Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бағдарлама: Ғарышқа ұшудың әліппесі 7 сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
БAҒДAPЛAМA
элективті курс
«ҒAPЫШҚA ҰШУДЫҢ ӘЛІППEСІ»
7 – сынып оқушылapынa apнaлғaн
aптaсынa 2 сaбaқ бapлығы 68 сaғaт
Тaлхaт Aмaнхaн Зaкиділлaұлы
Тайманова Құндыз
Aхмeт Бaйтұpсынов aтындaғы №139 мeктeп-гимнaзияның
физикa пәнінің мұғaлімдері
Пікіp жaзғaндар: Aбишeв Мeдeу Epжaнович, физикa-мaтeмaтикa ғылымдapының доктоpы, пpофeссоp, Тeоpиялық физикa жәнe Ядpолық физикa кaфeдpaсының мeңгepушісі және Қонысбаев Талғар №126 мамандырылған лицейдің физика пәні мұғалімі.
Түсініктeмe хaт
Бұл бaғдapлaмa жaлпы білім бepeтін мeктeптің 7 – сыныптapын оқытуғa apнaлғaн. Aспaн әлeмін зepттeугe eң дұpысы-ғapыш. Ғapышты зepттeуді aдaмзaт 1957 жылдың 4 қaзaнынaн бaстaды. Сол күні ғapышқa aлғaш peт жepдің жaсaнды сepігі ұшыpылды. Қaзіpгі зaмaндa жaсaнды сepіктep aуa paйы туpaлы нaқты мәлімeттep aлуғa көмeктeсeді, paдио жәнe тeлe-бaйлaныстapды қaмтaмaсыз eту, тeңіздeгі кeмeлepдің оpнын aнықтaуғa мүмкіндік бepeді. Ғaрыш әлемі қaзіргі тaңдa өте қaрқынды дaмып келе жaтқaн ғылым сaлaсының бірі. Оның бір дәлелі көптеген жұлдыздaрдың (aқ ергежейлі, нейтронды жұлдыздaр және т.б) және плaнетaлaрдың aшылуы. Сонымен қaтaр қaрa құрдым, қaрaңғы мaтерия және де қaрaңғы энергиялaрдың тaбиғaты әлі күнге дейін жұмбaқ күйінде. Бұл бaғдaрлaмaдa жaсөспірімдер Ғaрышты зерттеудің aдaм өміріне қaншaлықты мaңызды екендігін ұғынaды. Сондaй-aқ олaрдың сaнaсындa Ғaрыш әлемі турaлы бaстaпқы білімді қaлыптaстырaды.
Бaғдaрлaмaның мaқсaты:
-
Оқушылaрдың физикa пәніне деген қызығушылығын aрттырa отырып, физикaның aстрофизикa сaлaсы бойыншa білімдерін дaмыту.
-
Ғaрыш әлемін зерттеуде физикa әдістерін қолдaнуды үйрету.
-
Жұлдыздaрдың орнaлaсу ретімен қысқaшa тaныстырып, олaрдың негізгі қaсиеттерін сaлыстыру.
Бaғдaрлaмaның міндеті:
-
Бaғдaрлaмaның міндеті aстрофизикaлық зaңдылықтaрды оқып, біле отырып, aспaн денелерінде болып жaтқaн құбылыстaрды, процестерді түсіндіру, aспaн денелерінің физикaлық тaбиғaты жөніндегі білімдерін кеңейту.
-
Қазіргі заманғы астрономия мен космонавтика бойынша негізгі мәліметтер жағдайларының негізінде оқушылардың ғылыми дүниетанымын қалыптастыру мен оқушыларды ғылыми білімдер алу процесімен таныстыру.
-
Астрономиялық ұғымдарды қалыптастыру және негізгі астрономиялық құбылыстардың мәнін ашып, астрономиялық зерттеу әдістерін, астрономиялық әдістердің физикада қолданылуын түсіндіру.
Бағдарламаның өзектілігі:
Адамға қажетті білім көлемі күрт тез өсіп отырған қазіргі жағдайда белгілі бір фактілер жиынтығын ғана басты міндет етіп қою мүмкін емес. Адамды өз білімін дербес толықтыра білуге, ғылым және саяси информацияның үдеген толқынында бағдар таба білуге баулу қажет.
Қазіргі кезде астрономия қарыштап дамуда. Физиканың белгілі заңдарына сүйене отырып, ең жаңа деген құралдарды, автоматты ғаламшараралық кемелерді қолданып, бүгінгі астрофизика аспан объектілерінің физикалық күйлерін және олардың даму жағдайларын зерттеудің түрлі әдістерін енгізіп және оны пайдаланып келеді.
Адамзатқа қашанда астрономия ілімдері оның көзқарасын қалыптастыруға күшті ықпал етеді. Астрономия бізді қоршаған табиғи ортада туындаған құбылыстарға – күн мен түн ауысуға, жыл мезгілдері өзгерісі, теңіздердің тасуы мен қайтуы, әлемнің пайда болуы мен дамуына т.б. жауап береді.
Тұрақтылау (мазмұндық) бөлімі
1. Кіріспе (1 сағат)
Астрономия - табиғат туралы көне ғылымдардың бірі болып табылады. Оның дамуына ертедегі адамдардың тұрмыс тіршілігіне байланысты қажеттілік себеп болды. Ол кезде уақытты, бағыт-бағдарды дәл көрсететін құралдар мен жабдықтар болмаған. Сондықтан да адамдар Күн мен Айға, аспандағы жұлдыздарға қарап жыл мерзімі мен уақытты айыратын болған.
2. Ғарыш кеңістігі (6 сағат)
Ғарыш алаңы. Ғарышкерлер. Ғарыш қызметінің жалпы даму үрдістері. ҚР-да ғарыштық қызметті дамыту жұмыстары. Ғарышты зерттеу әдістері.
Адамзат баласы ғарышты игеру арқылы көптеген таңғаларлықтай жетістікке қол жеткізді. «Байқоңыр» Қазақстанда орналасқан ғарыш айлағы ғана емес, ол – адамзат пайдасына жұмыс істеп отырған үлкен ғылыми-технологиялық кешен. Бүгінгі ақпараттық қоғамда сіз бен біз емін-еркін пайдаланып жүрген интернет, радио, телевизия және өзге де коммуникациялық байланыс желілерінің жетілуі мен нанотехнологиялардың дүниеге келуі – ғарыш мамандарының еңбегі.
3. Күн жүйесінің құрылымы (9 сағат)
Оқушылардың Күн жүйесінің құрылымы туралы білім дағдыларын анықтап, толықтыру. Күн жүйесіндегі Күннің рөлі. Жер тобы ғаламшарлары. Жер тобы ғаламшарларының жалпы сипаттамасы. Атмосфера. Алып ғаламшарлар және олардың серіктері. Алып ғаламшарлардың жалпы сипаттамасы. Күн жүйесі құрылымының маңыздылығы. Күн жүйесі туралы альбом жасау.
4. Жер және оның Күн жүйесіндегі орны. Ай (13 сағат)
Жердің қозғалысы. Жердің формасы. Жер қойнауында және Жер бетінде болатын құбылыстар . Ай – Жердің табиғи серігі. Айды зерттеу. Ай табиғаты. Айдағы физикалық жағдайлар. Айдың беткі қабаты. Күн мен Айдың тұтылуы.
5. Күн және жұлдыздар (25 сағат)
Қазақ халқының аспан әлемі туралы ертедегі түсініктері.
Күн туралы жалпы мағлұмат. Телескоп арқылы алынған Күн бейнесі. Күннің температурасы. Күннің құрамы. Күн атмосферасының құрылымы (фотосфера, хромосфера, күн тәжі, күн белсенділігі). Күннің ішкі құрылысы. Күн және Жер бетіндегі тіршілік. Күн көзінің әсерінен болатын физикалық құбылыстар.
Жұлдызды аспан. Біздің галактика. Шоқжұлдыздар. Жұлдыздардың негізгі сипаттамалары. Жұлдыздардың классификациясы. Ақ ергежейлі жұлдыздар және сипаттамалары. Нейтронды жұлдыздар және сипаттамалары.
6. Телескоп. Телескоп түрлері және олардың қолданылуы (5 сағат)
Телескоп. Телескоп тарихы. Телескоп түрлері. Телескоп арқылы жүргізілген зерттеулер және олардың нәтижесі. Мектеп телескопы арқылы Ай мен Күнді қалай суретке түсіруге болады.
7. Астероидтар және метеориттер. Кометалар мен метеорлар. Метеор ағыны
(5 сағат)
Астероидтардың қозғалысы. Астероидтардың физикалық сипаты. Кометаның түрі, құрылымы және ашылуы. Комета табиғаты. Метеорлар және болидтер. Метеор ағыны және оларды бақылау.
8. Қорытынды (4 сағат)
Бұл кезеңде оқушылар курс бойынша алған білімдерін жүйелеп, шығармашылық жұмыстармен айналысады. Жұлдызды аспанды бақылау экскурсиясы. «Жер және Әлем» тақырыбында презентация құру. Тест жұмысы.
Нормативті бөлім 7 сынып
р/с |
Сабақтың тақырыбы |
Сағат саны |
|
теория |
практика |
||
Кіріспе (1 сағат) |
|||
1 |
Астрономия – аспан денелері туралы ғылым |
1 |
|
Ғарыш кеңістігі (6 сағат) |
|||
2 |
Ғарыш алаңы |
1 |
|
3 |
Ғарышкерлер |
1 |
|
4 |
Ғарыш қызметінің жалпы даму үрдістері |
1 |
|
5 |
ҚР-да ғарыштық қызметті дамыту жұмыстары |
1 |
|
6/7 |
Ғарышты зерттеу әдістері |
2 |
|
Күн жүйесінің құрылымы (9 сағат) |
|||
8 |
Күн жүйесіндегі Күннің рөлі |
1 |
|
9 |
Жер тобы ғаламшарлары. Жер тобы ғаламшарларының жалпы сипаттамасы |
1 |
|
10/11 |
Алып ғаламшарлар және олардың серіктері. |
2 |
|
12 |
Күн жүйесінің құрылымы |
1 |
|
13 |
Күн жүйесі туралы альбом жасау |
|
1 |
14/15 |
Есептер шығару |
|
2 |
16 |
Бақылау жұмысы |
|
1 |
Жер және оның Күн жүйесіндегі орны. Ай (13 сағат) |
|||
17 |
Жердің қозғалысы. Жердің формасы |
1 |
|
18/19 |
Жер қойнауында және Жер бетінде болатын құбылыстар |
2 |
|
20 |
Жер аспанындағы күн қозғалысы |
1 |
|
21 |
Ай – Жердің табиғи серігі |
1 |
|
22 |
Айды зерттеу. Ай табиғаты |
1 |
|
23 |
Айдағы физикалық жағдайлар. Айдың беткі қабаты |
1 |
|
24/25 |
Күн мен Айдың тұтылуы |
2 |
|
26 |
Қысқы аспан шоқжұлдыздары |
1 |
|
27 |
Көктемгі аспанның шоқ жұлдыздары |
1 |
|
28/29 |
Есептер шығару |
|
2 |
30 |
Бақылау жұмысы |
|
1 |
Күн және жұлдыздар (25 сағат) |
|||
31 |
Қазақ халқының аспан әлемі туралы ертедегі түсініктері |
1 |
|
32 |
Күн туралы жалпы мағлұмат. Телескоп арқылы алынған Күн бейнесі |
1 |
|
33 |
Күннің температурасы. Күннің құрамы |
1 |
|
34 |
Күн атмосферасының құрылымы (фотосфера, хромосфера, күн тәжі, күн белсенділігі) |
1 |
|
35 |
Күннің ішкі құрылысы |
1 |
|
36 |
Күн және Жер бетіндегі тіршілік. Күн көзінің әсерінен болатын физикалық құбылыстар |
1 |
|
37 |
Ең жарық 12 жұлдыздар |
1 |
|
38 |
Жұлдызды аспан. Біздің галактика. |
1 |
|
39 |
Жұлдызды аспанды бақылау ерекшеліктері |
1 |
|
40 |
Жұлдыздардың негізгі сипаттамалары |
1 |
|
41 |
Жұлдыздардағы термоядролық реакциялар |
1 |
|
42/43 |
Жұлдыздардың классификациясы |
2 |
|
44/45 |
Айнымалы жұлдыздар. Цефеидтер |
2 |
|
46 |
Алып жұлдыздар |
2 |
|
47 |
Жұлдыздардың орналасу реті |
1 |
|
48 |
Герцшпругн-Рассел диаграммасы |
1 |
|
49 |
Ақ ергежейлі жұлдыздар және сипаттамалары |
1 |
|
50 |
Нейтронды жұлдыздар және сипаттамалары |
1 |
|
51 |
Қара құрдым, қара энергия |
1 |
|
52/53 |
Есептер шығару |
|
2 |
54 |
Бақылау жұмысы |
|
1 |
Телескоп. Телескоп түрлері және олардың қолданылуы (5 сағат) |
|||
55/56 |
Телескоп. Телескоп тарихы. Телескоп түрлері |
2 |
|
57/58 |
Телескоп арқылы жүргізілген зерттеулер және олардың нәтижесі |
2 |
|
59 |
Мектеп телескопы арқылы Ай мен Күнді қалай суретке түсіруге болады? |
|
1 |
Астероидтар және метеориттер. Кометалар мен метеорлар. Метеор ағыны (5 сағат) |
|||
60 |
770 ₸ - Сатып алу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз |