МДҰ-да балаларды бейімдеу.
Баланың мектепке дейінігі ұйымға келіп түсуі-олардың өміріндегі маңызды кезең, ол үйреншікіті жағдайдың, күн режимінің өзгеруімен сипатталады. Сондықтан ол жаңа іс-әрекетер жағдайларына икемделуге және бейімделуге тиіс.
Бейімделу-ағзаның түрлі:физиологиялық, әлеуметтік, психологиялық деңгейлерде орын алатын жаңа жағдайға икемделу үдерісі.
Ағзаның әлеуметтік өмір сүрудің жаңа жағдайларына көндігуі, бала мінез-құлқының өзгеруімен, ұйқысының, тәбетінің бұзылуымен қоса жүреді. Неғұрлым күрделі қайта құрылу бейімделудің бастапқы кезеңінде орын алады. Бейімделу созылып кетуі және бейімделуге ауысуы, сондай-ақ бұл бала денсаулығының, мінез-құлқы мен психикасының бұзылуына әкелуі мүмкін. Баланың МДҰ-да бейімделу үдерісі жүреді және ағзаның физиологиялық бұзылуын қоздыруы мүмкін.
Дәрігерлер мен психологтар бейімделу кезеңінің 3 сатысын бөліп қарайды: -- -Жеңіл бейімделу кезеңінде баланың мінез-құлқы шамамен бір айдың ішінде қалыпқа түседі. Тәбеті бірінші аптаның соңына қарай қалпына келеді. Ұйқысы-1-2 аптада. Күрделі сырқатқа ұшырамайды. Баланың көңіл-күйі қуанышты, ол басқа балалармен, жанындағылармен және ересектермен белсенді араласады, жаңа орынға тез көндігеді.
-Орташа бейімделу кезінде ұйқысы мен тәбеті-20-40 күннен кейін қалпына келеді, баланың мінез-құлқы бір ай ішінде өзгереді. Көңіл-күйі тұрақты емес, жаңа тітіркендіргіштер кері әсер етеді. Алайда ересектердің қолдауымен бала танымдық және мінез-құлықтық белсенділік танытады, жаңа жағдайға тез үйренеді.
-Ауыр бейімделу ұзаққа созылады. Жағдайы нашарлап кетуі және ауруға ұшырауы мүмкін (бала ширақ, қарсылық көрсетеді, агрессия, эмоциялық ахуалы белсенді (жылайды, айқайлайды) немесе іс-әрекетке жоқ (тыныш қыңқылдау, жабырқау, қобалжу, шаршау) байқалады.
Бейімделу кезеңі байланысты болатын факторлар:
-жасы;
-денсаулық жағдайы;
-даму деңгеці;
-қарым-қатынасқа түсу икемі;
-пәндік және ойындық қызметтің қалыптасуы;
-үй режимінің МДҰ режиміне жақын болуы;
Ауыр бейімделудің себептері:
-отбасында режимнің болмауы;
-бала бойында ерекше әдеттердің болуы;
-өз бетінше ойнай алмау;
-қарапайым мәдени-гигиеналық машықтардың қалыптаспауы;
-бөтен адамдармен қарым-қатынаста тәжербиесінің жоқтығы;
Балаларды ерте бастан әлеуметтендіру және бейімдеу мақсатында қысқа уақыт болу тобын құруға болады. Онда балалар ата-аналармен бірге балабақшаға аптасына 1-2 рет, 1,5-2 сағатқа келеді.
Сабақтар бірге өткізіледі:
-балалар+ата-аналар+тәрбиешілер;
-балалар+тәрбиешілер;
-ата-аналар+тәрбиешілер.
Бұндай топтарға бару кезінде балалар жеңіл бейімделеді. Ата-аналармен айналыса отырып, үйдегі және «ұйымдастырылған» тәрбиенің арасындағы айырмашылықты байқауға, түзетуді МДҰ-ға келгенге дейін жүргізуге болады.
«Жаңа келгендерді» МДҰ-да күн ұзаққа қалдыруға болмайды. Алғашқы 7-10 күнде бала 3 сағатқа қалады, содан соң қалу уақыты біртіндеп ұзартыла бастайды. Ата-аналардың тәрбиешісімен байланысы үлкен мәнге ин. Ата-аналар тәрбиешіге бала дамуының ерекшеліктері, зиянды әдеттері, ұйқысы, тәбеті, сүйікті тағамы, ойыншығы т.б. туралы айтулары тиіс.
Тәрбиеші балаға дос, ата-аналарға кеңесші болғаны жөн. Өйткені дәл сол бейімделу кезінде балалар жылылыққа және жанашырлыққа зәру болады.
Келісілді: Бекітемін:
Балабақша әдіскері «Өрел ауылындағы «Балдырған»
А.С.Чакиртова бөбекжай-бақшасы коммуналдық
мемлекеттік қазыналық
кәсіпорнының меңгерушісі
Г.М.Игибаева
Баланы мектепке дейінгі ұйымға бейімдеу жоспары
|
№ |
Мазмұны |
Мерзімі |
Тобы |
Жауаптылар |
|
1 |
Жаңа келген балалар туралы ақпарат жинау |
Тамыз |
Барлық топ |
Меңгеруші Г.М.Игибаева Әдіскер А.С.Чакиртова Медбике Н.К.Бакижанова Тәрбиешілер |
|
2 |
Балалардың мектепке дейінгі ұйымға келіп түскен кездегі дағдыларын айқындау |
Тамыз Қыркүйек |
Барлық топ |
Әдіскер А.С.Чакиртова Тәрбиешілер |
|
3 |
Балалардың бейімделу кезеңіне әсер ететін факторлар |
Қыркүйек Қазан |
Бөбекжай тобы, І-сәбилер тобы |
Әдіскер А.С.Чакиртова Тәрбиешілер |
|
4 |
Балалардың мектепке дейінгі ұйымға қойылатын талаптарға (ережелерге, күн режиміне ) бейімделуі |
Қыркүйек Қазан |
, І-сәбилер тобы |
Әдіскер А.С.Чакиртова Тәрбиешілер Медбике |
|
5 |
Бейімделу кезеңінде ата-аналармен сауалнама, әңгімелесу |
Қазан |
Бөбекжай топ |
Әдіскер А.С.Чакиртова Тәрбиешілер Медбике |
|
6 |
Балалардың бейімделу үрдісіне психологиялық қолдау көрсету |
Қазан |
Барлық топ |
Әдіскер А.С.Чакиртова Тәрбиешілер |
|
7 |
«Менің балам бөбекжайға барады», «Үш жас дағдарысы» тақырыптарына топтық ата-аналар жиналысын өткізу |
Қазан Қараша |
Барлық топ |
Әдіскер А.С.Чакиртова Тәрбиешілер |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Балабақшаға арналған бейімделу жоспары
Балабақшаға арналған бейімделу жоспары
МДҰ-да балаларды бейімдеу.
Баланың мектепке дейінігі ұйымға келіп түсуі-олардың өміріндегі маңызды кезең, ол үйреншікіті жағдайдың, күн режимінің өзгеруімен сипатталады. Сондықтан ол жаңа іс-әрекетер жағдайларына икемделуге және бейімделуге тиіс.
Бейімделу-ағзаның түрлі:физиологиялық, әлеуметтік, психологиялық деңгейлерде орын алатын жаңа жағдайға икемделу үдерісі.
Ағзаның әлеуметтік өмір сүрудің жаңа жағдайларына көндігуі, бала мінез-құлқының өзгеруімен, ұйқысының, тәбетінің бұзылуымен қоса жүреді. Неғұрлым күрделі қайта құрылу бейімделудің бастапқы кезеңінде орын алады. Бейімделу созылып кетуі және бейімделуге ауысуы, сондай-ақ бұл бала денсаулығының, мінез-құлқы мен психикасының бұзылуына әкелуі мүмкін. Баланың МДҰ-да бейімделу үдерісі жүреді және ағзаның физиологиялық бұзылуын қоздыруы мүмкін.
Дәрігерлер мен психологтар бейімделу кезеңінің 3 сатысын бөліп қарайды: -- -Жеңіл бейімделу кезеңінде баланың мінез-құлқы шамамен бір айдың ішінде қалыпқа түседі. Тәбеті бірінші аптаның соңына қарай қалпына келеді. Ұйқысы-1-2 аптада. Күрделі сырқатқа ұшырамайды. Баланың көңіл-күйі қуанышты, ол басқа балалармен, жанындағылармен және ересектермен белсенді араласады, жаңа орынға тез көндігеді.
-Орташа бейімделу кезінде ұйқысы мен тәбеті-20-40 күннен кейін қалпына келеді, баланың мінез-құлқы бір ай ішінде өзгереді. Көңіл-күйі тұрақты емес, жаңа тітіркендіргіштер кері әсер етеді. Алайда ересектердің қолдауымен бала танымдық және мінез-құлықтық белсенділік танытады, жаңа жағдайға тез үйренеді.
-Ауыр бейімделу ұзаққа созылады. Жағдайы нашарлап кетуі және ауруға ұшырауы мүмкін (бала ширақ, қарсылық көрсетеді, агрессия, эмоциялық ахуалы белсенді (жылайды, айқайлайды) немесе іс-әрекетке жоқ (тыныш қыңқылдау, жабырқау, қобалжу, шаршау) байқалады.
Бейімделу кезеңі байланысты болатын факторлар:
-жасы;
-денсаулық жағдайы;
-даму деңгеці;
-қарым-қатынасқа түсу икемі;
-пәндік және ойындық қызметтің қалыптасуы;
-үй режимінің МДҰ режиміне жақын болуы;
Ауыр бейімделудің себептері:
-отбасында режимнің болмауы;
-бала бойында ерекше әдеттердің болуы;
-өз бетінше ойнай алмау;
-қарапайым мәдени-гигиеналық машықтардың қалыптаспауы;
-бөтен адамдармен қарым-қатынаста тәжербиесінің жоқтығы;
Балаларды ерте бастан әлеуметтендіру және бейімдеу мақсатында қысқа уақыт болу тобын құруға болады. Онда балалар ата-аналармен бірге балабақшаға аптасына 1-2 рет, 1,5-2 сағатқа келеді.
Сабақтар бірге өткізіледі:
-балалар+ата-аналар+тәрбиешілер;
-балалар+тәрбиешілер;
-ата-аналар+тәрбиешілер.
Бұндай топтарға бару кезінде балалар жеңіл бейімделеді. Ата-аналармен айналыса отырып, үйдегі және «ұйымдастырылған» тәрбиенің арасындағы айырмашылықты байқауға, түзетуді МДҰ-ға келгенге дейін жүргізуге болады.
«Жаңа келгендерді» МДҰ-да күн ұзаққа қалдыруға болмайды. Алғашқы 7-10 күнде бала 3 сағатқа қалады, содан соң қалу уақыты біртіндеп ұзартыла бастайды. Ата-аналардың тәрбиешісімен байланысы үлкен мәнге ин. Ата-аналар тәрбиешіге бала дамуының ерекшеліктері, зиянды әдеттері, ұйқысы, тәбеті, сүйікті тағамы, ойыншығы т.б. туралы айтулары тиіс.
Тәрбиеші балаға дос, ата-аналарға кеңесші болғаны жөн. Өйткені дәл сол бейімделу кезінде балалар жылылыққа және жанашырлыққа зәру болады.
Келісілді: Бекітемін:
Балабақша әдіскері «Өрел ауылындағы «Балдырған»
А.С.Чакиртова бөбекжай-бақшасы коммуналдық
мемлекеттік қазыналық
кәсіпорнының меңгерушісі
Г.М.Игибаева
Баланы мектепке дейінгі ұйымға бейімдеу жоспары
|
№ |
Мазмұны |
Мерзімі |
Тобы |
Жауаптылар |
|
1 |
Жаңа келген балалар туралы ақпарат жинау |
Тамыз |
Барлық топ |
Меңгеруші Г.М.Игибаева Әдіскер А.С.Чакиртова Медбике Н.К.Бакижанова Тәрбиешілер |
|
2 |
Балалардың мектепке дейінгі ұйымға келіп түскен кездегі дағдыларын айқындау |
Тамыз Қыркүйек |
Барлық топ |
Әдіскер А.С.Чакиртова Тәрбиешілер |
|
3 |
Балалардың бейімделу кезеңіне әсер ететін факторлар |
Қыркүйек Қазан |
Бөбекжай тобы, І-сәбилер тобы |
Әдіскер А.С.Чакиртова Тәрбиешілер |
|
4 |
Балалардың мектепке дейінгі ұйымға қойылатын талаптарға (ережелерге, күн режиміне ) бейімделуі |
Қыркүйек Қазан |
, І-сәбилер тобы |
Әдіскер А.С.Чакиртова Тәрбиешілер Медбике |
|
5 |
Бейімделу кезеңінде ата-аналармен сауалнама, әңгімелесу |
Қазан |
Бөбекжай топ |
Әдіскер А.С.Чакиртова Тәрбиешілер Медбике |
|
6 |
Балалардың бейімделу үрдісіне психологиялық қолдау көрсету |
Қазан |
Барлық топ |
Әдіскер А.С.Чакиртова Тәрбиешілер |
|
7 |
«Менің балам бөбекжайға барады», «Үш жас дағдарысы» тақырыптарына топтық ата-аналар жиналысын өткізу |
Қазан Қараша |
Барлық топ |
Әдіскер А.С.Чакиртова Тәрбиешілер |
шағым қалдыра аласыз













