Бастауыш сынып оқушыларының
функционалдық сауаттылығын дамыту
Функционалдық сауаттылық – бұл
оқушының тек белгілі бір пәндер бойынша білім алуымен шектелмей,
өмірде кездесетін түрлі жағдайларда білімін қолдана білу, ақпаратты
дұрыс қабылдау және өңдеу қабілеті. Бастауыш сынып оқушыларының
функционалдық сауаттылығын дамыту – қазіргі білім беру жүйесінде ең
маңызды бағыттардың бірі болып табылады.
Функционалдық сауаттылықтың
маңызы
Қазіргі
таңда білім беру жүйесінде басты мақсат – тек білімді оқушыларды
тәрбиелеп шығару ғана емес, сонымен қатар оларды өмірде кездесетін
қиындықтарға дайын болуға, сын тұрғысынан ойлауға, жаңа ақпаратты
тиімді пайдалануға үйрету. Бұл мақсаттарға жету үшін оқушыларға
функционалдық сауаттылықты дамыту қажет. Оның негізгі
аспектілері:
-
Ақпаратты түсіну және
қолдану – оқушылар
өмірде кездесетін әртүрлі мәтіндер мен ақпаратты дұрыс түсініп,
қажет жағдайда қолдана білуі керек.
-
Математикалық сауаттылық
– сандық мәліметтермен жұмыс
істей отырып, оларды дұрыс түсініп, шешім қабылдай алу.
-
Коммуникациялық дағдылар
– мәтіндермен жұмыс жасау
барысында өз ойын дұрыс жеткізе білу, сұрақтар қою, ақпаратты
талдау.
2. Функционалдық сауаттылықты дамыту
тәсілдері
2.1. Күнделікті өмірмен
байланысты оқу тапсырмалары
Бастауыш сынып оқушыларының
функционалдық сауаттылығын дамыту үшін оқу бағдарламасында
күнделікті өмірмен тығыз байланысты тапсырмалар болуы қажет.
Мысалы, оқушыларға әртүрлі жарнамалар мен хабарландыруларды талдау,
олардан қажетті ақпаратты табу тапсырмалары берілуі мүмкін. Мұндай
тапсырмалар оқушыларды ақпаратты нақты мақсатқа пайдалана білуге
үйретеді.
2.2. Оқушының белсенділігін
арттыру
Оқушылардың өз бетінше жұмыс
істеуіне мүмкіндік беру өте маңызды. Әрбір тапсырмада оқушының тек
жауабын білу емес, сонымен қатар оны қалай алғанын түсіндіруі талап
етіледі. Бұл олардың сыни ойлау қабілетін дамытуға ықпал етеді.
Оқушыларға белгілі бір мәселені шешуде бірнеше жолды қарастыруды
ұсыну да пайдалы.
2.3. Математика және тіл
дамыту сабақтарының интеграциясы
Математика мен тіл дамыту
сабақтарын біріктіру арқылы функционалдық сауаттылықты дамытуға
болады. Мысалы, математика сабағында оқушыларға мәтіндік есептерді
шешу ұсынылады, бұл олардың мәтінді түсіну қабілетін арттырады.
Сонымен қатар, тіл дамыту сабағында логикалық тапсырмалар, сұрақтар
мен жауаптар арқылы оқушылардың ойлау дағдыларын жетілдіруге
болады.
2.4. Жобалық жұмыс
әдісі
Жобалық жұмыс әдісі – оқушылардың өз
бетімен зерттеу жүргізіп, нәтижелерін талдайтын тәсіл. Бұл әдіс
оқушыларға функционалдық сауаттылықтың барлық аспектілерін дамытуға
мүмкіндік береді. Жобалар арқылы оқушылар нақты мәселелерді шешу
үшін әртүрлі ақпарат көздерін пайдаланып, сын тұрғысынан ойлауды
үйренеді.
2.5. Құзыреттілікті
бағалау
Функционалдық сауаттылықты дамыту үшін,
тек білімді бағалап қоймай, оқушылардың дағдылары мен
құзыреттіліктерін бағалаудың маңызы зор. Мұғалімдер оқушылардың
ақпаратты табу, оны талдау және қолдану қабілеттерін тексеру
арқылы, оқушылардың функционалдық сауаттылығын қалыптастыруға
көмектесе алады.
3. Қорытынды
Бастауыш сынып оқушыларының функционалдық
сауаттылығын дамыту – білім беру жүйесінің басты мақсаттарының
бірі. Оқушылардың өмірде кездесетін түрлі мәселелерді шешуге,
ақпаратты дұрыс қабылдап, оны тиімді қолдануға дағдылануына ықпал
ету, олардың болашақта әлеуметтік және кәсіптік өмірде табысты
болуына негіз болады. Сондықтан, мұғалімдер мен оқушылар осы
бағытта бірлесе отырып жұмыс істегенде ғана функционалдық
сауаттылықтың деңгейі жоғары болады.