Сабақтың
басы
|
Психологиялық ахуал
Сәлеметсіңдер ме,балалар!
Білмегенді үйретеді
саралап,
Әр сабақтың берері көп
қарасақ.
Білген сайын құпиясын
білімнің,
Кеңейеді ой-санамыз күн
санап.
Адамдыққа,адалдыққа
бастаған
Дүниетанудан алдық біздер сан
дерек.
Үй тапсырмасын
тексеру
«Аттаған сайын»
тәсілі
Ал,балалар, «Аттаған сайын» ойынын жүргізейік.Қалғандарың
партадан тұрып,тақтаға қарай жүрулеріңе болады.Әрбір аттаған
қадамға әл-Фараби зерттеген ғылым саласын атау
керек.
1.Тіл және музыка трактаты
2.Жаратылыстану ғылымы
трактаты
3.Әлеуметтік этикалық
трактат
4.Тарихи философиялық
трактат
5.Математикалық трактат
6.Музыка
|
Оқушылар тұрып,мұғалімдермен
амандасады
Оқушылар «Аттаған
сайын» ойынына қатысады.Қалғандары парталарынан тұрып тақтаға қарай
бет алады. .Әрбір аттаған қадамға әл-Фараби зерттеген ғылым саласын
атайды.
|
Формативтік бағалау сабақ үстінде үнемі жүргізіліп
отырады
мақтау
|
Дәптер
оқулық
|
Сабақтың
ортасы
|
-
Ой
қозғау
Балаларға малдардың суреті слайдпен
көрсетіледі.
-
-Бұлар қалай
аталады?
-
-Осыларды бір сөзбен қалай атауға
болады?
-
Осы үй жануарлары алғашықысында барлығы да
жабайы болған, кейін оларды адамдар қолға ұстап, үйреткен. Егер сен
алғашқы адам болсаң қайсы жануарды алдымен, ал қайсы жануарды ең
соңынан қолға үйретер едің? Себебін
түсінді.
Себебі
қой жуас, адамдардан бойы кішкентай, күші аз дегендей дәлелдер
айтуы мүмкін.
-
Дұрыс айтасыз, балалар, жылқы малы шынында
да ең соңынан қолға үйретілген. Өйткені асау жылқыларды қолға
үйрету оңай болмаған.
-
Біле
жүріңіз!
-
Қазақтар аттың тағасы түсіп қалса,
сәтсіздікке, ал жолдан таға тауып алса, жолы болғыштыққа
жорыған.
Жаңа
сабақ
«Бабаларымыздың
жылқы түлігін қолға үйретуі»
Мақсатымыз -
осы сабақ барысында біз Ботай мәдениетінің ерекшелігін сипаттап
үйренеміз.
Мұғалімнің
түсіндірмесі.
Ғалымдар ең алғаш рет жылқыны қолға
үйрету Қазақстан аумағында болған деген тұжырымға
келген. Археолог ғалымдар Солтүстік
Қазақстаннан Ботай атты елді мекенді тапты. Ол жерден ежелгі
адамдардың қонысын, аттың ауыздығын, қыш ыдыстар және осы
ыдыстардан кепкен қымыздың қалдығын тапқан. Ол кезде ауа райы жылы
әрі ылғалды болған. Қоныс маңындағы шөбі шүйгін жайылымдарда жабайы
жылқылар үйір-үйірімен жайылып жүрген. Ботайлықтар сол жылқыларды
қолға үйретіп, санын көбейткен. Жылқыны қолға үйрету арқылы
ботайлықтардың өмірі өзгерген. Өзге жердегі адамдармен араласа
бастаған, сауда-саттық дамыған, жаңа қоныстар іздеп, жақсы қоныстар
тауып, көшпелі өмір сүре
бастаған.
Презентациямен
жұмыс.
|
Малдардың суретін көреді,сұраққа жауап
береді.
Балалар малдардың
аттарын атайды.
Үй жануарлары Балалар
алдымен қойды немесе ешкіні, соңынан түйе немесе жылқы үйретем деуі
мүмкін.
Дәптерді ашып күннің
ретін,тақырыпты жазады.
Тыңдайды
|
Тағамен бағалау
|
Презентация
|
|
Оқылым
Жазылым
Дәптермен
жұмыс
Жүген: ауыздық,
тізгін, кекілдік, сағалдырық,
мұрындық.
Жылқы туралы
бейнематериал
Топтық
жұмыс
1-топ ат әбзелдерін
жазады
2-топ жылқының
пайдасы
3-топ жылқы түлігіне
қатысты атауларды жазады.
|
Балалар дәптерге жүгенге
қатысты атауларды жазып
алады.
Түсінеді
Постер
қорғайды
|
|
Оқулық,
дәптерлер,
бейнежазба,
слайдтар
@ustazKZ
таға
плакат,маркер
|
Сабақтың
соңы
|
«Еркін микрофон»
әдісі.
Археологпен кездесе қалсаңдар қандай сұрақ қояр
едің?
Сұрақтар:
1. Жылқыны алғаш кімдер
қолға үйреткен?
(Ботайлықтар)
2.Ботай қонысы қайда
орналасқан? (Солтүстік
Қазақстанда)
3. Ботай қонысының ауа
райы андай болған? (жылы,
ылғалды)
4.Жылқының сүтінен не
жасайды? (қымыз)
5.Жүйрік аттарды қалай атауға болады? (
сәйгүлік, арғымақ, тұлпар)
|
Сұраққа-жауап
береді
|
|
микрофон
|
Үйге тапсырма
беру
|
Бағалау
Кері байланыс
«Бәйге жолы»
71-72 бетті оқу. Үйден жылқы малына қатысты ырым-тыйымдар жазып
келу.
|
Әр балаға жылқының
суреті таратылады. Тақтаға бәйге жолы ілінеді. Әр бала өзінің
сабақты түсінгендігін өз атының бәйге жолына қоюымен
бағалайды.
Мысалы, сабақты жақсы
түсінгендер өз атын алғашқы орынға орналастырса, сабаққа байланысты
кейбір сұрақтарым бар дейтіндер өз атын бәйге жолының ортасына,
түсінген жоқпын дейтіндер өз аттарын бәйге жолының соңына
орналастырады.
|
1-10 балл
мадақтау
|
стикер
|