Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
ауа райы және мезгілі
Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл сабақ жоспарында ауа райы туралы күнделікті сабақ жоспарына немесе жаңа бағдарлама ьойынша құрылған дайын материал. онда мақсаты мен сабаққа керекті көнекіліктер мен ведио материалдар бар . жаңа бағдарлама бойынша сабақ жоспарын құруға болады осыған қарап
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
23 Қараша 2018
508
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Lesson plan
V
Unit 1Home and away | School: | |
Date: | Teacher name: | |
CLASS: 5 | Number present: | absent: |
Lesson title | Weather and climate | |
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme) | 5S2 ask simple question to get information about a limited range of general topic5L1 understand a sequence of supported classroom instructions 5U.E. use a growing variety of adjectives and regular and irregular comparative and superlative adjectives and limited range of familiar General and curricular topics. | |
Lesson objectives | All learners will be able to: | |
Assessment criteria | ||
Language objective | Degree of comparison | |
Values links | creative and criticalcommunicative abilitiesbe prepared to learn throughout life | |
Cross-curricular links | Geography, Natural science | |
Previous learning | Weather 1 | |
Plan | ||
Planned timings | Planned activities (replace the notes below with your planned activities) | Resources |
Start 3 min | Greetings. Students to create a warm atmosphere for the lesson, let's make each other good I wish you ... And now let's all together draw the emoticons on the stickers with what mood we begin the lesson Ask each learners to tell you at least 1 word related to weather they remember from last lesson. Ask more able learners to make sentences with words | Stickers |
Middle6min. 5min 3 min. 7 min 2 min 9 min | Working with the vocabulary. Students listen to the speaker then repeat the words. (All together, in chain, and individually) .T-cl.T-SsS1-S2-S31.Climate2.weather3.clear 4.bright5.frosty6.foggy Vocabulary quiz Scrambled lettersLearners write a vocabulary quiz using the cards. They should spell and translate the word correctly.AetcmilTheawerRaelcBgirth SfrotyOgfgyKeyClimateWeatherClearBright FrostyFoggy Descriptors: A learner*Puts the letters into the right order *Translates the words correctly Peer assessment (answer keys )Mistakes : 0-1 ‘’5’2-3 ‘’4’4-5 ‘3’ Look at the board and pay attention to the drawing.What can you see on the pictures?What's the difference between the two dogs in the picture?How do you think what grammar we will repeat today at the lesson? Okay, Nice of you! Now, look at the pictures and try to make up a sentence! Let’s review Degrees of adjectives noble – nobler – noblesthappy – happier – happiesthot – hotter – hottesteffective – more effective – most effectivegood – better – bestbad – worse – worst Differentiated tasksLevel 1 Give the degree of comparison of adjectives1.big 2. clever 3. good 4. pleasant 5. bad 6. funny 7.important 8. sunny 9. far 10. comfortable Key Level 2 Select the right of adjectives in parentheses Descriptors:A learner:* defines one- syllable, two- syllable and exceptions;* knows the rules of degrees of adjectives;*knows the formation of a comparative and superlative degree*chooses the correct adjectives by opening parentheses Self – assessment 6-7 –“5”5-4 – “4”3-2 - “3” Level 3. Compose from the give words the sentences Physical exercises. . Work with the text Group workEach group is given a text. The students understand the meaning of the text and the implementation of the differentiated task Low-motivated learners:They are given the task of writing adjectives from the text Descriptors :A learner FA :0- «5» very good1-2- «4» good3- «3» you may do it better Middle-motivated learners:Students should write adjectives and write degrees of comparison Descriptors:A learner FA:0- «5» very good1-2- «4» good3- «3» you may do it better High-motivated learners:Learner should make up 5 questions Descriptors :A learner | Slide from presentation. Individual cards Slide from presentation Slide from presentation, picture Differentiated cards https://www.youtube.com/watch?v=yYHyPKHYPco Slide from presentation. |
End4min. | Reflection. Answer the question What do you do at the lesson?Do you like this lesson?Okay And now you will draw a smiley on stickers in which mood you finish the lesson Homework: Students should write assay about weather Assessment criteria:«3» 3-4 sentences «4»5-6 sentences «5» 9-10 sentences Descriptors :A learner*uses new words* uses lexis*uses grammar with degrees of adjectives | Stickers |
Additional information | ||
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? | Assessment – how are you planning to check learners’ learning? | Health and safety check |
Differentiation can be achieved through the selection of activities, it gives the opportunity to the student to give right answer according to his/her ability. | During the lesson I will use self-assessment, students will be able to correct the answers themselves, P-assessment, students will be able to assess each other’ work. | I use physical training for eyes to relax before a difficult task. |
Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: 2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson? |
V
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)