бөбекжай
бақшасы
Баяндама:
Балабақшадағы ата анамен
серіктестік
Орындаған:
Тәрбиеші
:
қ
Балабақшадағы
ата
анамен серіктестік
1.
Кіріспе
Ата-аналармен серіктестік балабақша жұмысының
сәттілігінің негізгі факторы болып табылады. Мұғалімдер мен
ата-аналар арасындағы ынтымақтастықтың арқасында балалардың
үйлесімді дамуына ықпал ететін жағымды атмосфера құрылады. Бұл
баяндамада ата-аналар мен мұғалімдердің рөлдері мен міндеттері
қарастырылады, сондай-ақ олардың арасындағы серіктестікті нығайтуға
ықпал ететін стратегиялар сипатталады. .Балабақшадағы
ата-аналармен серіктестік балалардың толыққанды дамуы мен
әл-ауқатын қамтамасыз етуде шешуші рөл атқарады. Тәрбиешілер мен
ата-аналар арасындағы ынтымақтастық балалар үшін қолайлы
атмосфераны құруға ықпал етеді, ересектердің қолдауы мен түсінігін
қамтамасыз етеді, сонымен қатар табысты әлеуметтену мен оқуға ықпал
етеді.
Ата аналармен
серіктестік
Ата-аналармен серіктестік
сенімді қарым-қатынас пен өзара құрмет орнатудан басталатынын
ескеру маңызды. Тәрбиешілер мен ата-аналар қарсыластар мен
бәсекелестерді емес, балаларды тәрбиелеу мен оқытуда серіктестерді
бір-бірінен көруі керек. Диалогқа ашықтық пен дайындық туындаған
мәселелер мен мәселелерді бірлесіп шешуге, баланың дамуының оңтайлы
жолдарын табуға және үйлесімді білім беру ортасын құруға
көмектеседі.Ата-аналармен серіктестік сонымен қатар әр баланың жеке
қажеттіліктері мен ерекшеліктерін тереңірек түсінуге ықпал етеді.
Ата-аналардың балалары туралы бірегей тәжірибесі мен білімі бар,
олар тәрбиешілер үшін құнды болуы мүмкін. Өз кезегінде мұғалімдер
ата-аналарға кәсіби қолдау мен білім беру және оқыту мәселелері
бойынша сараптамалық кеңестер ұсына алады.Т2рбиеш3лер мен
ата-аналардың бірлескен жұмысы балаларды тәрбиелеудегі құндылықтар
мен тәсілдердің бірыңғай жүйесін құруға ықпал етеді. Тәжірибе мен
білім алмасу, мәселелерді бірлесіп талқылау және шешім қабылдау
балалардың дамуының бірыңғай әдістемелік базасы мен стратегиясын
құруға көмектеседі. Мұндай тәсілдердің бірлігі балалардың дамуына
жағымды әсер ететін оқу процесінде тұрақтылық пен дәйектілікті
қамтамасыз етеді. Сонымен, балабақшадағы ата-аналармен серіктестік
балалардың сәтті дамуын қамтамасыз етуде маңызды рөл атқарады.
Мұғалімдер мен ата-аналар арасындағы ынтымақтастық сенімді
қарым-қатынас орнатуға, әр баланың қажеттіліктерін терең түсінуге
және тәрбиедегі құндылықтардың бірлігіне ықпал етеді. Тек
ересектердің бірлескен күш жігерімен балабақшадағы балалардың
толыққанды және үйлесімді дамуын қамтамасыз етуге
болады
Ата-аналардың рөлдері мен
міндеттері
Ата-аналар балаларының алғашқы
мұғалімдері. Олар баланың жеке басын дамытуда және оның
қарым-қатынас дағдыларын қалыптастыруда шешуші рөл атқарады.
Балабақшада ата-аналардың рөлі келесідей:
- Балаларды оқыту және дамыту
барысында қолдау және ынталандыру.
- Балабақшада өткізілетін
түрлі іс-шаралар мен мерекелерді ұйымдастыруға
қатысу.
- Білім беру үдерісіне
жәрдемдесу, өз балаларының жеке ерекшеліктері мен қалаулары туралы
ақпарат беру.
- Ата-аналар мен мұғалімдер
арасындағы серіктестікті дамытуға ықпал ететін ата-аналар
комитетінің жұмысына қатысу.
Балабақшадағы тәрбиешілер
білім беру процесін ұйымдастыруға және балалардың дамуына қолайлы
жағдай жасауға жауапты. Олардың рөлдері мен міндеттеріне мыналар
кіреді:
- Балалардың жеке
ерекшеліктерін ескеретін білім беру бағдарламаларын әзірлеу және
іске асыру.
- Балабақшада өткізілетін
іс-шаралар мен празаларды ұйымдастыруға
қатысу.
- Балалардың қарым-қатынас
дағдылары мен тәуелсіздігін дамыту үшін жағдай
жасау.
- Жалпы білім беру
мақсаттарына қол жеткізу үшін ата-аналар комитетінің жұмысына және
ата-аналармен ынтымақтастыққа қатысу.
Ата-аналар мен тәрбиешілер
арасындағы серіктестікті нығайту
стратегиялары
Ата-аналар мен тәрбиешілер
арасындағы әріптестікті нығайту үшін мынадай стратегияларды іске
асыруға болады:
- Балалардың білім беру
бағдарламалары мен мәселелерін талқылау үшін ата-аналар мен
мұғалімдердің тұрақты кездесулерін
ұйымдастыру.
- Ата-аналар мен балаларға
арналған бірлескен жобалар мен іс-шараларды әзірлеу және іске
асыру.
- Ата-аналар мен мұғалімдер
арасында ақпарат пен тәжірибе алмасу үшін ақпараттық ресурстарды
(сайттар,әлеуметтік желілердегі ҚБ) құру.
- Ата-аналарға балаларды
тәрбиелеу мен дамытудың әртүрлі аспектілері бойынша оқытуды
ұйымдастыру.
Жобалық қызмет көптеген
мектепке дейінгі білім беру ұйымдарында балалармен білім беру
жұмысында кеңінен қолданылады. Әдетте, жоба әдісін мұғалімдер
балалармен педагогикалық мәселелерді шешу үшін бір тақырып
шеңберіндегі интеграцияланған тәсіл ретінде
түсіндіреді.
Біздің міндетіміз жоба
әдісінің көмегімен ата-аналардың балаға әлеуметтік ақпаратты,
әлеуметтік тәжірибені толық жеткізуге қызығушылығын барынша
арттыруды, өз баласын түсінуге, онымен дұрыс қарым-қатынас орнатуға
және бірлескен іс-әрекетке мүмкіндік беретін ата-аналардың
педагогикалық ұстанымын қалыптастыруды қамтамасыз
ету.
Жоба дегеніміз-балалар
ересектермен (мұғалімдермен және ата-аналармен) бірге қызықты
ізденіс-танымдық шығармашылық жұмыс жасайтын топтың өмір сүру
кезеңі. Бұл мұғалім ұйымдастыратын, бүгінгі күні не істейтінін
анықтайтын бір тақырыппен біріктірілген сабақтар сериясы емес ерік
балалар және ата-аналар бұл процеске қалай қатыса алады (дәстүрлі
тәжірибе). Біз үшін жобаның жалғасуы маңызды балалар тақырыпқа
қызығушылық танытқанша. Ересектер дамып келе жатқан ортаны әртүрлі
материалдармен, жаңа идеялармен тақырыпты дамытуға мүмкіндік
беретін ресурстармен байыту арқылы қызығушылық танытады. Бұл әр
балаға өз жоспарларын жүзеге асыруға және іс-әрекеттен қанағат
алуға мүмкіндік береді.
Жобаның реттелмеген ұзақтығы
балаларға әртүрлі іс-шараларда өз күштерін сынап көруге мүмкіндік
береді. Әр бала өз бетінше шешім қабылдайды ол не істейді және
кімді таңдайды серіктес. Ата-аналар балалармен және мұғалімдермен
тақырыптарға, жобалардың мазмұнына, қызмет түрлеріне қатысты
идеяларды енгізуге тең құқылы. Сондай-ақ, тәрбиеші жоба
шеңберіндегі білім беру қызметінің мазмұнын қамтамасыз ететін
жалғыз білім көзі емес. Ата-аналар тақырыпты дамыту ресурстарын
қамтамасыз етуде және идеяларды жүзеге асыруда маңызды рөл
атқарады. Тәрбиешілер мен ата-аналардың міндеті-баланы маңызды және
қажет деп санайтын нәрсені орындауға мәжбүрлеу емес, баланың өз
іс-әрекетін жоспарлауы, таңдау жасауы, оған жауапты болуы немесе
баланың ересектер ұсынған әрекеттердің маңыздылығы мен қажеттілігін
түсінуі.
Шығармашылық
шеберханалар.
Ата-аналар мен мұғалімдердің
балаларының бірлескен шығармашылығының өзектілігі айқын, өйткені
шығармашылық шеберханалар шығармашылық өнімдерді құру арқылы
іс-әрекет еркіндігіне, бастаманы барынша көрсетуге, өз ойын
білдіруге мүмкіндік береді. Балалар мен ересектер шығармашылық
процесінің ұқсас сезімдерін сезінеді. Екеуі де түс элементіне,
материалдарға сүңгу қуанышымен біріктіріледі. Сонымен қатар,
ересектер шығармашылықпен айналыса отырып, балалық шақтағы ойынға
ұқсас сезімдерді бастан кешіре алады. Бала кезіндегідей, олар сурет
салуды ойын ретінде қарастырады, сондықтан оны демалу түрі ретінде
қабылдайды, бұл ата-аналардың ерекше қызығушылығын
тудырады.
Көрмелер ата-аналарды
балалармен бірлескен шығармашылық қызметке ынталандыру, отбасыларға
отбасылық тәрбиенің оң тәжірибесін ұсынуға мүмкіндік беру
мақсатында ұйымдастырылады. Ата-аналар балалармен бейнелеу
іс-шараларына белсенді қатысады. Балабақша мұғалімдері ата-аналарға
өздерінің ерекше дағдыларын (дизайн, қолөнер, сурет салу, сурет,
мүсін, мұражай және т.б.) білім беру қызметіне енгізуге мүмкіндік
бере алады.
Конференция. Балабақшалардағы
ата-аналар конференциясы сияқты ата-аналармен өзара әрекеттесудің
бұл түрі ең танымал емес, өйткені ол мұғалімдер мен менеджерден
Кәсіби құзыреттілік пен жүйелі, терең жұмысты талап
етеді.
Ата-аналар конференциясын
ұйымдастыру ата-аналарға бастама ұсынған кезде мүмкін болады, оған
басшылар мен мұғалімдер өте құлықсыз барады, өйткені ата-аналар
ыңғайсыз сұрақтар мен мәселелерді талқылауға шыдай алады. Сонымен
қатар, бұл балабақша өміріне ата-аналардың қатысуының өте қызықты
түрі.
Дұрыс ұйымдастырылған
ата-аналар конференциясы ата-аналарды процеске қатысуға және сол
өткір мәселелер мен мәселелерді шешуге қосуға мүмкіндік береді. Оны
серіктестік пен ынтымақтастық негізінде білім беру процесіне
қосылғысы келетін және мүмкіндіктері бар белсенді ата-ана күштерін
біріктіру әдісі немесе мектепке дейінгі білім беру сапасын
арттыруда ата-аналардың, балалар мен мұғалімдердің бірлескен
іс-әрекетін әзірлеу және шешім қабылдау органы ретінде қарастыруға
болады.
Семинар-практикумда тек тәрбмиеші
ғана емес, сонымен қатар ата-аналар мен басқа да
мамандар сөйлей алады. Ата-аналармен бірге проблемалық жағдайларды
жеңу немесе шешу орын алады, тренинг элементтері болуы мүмкін.
Тақырып пен жүргізуші анықталады, олар тәрбиеші де, ата-ана да,
шақырылған мамандар да болуы мүмкін. Мысалы, балалар қорқынышының
тақырыбын алайық. Кішкене теориялық хабарлама дайындалады, содан
кейін ата-аналардан балалық шақтағы қорқыныштың себептері және
оларды қалай жеңуге болатындығы туралы өз пікірлерін айтуды
сұрайды. Әрі қарай, ата-аналармен бірге реттеудің өзі бойынша шағын
тренингтер, қиындықтар туындаған кезде ата-аналардың балаларына
көмектесуі үшін алаңдаушылық пен қорқынышты жеңілдетуге арналған
ойын әдістері өткізіледі.
"Сенім поштасы" қызметінің негізгі мақсаты-білім
беру қатынастарына қатысушылардың құқықтары мен заңды мүдделерін
сақтау үшін жағдай жасауға ықпал ету.
Отбасымен жұмыс істеудің бұл түрі өте тиімді.
Ата-аналар өздерінің жұмыспен қамтылуына байланысты әрдайым бір
немесе басқа сұрақ қоя алмайды немесе мұғаліммен сөйлесе алмайды.
Бірақ жазбаша түрде ата-аналар сұрақтар қоя алады, алғыс білдіре
алады, мамандармен сөйлесе алады, өз тілектерін, идеяларын,
ұсыныстарын айта алады.
Ата-аналар балаларды тәрбиелеу мен тәрбиелеуге
қатысты сұрақтар қоя алады.
Отбасылық газеттер мен плакаттардың
басылымдары.
Ата-аналарға арналған газет өзара әрекеттесудің
негізгі, бірақ маңызды құрамдас бөлігі емес. Бұл отбасын
педагогикалық ақпараттандыру тәсілі, мұғалімдердің ата-аналармен
өзара әрекеттесу формасы және тәрбиешілердің шығармашылық
қабілеттерін дамыту құралы. Көрінетін артықшылықтарға қарамастан,
ата-аналарға арналған газет жаппай тәжірибеде мен отбасының өзара
әрекеттесуінің танымал түріне айналмады.
Ата-аналарға арналған қабырға
газеті мен
отбасының өзара әрекеттесуінің тиімді түрі болады, егер:газеттің
мазмұны ата-аналарға балаларының дамуы туралы
психологиялық-педагогикалық ақпарат беруді қамтамасыз
етеді;
газетте балалардың мәлімдемелері, топта
туындайтын педагогикалық жағдайлардың сипаттамасы және оларды
талдау жарияланады;
әр
нөмірге психологтың кеңестері, ата-аналардың жазбалары, балалармен
жұмыс істейтін мамандардың ұсыныстары кіреді;
Сондай-ақ, газетте алдағы іс-шараларын жариялауға
болады, сонымен қатар өткен іс-шаралар туралы айтуға
болады.
Қорытынды
Ата-аналар мен тәрбиешілер арасындағы серіктестік
балабақша жұмысының сәттілігінің негізгі факторы болып табылады.
Ата-аналар мен мұғалімдердің ынтымақтастығының арқасында балалардың
үйлесімді дамуына ықпал ететін жағымды атмосфера құрылады.
Ата-аналар мен мұғалімдердің рөлдері мен міндеттері нақты
анықталып, білім беру процесін ұйымдастыруда ескерілуі керек.
Серіктестікті нығайту стратегиялары сенімнің дамуына ықпал
етеді
Пайдаланылған
әдебиеттер:
Байбородова Л.В. Мектеп пен
отбасының өзара әрекеттесуі.Оқу әдістемелік құрал.
2003.224б
Белоногова Г.Хитрова Л Ата
аналарға арналған педагогикалық білім Мектепке дейінгі білім
беру 2003 №1 б. 82-92
.