Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
ата-аналарға арналған тренинг
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Менің отбасым
(Ата-аналарға арналған тренинг)
Тренингтің міндеттері:
1) өз баласын түсіну мүмкіндіктерін кеңейту;
2) баламен өзара қатынасты жақсы түсіну
3) баламен өзара әрекеттің жаңа дағдыларын меңгеру;
Балалармен бірге мейірімділікке, ұстамдылыққа тәрбиелеудің жолдарын көрсету.бала тәрбиелеу сапасының аз да болса жоғарлауына ықпал ету.
Қажетті құрал- жабдықтар: үлестірмелі қағаздар,А4 формат,қалам, доп және мақал –мәтелдер жазылған плакат,т.б.
Әдістері: пікір алмасу, сұрақ-жауап, тест, психологиялық жаттығулар.
Тренинг бағдарламасы:
1. «Танысу» жаттығуы.
2. Топқа бөлу.
3. Ой жинақтау. (Постер қорғау)
4. «Жанұя ойыны» сергіту жаттығуы.
5. Ситуациялық сұрақтар.
6. Тест «Бала тәрбиесі».
7. Көрсетілім. Бейнефильм «Көбелек»
8. «Ашық айтсам..» анкетасы.
9. Қорытынды.
Тренинг жүрісі:
Кіріспе сөз:
- Сәлеметсіздер ме, құрметті ата-аналар!
Бүгінгі біздің «Менің отбасым» атты тренинг – сабағымызға қош келдіңіздер! Ата-ананың тілегі–баласының жақсы адам болуы, еңбексүйгіштігі, оқу мен еңбектегі табыстары.
Баланы бастан бақпасаң,
Жамандықтан қақпасаң,
Қадірден жұрдай қасқа боп,
Кешкенің өмір босқа тек, - дегендей, баланың ыстық-суығына күймейтін, жақсылығына сүйінбейтін ата –ана жоқ шығар. Бүгінгі ұл – ертеңгі әке, ол әкеге қарап өседі. Бүгінгі қыз – ертеңгі ана, ол шешеге қарап өсіп, бой түзейді. Балаға білім, тәрбие беруде басты тұлға ұстаз болса, оны жалғастырушы, демеуші – ата–ана.
1. «Танысу» жаттығуы.
Ата-аналар шеңбер бойымен тұрып, әрқайсысы өз есімін және балаңыздың есімін, балаңыздың жағымды қылығын атаңыз.
Қандай әсер алдыңыздар ?
Не қиындық келтірді ?
2. Топқа бөлу.
Ата-аналар түрлі түсті таңдайды.Түстер бойынша топ құрып, үстелдерге жайғасып отырыңыздар.
3. Ой жинақтау.
Үш топқа тақырып беріледі. Ата–аналар сол бойынша өз ойларын ортаға салады. Постер қорғайды.
1топ. Баланың сапалы білім алуы үшін ата-ана тарапынан жасалатын жағдайлар.
2 топ. Балаларды теріс әрекеттері үшін жазалаудың түрлері.
3топ. Бала үшін мұғалім мен ата- ана арасында қандай байланыс болуы керек?
4. Ассосация: Жанұя
(доп беру арқылы ата-ана жауап береді)
Қызықты сұрақтар:
1.Балаңыздың туған күні?
2.Сынып жетекшісінің толық аты- жөні?
3 Балаңыздың парталас көршісі кім?
4.Балаңыз қандай өлшемлі аяқкиім киеді?
5.Балаңыздың сүйікті асы қандай?
6.Балаңыз кеше қандай баға алды?
7.Балаңыз қандай түсті жақсы көреді?
8.Балаңыз спорттың қандай түрін жақсы көреді?
9.Балаңыз бірінші сыныпқа қай жылы барды?
10.Балаңызды еркелетіп қандай сөздер айтасыз?
11.Балаңызға ашуланғанда,ең алдымен ауызыңызға қандай сөз түседі?
12.Балаңыздың ең жақын досы кім?
Ата-аналар ортаға шығып, берілген сұрақтарға тез жауап береді.
5. Ситуациялық сұрақтар.
Ата-аналар үстел үстінен үлестірмелі қағаздарды бөліп алып, сұрақтарға жауап береді.
1. Балаңыздың өнері, қандай да бір іске қызығушылығы, бейімділігі байқалса, не істер едіңіз?
2. Баламен сөйлесе білу де үлкен өнер, 4-6 жастағы бала күніне көптеген сұрақтар қоятын көрінеді. Мысалы:түн неге қараңғы, күн қайда кетті, ұшақ қалай ұшады,.....деген сияқты таусылмайтын сауалдар көп. Сіздің балаңыз да сондай сауалдарды көп қоятын болса, жауап беруге тырысасыз ба, әлде елеусіз қалдырасыз ба?
3. Сізге мектептегі мұғалімдерден «Сіздің балаңыз басқа балаларды ұрады» деген бірнеше шағым айтылады. Тағы көрші ата-аналардан да «Біздің баланы ұрды» деген сөз естуге тура келеді дейік .Не істейсіз? Балаңызды қалай тәрбиелейсіз?
4. Кейбір ата-аналардың баласының әрбір іс-әрекетіне көңілі толмай: «Сен сала алмайсың, сен істей алмайсың», - деп айтып жататынын байқаймыз. Бала іс –әрекетіне теріс баға беруге қалай қарайсыз?
5. Балаңыз сабақтан қашып, мектептен ерте келеді, не істейсіз?
6. Балаңыз күнде бірінші сабаққа кешігіп келеді. Қалай жөнге келтіресіз?
7. Балаңыз мектептегі бір мұғаліммен тіл табыса алмай жүр. Балаңызға қандай кеңес бересіз?
8. Сіздің балаңыз сыныптағы жақсы оқитын оқушылардың бірі ,алайда бір күні сынып жетекшісі үлгерімі нашар оқушылармен алып қалды,сіздің іс-әрекетіңіз?
9. Балаңыздың сабағы, тәртібі жайлы білгіңіз келіп, мектепке келіп тұрасыз. Сынып жетекшісі сізді қатулы қабақ, ашулы күймен қарсы алды. Сіздің әрекетіңіз?
10. Биыл сіздің балаңыздың сыныбында оқитындардың бәрінде ұялы телефон бар, тек сіздің балаңызда жоқ. Күнде «әпер» деп мазаңызды алады, сабаққа барғысы келмейді. Сіз жұмыссызсыз, не істейсіз?
11. Сіздің тұңғышыңызды атасы мен әжесі бауырына басқан. Сабағы қиындап кеткен соң, өздерің қадағалаңдар деп әкеп тастады. Ал балаңыз тәрбиеңізге көнер емес, не істейсіз?
6. Тест. «Бала тәрбиесі».
Ата-аналардан тест алынып нәтижесі шығарылады.
Ата–аналарға арналған сауалнама:
1. Балаңыз бос уақытында немен айналысқанды жақсы көреді?
Кітап оқумен -
Компьютермен –
әртүрлі жұмыстармен-
Далада қозғалыс ойындармен -
2.Сіздің ойыңызша балаңыздың күнделікті сабаққа әзірлігі қандай?
Жоғары –
Орташа –
Төмен –
3.Балаңыздың қай кезеңі сізге қиынға соғады ма?
Сәби –
Балалық шақ -
Жеткіншек –
4.Отбасында бала тәрбиесімен кім айналысады?
әкесі –
шешесі –
әжесі –
әке-шешесі –
бала күтушісі –
5.Балаңыздың сабақ оқитын жеке бөлмесі немесе бұрышы бар ма?
Ия -
Жоқ –
6.Тәрбие мәселесі жөнінде қандай тақырыпта әңгімелесуді қалайсыз?
....................................................................................................................................................................................................................................
Психолог маманмен –
Баланы тәрбиелеудегі тиімді әдістер –
7. Мұғалім:
Үй жұмысына көмектесудің кейбір тәсілдері –
8. «Ашығын айтсам ».
Ата-аналарға төмендегідей бланкілер таратылып толтырылады.
Сабақтың жүргізілген күні
Менің тренинг барысында түйгенім
Бәрінен де маған мына жаттығу ұнады
Жүргізушіге ұсыныс
Маған ең пайдалы, құнды болған
Мен бұдан да ашық, шынайы болар едім,егер
Маған ұнамағаны
Ең жақсы ұнағаны
Келесі тренингіде мен келесі жайттарды білгім келеді
Тренинг жүргізуші сізге ұнады ма?
Тренинг жүргізушінің орнында мен болсам
Тренингті қорытындылау
Қолы-----------
8. Қорытындылау. «Тілек шамы».
Мақсаты: тренинг туралы пікірлерін ортаға салу.
«Міне, қоштасатын да сәт жетті. Біз сіздермен жанұядағы ата-ана мен балалар арасындағы қарым-қатынастың түрлі жақтарын тануға, жан-жақты талқылауға тырыстық. Отбасы, ұшқан ұя – жылылықтың, жылулықтың мекені. «Отбасы» атауының мәніне терең үңілер болсақ, оттың да үлкен маңызы бар екенін сеземіз. Сондықтан оттың басы, ошағымыздың түтіні түзу болуы үшін «Тілек шамы» жаттығуын бір-бірімізге тілек айта отырып жүргізейік. Бір-бірімізге мына шамды бере отырып бүгінгі кездесуден алған әсерлеріңізбен бөлісіп, тренинг барысында айта алмай қалған ойларыңыз болса барлығыңыз да осы жерде айтуларыңызды сұраймын.
Ата- аналардың, қатысушылардың тілектерімен бүгінгі жұмысты қорыту
Қорытынды.
Ата-анаға көз қуаныш,
Алдына алған еркесі,
Көңіліне көп жұбаныш.
Гүлденіп ой- өлкесі,- деп Абай атамыз ата-ананың қуанышы, гүлденген үміт, арманы тек перзент сүю, оны тәрбиелеу екендігін айтқысы келген екен. Ендеше, ата-аналар, қолымыздағы алтынымызды жақсылап тәрбиелейік және біз оларға үлгі болар бейне екенімізді ұмытпайық. Адам да өмір сияқты, күлмесе жайнап өспейді дейді. Сондықтан да мына жайттарды есімізге ұстайық: «Отбасында берілген тәрбие жігеріңді құм қылып, жерге қаратпасын десең, балаға кішкентайынан түзу тәрбие бер»,- деп ата-бабамыз айтқандай, бала тәрбиесіне уақытыңда көңіл бөліп, еліміздің инабатты, адамгершілігі мол, білімді, саналы ұрпағын тәрбиелейік. Егер ата-ана мен мектеп өзара тығыз байланыста болса, балаларға бірдей талап қойып отырса, тәуелсіз еліміздің ұл-қыздары жан-жақты дамыған азамат болып шығары сөзсіз.
1.Балаңыздың туған күні? |
2.Сынып жетекшісінің толық аты- жөні? |
3 Балаңыздың парталас көршісі кім? |
4.Балаңыз қандай өлшемлі аяқкиім киеді |
5.Балаңыздың сүйікті асы қандай? |
6.Балаңыз кеше қандай баға алды? |
7.Балаңыз қандай түсті жақсы көреді? |
8.Балаңыз спорттың қандай түрін жақсы көреді? |
9.Балаңыз қай жыл мезгілін ұнатады? |
10.Балаңызды еркелетіп қандай сөздер айтасыз? |
11.Балаңызға ашуланғанда,ең алдымен ауызыңызға қандай сөз түседі? |
12.Балаңыздың ең жақын досы кім? |
1. Балаңыздың өнері, қандай да бір іске қызығушылығы, бейімділігі байқалса, не істер едіңіз? |
2. Баламен сөйлесе білу де үлкен өнер, 4-6 жастағы бала күніне көптеген сұрақтар қоятын көрінеді. Мысалы:түн неге қараңғы, күн қайда кетті, ұшақ қалай ұшады,.....деген сияқты таусылмайтын сауалдар көп. Сіздің балаңыз да сондай сауалдарды көп қоятын болса, жауап беруге тырысасыз ба, әлде елеусіз қалдырасыз ба? |
3. Сізге мектептегі мұғалімдерден «Сіздің балаңыз басқа балаларды ұрады» деген бірнеше шағым айтылады. Тағы көрші ата-аналардан да «Біздің баланы ұрды» деген сөз естуге тура келеді дейік .Не істейсіз? Балаңызды қалай тәрбиелейсіз? |
4. Кейбір ата-аналардың баласының әрбір іс-әрекетіне көңілі толмай: «Сен сала алмайсың, сен істей алмайсың», - деп айтып жататынын байқаймыз. Бала іс –әрекетіне теріс баға беруге қалай қарайсыз? |
5. Балаңыз сабақтан қашып, мектептен ерте келеді, не істейсіз? |
6. Балаңыз күнде бірінші сабаққа кешігіп келеді. Қалай жөнге келтіресіз? |
7. Балаңыз мектептегі бір мұғаліммен тіл табыса алмай жүр. Балаңызға қандай кеңес бересіз? |
8. Сіздің балаңыз сыныптағы жақсы оқитын оқушылардың бірі ,алайда бір күні сынып жетекшісі үлгерімі нашар оқушылармен алып қалды,сіздің іс-әрекетіңіз? |
9. Балаңыздың сабағы, тәртібі жайлы білгіңіз келіп, мектепке келіп тұрасыз. Сынып жетекшісі сізді қатулы қабақ, ашулы күймен қарсы алды. Сіздің әрекетіңіз? |
10. Биыл сіздің балаңыздың сыныбында оқитындардың бәрінде ұялы телефон бар, тек сіздің балаңызда жоқ. Күнде «әпер» деп мазаңызды алады, сабаққа барғысы келмейді. Сіз жұмыссызсыз, не істейсіз? |
11. Сіздің тұңғышыңызды атасы мен әжесі бауырына басқан. Сабағы қиындап кеткен соң, өздерің қадағалаңдар деп әкеп тастады. Ал балаңыз тәрбиеңізге көнер емес, не істейсіз? |
Менің тренинг барысында түйгенім..................................................................
Бәрінен де маған мына жаттығу ұнады ............................................................
Жүргізушіге ұсыныс...........................................................................................
Маған ең пайдалы, құнды болған......................................................................
Мен бұдан да ашық, шынайы болар едім,егер.................................................
Маған ұнамағаны..........................................................................
Ең жақсы ұнағаны.........................................................................
Келесі тренингіде мен келесі жайттарды білгім келеді ............................................................................................................
Тренинг жүргізуші сізге ұнады ма?...............................................
Тренинг жүргізушінің орнында мен болсам ...........................................................................................................
Тренингті қорытындылау.................................................................
............................................................................................................
Қолы-----------
Менің тренинг барысында түйгенім..................................................................
Бәрінен де маған мына жаттығу ұнады ............................................................
Жүргізушіге ұсыныс...........................................................................................
Маған ең пайдалы, құнды болған......................................................................
Мен бұдан да ашық, шынайы болар едім,егер.................................................
Маған ұнамағаны..........................................................................
Ең жақсы ұнағаны.........................................................................
Келесі тренингіде мен келесі жайттарды білгім келеді ............................................................................................................
Тренинг жүргізуші сізге ұнады ма?...............................................
Тренинг жүргізушінің орнында мен болсам ...........................................................................................................
Тренингті қорытындылау.................................................................
............................................................................................................
Қолы-----------
Менің тренинг барысында түйгенім..................................................................
Бәрінен де маған мына жаттығу ұнады ............................................................
Жүргізушіге ұсыныс...........................................................................................
Маған ең пайдалы, құнды болған......................................................................
Мен бұдан да ашық, шынайы болар едім,егер.................................................
Маған ұнамағаны..........................................................................
Ең жақсы ұнағаны.........................................................................
Келесі тренингіде мен келесі жайттарды білгім келеді ............................................................................................................
Тренинг жүргізуші сізге ұнады ма?...............................................
Тренинг жүргізушінің орнында мен болсам ...........................................................................................................
Тренингті қорытындылау.................................................................
............................................................................................................
Қолы-----------