Ата-аналардың бала
тәрбиесіндегі алатын
орны
Жанұяда
үлкен тәрбиелік потенциал орнаған. Оны толық қолдана білу баланың
толыққанды жеке тұлғаболып қалыптасуы, дамуы мен гармониялық өсуіне
жағдайлар жасау болып табылады.
Қазіргітаңда жанұядағы тәрбиелік потенциал
өзшамасында тиімді орындалмайды. Себебі, ата-аналарда тәрбиелеу
бағдарламасы жетіспейді, олардың педагогикалық білімі аз,
баланыңжас және психикалық ерекшелігі мен қажеттілігі туралы нақты
ұғымдары жоқ, өздерініңтәрбиелеу әдістерін сараптай алмайды.Мұның
салдары тәрбиелеу нәтижесінің төмендеуіне әкеледі. Ата-аналардың
бала тәрбиесіне бұрыс қарым-қатынасы баланың жеке тұлғалық
қалыптасуынакері әсер етіп, әлеуметтік бейімделуінің бұзылуына,
жүйкелік ауытқулардың пайда болуына жол
береді.
Ата-аналарда кездесетін бұл қателіктер олардың
мектепке дейінгі жастағы балаларды тәрбиелеу жүйесіндегі
құзырлықтың жеткіліксіздігімен байланысты болады.Заманауи
ата-аналар бір жағынан, білімді адамдар, ал екіншіден, олардың
педагогика, психология, физиология және өзге білім салаларынан
хабары аз. Қазіргітаңда кез-келген білімді ата-аналарды бала
тәрбиесі туралы көптеген сұрақтар ойландырады. Сондықтан жанұя
өзінің тәрбиелік қызметінде көмекті қажет
етеді
Бала тәрбиесіне тек ата-анасы
ғана емес, көп адамдардың ортасы да ықпал етеді. Балаларды өмірден
алшақ ұстап, тәрбиелеуге болмайды. Бала кеңістікті, бостандықты
қалайды. Сонда ғана тәрбие тиімді болуы
мүмкін
Бүгінгі күні ата-аналар үшін
психологиялық -педагогикалық ақпарат ұсынатын әртүрлі арналар:
интернет, баспалар, бейне және радио хабарлар, ғылыми-танымал
әдебиеттер көп. Бірақ олардың кемшілігі -әрбір ата-ананың бала
тәрбиесі туралы сұрағына жеке жауап беру мүмкіндігінің
жоқтығы.
Бұл
жағдайдамектепке дейінгі ұйым мамандарының рөлі зор. Олар
ата-анамен тікелей байланыса алады, бала дамуын бақылап
отырады.
Қазіргітаңда мектепке дейінгі білімнің түрлері
қарқынды дамуда, олар:балабақшада жарты күн болатын топтар,
ойын-сауық орталығы, баласын үйде тәрбиелейтін жанұя
үшінмедициналық –психологиялық –педагогикалық орталықтары құрылуда.
Олар ата-аналарға бала дамуына байланысты мамандардан дер кезінде
кеңес алуына көмектеседі. Сонымен бірге, мектепке дейінгі білімнің
жаңа түрлері балабақшаға мүлде бармайтын балалардың
ата-4
аналарына да
бағыталған.
Сондай жаңа формалардың бірі мектепке дейінгі
тәрбиемен қамтылмаған 1-ден 6 (7)жасқа дейінгі балалары бар
ата-аналар үшін балабақша базасында консультациялық пункттерді
ұйымдастыру болып табылады. Консультация балабақшалар үшін жаңалық
емес. Балабақша мен ата-ана арасындағы қарым –қатынастың дәстүрлі
формаларының бірі -тәрбиеленушілердің ата-аналарына педагогтардың
жеке және топтық кеңес беруі. Мектепке дейінгі ұйым қызметінде
тәрбиешілердің кеңесі ата-аналар сұранысы немесе баланың даму
ерекшеліктеріне байланысты
жүргізіледі.