№6«Балаби»
б/бМКҚК
Тарбиеші: Тастемирова
Нургуль
Баяндама
Тақырыбы:
«Ырғақ(Ритмика)дегеніміз не және оның бала
тәрбиесіндегі рөлі»
Мазмұны
Балаларды тәрбиелеуде оқу, сурет салу, музыка,
ырғақ қосу сияқты сабақтар арқылы қалыптасатын әсемдік сезімін
тәрбиелеудің маңызы зор. Осылайша, бұл жерде жеке сабақ жоқ, бірақ
ол қосымша шеңбер ретінде өтеді. Ерекшелік - түзету мектептері,
өйткені ырғақ физикалық дамуды да қалыптастырады.
Ритм дегеніміз не?
Бұл
физикалық жаттығулар мен музыкалық сүйемелдеу кешені. Ырғақты
сабақтарда балалар музыканың мағынасын қимылдар арқылы жеткізуі
керек. Ритмнің мақсаты - балаларға музыкалық қабылдау туралы білім
беру, моториканы және жалпы моторлық дайындықты жетілдіру, ырғақты
сезімді дамыту.
Бірақ ритм мен хореографияны шатастыруға
болмайды. Бірінші жағдайда, қандай да бір би үлгілерін жаттау
туралы мәселе туындамайды. Негізгі екпін ырғақты-сезімталдыққа
аударылады.
Балаларға арналған ырғақты
іс-шаралар
Ырғақтың не екендігі туралы жалпы түсінікке ие
бола отырып, қазірдің өзінде бастауыш мектеп жасындағы балалар үшін
осы әрекеттерді егжей-тегжейлі талдауға көшуге болады. Бұл
сабақтардың басты мақсаты - эмоцияларыңызды қозғалыс көмегімен ғана
емес, сонымен қатар мимика мен ым-ишара арқылы білдіру қабілетін
дамыту. Ритм кезінде қарапайым би қимылдарынан тұратын жаттығулар
қолданылады.
Балаларға арналған ритмикада серуендеу, жүгіру,
секіру, заттармен тапсырмаларды орындау сияқты физикалық жаттығулар
қолданылады - олар жалпы даму қимылдарын дамыту үшін қажет.
Ритмикалық сабақ кезінде ойын элементін пайдалану да маңызды -
осылайша мұғалім балалардың қызығушылығын сақтап, әлеуметтік-рөлдік
дағдыларды дамыта алады.
Сабақтарға не кіреді
Ритмика бағдарламасы дұрыс музыкалық
сүйемелдеуімен ойын түрінде өткізілетін сабақтарды білдіреді.
Мұндай музыкалық қозғалыс сабақтарына келесі компоненттер
кіреді:
Ритмика кезінде денені басқару қабілетіне, дұрыс
қалып пен үйлестіруді қалыптастыруға, қимылдардың икемділігі мен
тегістігін дамытуға ерекше көңіл бөлінеді.Әрине, ең бастысы - дұрыс
саундтрек табу. Сондықтан, ырғаққа арналған музыка мұқият іріктеуді
қажет етеді, өйткені бұл жұмыстарға барлық шығармалар сәйкес келе
бермейді.
Әр
түрлі әуендерді, соның ішінде орындау тұрғысынан таңдау керек. Ән
жазу мен тірі сүйемелдеудің үйлесімі өте қолайлы. Музыкалық
аспаптар сонымен қатар ұсақ моториканы қалыптастыруға, музыка үшін
құлақтың дамуына және дұрыс тыныс алуға көмектеседі. Әуендер темпі
мен ырғағымен де ерекшеленуі керек. Музыкалық сүйемелдеуді таңдау
оқушылардың жас санатын ескере отырып қажет екенін ұмытпаңыз -
балалар қаншалықты үлкен болса, соғұрлым әуендер соғұрлым қиын
болады.
Логопедиялық ырғақ
Қандай ритм екендігі қазірдің өзінде белгілі
болды, бірақ мотор жаттығулары айқындала бастаған кезде оның тағы
бір алуан түрі бар. Бұл сөйлеуді дамыту проблемалары бар балаларға
қажет. Өйткені, моториканың даму деңгейі сөйлеумен байланысты
екендігі ғылыми дәлелденген.
Логопедиялық ритмика сабақтарына келесі
элементтер кіреді:
-
тыныс алу-дауыс жаттығуы;
-
бұлшықет тонусын босаңсытуға бағытталған
жаттығулар;
-
дауысты және ән айту;
-
сөйлеудің темп-ритмикалық жағын дамытуға арналған
жаттығулар.
Логоритмика кекештенетін балаларға әсіресе
пайдалы болады, өйткені бұл бұлшықет тонусын ғана емес, жүйке
жүйесін де босаңсытуға көмектеседі.
Ырғақты жаттығуға арналған
ұсыныстар
Сыныптар нәтижелі болып, балаларға пайдасын
тигізу үшін жайлы жағдай жасау керек. Егер сабақтар дұрыс
ұйымдастырылса, бала эмоционалды тұрақтылыққа ие болады, ұялшақ
балалар ашық бола бастайды, ал мотор саласы айтарлықтай жақсарады.
Баланың сыныпта өзін жайлы сезінуі, оның мұғалімге деген сенімі мен
құрметі өте маңызды. Ол үшін келесі ұсыныстарды сақтау
қажет:
-
дұрыс музыкалық сүйемелдеу;
-
сабақтар ойын түрінде
өткізіледі;
-
сіз
балалардың тілектерін тыңдауыңыз керек;
-
ересек адам балаларға эмоцияларын көрсетуге
мүмкіндік беруі керек;
-
түсініктемелер байсалды тонмен жасалып, баланың
нақты қандай қателік жасағанын түсіндіру керек;
-
іс-әрекетті біртіндеп
қиындатады.
Ырғақ балаларға өз энергиясын тастауға мүмкіндік
береді және жағымды эмоциялардың зарядын береді. Біртіндеп ырғақты
сабақтар музыкалық талғамды қалыптастыруға көмектеседі, бала бидің
негізгі элементтерін игереді. Сөйлеу қабілеті бұзылған балалар үшін
сөйлеудің дұрыс темп-ритмикалық аспектісін қалыптастыру мүмкіндігі
ерекше маңызды. Сабақ кезінде балалар кішігірім әндерді ойын
түрінде жаттықтыра алады.
Ырғақты сабақтар көбінесе дене жаттығулары
ретінде өткізіледі. Бұл әсіресе бастауыш сынып оқушылары үшін өте
пайдалы, өйткені оларға өз энергиясын тастауға мүмкіндік беру
маңызды, мұндай сабақтар кезінде ойындар ұйымдастырылады.Ырғақ
дегеніміз - бұл жай музыкаға деген қозғалыс емес, сонымен бірге бұл
қимылдар сабақтардың тиімді және балаларға тиімді болуы үшін
педагогикалық мақсатта болуы керек.
Ритм (ритмикалық гимнастика) –
музыкалық-ритмикалық білім беру жүйесі, оның мақсаты ырғақ сезімін
және үйлестіруді дамыту
Ритм жанр емес, би хореография емес, театр емес,
балет емес. Ырғақ – балалардың ырғақ сезімін дамытатын оқу пәні.
Ритмнің негізгі міндеті – қозғалыс жасау, Далькроз айтқандай,
«көрінетін музыка»
.Ритмикалық қабілеттерді дамыту әдістемесін алғаш
рет швейцариялық педагог және музыкант Эмиль Жак-Далькроз
(1912)
Клаве ойыны-ырғақ
таяқшалары.Бұл балалардың құлағына жағымды, ырғақты әуен дыбыстарын
тудырады. Бұл таяқшалар ағаштан жасалған балаға еш зияны
жоқ.