Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Қазақстан Республикалық Білім және ғылым министрлігі

    Түркістан облысы Төлеби ауданы

    «Тағайна» жалпы орта білім беретін мектебі






    Бекітемін:

    Мектеп директоры: ________________ Ж.Кадиров

    Мерзімі: «____»_____ 2021 ж



    Авторлық бағдарлама




    Тақырыбы: «Молекулалық биология» жалпы орта білім беретін мектептердің 10- сыныптарына арналған қолданбалы курсының бағдарламасы



    Орындаған: Боранбаев Алишер Абдупоттаевич

    Білімі: жоғары,Қазақ-өзбек инженерлік-гуманитарлық университеті

    Қызметі: химия және биология пәндерінің мұғалімі

    Педагогикалық еңбек өтілі: 18 жыл









    Тағайна ауылы

    2020-2021 оқу жылы












    РЕЦЕНЗИЯ

    Химия және биология пәндерінің мұғалімі Боранбаев Алишер Абдупоттаевичтің 10-сыныбына арнап жазған «Молекуляр биология» тақырыбындағы авторлық бағдарламасын оқып, танысу барысында біздің мектеп әкімшілігі бірауыздан төмендегідей шешім қабылдады:

    -бағдарлама құрылымы оқушылардың жас ерекшелігіне сәйкес;

    -бағдарлама нормативтік талаптарға сай рәсімделген;

    -оқушылардың молекулярлық биологиядан білімдерін тереңдете отырып, оларды шығармашылықпен ойлауға, өз бетінше шешім қабылдауға үйретеді.

    -оқушылардың ғылыми дүниетанымдық көзқарастарын қалыптастырады;

    Жоғарыда аталған қорытындыға келе отырып «Тағайна» жалпы орта білім беретін мектебінің әкімшілігі оқу-әдістемелік кешенді жасау мен рәсімдеу кезінде мұғалім Боранбаев Алишер Абдупоттаевичтың «Оқулықтар мен оқу-әдістемелік кешеннің құрамы мен оқу бағдарламаларын әзірлеуге сараптауға қойылатын дидактикалық талаптар» атты нормативтік құжатты басшылыққа ала отырып жасағанына толығымен келіседі.



    Мектеп директоры: Ж.Кадиров


    Мектеп директорының

    оқу ісі жөніндегі орынбасары: Ниязметов З


























    Түсінік хат

    Жалпы орта білім беретін мектептердің 10- сыныптарына арналған «Молекулалық биология» қолданбалы курсы бағдарламасының көлемі жылына 34 сағат, аптасына 1 сағат.Бағдарламада тіршіліктің молекулалық негіздері,жасушадағы биополимерлердің құрылысы мен функцияларының өзгешеліктері,олардың жасуша түзілуіндегі тіршілік процестері туралы материалдар қамтылған.

    Курстың мақсаты:

    -оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыру,қабілеті мен қажеттілігін дамыту;

    -оқушылардың ғылыми-зерттеу жұмыстарына ынтасын қалыптастыру;

    -тіршіліктің молекулалық негіздері,жасушадағы биополимерлердің құрылысы мен функцияларының өзгешеліктері,олардың жасуша түзілуіндегі тіршілік процестері туралы білімдерін тереңдету;

    -тұқымқуалаушылық белгіліердің қалыптасуы мен ұрпақтан-ұрпаққа берілуі туралы білімдерін тереңдету;

    -Оқушылардың молекулярлық биологиядан білімдерін тереңдете отырып, оларды шығармашылықпен ойлауға, өз бетінше шешім қабылдауға үйрету.

    Бұл қолданбалы курс оқушылардың ойлау, танымдық және шығармашылық қабілеттерін дамытуды, жалпы адамзаттық құндылықты дамытуды, табиғатқа ғылыми көзқарасын, адамның дүниетанымдық көзқарасына алғышарт болып табылатын әлеуметтік маңызды бағдарларын, түрлі мәселелерді шешуде алған білімін шығармашылықпен қолдану дағдыларын қалыптастыруды көздейді.

    Курстың негізгі міндеттері:

    •Оқушылардың ғылыми дүниетанымдық көзқарастарын қалыптастыру;

    •Оқушыларға молекулярлық биологияның білім мен тәрбие беру проблемасын теориялық жағынан негіздеу;

    •Оқушылардың ойлау қабілетін дамыту (жеке жағдайда, әрекеттік ойлау қабілетін дамыту);

    • Оқушы биологияның саласы микробиология пәнінен алған білімін өмірлерінде қажеттіліктеріне пайдалану дағдаландыру жолдарын қарастыру.Оқушыларды практикалық және бағдарды бағытта даярлау;

    •оқушының жан-жақты дамуының еңбекке шығармашылық тұрғыдан қарауына өмірлік және азаматтық қөзқарасын қалыптастырып,адамгершілік қасиеттерімен рухани мәдениетін дамуына көмектесу.

    •оқушылардың оқу жетістіктерін бағалау жүйесіне еңгізу.

    Күтілетін нәтиже:

    • Оқушылар қабілетіне қарай мемлекеттік стандартқа сай сапалы білім алады.

    • Проблеманы көре алатын және оны шеше алатын, барлық ақпарат түрлерімен жұмыс істеп, алған білімдерін өмірде кездескен нақты жағдайда пайдалана алатын тұлға қалыптасады.

    • Оқу үрдісінде репродуктивтік, эвристикалық және зерттеушілік тапсырмаларды қолдану оқушылардың белсенділігін арттыру.

    • Өз заманына сай білімді, іскер, шығармашыл, жан-жақты дамыған, терең білімді шығармашыл тұлға қалыптастыру.

    Пәнаралық байланыс: химия, экология, биохимия, микробиология және медициналық генетика, физиология, гистология, информатика,математика

    Оқушыларға қойылатын талаптар:

    қазіргі кездегі түйінді проблемаларды зерделеу;

    – болашақ кәсіби қызметке бағдарлану;

    – танымдық, ұйымдастырушылық дағдыларды жетілдіру;

    – базалық білім мазмұнны толықтыру және жетілдіру;

    Курс мазмұны

    «Молекулалық биология» курсы материалдарын шартты түрде екіге бөлу мумкін:

    1.Макромолекулалардың физик-химиялық қасиеттері мен функциялары.

    2.Жасушадағы макромолекулалардың атқаратын қызметіне байланысты болған процестер.Бұл бөлімді үйрену негізгі курстың ең күрделі мәселелерін (цитология,онтогенез,генетика негіздерін) түсініп алуға жәрдем береді.

    Әр бір тақырыпта берілген лаборатория жұмыстарын орындау теориялық материалдың мазмұнын сәтті меңгеруге жәрдем береді.Оқушылар бұл жұмыстарды орындау кезінде микроскопикалық препараттар дайындау,органикалық заттарды анализ жасауәдістерін меңгеріп,хромотография,спетрография үшін қолданылатын аспаптармен жұмыс атқаруды үйренеді.Барлық практикалық мәселелер анық теориялық мәселелерді шешуде көріледі.

    Оқушылар сабақта тіршілік негіздерінің материалдығына,оны біліп алу мүмкіндігіне көзбен көріп сенім пайда қылады. «Молекулалық биология» курсы әлемнің ғылыми бейнесін қалыптасуына,ойлауын дамуына және оқушылар тәрбиесіне қатты әсер етеді.


    Кіріспе (1сағат)

    Молекулалық биология – тіршілік құбылыстарының молекулалық негіздері туралы комплексті ғылым. Генетика, биохимия және биофизика ғылымдарымен тығыз байланысы. Медицина (вирусология, иммунология, онкология, т.б.), ауыл шаруашылығы (жануарлар мен өсімдіктердің тұқым қуалау қасиеттерін белгілі бағытта қадағалай отырып зерттеу) және биотехнология (гендік инженерия, клеткалық инженерия) салаларының теориялық негізі.

       Молекулалық биология нуклеин  қышқылы мен белоктардың құрылыс және құрылым ерекшеліктерін, жасушаның генетикалық аппаратының құрылымдық-қызметтік ұйымдастырылуын, ақпараттардың тұқым қуалауының жүзеге асу механизмін, апоптоз, генетикалық код т.б. оқытады.

    Молекулалық биологияның ерекшелігі оның макромолекулалардың құрылымын және  олардың қызметімен байланысын зерттеуінде.

    Молекулалық биологияның міндеті - клетканы құраушы негізгі тіршілік құбылыстарын (заттардың алмасуы, тұқым қуалаушылық, нуклеин қышқылдарының құрылымы және олардың әр түрлі организмдердегі атқаратын қызметі т.б.) молекулалық деңгейде зерттеу.Молекулалық биология тірі организмдердің жұмыс істеуін, олардың құрамына кіретін молекулалар және атомдардың химиялық құрылымы тұрғысынан зерттейтін ғылым саласы.

    Даму тарихы: 1869 жылы Ф. Мишер ДНҚ-н ашқаны,1953 жылы Д. Уотсон және Ф.Крик ДНҚ-ң қос спиральды моделін жасағаны,1960 жылы РНҚ транскрипциясын жүзеге асыратын полимераза ферменті ашылуы; 1961жылы  Ф.Жакоб және  Дж.Моно бактерияларда  гендердің  ұйымдасып 

    жұмыс  істеуінің  және гендік белсенділіктің реттелуінің оперондық (лат. «operare»-жұмыс істеу, қызметіне қарай бір-бірімен байланысты ферменттердің синтезін анықтайтын гендер тобы) принципін ашылуы; 1969жылы АҚШ-та  Г.Хорана  қызметтестерімен  бірге  химиялық  жолмен  алғашқы  генді 

    синтездеуі,Д. Уотсон мен Ф. Крик және т.б. көптеген ірі молекулалық биологтардың керемет жаңалықтарының нәтижесінде ХХ ғасырдың 60 жылдарында-ақ жасушадағы гентикалық ақпараттың берілу жолы анықталғаны,жаңа биотехнологияның негіздері жасалып, ақуыз инженериясын дүниеге келуі.

    Ақуыз бен нуклеин қышқылдар макромолекулаларының құрылымы бейнеленген кестелер немесе слайдтар көрсету.

    І.Нуклеин қышқылдардың физика-химиялық касиеттері (4 сағат).

    Нуклеин қышқылдары (НК) - биополимерлер.Нуклеин қышқылдардың құрылымдық компоненттері-азоттық негіздер,көмірсулар,фосфор қышқылы.Нуклеотид және нуклеозид.Чаргафф ережесі. ДНҚ құрылымы, массасы мен өлшемі.Оны тексерудің физикалық,химиялық әдістері.ДНҚ молекулаларының түзілуіндегі комплементарлық приципы.Қос тізбекті макромолекуланың түзілуі,оның спиралдануы.Молекулалар денатурациясы мен ренатурациясы.Молекулаларының массасы,олардың жасушада артуы.РНҚ молекулаларының қасиеттері,нуклеотидтік құрамы.АТФ-тың РНҚ нуклеотидіне өтуы.РНҚ молекуласының ДНҚ молекуласынын айырмашылығы.ДНҚ мен РНҚ-ның құрылымы.ДНҚ-дағы азоттық негіздердің комплементарлығы бейнеленген кестелер немесе слайдтар көрсету.

    Зертханалық жұмыстар.

    №1. Пияз қабықшасының өні жасушаларынан дайындалған препараттарды бояу,микроскоп астында олардың ядросын көру.

    № 2.Бауыр жасушасынан нуклеин қышқылдарды ажыратып алу.

    ІІ.Ақуыз молекулаларының құрылымы мен физикалық-химиялық қасиеттері (6 сағат).

    Биополимерлер – нәруыздар,молекулалық массасы мен өлшемі (ірі/ұсақтығы).

    Аминоқышқылдар ‒нәруыз молекулаларының мономері.Олар құрылысының қасиеттері,екідайлығы.Нәруыздардың сапалық реакциялары. Аминоқышқылдардың полипептид тізбегіне поликонденсаттануы.Пептидтық байланыстар және нәруыз молекуласының біріншілік құрылымы.Нәруыздардың екіншілік,үшіншілік,төртіншілік құрылымдары.Нәруыз молекуласының құрылымын белілейтін химиялық (иондық,дисульфид) байланыстар.Жай және күрделі ақуыздар.Шаш,тері,бұлшықет,гемоглобин ақуызы молекулаларының қасиеттері.Ақуыздың натив құрылымы мен оны өзгеруі.Ақуыз молекуласының денатурациясы.

    Фермент ‒ ақуыздар.Олар молекуласының тузілуі.Ферменттің белсенді орталығы.

    Ақуыз молекулалары,аминоқышқылдар мен ферменттердің құрылымдары бейнеленген кестелер,слайдтар көрсету.

    Зертханалық жұмыстар

    №3.Тауық жұмыртқасы ақуыздарының ерігіштігіне қарай бөлінуы.

    №4.Ақуыздарды ауыр металлдардың тұздары көмегімен ажырату.

    №5.Жоғары температурада,спирттердің әсерінен ақуыздардың денатурацияға ұшырауы және ренатурация.

    №6.Ақуыздарды күшті қышқылдарды әсер еткізіп ыдырату.

    №7.Ақуыздарға тән (биурет,ксантопротеин) реакциялар.

    ІІІ.Жасушадағы макромолекулалардың функциясы (5 сағат).

    ДНҚ синтезі.ДНҚ синтезінің матрицалық принципі.Жасушадағы ДНҚ‒ның рөлі.ДНҚ коды,триплеттілігі,әмбебаптығы,бағыттылығы және т.б.

    РНҚ синтезденуі.РНҚ типтері,олардың функциялары мен рөлі.Молекулаларының өзгешеліктері,қасиеттері.

    Ақуыздар синтезі,оның кезеңдері, цитоплазма мен ЭПТ‒да өтуы,АТФ қатысуы.ДНҚ, а‒РНҚ,т‒РНҚ ‒лардың ақуыз синтезіндегі рөлі.

    Рибосома ‒ ақуыз молекулалары синтезделінетін органоид,оның химиялық құрамы,конформациясы,диссоциялануы және әрекеттену қасиеттері. Полисомалар.

    Трансляция, оның кезеңдері.Кодон мен антикодондың рөлі.Полипептид тізбегігің ұзаруы,ақуыз синтезінің аяқталуы.

    Жасушадағы ақуыздардың функциясы.Каталитикалық функциясы.Фермент пен субстраттың әсерінің өзгешеліктігі.Фермент‒субстрат комплексі.

    Ақуыздың тасымалдаушылық рөлі.Гемоглобин ұлпаларын оттегімен қамтамасыз етуде қатысуы.Ақуыздардың жасуша органоидтарының (мембрана,рибосомалар) түзілуіндегі рөлі.Қорғаныш функциясы: антиденелер, антигендер.Энергетикалық функциясы.

    Ақуыздардың тіршіліктің айда болуындағы, оның эволюциясындағы рөлі

    РНҚ,ДНҚ,ақуыздар синтезі туралы бейнероликтер көрсету.

    Зертханалық жұмыс.

    № 8.Ыдырау прцестерінің катализі

    ІV.Энергетикалық процестер мен фотосинтез (6 сағат).

    Энергетикалық алмасу‒ ыдырау реакцияларының жиынтығы.Алмасу кезеңдері.Зат алмасуының оттекті кезеңі,оны митохондрияда өтуіне бейімделуі.Зат алмасуының теңдеуілері.Фотосинтез.Автотрофтар мен гетеротрофтар.Хлоропласттар,құрылысы мен қызметі, І‒ші және ІІ‒ші пигмент жүйесі.

    Фотосинтездің жарықтық, қаранғылық фазалары.Судың фотолизы.Фотосинтездің теңдеуілері.

    Фотосинтез кезеңдерінің сызбаларын (немесе слайд) көрсету.

    Зертханалық жұмыстар.

    № 9.Жапырақтан пигментті ажыратып алу.

    №10.Пигментерді хромотография әдісімен бөлу.

    V.Жасушалардың бөлінуы ‒ макромолекулалар функциясы орындалуының нәтижесі (5 сағат).

    Жасушаның бөлінуы‒ тұқымқұалаушылық ақпаратты узату әдісі.Митоз.Митоз кезеңдері.Интерфаза.ДНҚ редупликациясы. Профаза.Метафаза.Анафаза.Телофаза.Митоздың маңызы.

    Мейоз ‒ жасушалардың редукцион және эквацион бөлінуы.Коньюгация.

    Митоз мен мейоз процестерін сызбасын/сүреттерін немесе бейнероликтер көрсету.

    Зертханалық жұмыстар

    № 11.Микроскопта митоз процестерін көру.

    №12. Пиязды тұқымынан өсіру,оның тамыр жасушаларындағы мейоз процесін көру үшін препараттар дайындау.

    VI.Тұқымқуалаушылық заңдарының цитологиялық негіздері (7 сағат)

    Генетика ‒ тұқымқуалаушылық пен өзгеріштік заңдары туралы пән.Геннің құрамы,мутацияға ұшырауы.ДНҚ ‒ РНҚ ‒ ақуыз генетикалық ақпаратты ұзатылу жолы.

    Хромосомалардың құрысы,химиялық құрамы,функциясы,диплоидты және гаплоидты жиынтығы.Г.Мендель заңдары.Тұқымқұалаушылықтың хромосома теориясы.Гендердің бірігіп тұқымқуалауы, кроссинговер. Дальтонизм, гемофелия, резус‒фактор,олардың ұрпақтан‒ұрпаққа өтуі.Гендік инженерия.

    Зертханалық жұмыс

    №13.Дрозофила шыбыныда (қоян, қой және т.б. жануарларда) белгілердің

    ұрпақтан‒ұрпаққа өтуі.

    Курс жоспары

    №

    Өткізілетін сабақтардың тақырыбы

    Сабақтың түрлері

    Тапсырмалар

    Сағат

    саны

    Мерзімі

    1

    Кіріспе

    Презентация.АҚТ ды қолдану, өзіндік жұмыс

    Реферат

    1



    І.Нуклеин қышқылдардың физика-химиялық касиеттері (4 сағат)

    2

    Нуклеин қышқылдары - биополимерлер.Чаргафф ережесі.

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Боранбаев Алишер Абдупоттаевич
    08 Мамыр 2021
    1375
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Авторлық бағдарлама: «Молекулалық биология» 10-сыныптар үшін қолданбалы курсының бағдарламасы

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Авторлық бағдарлама: «Молекулалық биология» 10-сыныптар үшін қолданбалы курсының бағдарламасы

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Биология пәні мұғалімдеріне таңдау немесе қолданбалы курстар бойыша КТЖ
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Қазақстан Республикалық Білім және ғылым министрлігі

    Түркістан облысы Төлеби ауданы

    «Тағайна» жалпы орта білім беретін мектебі






    Бекітемін:

    Мектеп директоры: ________________ Ж.Кадиров

    Мерзімі: «____»_____ 2021 ж



    Авторлық бағдарлама




    Тақырыбы: «Молекулалық биология» жалпы орта білім беретін мектептердің 10- сыныптарына арналған қолданбалы курсының бағдарламасы



    Орындаған: Боранбаев Алишер Абдупоттаевич

    Білімі: жоғары,Қазақ-өзбек инженерлік-гуманитарлық университеті

    Қызметі: химия және биология пәндерінің мұғалімі

    Педагогикалық еңбек өтілі: 18 жыл









    Тағайна ауылы

    2020-2021 оқу жылы












    РЕЦЕНЗИЯ

    Химия және биология пәндерінің мұғалімі Боранбаев Алишер Абдупоттаевичтің 10-сыныбына арнап жазған «Молекуляр биология» тақырыбындағы авторлық бағдарламасын оқып, танысу барысында біздің мектеп әкімшілігі бірауыздан төмендегідей шешім қабылдады:

    -бағдарлама құрылымы оқушылардың жас ерекшелігіне сәйкес;

    -бағдарлама нормативтік талаптарға сай рәсімделген;

    -оқушылардың молекулярлық биологиядан білімдерін тереңдете отырып, оларды шығармашылықпен ойлауға, өз бетінше шешім қабылдауға үйретеді.

    -оқушылардың ғылыми дүниетанымдық көзқарастарын қалыптастырады;

    Жоғарыда аталған қорытындыға келе отырып «Тағайна» жалпы орта білім беретін мектебінің әкімшілігі оқу-әдістемелік кешенді жасау мен рәсімдеу кезінде мұғалім Боранбаев Алишер Абдупоттаевичтың «Оқулықтар мен оқу-әдістемелік кешеннің құрамы мен оқу бағдарламаларын әзірлеуге сараптауға қойылатын дидактикалық талаптар» атты нормативтік құжатты басшылыққа ала отырып жасағанына толығымен келіседі.



    Мектеп директоры: Ж.Кадиров


    Мектеп директорының

    оқу ісі жөніндегі орынбасары: Ниязметов З


























    Түсінік хат

    Жалпы орта білім беретін мектептердің 10- сыныптарына арналған «Молекулалық биология» қолданбалы курсы бағдарламасының көлемі жылына 34 сағат, аптасына 1 сағат.Бағдарламада тіршіліктің молекулалық негіздері,жасушадағы биополимерлердің құрылысы мен функцияларының өзгешеліктері,олардың жасуша түзілуіндегі тіршілік процестері туралы материалдар қамтылған.

    Курстың мақсаты:

    -оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыру,қабілеті мен қажеттілігін дамыту;

    -оқушылардың ғылыми-зерттеу жұмыстарына ынтасын қалыптастыру;

    -тіршіліктің молекулалық негіздері,жасушадағы биополимерлердің құрылысы мен функцияларының өзгешеліктері,олардың жасуша түзілуіндегі тіршілік процестері туралы білімдерін тереңдету;

    -тұқымқуалаушылық белгіліердің қалыптасуы мен ұрпақтан-ұрпаққа берілуі туралы білімдерін тереңдету;

    -Оқушылардың молекулярлық биологиядан білімдерін тереңдете отырып, оларды шығармашылықпен ойлауға, өз бетінше шешім қабылдауға үйрету.

    Бұл қолданбалы курс оқушылардың ойлау, танымдық және шығармашылық қабілеттерін дамытуды, жалпы адамзаттық құндылықты дамытуды, табиғатқа ғылыми көзқарасын, адамның дүниетанымдық көзқарасына алғышарт болып табылатын әлеуметтік маңызды бағдарларын, түрлі мәселелерді шешуде алған білімін шығармашылықпен қолдану дағдыларын қалыптастыруды көздейді.

    Курстың негізгі міндеттері:

    •Оқушылардың ғылыми дүниетанымдық көзқарастарын қалыптастыру;

    •Оқушыларға молекулярлық биологияның білім мен тәрбие беру проблемасын теориялық жағынан негіздеу;

    •Оқушылардың ойлау қабілетін дамыту (жеке жағдайда, әрекеттік ойлау қабілетін дамыту);

    • Оқушы биологияның саласы микробиология пәнінен алған білімін өмірлерінде қажеттіліктеріне пайдалану дағдаландыру жолдарын қарастыру.Оқушыларды практикалық және бағдарды бағытта даярлау;

    •оқушының жан-жақты дамуының еңбекке шығармашылық тұрғыдан қарауына өмірлік және азаматтық қөзқарасын қалыптастырып,адамгершілік қасиеттерімен рухани мәдениетін дамуына көмектесу.

    •оқушылардың оқу жетістіктерін бағалау жүйесіне еңгізу.

    Күтілетін нәтиже:

    • Оқушылар қабілетіне қарай мемлекеттік стандартқа сай сапалы білім алады.

    • Проблеманы көре алатын және оны шеше алатын, барлық ақпарат түрлерімен жұмыс істеп, алған білімдерін өмірде кездескен нақты жағдайда пайдалана алатын тұлға қалыптасады.

    • Оқу үрдісінде репродуктивтік, эвристикалық және зерттеушілік тапсырмаларды қолдану оқушылардың белсенділігін арттыру.

    • Өз заманына сай білімді, іскер, шығармашыл, жан-жақты дамыған, терең білімді шығармашыл тұлға қалыптастыру.

    Пәнаралық байланыс: химия, экология, биохимия, микробиология және медициналық генетика, физиология, гистология, информатика,математика

    Оқушыларға қойылатын талаптар:

    қазіргі кездегі түйінді проблемаларды зерделеу;

    – болашақ кәсіби қызметке бағдарлану;

    – танымдық, ұйымдастырушылық дағдыларды жетілдіру;

    – базалық білім мазмұнны толықтыру және жетілдіру;

    Курс мазмұны

    «Молекулалық биология» курсы материалдарын шартты түрде екіге бөлу мумкін:

    1.Макромолекулалардың физик-химиялық қасиеттері мен функциялары.

    2.Жасушадағы макромолекулалардың атқаратын қызметіне байланысты болған процестер.Бұл бөлімді үйрену негізгі курстың ең күрделі мәселелерін (цитология,онтогенез,генетика негіздерін) түсініп алуға жәрдем береді.

    Әр бір тақырыпта берілген лаборатория жұмыстарын орындау теориялық материалдың мазмұнын сәтті меңгеруге жәрдем береді.Оқушылар бұл жұмыстарды орындау кезінде микроскопикалық препараттар дайындау,органикалық заттарды анализ жасауәдістерін меңгеріп,хромотография,спетрография үшін қолданылатын аспаптармен жұмыс атқаруды үйренеді.Барлық практикалық мәселелер анық теориялық мәселелерді шешуде көріледі.

    Оқушылар сабақта тіршілік негіздерінің материалдығына,оны біліп алу мүмкіндігіне көзбен көріп сенім пайда қылады. «Молекулалық биология» курсы әлемнің ғылыми бейнесін қалыптасуына,ойлауын дамуына және оқушылар тәрбиесіне қатты әсер етеді.


    Кіріспе (1сағат)

    Молекулалық биология – тіршілік құбылыстарының молекулалық негіздері туралы комплексті ғылым. Генетика, биохимия және биофизика ғылымдарымен тығыз байланысы. Медицина (вирусология, иммунология, онкология, т.б.), ауыл шаруашылығы (жануарлар мен өсімдіктердің тұқым қуалау қасиеттерін белгілі бағытта қадағалай отырып зерттеу) және биотехнология (гендік инженерия, клеткалық инженерия) салаларының теориялық негізі.

       Молекулалық биология нуклеин  қышқылы мен белоктардың құрылыс және құрылым ерекшеліктерін, жасушаның генетикалық аппаратының құрылымдық-қызметтік ұйымдастырылуын, ақпараттардың тұқым қуалауының жүзеге асу механизмін, апоптоз, генетикалық код т.б. оқытады.

    Молекулалық биологияның ерекшелігі оның макромолекулалардың құрылымын және  олардың қызметімен байланысын зерттеуінде.

    Молекулалық биологияның міндеті - клетканы құраушы негізгі тіршілік құбылыстарын (заттардың алмасуы, тұқым қуалаушылық, нуклеин қышқылдарының құрылымы және олардың әр түрлі организмдердегі атқаратын қызметі т.б.) молекулалық деңгейде зерттеу.Молекулалық биология тірі организмдердің жұмыс істеуін, олардың құрамына кіретін молекулалар және атомдардың химиялық құрылымы тұрғысынан зерттейтін ғылым саласы.

    Даму тарихы: 1869 жылы Ф. Мишер ДНҚ-н ашқаны,1953 жылы Д. Уотсон және Ф.Крик ДНҚ-ң қос спиральды моделін жасағаны,1960 жылы РНҚ транскрипциясын жүзеге асыратын полимераза ферменті ашылуы; 1961жылы  Ф.Жакоб және  Дж.Моно бактерияларда  гендердің  ұйымдасып 

    жұмыс  істеуінің  және гендік белсенділіктің реттелуінің оперондық (лат. «operare»-жұмыс істеу, қызметіне қарай бір-бірімен байланысты ферменттердің синтезін анықтайтын гендер тобы) принципін ашылуы; 1969жылы АҚШ-та  Г.Хорана  қызметтестерімен  бірге  химиялық  жолмен  алғашқы  генді 

    синтездеуі,Д. Уотсон мен Ф. Крик және т.б. көптеген ірі молекулалық биологтардың керемет жаңалықтарының нәтижесінде ХХ ғасырдың 60 жылдарында-ақ жасушадағы гентикалық ақпараттың берілу жолы анықталғаны,жаңа биотехнологияның негіздері жасалып, ақуыз инженериясын дүниеге келуі.

    Ақуыз бен нуклеин қышқылдар макромолекулаларының құрылымы бейнеленген кестелер немесе слайдтар көрсету.

    І.Нуклеин қышқылдардың физика-химиялық касиеттері (4 сағат).

    Нуклеин қышқылдары (НК) - биополимерлер.Нуклеин қышқылдардың құрылымдық компоненттері-азоттық негіздер,көмірсулар,фосфор қышқылы.Нуклеотид және нуклеозид.Чаргафф ережесі. ДНҚ құрылымы, массасы мен өлшемі.Оны тексерудің физикалық,химиялық әдістері.ДНҚ молекулаларының түзілуіндегі комплементарлық приципы.Қос тізбекті макромолекуланың түзілуі,оның спиралдануы.Молекулалар денатурациясы мен ренатурациясы.Молекулаларының массасы,олардың жасушада артуы.РНҚ молекулаларының қасиеттері,нуклеотидтік құрамы.АТФ-тың РНҚ нуклеотидіне өтуы.РНҚ молекуласының ДНҚ молекуласынын айырмашылығы.ДНҚ мен РНҚ-ның құрылымы.ДНҚ-дағы азоттық негіздердің комплементарлығы бейнеленген кестелер немесе слайдтар көрсету.

    Зертханалық жұмыстар.

    №1. Пияз қабықшасының өні жасушаларынан дайындалған препараттарды бояу,микроскоп астында олардың ядросын көру.

    № 2.Бауыр жасушасынан нуклеин қышқылдарды ажыратып алу.

    ІІ.Ақуыз молекулаларының құрылымы мен физикалық-химиялық қасиеттері (6 сағат).

    Биополимерлер – нәруыздар,молекулалық массасы мен өлшемі (ірі/ұсақтығы).

    Аминоқышқылдар ‒нәруыз молекулаларының мономері.Олар құрылысының қасиеттері,екідайлығы.Нәруыздардың сапалық реакциялары. Аминоқышқылдардың полипептид тізбегіне поликонденсаттануы.Пептидтық байланыстар және нәруыз молекуласының біріншілік құрылымы.Нәруыздардың екіншілік,үшіншілік,төртіншілік құрылымдары.Нәруыз молекуласының құрылымын белілейтін химиялық (иондық,дисульфид) байланыстар.Жай және күрделі ақуыздар.Шаш,тері,бұлшықет,гемоглобин ақуызы молекулаларының қасиеттері.Ақуыздың натив құрылымы мен оны өзгеруі.Ақуыз молекуласының денатурациясы.

    Фермент ‒ ақуыздар.Олар молекуласының тузілуі.Ферменттің белсенді орталығы.

    Ақуыз молекулалары,аминоқышқылдар мен ферменттердің құрылымдары бейнеленген кестелер,слайдтар көрсету.

    Зертханалық жұмыстар

    №3.Тауық жұмыртқасы ақуыздарының ерігіштігіне қарай бөлінуы.

    №4.Ақуыздарды ауыр металлдардың тұздары көмегімен ажырату.

    №5.Жоғары температурада,спирттердің әсерінен ақуыздардың денатурацияға ұшырауы және ренатурация.

    №6.Ақуыздарды күшті қышқылдарды әсер еткізіп ыдырату.

    №7.Ақуыздарға тән (биурет,ксантопротеин) реакциялар.

    ІІІ.Жасушадағы макромолекулалардың функциясы (5 сағат).

    ДНҚ синтезі.ДНҚ синтезінің матрицалық принципі.Жасушадағы ДНҚ‒ның рөлі.ДНҚ коды,триплеттілігі,әмбебаптығы,бағыттылығы және т.б.

    РНҚ синтезденуі.РНҚ типтері,олардың функциялары мен рөлі.Молекулаларының өзгешеліктері,қасиеттері.

    Ақуыздар синтезі,оның кезеңдері, цитоплазма мен ЭПТ‒да өтуы,АТФ қатысуы.ДНҚ, а‒РНҚ,т‒РНҚ ‒лардың ақуыз синтезіндегі рөлі.

    Рибосома ‒ ақуыз молекулалары синтезделінетін органоид,оның химиялық құрамы,конформациясы,диссоциялануы және әрекеттену қасиеттері. Полисомалар.

    Трансляция, оның кезеңдері.Кодон мен антикодондың рөлі.Полипептид тізбегігің ұзаруы,ақуыз синтезінің аяқталуы.

    Жасушадағы ақуыздардың функциясы.Каталитикалық функциясы.Фермент пен субстраттың әсерінің өзгешеліктігі.Фермент‒субстрат комплексі.

    Ақуыздың тасымалдаушылық рөлі.Гемоглобин ұлпаларын оттегімен қамтамасыз етуде қатысуы.Ақуыздардың жасуша органоидтарының (мембрана,рибосомалар) түзілуіндегі рөлі.Қорғаныш функциясы: антиденелер, антигендер.Энергетикалық функциясы.

    Ақуыздардың тіршіліктің айда болуындағы, оның эволюциясындағы рөлі

    РНҚ,ДНҚ,ақуыздар синтезі туралы бейнероликтер көрсету.

    Зертханалық жұмыс.

    № 8.Ыдырау прцестерінің катализі

    ІV.Энергетикалық процестер мен фотосинтез (6 сағат).

    Энергетикалық алмасу‒ ыдырау реакцияларының жиынтығы.Алмасу кезеңдері.Зат алмасуының оттекті кезеңі,оны митохондрияда өтуіне бейімделуі.Зат алмасуының теңдеуілері.Фотосинтез.Автотрофтар мен гетеротрофтар.Хлоропласттар,құрылысы мен қызметі, І‒ші және ІІ‒ші пигмент жүйесі.

    Фотосинтездің жарықтық, қаранғылық фазалары.Судың фотолизы.Фотосинтездің теңдеуілері.

    Фотосинтез кезеңдерінің сызбаларын (немесе слайд) көрсету.

    Зертханалық жұмыстар.

    № 9.Жапырақтан пигментті ажыратып алу.

    №10.Пигментерді хромотография әдісімен бөлу.

    V.Жасушалардың бөлінуы ‒ макромолекулалар функциясы орындалуының нәтижесі (5 сағат).

    Жасушаның бөлінуы‒ тұқымқұалаушылық ақпаратты узату әдісі.Митоз.Митоз кезеңдері.Интерфаза.ДНҚ редупликациясы. Профаза.Метафаза.Анафаза.Телофаза.Митоздың маңызы.

    Мейоз ‒ жасушалардың редукцион және эквацион бөлінуы.Коньюгация.

    Митоз мен мейоз процестерін сызбасын/сүреттерін немесе бейнероликтер көрсету.

    Зертханалық жұмыстар

    № 11.Микроскопта митоз процестерін көру.

    №12. Пиязды тұқымынан өсіру,оның тамыр жасушаларындағы мейоз процесін көру үшін препараттар дайындау.

    VI.Тұқымқуалаушылық заңдарының цитологиялық негіздері (7 сағат)

    Генетика ‒ тұқымқуалаушылық пен өзгеріштік заңдары туралы пән.Геннің құрамы,мутацияға ұшырауы.ДНҚ ‒ РНҚ ‒ ақуыз генетикалық ақпаратты ұзатылу жолы.

    Хромосомалардың құрысы,химиялық құрамы,функциясы,диплоидты және гаплоидты жиынтығы.Г.Мендель заңдары.Тұқымқұалаушылықтың хромосома теориясы.Гендердің бірігіп тұқымқуалауы, кроссинговер. Дальтонизм, гемофелия, резус‒фактор,олардың ұрпақтан‒ұрпаққа өтуі.Гендік инженерия.

    Зертханалық жұмыс

    №13.Дрозофила шыбыныда (қоян, қой және т.б. жануарларда) белгілердің

    ұрпақтан‒ұрпаққа өтуі.

    Курс жоспары

    №

    Өткізілетін сабақтардың тақырыбы

    Сабақтың түрлері

    Тапсырмалар

    Сағат

    саны

    Мерзімі

    1

    Кіріспе

    Презентация.АҚТ ды қолдану, өзіндік жұмыс

    Реферат

    1



    І.Нуклеин қышқылдардың физика-химиялық касиеттері (4 сағат)

    2

    Нуклеин қышқылдары - биополимерлер.Чаргафф ережесі.

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Жаратылыстану Авторлық бағдарлама 10 сынып
    08.05.2021
    1375
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Боранбаев Алишер Абдупоттаевич
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации