Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Аумақтық жаһандану
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Алматы қаласы, Алмалы ауданы, №36 мектеп гимназия
қысқa мерзімді (сабақ) жоспaры
Бөлім: |
«Адамзат дамуының жаһандық мәселелері. Тілдік жүйе және норма» |
|||||
Педагогтің аты-жөні |
|
|||||
Күні: |
30.01.2024 ж. |
Қатысушылар саны: Ерекше білімді қажет ететін оқушы саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||
Пәні: |
қазақ тілі |
|||||
Сынып: |
10 «В» |
|||||
Сабақтың тақырыбы: |
Аумақтық жаһандану |
|||||
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары: |
10.1.5.1коммуникативтік жағдаятқа сай көпшілік алдында тиісті сөйлеу әдебін сақтай отырып, дұрыс сөйлеу; 10.4.4.1 сөзжасамдық және синтаксистік нормаларды сақтай білу; 10.3.5.1 әртүрлі тақырып бойынша көркемдегіш құралдарды ұтымды қолданып, шығармашылық жұмыстар (өлең, хат, әңгіме, шығарма) ұсына білу; |
|||||
Сабақтың мақсаты: |
коммуникативтік жағдаятқа сай көпшілік алдында тиісті сөйлеу әдебін сақтайды, дұрыс сөйлей алады; сөзжасамдық және синтаксистік
нормаларды сақтай біледі; |
|||||
Сабақтың барысы |
||||||
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурс |
||
Сабақтың басы 5 мин 8 мин |
Ұйымдастыру кезеңі.
Үй тапсырмасын пысықтау сұрақтары арқылы сұрау.
Жаңа сабақты түсіндіру. Сөзжасамның аналитикалық тәсілі Аналитикалық сөзжасамдық тәсіл - тілімізде көне замандардан келе жатқан, тілімізді көптеген күрделі сөздермен толықтырған өнімді тәсіл. Аналитикалық тәсіл дегеніміз - екі я одан да көп сөзден (сөздердің бірігуі, қосарлануы, тіркесуі, қысқаруы арқылы) бір лексикалық мағыналы сөздің жасалуы.
Аналитикалық тәсіл
барлық сөз табының сөзжасамынан кең орын алады. Мысалы: үшбұрыш,
тікұшақ, көмір қышқылы, ақсақал, темірқазық (зат есімдер); қызыл
ала, орта бойлы, қызыл шырайлы, ақ шашты (сын есімдер); қырық
сегіз, он алты, екі жүз, бес мың (сан есімдер); кіріп шық, алып
кел, алып бар (етістіктер); күні кеше, күндерде бір күн, бүгін,
биыл (үстеулер); тақ-тұқ, тарс-тұрс, жалт-жұлт (еліктеуіштер);
пай-пай, ойпырмай, бәрекелді (одағайлар). Қазақ тілінде аналитикалық тәсілдің бірнеше түрі бар: 1) сөзқосым, 2) қосарлау, 3) тіркестіру, 4) қысқарту. Бұлардың әрқайсысы тілдің сөзжасамында өнімді қызмет атқарады. Аналитикалық тәсілдің осы ішкі төрт түрі күрделі сөздің төрт түрін жасайды. Олар: біріккен сөздер, қос сөздер, тіркескен күрделі сөздер, қысқарған сөздер. Екі сөзден біріккен жалқы есімдер (Қажымұқан, Дүйсенәлі, Көкшетау, Сырдария), терминдік атаулар (бесжылдық, матанализ), тұрақты тіркестер (ден қою, кұлақ салу, тіс жару, тіл қату), кіріккен сөздер (ендігіден әрі - ендігәрі, алып кел - әкел), қос сөздер (бала- шаға, егжей-тегжей, қап-қара), қысқарған сөздер (БҰҰ, ҒА, ҚазТАГ, кг, см) және т.б. аналитикалық тәсілмен жасалған. |
Пән мұғалімімен амандасады; Сынып белсендісі сынып туралы ақпарат береді.
Оқушылардың ықтимал жауабы:
мысал келтіреді.
Ережені жаттайды, сұрақ қояды, жаттығуларда пайдаланады. |
Ауызша кері байланыс беру. Жақсы! Тамаша! Жарайсың! Керемет!
|
Ресурс №1 Ресурс №2 |
||
Сабақтың ортасы 7 мин 10 мин 10 мин |
Оқылым. 3 – тапсырма. Мәтіннен аналитикалық тәсіл арқылы жасалған күрделі сөздерді тауып, қалай жасалғанын талдаңдар.
Дискриптор: Жазылым. 5 – тапсырма. Екі тапсырманың бірін орындаңдар. 1. Аналитикалық тәсілдің төрт түріне (сөзқосым, қосарлау, тіркестіру, қысқарту) мысалдар келтіріңдер. 2. Аумақтық жаһанданудың оң және теріс жақтарын «ПСМТ формуласы» әдісімен жазыңдар. 1-сөйлем: «Менің ойымша, …». 2-сөйлем: «Мен оны былай түсіндіремін: …». 3-сөйлем: «Оны мынадай деректермен, мысалдармен дәлелдей аламын: …». Соңғы сөйлем: «Осыған байланысты мен мынадай қорытынды шешімге келдім: …».
Дискриптор: Айтылым. «Аумақтық жаһанданудағы Қазақстанның рөлі» тақырыбында дебат жүргізіңдер. Дискриптор:
Өз ойын еркін
жеткізе алады – 1 балл; |
Мәтінді мұқият оқиды, ішінен аналитикалық тәсілмен жасалған күрделі сөздерді тауып, жасалу жолын түсіндіреді.
Екі тапсырманың
бірін орындайды. 2 – тапсырма бойынша «ПСМТ формуласы» бойынша ойларын жеткізеді. Берілген тақырып бойынша дебат жүргізеді. Қарсымын немесе қолдаймын позициясын ұстап, өз ойын жеткізеді. |
Ауызша кері байланыс беру.
Жақсы! Тамаша! Ауызша кері байланыс беру. Жақсы! Тамаша! Ауызша кері байланыс беру. Жақсы! Тамаша! |
Ресурс №3 Ресурс №4 Ресурс №5 |
||
Сабақтың аяқталуы. 5 мин |
Сабақты бекіту. «ҚҚҚ» әдісі арқылы бүгінгі сабақта не нәрсе құнды, қызық, қиын болғанын айтып кері байланыс жасаңдар. Үй тапсырмасы: 4 – тапсырма. «Қазақстандық заманауи мәдениет» тақырыбы бойынша көркемдік құралдағыларды ұтымды қолданып, шығарма жазыңдар. |
«ҚҚҚ» әдісі арқылы сабаққа кері байланыс жасайды. Бүгінгі сабақта ........ қызық болды Бүгінгі сабақта ......... құнды болды Бүгінгі сабақта .......... қиын болды |
Бәрекелді!
|
Ресурс № 6 |