«Бүгінгі сабағымыздың сұрақтары
мынадай:
1) Ауызекі сөйлеу тілі және жазба
тіл дегенді қалай түсінесің?
2) Ауызекі сөйлеудің өзіндік
стильдік ерекшеліктерін айтыңыз.
3) Тыңдай білу әдебіне не
жатады?
4. Үндемей,
сөйлеушінің сөзін бөлмей тыңдаудың ерекшелігі
неде?
5. Сөйлеушінің
сөзіне араласып, өзара ой алмаса тыңдау, оның өзіндік мәні туралы
айтыңыз?
6. Тыңдаудың
түрлеріне ой жібере отырып, «тыңдау» деген ұғымға қандай түйіндеу
жасайсыз. (Тыңдау деген не?)
ВЕН ДИАГРАММАСЫ Ауызекі және
жазбаша сөйлеу

Он сұрақ» стратегиясын
жүргізу.Алдыңғы тақырыпты қысқаша қайталау.Топтарға сұрақтар
беру:
1-топ.
«Ауызшаи тіл»деген сөзді қалай
түсіненсіңдер?
2-топ.Жазбашы тіл мен аузшаи тілдің өзіндік ерекшелігі неде деп
ойлайсыңдар?
3-топ.Әр
түрлі оқулықтардағы мәтіндерді әдеби тілдің қай түріне
жатқызамыз?
Сөз атасы –
құлақ» Тақтада мәтін беріледі,
мәтінді мұғалім дауыстап оқиды. Оқушылар мәтін бойынша тапсырмалар
орындайды.
Сөз атасы –
құлақ
Мазмұнды сөзге құлақ қойып,
ықыласпен тыңдай білуге де дағды керек. Орамды тілдің эстетикалық әсеріне, айтылған ойдың мазмұнына қанық болу үшін кісінің
«көкірегі сезімді» болуға тиіс. Абай ақыл сөзді кімнің қалай
ұғатыны туралы былай дейді: «Қарны тоқ аса маңғаз ұқпас сөзді,
сөзді ұғар көкірегі болса көзді...» Солай болғандықтан сөзді әркім
әртүрлі тыңдауы мүмкін. Айтылған ғибратты асыл сөз бір құлақтан
кіріп, бір құлақтан шығып жатса, онда не
пайда?
Сондықтан кісіні тыңдай
білу де – мәдениеттілік. Көбіміз
басқа біреудің айтқанын тыңдай білмейміз, оның сөзін орынсыз бөліп,
жөн-жосықсыз бірдеңелерді қыстырмалап білгішсінетіндер де болады.
Бәрінен де ойсыз, есалаң сөзге
есеңгіреген жаман.
Ертегілер айтқандай, адамның
аузы біреу, құлағы екеу болғандықтан, мылжыңдап көп сөйлемей, көп
тыңдай білу де керек. Сөйлей білу
адамға қаншалықты керек болса, тыңдай білу де соншалықты
керек.
Тапсырма
1. Қарамен терілген сөз
тіркестері мен сөйлемдерге түсініктеме
беріңдер.
2. Мәтіндегі айтылған ойдың
«тыңдау әдебі» деген ұғыммен қандай байланысы барына салыстырмалы
түрде өз пікірлеріңді айтыңдар.
3. «Сөз атасы – құлақ» сөзін
қалай түсіндіңдер?
Жаттығуларды топтарға бөліп
орындау.
Бүгінгі сабағымыздың сұрақтары
мынадай:
1) Ауызекі сөйлеу тілі және жазба
тіл дегенді қалай түсінесің?
2) Ауызекі сөйлеудің өзіндік
стильдік ерекшеліктерін айтыңыз.
3) Тыңдай білу әдебіне не
жатады?
4. Үндемей,
сөйлеушінің сөзін бөлмей тыңдаудың ерекшелігі
неде?
5. Сөйлеушінің
сөзіне араласып, өзара ой алмаса тыңдау, оның өзіндік мәні туралы
айтыңыз?
6. Тыңдаудың
түрлеріне ой жібере отырып, «тыңдау» деген ұғымға қандай түйіндеу
жасайсыз. (Тыңдау деген не?)
7. Сөйлеу әдебіне не
жатады
8. Жүйелі,
мәнді сөйлеудің негізгі сапалары қандай?
9. Сөйлеу
сапасына қандай нәрселер кері әсерін тигізеді
|