтын, тамаша мезгілдің бірі екен.
Күзде табиғат ерекше күйге
енеді. Жапырақтар сары, қызыл, жасыл болса, аплқаптағы шөптер
қоңыр, сарғыш түске боялады, құстар жылы жаққа ұшып кетеді. Күн
біртіндеп қысқарады.жауын-шашын көбейеді, күн суытады. Күзде
жеміс-жидектер, көкөністер, бақша дақылдары, егістіктегі астық
пісіп, қамбаларға жиналады. Сондықтан адамдар күзді «Жомарт»,
«Алтын» деп атайды. «Жомарт» сөзі молдықты, дархандықты, мырзалықты
білдіреді. Күз- жылдың берекелі мезгілі.
(Күз мезгілі бойынша салынған суретті
көрініс бойынша әңгімелеу)
ІІ. Таңғажайып
сәт!
Күз падишасының
келуі.
- Балалар бізге қонаққа күз падишасының
келді.
- Кәне,
сәлемдесейік.
Күз
падишасы:
- Сәлеметсіңдер ме,
балалар? Сендер, бүгін тамаша екенсіңдер!Балалар, мен – күз
падишасымын . Сонау күз патшалығы елінен келдім. Сендердің «Күзгі
сыйы »туралы білетіндеріңді естідім. Әрі күз мезгілін қалай
ұнайтындығын байқап көруге келіп тұрмын.
Тәрбиеші:
-Олай болса балалар біз күз
падишасын баққа апарсақ қайтеді.Қане балалар баққа бармас бұрын біз
мына судан өтуіміз керек.Олай болса маған айтыңдаршы бақта қандай
тәртіп сақтауымыз керек?
- Бақшада не
өседі?
- Бақта нелер өседі
?
- Көкөкністерге нелер жатады
?
- Жемістерді ата
?
2. Дидактикалық
ойын. «Жеміс пе, көкөніс пе?
»
Мақсаты: Екі себеттегі жемістер мен
көкөністер түрлерін ажырытып, бөліп салуға
үйрету;
№
1 –
тапсырма
Сурет бойынша әңгіме құрап,
әңгімеге ат қою. Сұрақ – жауап арқылы балалардың сөздік қорын,
тілін жаттықтыру.
— Балалар күз падишасы
мына сурет не туралы салынған екенін және оның қалай атауға
болатының түсінбей көңілі жабырқанды қане
көмектесейікші.
Тақырыбы:
Күз сыйы
Мына суретте
күз мезгілі бейнеленген. Күз суық бірде ашық болып тұр. Ағашта
жапырақтар сарғайып түсіп жатыр. Күзгі бақта қып – қызыл алмалар
көп. Балалар күзгі баққа келді. Бағбан атай алмаларды жаздай егіп
күзде піскен соң жинап, дүкендерге береді. Балалар атайға
көмектесті. Олар ағаштың жоғарғы жағында піскен алманы сатымен
мініп жинады. Жерге түскен алмаларды қыздар жәшікке салды. Алмалар
доп – домалақ, қып- қызыл өте дәмді екен. Кірпі де өз ініне
алманы тасып, қысқа азық дайындауда. Күз мезгілі адамдарға да,
жануарларға да өзінің мол сыйымен бағалы.
Сергіту
сәті.
Күзім-ау,
күзім-ау,
Мінезің бұзық-ау.
Жаңбырың
сіркіреп,
Келгенің қызық-ау
№
2 тапсырма «Жұмбақ
жасыру»
Ендеше, жұмбақтар жасырамын,
жауабын айтып, көрсеңдер?
Жұмбақтар
Үстінде тігіп көк
жатыр
Астында
қызыл дәу
жатыр
(қызылша)
Аласа талда алуан-алуан
алма
Алөызыл
болмай аузына салма
(қызанақ)
Қалын киімді
үнатады
Шешіндірсен жылатады.
(пияз)
Жаздай інге
тығылып
Жатқан түлкі
түлкіні
Әкелді әкем бір
күні
Ол
не?
(сәбіз)
Тәрбиеші:
-Ал
балалар енді тобымызға оралайық сендерге күз падишасының сендерге
ала келген тапсырмасы бар екен соны орындап көрейік
пе?
Олай болса жапырақтардан
көбелек пен алмұрт құрап бере қойыңдар.
Балалар, біз бүгін біраз еңбек
еттік. Күз падишасының берген тапсырманы бәрін жақсы орындадындар,
бізге күз падишасы көп-көп рахмет айтып жатыр.Олай болса
сабағымызды «Жемістер мен
көкөністерді ажырат»ойынымен
қорытындылайық.
Балаларды
мадақтау
-Балалар сендерге қандай
тапсырма орындаған ұнады?
Алма пісті, алмұрт
пісті,
Күзде бақтар
жайнайды.
Құстар қайтып, қош
айтысып,
Қимас үнмен
сайрайды.
Жемістің бәрі үлкен еңбекпен
келеді. Біз оларды күтіп -баптасақ, жемістер бізге мәуесін береді.
«Еңбекпен келген жемістін наны тәтті» деген мәтел осыдан
шыққан
|
Балалар шеңбер бойына тұрып
қимылын келтіріп қайталайды.
Қуан! Шаттан!
Алақай!
Қуанатын
келді күн!
Қайырлы таң, қайырлы
күн
Күліп шықты күн де
бүгін
Күз мезгілі
Күн суытады,жиі-жиі жаңбыр
жауады.
Жемістерін,көкөніс
терін жинап
алады.
Салынған сурет бойынша
әңгіме құрайды.
Сәлеметсіз бе! Хош
келдіңіз!
Иә апрайық
Жемістер,көкөністер
өседі.
Сәбіз,картоп,қызанақ
Қияр
Алма,алмұрт,жүзім,
банан,
ананас,шие,өрік
Балалар қызыға
ойнайды.
Суретке мұқият қарап әңгіме
құрастырады.
Мына суретте күз мезгілі
бейнеленген. Күз суық бірде ашық болып тұр. Ағашта жапырақтар
сарғайып түсіп жатыр. Күзгі бақта қып – қызыл алмалар көп. Балалар
күзгі баққа келді. Бағбан атай алмаларды жаздай егіп күзде піскен
соң жинап, дүкендерге береді
Күзім-ау,
күзім-ау,
Мінезің бұзық-ау.
Жаңбырың
сіркіреп,
Келгенің қызық-ау
Жұмбақтың жауабын
шешеді
Алма пісті, алмұрт
пісті,
Күзде бақтар
жайнайды.
Құстар қайтып, қош
айтысып,
Қимас үнмен
сайрайды.
|